Opret Log ind
Store ændringer i økonomien i nattens opdatering
En ny opdatering til CS:GO kom ud i nat, hvor der er blevet justeret på flere dele af spillet, men her er den største opdatering helt klart den økonomiske del.
Skrevet af: Arthrangos    10. oktober 2018 07:28      

Valve har sendt en ny opdatering ud til CS:GO i nat, og her er hovedpunktet helt klart den økonomiske del, da man fremadrettet får mere ved tabte runder.

Før denne opdatering blev man tildelt $1400 for den første tabte runde, men dette beløb forhøjes nu til $1900, hvorefter man får $2400, $2900 osv.

Derudover har Valve også justeret på CZ75 og Tec-9 endnu engang, hvor førstnævnte våben nu fungerer bedst i en semi-auto tilstand, mens Tec-9 bliver bedre at bruge med medium afstand mellem hinanden.

Alle opdateringerne finder du herunder:

[GAMEPLAY]
– Adjusted the start-of-half economy with the goal of reducing the impact of a pistol round win on subsequent rounds.
— In Competitive Matchmaking, both teams are now considered to start the half with a one-round ‘losing streak’ that is reset following a round win. Instead of $1400, the Round 1 loser receives $1900, then $2400 for a subsequent loss, etc.
— The start-of-half losing streak can be adjusted via “mp_starting_losses”

– CZ75a: Adjusted the CZ75a to encourage semi-automatic fire at medium and long ranges.
— increased recoil and fire inaccuracy
— slightly improved accuracy recovery rate

– Tec9: Adjustments to make the weapon more forgiving at medium rates of fire.
— reduced fire inaccuracy
— slightly improved accuracy recovery rate

– SG553 price reduced to $2750
– AUG price reduced to $3150

[MAPS]
– Austria is now available in Competitive Matchmaking.
– Austria has been moved into Group Delta in official Casual matchmaking.
– New Community maps Biome and Subzero are now available in Casual >matchmaking as part of Group Sigma.
– Canals has been removed from Competitive Matchmaking.
– Shipped and Insertion are no longer available in official matchmaking.

[AUDIO]
– Added a “VOIP Positional” audio setting. When this setting is enabled, in-game voice audio will be played from the position the player is standing at.

[MISC]
– Enabled mouse bindings for voice chat to work in end of match scoreboard.
– Fixed backlog of async events in scoreboard causing performance problems during gameplay.

