North skal ikke med til Majoren.

North taber igen til ViCi; misser Major plads

ViCi har kvalificeret sig til IEM Katowice Majoren på bekostning af North, der misser Majoren.

Astralis bliver det eneste danske hold ved IEM Katowicew 2019 Majoren. Det er netop slået fast efter at North har tabt deres afgørende kamp i Minor Play-in til kinesiske ViCi, som også slog dem i dagens første opgør.

Kampen startede ud på Dust2, hvor begge hold fulgtes godt ad, men Vici var stærkest til sidst, og vandt mappet. Inferno lignede længe en mapsejr til North, men ViCi fik hevet den i double overtime, hvor de endte med at vinde en intens kamp.

ViCi
2 - 0
North
Alle maps
ViCi K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
WingHei 'Freeman' Cheung 62 - 44 +18 93.7 74.3% 1.33
Andrew 'kaze' Khong 55 - 39 +16 70.8 72.9% 1.21
WeiJie 'zhokiNg' Zhong 49 - 48 +1 76.7 71.4% 1.14
ZhiHong 'aumaN' Liu 40 - 46 -6 76.9 71.4% 0.99
Zhuo 'advent' Liang 29 - 40 -11 49.9 70.0% 0.79
North K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Danmark Markus 'Kjaerbye' Kjærbye 59 - 48 +11 91.0 72.9% 1.27
Danmark Valdemar 'valde' Bjørn Vangså 57 - 47 +10 90.1 78.6% 1.25
Danmark Casper 'cadiaN' Møller 30 - 41 -11 52.8 65.7% 0.83
Danmark Nicklas 'gade' Gade 39 - 52 -13 58.6 60.0% 0.80
Danmark Philip 'aizy' Aistrup 32 - 47 -15 59.2 57.1% 0.76

Følgende hold er videre til Challenger stadiet ved IEM Katowice 2019 Major.

Følgende hold er allerede kvalificeret til Legend stadiet:

Challenger stadiet bliver spillet fra den 13-17. februar, imens Legend og Champion stadiet, hvor det hele afgøres, bliver afviklet fra den 20. februar til 3. marts.

#1(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 20:57
cleansation
Det er så pinligt spillet. Men glæder mig til at høre undskyldningerne denne gang........
#2(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 20:57
Badefar
Der er ikke nogen pæn måde at sige det her på. Kæmpe fiasko!
#3(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 20:58
p1lsner
de er virkelig, virkelig dårlige
#4(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 21:01
Del337ed
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
ej men north er jo gået fra at være top2 danmark contender til næsten at ryge længere ned. Det er sku lidt pinligt at se dem spille
#5(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 21:01
mesterslagter
Pls hvad skal der til før at projektet endelig lukker ned. Det kan ikke blive dårligere. Man har endelig formået at blive et hltv meme
#6(Med 3 svar)
27. januar 2019 kl. 21:02
Badefar
Hvis jeg sad med nøglerne til FaZe, og allerede havde tabt småkagerne ved at lade NiKo calle, så gik jeg benhårdt efter at få Valde ind post Major. Han må være til at lokke væk, han har absolut niveauet, han har personligheden til at stå imod de egoer han vil skulle spille sammen med, han kommer angiveligt med gode inputs når der skal calles, og han har en opadgående kurve, modsat alle andre på det lineup der ikke hedder NiKo.
#21(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 21:15
thiezen
Helt enig
#38(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 22:00
rabbs
Du har så evigt ret. Jeg har selv siddet med tanken om Valde i FaZe, da jeg ikke synes AdreN har leveret det niveau han normalt har. Selvfølgelig er der gået meget kort tid, men Valde er i mine øjne et bedre valg. Det kunne sateme være farligt.
#56(Med 0 svar)
28. januar 2019 kl. 07:34
LGK
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Faze vinder majoren
#7(Med 5 svar)
27. januar 2019 kl. 21:03
sZyx
Hvad tror I dette nederlag får af konsekvenser (hvis det da overhovedet får nogle)? Nyt roster? Ny træner? Ny IGL? Eller mon holdet går helt i opløsning. Det er satme hårde tider for North...
#8(Med 1 svar)
27. januar 2019 kl. 21:05
cleansation
Mit bud er at man kloner Aizy, så man kan stille op med 4 Aizy'er, og en Kjærbye.
#43(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 23:29
Bjelanden
Tak for dagens grin :D
#15(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 21:12
mesterslagter
Medmindre man opgiver projektet og sender valde på bedre eventyr, hvilket ville være det fornuftige valg, så skifter man nok Cadian med Karrigan, så der i det mindste kommer mere struktur på holdet. Man kan ikke rigtig sparke whimp og ave ud, da der ikke virker til at være bedre alternativer, så det bliver nok en af de fire bots der ryger, men det er heller ikke ligetil nu at få noget bedre ind.
#20(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 21:14
Badefar
Jeg har svært ved at sige, hvad der kommer til at ske, men jeg ved hvad der burde ske. Fra dette øjeblik bør der starte en budkrig mellem North og OpTic for Karrigan, som overstiger intensiteten på Hammel Hestemarked, og hvis North kommer bedst ud af den kamp, handler det dernæst om at få Mertz tilbage som AWP. Det betyder selvfølgelig et farvel til cadiaN og Aizy.

