Valve med væsentlig ændring lige inden Majoren

Hvis du ofte bliver skudt igennem en smoke, lige inden den fader, bliver du nok glad for denne opdatering.

Om få timer starter den første Major i 2019, når New Challengers Stage ved IEM Katowice skydes i gang, men spillerne skal forberede sig på en væsentlig ændring i CS:GO, når de joiner serverne.

Der har i et godt stykke tid eksisteret enten en bug eller en feature - alt efter hvilke briller, man har på - hvor det var muligt at se en modstander på radaren, inden en smoke var gået væk.

Det har særligt gla1ve fra Astralis formået at udnytte til nærmest perfektion, men også andre spillere har i de seneste måneder fortalt, hvordan de bruger det til at få vigtige kills.

Senest blussede en diskussion op på Twitter, hvor MIBRs TACO efterspurgte et ban på et specielt bind, hvor radaren zoomes ind, som flere spillere har brugt i smokes, så det er nemmere at ramme modstanderen.

Flere spillere var uenige i, at man bør banne sådan et bind, men langt de fleste kunne blive enige om, at det ikke bør være muligt at se modstandere på radaren, før man ser dem på skærmen, og nu har Valve lyttet.

Den fulde opdatering kan ses her:

[MISC]
– Fixed the ‘radar spotting enemies through smoke’ mechanic to behave the same regardless of the game server tickrate, and to not reveal enemies on the opposite side of the smoke until the smoke effect dissipates.
– Increased size of rendering queues for OSX and Linux game clients to address crashes when playing Danger Zone.

#1(Med 0 svar)
13. februar 2019 kl. 08:29
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Good job valve!
#2(Med 0 svar)
13. februar 2019 kl. 08:35
Garff
Kæft hvor lækkert!!
#3(Med 3 svar)
13. februar 2019 kl. 08:36
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Bind?
#5(Med 0 svar)
13. februar 2019 kl. 08:51
vedde
hvis du gjorde radaren så "stor" og zoomet ind som muligt, så ku' du pinpoint præcist hvor en modstander var og herved have en fordel. Så eftersom man ku' se modstandere før smoken fadede, så havde man jo lidt en fordel, hvis man brugte dette bind.
#9(Med 1 svar)
13. februar 2019 kl. 09:12
ValcoNN
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 16
twitch.tv/blamef/clip/BigPiercingPizzaWow?filter=c..
Tænker det er dette, der bliver beskrevet,:>
#14(Med 0 svar)
13. februar 2019 kl. 11:03
BYRTz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Lol. Det tror jeg ikke plejer han at gøre. Det må være noget der er kommet fra Heroic 😂
#4(Med 0 svar)
13. februar 2019 kl. 08:48
Texinz
Træls🙂
#6(Med 2 svar)
13. februar 2019 kl. 08:54
Celebrations
RIP der blev jeg sku nerfed boys :(
#26(Med 1 svar)
13. februar 2019 kl. 17:43
OJ1738
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Inb4 aug nerf next
#28(Med 0 svar)
13. februar 2019 kl. 18:39
Celebrations
så kan jeg lige så godt retire jo
#7(Med 0 svar)
13. februar 2019 kl. 09:01
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Fedt at de lytter til brugerne. Det bliver spændende at se om Astralis overlever "pøblen", hvis de ikke vinder majoren :-D
#8(Med 0 svar)
13. februar 2019 kl. 09:11
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Dejligt :))))
#10(Med 0 svar)
13. februar 2019 kl. 10:10
RoughChild
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg syntes at det er smukt Valve langt om længe har valgt at fjene det nu, for i mine øjne er det åbenlyst "lovligt" snyd, ingen bør have den fordel overfor andre, det er et åbenlyst exploit, der gør spillet unfair hvis man var en af dem der valgte, ikke at bruge det, det bliver spændende at se hvad det gør ved majoren.
youtube.com/watch?v=6f9XOMyvOz4
#11(Med 0 svar)
13. februar 2019 kl. 10:28
JERN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Endelig er den her debat færdig! Nu står vi bare med et problem. Memefaktoren!
Hvis Astralis ikke vinder majoren nu, så skal vi høre på en masse smoke-glaive-memes i fjorten dage igen.
#12(Med 9 svar)
13. februar 2019 kl. 10:33
xone
Et fint hotfix, så mangler vi bare at de fjerner muligheden for at se modstandere på radaren totalt! :)
#13(Med 2 svar)
13. februar 2019 kl. 11:03
NamrepuS
+1 Slet ikke et dumt forslag. Kan ikke se argumentet for man skulle kunne se modstanderne på ens rader.
#15(Med 1 svar)
13. februar 2019 kl. 11:05
BYRTz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Så fjern mennesker på radarer og tilføj dynamiske smokes og molos til radaren!
#25(Med 0 svar)
13. februar 2019 kl. 16:15
Mads
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Så man hele tiden har et overblik over hvor der er smidt nades? Det ville vel have en skadelig effekt på det taktiske aspekt af spillet
#17(Med 0 svar)
13. februar 2019 kl. 12:19
Garff
Enig med X1 ;)
#19(Med 4 svar)
13. februar 2019 kl. 12:37
Bjelanden
Hvorfor er det helt præcis du vil fjerne den mulighed?

