Opret Log ind
17-årig scammer idømt betinget fængsel
Ifølge Sjællandske Medier er en 17-årig Counter-Strike spiller netop blev idømt 20 dages betinget fængsel efter at have scammet sig til 1750 kroner igennem skin trading.
Skrevet af: SkeeN    24. november 2018 17:36      

Skin trading har eksisteret lige siden begyndelsen af CS:GO, men det har ikke været uden problemer. Ligeså længe der har været skin trading, har der også været scammere. De omtalte scams har sjældent haft en reel konsekvens for forbryderen, men det er der nu blevet lavet om på. 

Ifølge Sjællandske Medier er en 17-årig dreng netop blevet idømt 20 dages betinget fængsel efter at have snydt sig til et beløb på 1.750 kroner. 

Sagen går tilbage til slutningen af 2017, hvor drengen modtog tre beløb på henholdsvis 200, 1200 og 350 kroner. Pengene var gennem mobilepay blevet overført direkte til drengens bankkonto, og politiet fandt derfor hurtigt frem til drengens identitet. 

Den unge herre har, udover sin betingede straf, også modtaget et påbud om at betale erstatning til de tre personer, som han har snydt.

#1 zkalle
2018-11-24 17:39
Fedt. i fængsel med den irl taber
#12 KongenGG
2018-11-24 17:53
Man skal ikke i fængsel som følge af en betinget dom :)
#16 zkalle
2018-11-24 18:33
Øv :-(
#2 N1K0
2018-11-24 17:41
Velfortjent :-)
#3 Hoberg
2018-11-24 17:41
Fedt at politiet endelig tager sådan noget op!
#11 rijaH
2018-11-24 17:51
Well det er jo bedrageri, så det skal de vel. Er vel mere at folk ikke har meldt det, så det er derfor det ikke er sket før? Men ja fedt at se det har ført til en dom.
#37 Truelshoej
2018-11-25 10:12
Enig med de skal det. Politiet har bare ikke midlerne til at begynde at tracke folk ned på steam via ip osv når vi er nede i de beløb. Blev selv scammet på et tidspunkt hvor jeg meldte det, men fik tilbagesvar på at de ikke havde midlerne til at gå videre med sagen. Her har drengen så koblet sin egen bankkonto til, som er rigtig nem for dem, hvilket har resulteret i at de har fået fat på ham.
#4 Opal
2018-11-24 17:42
Skønt at se! Og fair nok, at det er en betinget dom, når nu beløbet ikke er højere.
Jeg håber det kan sætte præcedens og omvendt holde nogen fra at prøve lykken med scams.
#5 NikoHeiseN
2018-11-24 17:43
GGWP
#7 Coronaz
2018-11-24 17:46
worth imo :pPPpp
#9 NikoHeiseN
2018-11-24 17:49
meget IMO
pletten forsvinder alligevel ez
#6 grand
2018-11-24 17:45
@@@@@ :(
#8 Sander
2018-11-24 17:48
Tænker faktisk det er en ret hård dom og der må simpelthen sidde en del syndere derude og få ondt i maven over, at der bliver slået hårdt ned på det her, selvom det ikke er et stort beløb.
#24 Lyng
2018-11-24 21:09
Han burde have lært allerede at det er ulovligt at stjæle, helt fair dom imo. Det sætter forhåbentlig gang i øverste etage på nogle af de andre børn der stadig prøver at scamme folk.
#30 granzales
2018-11-24 22:01
Nu kender jeg ikke reglerne, men tror du får nogenlunde samme dom, hvis du stjæler 1750 kr. ved alm. tyveri. Du skal huske på, at betinget fængsel jo ikke reelt er en "straf" som sådan, der sker ikke noget ud over en plet på straffeattesten i 3 år mener jeg, så han er good to go når han er 20, og der studerer han sikkert stadigvæk. Men en god lærestreg er det da, ikke en sjov proces at gå igennem - slet ikke med nyhedsmedier, som dækker det.