Taber North den kamp, eller vælger de helt uforståeligt ikke at deltage i den, må man vel bare boote Aizy og hive Niko ind, nu man var for sent ude efter Reffe, i et krampagtigt forsøg på at få det her system til at spille. Jeg har dog næsten ingen tro på, at North nogensinde kommer derop, hvor de bør have ambitioner om at være, så længe at cadiaN caller, og man ikke har en AWPer der bare er i nærheden af top 20 i verden.
#47(Med 0 svar)
28. januar 2019 kl. 00:23
ziGa
Ligesom alle de andre gange. Kick deres bedste spiller (Valde) :))))))
#9(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 21:06
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Aizy :))))

Hent Blamef & mertz
#10(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 21:05
Apnemt
Så kan det vist kun gå for langsomt med at få lavet den roster change
#11(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 21:07
AnileC
No comment rly 🤣🤣👏🏻👏🏻
Er det north acadamy hold i forklædning ??
#12(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 21:08
mamas
Håber man før hevet k0nfig ind istedet for aizy. Kunne være er hidsigt lineup
#13(Med 4 svar)
27. januar 2019 kl. 21:08
TryingToLose
10 facts:

1. Valde er alt for god til North
2. Cadian skal droppe sin rolle som awp’er
3. Aizy har ikke niveauet mere
4. Gade var ikke så dårlig som alle gjorde ham til
5. Kjærbye bliver aldrig en superstjerne med det usikre spil
6. Cadian var ikke løsningen på North’s problemer
7. North har lige tabt 3-0 til VeCi på under 12 timer
8. Cadian fungere slet ikke som IGL på tier10 eller 20 niveau
9. North kommer til at give arrangørerne skylden for tabet
10. North har misset en Major, til et hold uden for top30
#17(Med 3 svar)
27. januar 2019 kl. 21:12
d0kz
Guld Sæsonkort Sæson 15
Et hold der ligger nr70 i verden!!!!
#22(Med 2 svar)
27. januar 2019 kl. 21:15
TryingToLose
Hahahahha, droppede at scrolle, da jeg havde kigget de første 30 hold igennem 😂
Valde har allerede tweetet “vi er bare ikke bedre” 😂
#32(Med 1 svar)
27. januar 2019 kl. 21:38
rijaH
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Hvis du klikker dig ind på et hvilket som helst hold (stort set) på hltv, så står deres rank der :)
#35(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 21:46
TryingToLose
Det er noteret 🤪
#14(Med 2 svar)
27. januar 2019 kl. 21:09
exigo
fuck
#28(Med 1 svar)
27. januar 2019 kl. 21:26
PERCY
Vinder af Dust2 Masters
Støttet Dust2.dk med 3 julekugler i 2019
sikker på du ku havde gjort det bedre haurdic!
#34(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 21:45
exigo
100 % mate
#16(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 21:12
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Øv og forhelvede og øv igen. Hvor er det dog frustrerende at se. Især de 3+ runder de taber ved at vente til absolut sidste sekund, og så splittes til atomer ved at planter dør :/.
#18(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 21:14
arseface
Shame 🔔
#19(Med 5 svar)
27. januar 2019 kl. 21:14
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det er noget lort.
Valde er helt syg.