Personligt ser jeg det som en del af spillet at rent faktisk kunne holde styr på radaren også. F.e.ks i LOL er det ikke uden tilfælde at mange af de "bedste" spillere er dem der konstant er aware på deres minimap?

Jeg er med på det giver ret meget information væk, men hvis din medspiller har haft en tydelig indsigt på modspilleren kan jeg ikke se noget problem i det. Derudover vil det også være ulideligt at spille pugs fremover så tænker jeg?
#21(Med 3 svar)
13. februar 2019 kl. 13:13
xone
Jeg synes ikke at det rigtigt bidrager til noget godt på konkurrence niveau. Det er op til et hold at kommunikere godt nok til at det ikke burde være nødvendigt at kunne se antallet af modstandere/c4 på radaren. Jeg synes f.eks at det er røv træls at radaren giver en væk, hvis man prøver at være sneaky, og bevæge sig i yderkanten af ens modspillers synsfelt. Det skal simpelthen være op til en selv, at ligge mærke til sådanne detaljer.

Jeg er jævnt ligeglad med hvordan pug livet bliver, jeg har en interesse for rigtigt hold cs.
#22(Med 2 svar)
13. februar 2019 kl. 13:32
Bjelanden
I princippet er jeg også ligeglad med pug, også alligevel ikke. Da 90% af playerbasen rent faktisk befinder sig her. Inklusiv mig selv :b

Men jeg forstår dig godt. Jeg vil bare lige høre grundlaget bag. :)

Personligt har jeg altid set det som en en "del" af at være bedre, altså kunne holde styr på andet end bare sit aim. (ved godt der er mere end det, men tror du ved hvad jeg mener)
#23(Med 1 svar)
13. februar 2019 kl. 13:42
xone
I 1.6 og, hvis jeg ikke husker helt forkert, i source var der aldrig modstandere på radar, og det fungerede fint.

Jeg synes sgu egentlig bare at det ville stille større krav til holdene og dermed højne niveauet.
#24(Med 0 svar)
13. februar 2019 kl. 14:30
Bjelanden
De snakkede faktisk om det i studiet til majoren. Må ærligt indrømme jeg var en lille lort på daværende tidspunkt så jeg husker det ikke selv.

Men jeg kan godt følge dig. Det vil uden tvivl kræve væsentlig mere kommunikation. At smoke buggen har været der er til grin. Troede ærligt det var dårlige undskyldninger fra andre spillere.
#16(Med 0 svar)
13. februar 2019 kl. 11:57
TryingToLose
Astralis går 0-3 nu, den er kaldt
#18(Med 4 svar)
13. februar 2019 kl. 12:26
RAVN
Spændende hvor stor virkning det kommer til at have. Én ting er i hvert fald sikkert og det er hvis Astralis taber, så ved vi godt hvorfor. ;-)
#27(Med 3 svar)
13. februar 2019 kl. 18:22
Texinz
Hvorfor?
#29(Med 2 svar)
13. februar 2019 kl. 18:44
RAVN
Fordi så kan de ikke se folk i smoken.
#30(Med 1 svar)
14. februar 2019 kl. 08:35
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hold nu 😂😂😂😂
#31(Med 0 svar)
14. februar 2019 kl. 11:05
RAVN
Og du forstod ikke ironien. :-)
#20(Med 0 svar)
13. februar 2019 kl. 13:11
ratzB
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Er det her ikke måske første gang nogensinde valve lytter til spillere?
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.