Og det er et eller andet sted det samme. Håber det stopper de små smarte drenge med at stjæle skins til sit fredagsslik.
#31 Mrnobody
2018-11-24 22:53
Ærligt næsten ingen virksomheder vil se din straffeattest har skulle medbringe min 1 gang indtil videre så han er allerede good to go :)
#34 LETHAL
2018-11-25 00:46
Skal man ikke vise straffeattest som trækkerdreng? Hold...
#35 Mrnobody
2018-11-25 00:55
Fuck you filthy slavic pig :D
#36 LETHAL
2018-11-25 03:16
Gode minder :o)
#39 kr1zzer
2018-11-26 00:30
Tak
#10 Swaft
2018-11-24 17:51
Avav
#14 ValcoNN
2018-11-24 18:00
bum
#15 Bare_Daniel
2018-11-24 18:26
Satme en hård straf for så lille et beløb.
Forstår dog ikke hvordan så lille en sag bliver løst på så kort tid, når man tænker på alle de sager jeg har eller har haft kørende.
#18 Hani
2018-11-24 19:08
Jeg tror simpelthen bare der er en dommer der er træt af den slags sager og har hørt at der skulle være en del af dem.
Kort proces og hård straf for at sætte præcedens så folk forhåbentlig stopper med det.
#17 Messias
2018-11-24 18:40
Velfortjent
#19 kr1zzer
2018-11-24 20:04
#15 og #6 - Kunne godt tænke mig en forklaring på hvordan det er en hård straf :D? Drengen er 17 år, 20 dages betinget = "ingen straf", og 3 års plettet straffeattest til det offentlige? Udløber når han er 20, det passer lige med han kan tage et sabbatår efter uddannelsen og tage til udlandet og hygge sig i et år, komme tilbage til Danmark, og have en ren straffeattest klar til arbejde?
#21 Rubel
2018-11-24 20:52
Pletten er på den offentlige i 10 år. :/

+ det vil altid stå i KR. så den er sgu dum.
#22 kr1zzer
2018-11-24 20:59
nej det er den ikke :D Den er 10 år, for politiet og offentlige myndigheder, i SPECIELLE situationer - fx. til samling af en stor sag...
#33 Bare_Daniel
2018-11-24 23:54
En der snød mig for 20k for 3 år siden, er ikke engang blevet anholdt af politiet endnu.
En anden som snød mig for 10k, fik en mildere straf end det der, selvom han var 25.
Folk bliver normalt aldrig straffet for så lavt et beløb, selv bedrageri/svindel for to cifret tusinde beløber bliver ofte ikke straffet.

Alene det at politiet har taget den så langt er overraskende.
De har brugt mere tid på en 1750kr svindelsag end min sag dengang jeg blev kidnappet - det er her jeg tænker på prioritering.
#38 kr1zzer
2018-11-26 00:29
/ignore
#41 Bare_Daniel
2018-11-30 11:39
/cry
#42 kr1zzer
2018-12-01 10:59
Kom med noget kontekst - selvfølgelig ville de gøre mere ud af en kidnapning... Der er forskel på en reel kidnapning, og at blive hentet af sin far i stedet for sin mor fra skolen, uden man ved det 🤔
#43 Bare_Daniel
2018-12-15 14:54
Nope, det gør de ikke. Skal jeg screenshare at politiet valgte at droppe anmeldelsen før at du nosser dig sammen?
Eller rapporten fra lægen? 😂
#44 kr1zzer
2018-12-15 18:38
du kommentere 14 dage efter, jeg er videre i mit liv ...
#45 Bare_Daniel
2018-12-16 02:46
Undskyld at jeg kun besøger dust2, 2 gange om måneden
#20 Basta1n
2018-11-24 20:23
20 dages betinget fængsel for bedrageri af 1.750kr, av det er en hård straf. Jeg har ikke hørt om lignende sager før, og vil derfor blive brugt som præjudikat for fremtidige sager. Jeg håber dette er første skridt på vejen mod hensynsløs og konsekvensløs online adfærd i gaming miljøet
#23 kr1zzer
2018-11-24 21:04
Afhugning af hånden eller destruktion af computer vil jeg mere definere som "hård straf" - Men det er vel også op til den individuelle person af vurdere hvad "hård straf" er? Nogen ville jo nok mene at et klap i røven er hård straf, omvendt ville andre synes det var lidt lækkert :)
#26 Mads
2018-11-24 21:25
I mange lande bliver man slået ihjel for at stjæle =-)

Kilde: /r/WatchPeopleDie
#27 Mrnobody
2018-11-24 21:37
Bestgore :)
#29 Lyng