Måske en ny coach? Måske ind med stavn?
#25(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 21:24
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg tænker vel også snart at ledelsen bag må have røde øre? Jeg ville så gerne se dem og Optic indfri det store potentiale de har, omvendt har valde måske ret i hans seneste tweet om at de bare ikke er bedre.

Har sagt det før: North er CS' svar på Wozniacki. Ligger helt til top, men bliver gang på gang sat på plads når de prøves af på højere niveau i idag til et hold langt udenfor top30.
#29(Med 2 svar)
27. januar 2019 kl. 21:28
Badefar
Jeg har godt nok svært ved at se, hvad meningen skulle være med at losse Ave ud. Det er tæt på umuligt for os at sige, hvor meget værdi han tilfører, men hvem tror vi er derude på markedet som kan løfte det her lineup? Når man vælger ham over Ruggah for et år siden, må det være fordi, at man var godt tilfreds med det han lavede rent analytisk og som coach for acd. Det giver stadig god mening for mig at have en angiveligt stærk analytiker som Ave som coach, og så parre ham med en erfaren caller der også bringer sine egne idéer og er en tydelig leder.

Hvis North stadig har en ambition om at kæmpe med blandt de allerbedste, har jeg svært ved at se, at Stavn skulle kunne ændre meget på det. Det er han ikke grydeklar til. Hvis North vil igang med et længere projekt, hvor man prioriterer udvikling og arbejder hen mod en sundere forretningsmodel, og accepterer at man nok ikke bliver et top 10 hold lige foreløbig, kunne det godt give mening. Men det kommer jo helt an på, hvad ambitionen og presset oppefra tilsiger.
#31(Med 1 svar)
27. januar 2019 kl. 21:36
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
De spiller bare ikke så god CS. Er det ave eller cadian der dikterer det?
De har skiftet alle ud. Minus aizy.
#36(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 21:51
Badefar
Det er jo et godt spørgsmål. Men spørgsmålet er jo så også, om det er nemmest at gå ud og opgradere på IGL eller på coach? Ingen af delene er jo lette, jeg synes bare det er meget svært at få øje på den coach der vil være oplagt at hive ind nu. Man har selv forfremmet Ave internt i organisationen, altså må man have tiltro til hans evner. cadiaN blev hevet ind fra et flot ophold på et Tier 2 NA-scenen, men vi ved der at der oftest er en klar forskel på måden at spille på og calle på, om du spiller på et dansk eller et NA hold, og det har alle dage lignet et reach at hive cadiaN ind som caller, i min bog. Han burde have været indeover et Heroic-hold eller noget lignende i det lag først.

North med MSL var svingende og havede også et tvivlsomt bundniveau, men de havde upset-potentiale. De kunne vinde Dreamhack-turneringer, de kunne lave top 4 placeringer i EPL- og ECS-finalerne. De kunne lave kvartfinaler til Majors. Jeg har svært ved at se North lave lignende ting lige i øjeblikket, eller fremadrettet med det her lineup for den sags skyld. Med undtagelse af den enkelte turnering måske, hvor Valde virkelig hardcarrier, som også var det der gjorde, at de overhovedet spillede med i dag, og ikke allerede var blevet klappet af i sidste uge.
#58(Med 0 svar)
28. januar 2019 kl. 08:48
Tazh
Det er jo Tazh!
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg er ikke længere ked af, at du har smidt min North trøje væk...
#23(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 21:17
whapz
De stinker. I sær aizy.
#24(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 21:19
Buhl
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Av av :(

