Opret Log ind
TV2 køber rettighederne til 25 CS:GO events i 2019
Du kommer til at kunne se en masse store CS:GO events på TV2 ZULU i 2019, da TV2 har sikret sig rettighederne til 25 ESL og DreamHack events.
Skrevet af: Sander    6. december 2018 14:36      

Billede fra IEM Katowice 2018.

Hvis du frygtede, at CS:GO i fjernsynet blot var en dille, kan du godt ånde lettet op, for TV2 løfter nu sløret for satsningen i 2019, hvor det bliver til hele 25 events, heriblandt DreamHack Masters, ESL Pro League Finals og BLAST Pro Series, der kan følges på TV2 ZULU og TV2 PLAY.

TV2 har allerede sendt flere turneringer i løbet af 2018, herunder BLAST Pro Series, hvor personer som JERN, rizc, cadiaN og vnG har kunnet opleves på skærmen, men med 25 events på programmet i 2019, tager TV2 et stort skridt op i forhold til 2018.

Ifølge TV2's egen pressemeddelelse løfter esport på ZULU seertallet blandt 15-40-årige med cirka 50% i forhold til det normale seertal.

På ZULU er vi enormt fokuserede på, hvad der optager vores målgruppe. Det er super centralt for os at tage vores brugeres interesser alvorligt, og derfor har vi historisk dækket den elektroniske spil-kategori i flere omgange. Nu har kategorien fundet et helt nyt niveau og er blevet professionaliseret i imponerende grad med e-sport. Kombineret med den event- og live-feel, som turneringerne naturligt har, gør det e-sport til den helt perfekte rettighed at omfavne på ZULU, siger Sune Roland Jensen, der er kanalchef for både TV 2 ZULU og TV 2 PLAY.

Denne udmelding betyder blandt andet, at den først Major i 2019, IEM Katowice, bliver sendt på TV2 ZULU.

#1 LakeTown
2018-12-06 14:51
Pisse godt for dansk esport!!! SÅ FEDT
#2 mart9n
2018-12-06 14:52
Iskoldt
#3 Rushy
2018-12-06 14:58
Fremskridt!
#4 Twowordsonefinger
2018-12-06 15:03
Kommer til at savne dr3....
#7 Hateville
2018-12-06 15:35
Hvorfor?
#18 mikkiEe
2018-12-06 20:57
det ikke alle der kan se zulu.. (kan tilkøbes i know)

hvorimod dr3 er gratis for alle
#22 MENIX
2018-12-07 07:34
.. Gratis og gratis :D
l i c e n s
#23 mikkiEe
6d 4t 29m
tror du forstod pointen :D
#26 Mrnobody
6d 3t 24m
Hvem betaler licens :))
#27 SEVEN
6d 3t 17m
Ca. 90% af licenspligtige betaler deres licens.
#28 Mrnobody
6d 2t 23m
Haha bare lad være at betal lortet :))

1 gang du betaler fanger bordet.
#31 SEVEN
5d 3t 56m
Som udgangspunkt føler jeg ikke behov for snyde andre mennesker og så betyder de håndører ikke så meget for mig.
#33 Mrnobody
5d 2t 58m
Hvorfor skulle jeg betale 2400 om året når jeg ikke har en TV-Pakke høre Radio eller bruger deres belortede hjemmeside?

Så kan folk ligeså godt sende 2400 om året til min private konto bare kom glad!
#35 SEVEN
5d 2t 11m
Men hvorfor skulle jeg lade være når nu jeg ser det? Der er ingen grund til at hidse sig op, jeg siger bare jeg ikke pisser på reglerne. Det rager mig hvad andre gør :)
#37 Mrnobody
5d 2t 0m
Arrg du lagde den ud som at jeg ikke havde råd ish og snyder folk :)
#38 SEVEN
5d 1t 17m
Argh, det var på ingen måde sådan ment. Det er bare sådan jeg ser på det (o: Det er bare belastende at høre på folk der ligefrem er efter dem som rent faktisk betaler. Jeg er sgu ligeglad med hvad folk gør.
#39 Mrnobody
5d 1t 9m
Finder det bare helt hjerne at betale til en ydelse du ikke bruger men sådan er deeet
#5 TheSmilingGun
2018-12-06 15:11
Syyyygt LETS GO
#6 BEFFI
2018-12-06 15:26
Det er fanme stort! Mere af det tak :D
#8 cleansation
2018-12-06 15:44
Fedt nok.

Jeg kan godt lide at høre på dem de har inde i studiet, og fortrækker ofte deres kommentering fremfor Sadokist, HenryG osv som ofte slet ikke ser ud til at se kampen. Men kvaliteten gør desværre for det meste at jeg stadig ser det på twitch. Men er glad for at der nok kan lokkes flere til at se CS, når det sådan lige er i tv.
#11 JKN
2018-12-06 17:59
Har det lige omvendt. De engelsktalende kommentatorer er bare dygtigere.
#12 rabbs
2018-12-06 18:50
Jeg ved ikke om de er dygtigere. Men de skal jo som udgangspunkt kommentere så befolkningen kan følge med i det. Det er tiltænkt hr. og fru Danmark.