Ville ellers gerne have set Valde til Majoerne!
#26(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 21:25
REIB
PINLIGT
#27(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 21:26
wiLL
Guld Sæsonkort Sæson 18
aizy skal ihvertfald ud! nu kan han ikke få mere snor! Den er blevet trukket alt alt for langt!! han er bare ikke god nok længere. det næsten pinligt det de levere!
#30(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 21:35
telum
sacked in the morning
#33(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 21:43
s0iya
Kunne være Ståle skulle skifte erhverv xD
#37(Med 1 svar)
27. januar 2019 kl. 21:52
cleansation
www.twitter.com/whimpCS/status/1089618054319927301


lol. undrer han sig virkelig over det sker, med de roster moves han har stået bag på det sidste?
#40(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 22:42
sutminpicasso
Wow for en kommentar af whimp. Det er sådan noget man (måske) kan sige i en timeout og ikke i fuld offentlighed. Jeg tror ikke, at det dér gør godt på nogen som helst måde, det er bare ringe ledelse.
#39(Med 1 svar)
27. januar 2019 kl. 22:14
DamiX
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
-aizy +karrigan og lad cadian få styr på sin AWP så han ikke behøver tænke på andet.
#42(Med 0 svar)
27. januar 2019 kl. 23:18
TryingToLose
Cadian spiller som om han ikke laver andet end at fokusere på sin awp og den er stadigvæk skrald
#41(Med 1 svar)
27. januar 2019 kl. 23:04
Zherman
Det her var en skidt forestilling af North, og det er måske et godt tidspunkt at tage et kig på holdets nu 2 årige levetid.

De har skiftet alle spillere fra da de gik ind i projektet, hvilket man kan sige om, hvad man vil, men på to år har der været 13 spillere inde (Fra ex-Digitnas: MSL, rubino, magisk, k0nfig, cajunb - aizy, valde, mertz, Kjaerbye, mixwell, niko, cadiaN, gade . Selvom man tager personligheder o.lignende med, så er det en ret voldsom skiften rundt. Nu har ave fået et år som coach, og man må nok efterhånden begynde at pege fingren mod ham, som en del af problemet. Eller i hvert fald kigge på strukturen omkring holdet, og den model man har valgt.

Det er helt skørt at tænke på, at det hold der nok har lavet de bedste transfers i nyere tid i CS:GO, valde og Kjaerbye på free transfer, er det hold, som har haft sværest ved at få brikkerne til at spille sammen.

aizy kan ikke have mere snor tilbage. Han rammer ikke skaller, og han spiller ikke smart. Monsteret fra 15 er død og borte, og det kommer ikke igen.

North sidder i en lorte situation, da der ikke er ret mange spillere, som man kan tage fat i og man ikke allerede har historik/erfaring med.

Det bliver spændende at se, hvad, hvem og hvorfor kommer til at se for North.
#67(Med 0 svar)
28. januar 2019 kl. 12:40
whapz
Spot on. I sær analysen omkring aizy. Han er simpelthen bare ikke god nok, selvom han bliver sat i massere af situationer, hvor han burde kunne skyde folk ud nemt.
Spark ham ud :-)
#44(Med 2 svar)
27. januar 2019 kl. 23:32
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Kan vi ikke bare få aizy og cadian ud og natosaphix og snappi ind. Ærligt jeg føler snappi er bedre end karrigan. Karrigan er et taktisk geni men hans mangel af firepower under igl er sindsyg
Det bedste alternativ ville seriøst være snappi igl karrigan coach :D og så er det på tide niller får en chance nu!!
#64(Med 0 svar)
28. januar 2019 kl. 11:15
whapz
Kan Nato ikke også IGL? Han er i hvert fald helt syg. Enig.
#66(Med 0 svar)
28. januar 2019 kl. 12:27
nic0w
Nato og karrigan ville nok være bedre
#45(Med 1 svar)
27. januar 2019 kl. 23:37
tHOMSEEE
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
North burde hente hoeirup imo
#72(Med 0 svar)
28. januar 2019 kl. 22:09
hoeirup
+1
#46(Med 2 svar)
28. januar 2019 kl. 00:15
RAMGIBBOVS
Der nogen spillere på det hold der ikke vil det nok. Og andre er simpelthen bare for ringe, har intet med deres nederlag at gøre, har sagt det over flere gange! Cardigan er bare ikke god nok med den awp og når han stinker, træffer han elendige beslutninger og det hele går i stå. Ser ingen andre muligheder end, at man begynder at hive nogle spillere ind som rent faktisk brænder for spillet, har viljen og gejsten.
#63(Med 1 svar)
28. januar 2019 kl. 11:15
whapz
Jeg er enig i, at cadian individuelt har underpræsteret. Men at konkludere ud fra det, at han ikke har vilje og gejst, det synes jeg er en smule misforstået.
Manden brænder 100 procent for cs, så meget at han græder i interviews. Så lige den del af dit statement er jeg ikke enig i.
#71(Med 0 svar)
28. januar 2019 kl. 19:50
RAMGIBBOVS
Det var heller ikke ham jeg mente, der er andre på det hold som ikke har gejsten eller viljen såsom kjaerbye feks
#48(Med 0 svar)
28. januar 2019 kl. 00:44
FlaskeN
Holy..
Det er mig sku en gåde at Aizy stadig spiller på det line-up.
#49(Med 0 svar)
28. januar 2019 kl. 00:54
er1K
Det er seriøst også sindsygt, at hvis man kigger på lineuppet North har, altså med de navne, så burde de (måske med en undtagelse) være det hold der var bedst klædt på til at konkurrere imod Astralis.

Hvis jeg skulle sammensætte et nyt North hold der skulle nogen steder, og man ikke var villig til at betale uanede mængder penge for spillerne, så var det kun valde og gade der havde overlevet. Karrigan, gade, valde, k0nfig og mertz kunne være et bud på en løsning, men selv det ville tage tid. Dansk CS nu vs dansk CS for et år siden er helt sygt at sammenligne.

Der skal sgu ske noget drastisk, men med en general manager eller hvad fuck whimp er, der går ud og tweeter på den passiv-aggressive måde der, så sker der sgu nok ikke andet end hvad kommentar #8 beskriver.

Håbløst og pinligt når man tænker på budgettet.
#50(Med 1 svar)
28. januar 2019 kl. 01:39
leandr
Hold kæft det er pinligt. At hive så stor en hyre for at spille så ringe mod et hold fra en region, der nok har sindssygt ringe praccmuligheder, samt nok ikke engang er fuldtids, er så pinligt.
#51(Med 0 svar)
28. januar 2019 kl. 02:52
arseface
Problemet er at vici bruger alt deres tid på fitness og intet på CS, så de var bedre forberedt end north der bruger deres tid 50/50 på fitness og CS.
#52(Med 2 svar)
28. januar 2019 kl. 03:08
MrBlond
Jeg ved ikke så meget om Aizy, men kan læse mig til før i tiden at han var et upcoming “talent” men det talent er da for længst væk. Det er lidt jeg forstår det ikke helt, jeg vil så gerne have at North og Optic kan blive gode og udfordre Astralis og de andre i toppen.. Det er bare lidt det er ikke kun Aizy der er problemet, det er hele North ( måske ledelsen )de har et sindssygt lineup altså blandt andet Kjarbye som er en tidligere MAJOR vinder. Og var “The next Big Star” selv han sejler og det er som om de ikke gider en stor manglende motivation men det hjælper heller ikke med diverse udskiftninger, det var ikke MSl som var problemet ja jeg ved sku ikke hvad man skal gøre spørgsmålet er hvad kan der gøres..? Fordi det er direkte pinligt de kan godt vinde Dreamhack tuneringer, men de kan ikke følge med i de store Majors. Eller kvalificerer sig det er synd fordi projekt North er fedt, men hvis det bliver ved sådan her så er jeg bange for det ender i en større slump end virtus Pro.. :(
#62(Med 1 svar)
28. januar 2019 kl. 11:13
whapz
Jeg synes ikke Kjaerbye decideret sejler. Synes ofte ham og valde er 2v5 mod bedre modstandere.
Omkring aizy er jeg dog ovenud enig. De kills han får, er ofte ekstremt lette og han laver så mange ukloge og dumme beslutninger.