Men jeg er enig i, at det er fedest for dem med CS erfaring (som mig selv), at høre det på engelsk.
#15 JKN
2018-12-06 19:21
Lige præcis! Al respekt til JERN i forhold til at caste for hr og fru Danmark.
#16 munkefar
2018-12-06 19:24
På ZULU forsøger vi faktisk primært at ramme gamerne frem for hr. og fru Danmark, men på et niveau, hvor den voksne generation også kan følge med og finde esport interessant.

Det er altid en svær balancegang, men her i efteråret har vi forsøgt at skrue lidt mere op for den hardcore lingo og analyse - som vi alle her på dust2 er vant til på de engelske streams.

Målet er selvfølgelig, at man ikke fravælger ZULU, fordi det er for nybegyndervenligt hele tiden, men det er en rejse, der ikke tilbagelægges på en enkelt dag :)
#36 donfrankie
5d 2t 3m
I kunne vel også udnytte at man sender digitalt og giver seerne mulighed for selv at vælge om de vil have det på dansk eller engelsk.
#40 munkefar
3d 21t 54m
Det gør vi faktisk allerede - vi har nævnt det undervejs i udsendelserne de seneste måneder, men det kræver selvfølgelig, at man lige sidder foran skærmen i det øjeblik, hvor vi siger det :)

På TV 2 PLAY kan man nemlig logge ind og vælge at se de engelske streams.
#41 donfrankie
2d 23t 12m
Det kræver så også man betaler (ekstra) for TV2 play. Det var ikke det jeg mente. Det skal være på tv udsendelsen man skifter, muligheden er til stede, men desværre er det åbenbart kun disney channel kan gider udnytte muligheden.
Man skal da være en speciel slags dum for at betale for TV2 play udelukkende for CS når det alligvel kan ses gratis på Facebook, YouTube eller Twitch.
#42 munkefar
2d 22t 8m
Ah okay, så misforstod jeg dig vist.
#32 donfrankie
5d 3t 6m
Jeg brækker mig lidt hver gang jeg hører de danske snakke danglish.
Eco round bliver til Ecco runde. Det lyder simpelthen så grimt.
Altid på engelsk, de er klasser over, men de skal selvfølgelig heller ikke sætte niveauet så lavt som når det er på dansk tv.
På samme måde har jeg det med NFL. Der var jeg glad for zulu tiden, men da man kom mere ind i det var det fornøjelse at få game pass.
#9 Messias
2018-12-06 17:23
Fedt!
#10 Johnnyw0w
2018-12-06 17:35
fed
#13 mamas
2018-12-06 19:02
Inden længe køber Kanal paradise rettighederne og dermed kræver et kvarters reklame pause i ny og næ. Nyder det så længe det varer om det er DR eller TV2 :D
#14 LakeTown
2018-12-06 19:11
Tror godt du kan regne med længere half times i fremtiden grundet reklame pauser men de stopper ikke midt ingame i en halveg :P
#17 Surkaffe
2018-12-06 19:26
Jeg har været mest glad for produktionen fra DR3. Men bare nogen viser det, så er jeg da stadig glad!
#19 MSAA
2018-12-07 00:18
Det er virkelig fedt!

Jeg sidder selvfølgelig med et lille håb om, at de så også udvider deres liste af kandidater til at formidle det :-D
#20 mespe
2018-12-07 01:20
:O
#21 rijaH
2018-12-07 04:14
Godt og skidt... Godt at de satser på esport, skidt at det ikke er noget der kan ses af alle :( Der er DR3 altså lidt mere tilgængeligt. Oh well må holde mig til officielle streams så jo.
#24 SEVEN
6d 3t 38m
Jeg synes bare det er ved at være lidt træls på DR3 at man efter så mange turneringer fortsat skal forklare hver evig eneste ting i hver kamp. Alt skal skæres ud i pap og fortælles og vises og det bliver lidt træls når man har set det så mange gange. Har selv i dag slukket for DR3 og sat den officielle stream på i stedet, for at få noget mere dybde i det.
#25 weenie
6d 3t 26m
25?? er der overhovedet så mange, der er værd at vise ?
#29 munkefar
5d 23t 42m
Ork, ja :)

Alene BLAST Pro Series, som er den nye dreng i TO-klassen, står for en tredjedel af de 25 events.

Dreamhack Masters og Open samt ESL One, IEM og Pro League fylder resten ud.
#30 weenie
5d 4t 9m
Fedt!! :)
#34 Luffe-
5d 2t 28m
Med så mange events, så håber jeg at man slipper for at få forklaret alle aspekterne i CS, op til flere gange på en aften.