For mig er det absurd, han kan spille på et så "velanset" hold. Og jeg syntes endda han var god, da han spillede i FaZe.
#69(Med 0 svar)
28. januar 2019 kl. 16:05
MrBlond
+1 Jeg omdanner lige min sætning, jeg skrev den tidlig i morges meget tidlig XD Spørgsmålet er så kan man redde Valde og måske Kjarbye.? Fordi no offense mod North men det er de eneste to som er værd og redde. Men ja han laver mange dumme og ukloge beslutninger. Ja, det er nemlig absurd han spiller på sådan et velanset hold og han gør det endnu. Men ja det var tider da han spillede i FAZE, men det er osse nogle år siden.
#53(Med 0 svar)
28. januar 2019 kl. 07:11
strogie
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
det var ikke en sjov kamp af se, de lavede så mange fejl og deres t side er jo helt fucked når de venter indtil sidste sekundt hver gang..
Mid round calls virker også som om de alle er forvirret og løber frem og tilbage, synes det er underligt og tror de gik lidt i panik fordi der var så meget pres på dem..
det er ærgerligt
#54(Med 1 svar)
28. januar 2019 kl. 07:11
AnileC
Set med briller på, så tror jeg simpelthen bare der er nogle folk som blander sig for meget, som ikke har en skid forstand på lortet.

Og det skal de stoppe med. De skal give drengene frie tøjler til at finde der game frem igen.

Min tanke:
Kunne forstille mig det er de ældre herrer der inde som bestemmer en Lil smule. Og hvis de er af den gamle skole så ved vi vidst alle hvad der sker.
Jeg tror dels det har været en chance de har taget (FCK)
Men samtidig tror jeg os de he ville bevise for omverdenen at det handler altså desvære ikke kun om at spille på pc’en for at blive god.

Der har de så tager gevaldig fejl.
(Min teori)
#55(Med 0 svar)
28. januar 2019 kl. 07:17
MrBlond
1+ på den er helt enig
#57(Med 0 svar)
28. januar 2019 kl. 07:50
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
På ingen måde godt nok. Plain and simple. Der skal ske et eller andet. Hvad det er, skal jeg ikke kunne sige, men som andre er inde på, så skal Aizy have hævet sit bundniveau gevaldigt.

Major eller ej. Jeg sporter sgu stadig min North Jersey!
#59(Med 0 svar)
28. januar 2019 kl. 08:55
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Alle går 50% ned i løn, og så laver north en Aab og køber 15 ekstra spillere, så de har nogle at skifte ind og ud !
#60(Med 0 svar)
28. januar 2019 kl. 10:40
xone
Gad godt se dem skifte aizy og Kjaerby ud, og så tage to helt unge med. De har en periode nu, hvor at alle majorholdene praccer løs, så det kunne være en super periode at få kørt to helt unge ind. Jeg synes at cadiaN skal have chancen, i en længere periode omend der klart skal ske noget ved hans personlige præstation.
#61(Med 0 svar)
28. januar 2019 kl. 11:05
wazorntB
Havde gerne set at de havde hevet fat i refrezh, blamef og stavn for længe siden, men det er jo ikke til at sige, om det har været umuligt at den ene eller anden årsag..

Det var dog rystende at se dem på T-siden af inferno mappet - Der var intet flow over deres spil, når de endelige executede strats, var det slet ikke eksplosivt nok.. Det var noget af det sløjeste cs jeg har set dem spille, no doubt.
#65(Med 3 svar)
28. januar 2019 kl. 12:18
Jerry
Som jeg ser North projektet udefra, ligner det helt klart en gruppe folk med ambitioner om at være det bedste hold i Dk og dermed også det bedste i verden. Det er de ikke pt. og det bliver de med al sandsynlighed aldrig med det her roster.

De har valgt at(har jeg læst) betale 100.000+ måneds lønninger til spillerne. Dermed mener jeg at ejerne og ledelsen bag holdet, selv er skyld i at motivationen daler hos spillerne. Uanset hvor meget man elsker CS, så er det ekstremt svært at bevare fatningen og den intense interesse for spillet med den løn før du overhovedet har gjort dig fortjent til den. Store penge, biler, lejligheder og ure mv. tager fokus.

North skal kigge i retning af Astralis og tage ved lære af den håndtering de gjorde med Dupreeh i sin tid. Han spillede under niveau i en periode og havde en række samtaler med Zonic, som gjorde det klart at han skulle finde niveauet for at blive på holdet.(kilde "Astralis - To the stars")

Aizy er i min bog for længst ovre al snak omkring lang snor osv. Den er kappet og han bør erstattes og sendes til Heroic eller et mindre hold, for igen at finde gejsten og motivationen.

Afslutningsvis virker det til at Whimp og Ave bør overveje om de er de rette til deres job. De var begge fantastiske spillere og 100% blandt de bedste i 1.6 æraen og vaskeægte nulevende legender, hvis man ser på hvad de har vundet og præseteret som spillere. Men fordi man var fantastiske spillere, er det ikke sikkert at de er dygtige nok som ledere.

Kære North, mit bud som løsning er at træde et skridt ned og erkende jeres nuværende situation.
Kig på om ledelsen er den rette for den her opbygnings fase, I skal ind i nu og i fremtiden.

Fritstil alle spillere bortset fra Valde og Gade som skal være fundamentet for jeres hold.

Gør alt hvad I kan for at få de resterende spillere afsted til andre hold og find nogle upcoming talenter fra undergrunden af dansk CS. Fx. mange af det tidligere fragsters spillerne ville være et godt match og få tilpasset lønningerne. Lønnen i 100.000+ skal komme når det er fortjent og ikke bare fordi man tidligere var god.

Aizy, Kjaerbye og Cadian ønsker jeg al held og lykke i nye hold i fremtiden. De bør efter min mening få chancen igen i et top 10 hold i fremtiden, men de bør 100% lige en tur ned i et lavere rangeret hold og bevise deres værd og sult for spillet igen.
#68(Med 1 svar)
28. januar 2019 kl. 14:06
RAVN
Jeg er faktisk enig i mange af dine punkter, dog ved jeg ikke om man kan sige at dette lineup aldrig bliver de bedste i Denmark - for de har på papiret vel egentlig holdet til at være det.
Er det virkelig Næstved ift st skifte spillere ud, igen? Der har været så mange spillere igennem dette hold, uden det helt store held, så som du også er lidt inde på, er det selve holdet bag ved North der er problemet?

Og nu når du selv nævner astralis - ikke at jeg mener man bare skal kopierer dem også skal det hele nok gå, for sådan fungere det selvfølgelig ikke, men de bruger noget så “simpelt” som team building og det tror jeg faktisk ikke er nogen dårlig idé og umildbart ligner det også noget North kunne have brug for (uden at vide om de allerede bruger det) - for at finde ud af hvor de har hinanden udenfor spillet såvel som ingame. Det tror jeg er vigtigt.
Derudover tror jeg de skal have afstemt deres roller, for det er vidst tydligt for enhver at deres stjerne er valde - men render aizy og kjærbye også rundt med den følelse, kan det vel også skabe tvivl i deres spil.
#70(Med 0 svar)
28. januar 2019 kl. 17:09
Lemmy
Var det ikke Kjaerbye som skiftede til North fordi han ville være stjernen? Han skal da en tur til
sportspsykolog i min mening :P
#73(Med 0 svar)
28. januar 2019 kl. 22:21
TryingToLose
De skal måske os bare lade vær med at sammenligne og spejle sig i astralis, da ingen som helst hold er i nærheden af dem. De sætter et unødvendigt pres på deres skuldre
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.