#1 kr1zzer
2018-10-10 07:41
Wtf deagle lille armor eller P250 stor armor - det fedt
#2 wake
2018-10-10 07:46
Fuck tec9 er blevet maskine. :DDDDD
Gal en impuls opdatering efter Device's tweet
#11 Zetom
2018-10-10 08:19
Hvilket tweet? :)
#37 mikkiEe
2018-10-10 15:24
https://twitter.com/dev1ce/status/1046823902297694..
#3 verSatile
2018-10-10 07:46
Med stor armor + hjelm, så er alle næsten nødsaget til at opgradere enten glock eller usp/p2000. Måske en enkelt med utility.
#4 Elmskov
2018-10-10 07:49
Tror i har misforstået noget man starter ikke med 1400 men derimod får man 1900 efter pistol runde loss
#6 JSs
2018-10-10 07:54
Jeg er fuldstændig enig med din udlægning. Man starter stadig med 800, men får 1900 i stedet for 1400, hvis man taber første runde.
#7 verSatile
2018-10-10 07:54
Ah, så $800, og hvis man taber får man $1.900?
#9 Elmskov
2018-10-10 07:55
Jep.
#13 divided
2018-10-10 08:29
ye men det stadig helt sygt + hurtigere awp + nades
#26 ratzB
2018-10-10 10:08
Du tror ikke det betyder flere full eco 2nd round som CT. og så direkte få rifler på 3. runde?
#35 divided
2018-10-10 13:35
fuck that shit. Hurtigt awp og nades ej det for sjov. Eller medmindre man har zywoo på sit hold så kunne det godt være helt flække
#38 ratzB
2018-10-10 18:56
hhehehehe
#5 wake
2018-10-10 07:52
Det her nerfer lidt awp spillere though, da ct nærmest er nødsaget til 2 fulde ecos og købe. Riffler..
Man kan ikke nå at spare til awp med 800+1900+2400 :/ og lak af utility samt en awp kommer også til at gavne t'erne gevaldigt
#8 Elmskov
2018-10-10 07:54
Helt enig dog kan man købe i pistol runde og force (eco) anden runde som man plejer
#12 Seneberg
2018-10-10 08:24
Men nu har vi AUGen!!!! ;)
#10 SEVEN
2018-10-10 08:07
Jeg tror faktisk ikke det ændrer det store ved hvordan man har tænkt sig at købe, måske med undtagelser på bestemte maps. Det giver i mine øjne bare anledning til stærkere force buys i de følgende runder efter pistolen, som gør det lidt mere spændende.
#17 walle
2018-10-10 08:42
Spar pistolrunden, få plantet bomben - selvom du taber runden vil du få 3500$ - det samme som CT =)
#14 Swaft
2018-10-10 08:29
Hvordan har de fået den tanke om, at økonomien skal skiftes..
#15 divided
2018-10-10 08:30
De har kun gjort det her så g2 og vitality kan forcebuy alt det de vil. xd
#16 Holo3
2018-10-10 08:41
Hvordan ville idéen være at eco i stedet for forcebuy hvis du taber pistolrunden, og så købe stort op i 3. runde? Jeg er med på man kan have stærkere forcebuy nu, men de fjerner vel nærmeste behøvet for forcebuys nu, når du bare kan eco pga +1900?
#19 Sander
2018-10-10 08:49
Hvis du holder eco og taber så er du på 4300, hvis vi antager at du intet har købt og ingen kills har fået. Så det er selvfølgelig nok til at købe, men M4+Kevlar+Helmet bliver alligevel 4100, så der er ikke råd til meget utility og kit. Og man bliver nok nødt til at have stor kevlar, hvis T'erne render rundt med nogle SMG'er.

Lige umiddelbart tror jeg fortsat, at holdene kommer til at force, men det bliver spændende at se!
#36 wake
2018-10-10 15:05
Men du skal stadig tage i mængde at man nu kan købe famas og full nade set mod smgs. :p
#18 FIEND
2018-10-10 08:44
Bliver øverste bonus så sat op til 3900?? Spændende opdatering - dejligt at se andet end nye skins!
#20 Sander
2018-10-10 08:52
Som jeg forstår det i opdateringen, starter begge egentlig bare med en losing streak på 1. Holdet som vinder pistolen får så resat deres streak, mens taberen er på 2. Umiddelbart bør det ikke ændre ved det generelle system med 14, 19, 24, 29, 34 i bonus.
#21 KnaehoejKarse
2018-10-10 08:53
Bliver stadig på 3400
#34 DMGZ
2018-10-10 11:36
Det er blevet confirmed af csgo_dev selv at max loss vil fortsat være 3400$.
#22 Torp
2018-10-10 08:56
Giver lidt flere måder at spille de første runder på hvis man taber pistol, sku fedt nok :D
#23 sirr
2018-10-10 09:59
Fedt! Bliver spændende at se hvordan det vil påvirke tilgangen til bl.a. forcekøb m.m. :-). Håber at det kan gøre kampene endnu mere spændende.
#24 haste
2018-10-10 10:03
Den update her er virkelig ikke god.
Se det for en CT's perspektiv. - Du vinder pistolrunden, køber fuldt op i 2nd runden for at vinde en anti-eco. Vi antager at T's har sparet fuldt i pistolen og fået 2-3 kills. Så sidder alle spillerne med flere dollars end CT's har i 2nd runden, gennemsnitligt.
Vi antager så at CT taber 2nd runden og derfor får de $1400 ved scoren 1-1. Ergo skal de i double eco, og så er de allerede bagud 3-1. Vi antager at de også taber første køberunde, og så er de bagud 5-1 teoretisk set. :D
Det jo ikke nice. Der mangler nogle bonusser til CT's imo.
#25 Sander
2018-10-10 10:05
En løsning kunne vel også være, at CT's våben blev billigere, så det er muligt at opgradere tidligere?
#27 ratzB
2018-10-10 10:10
Kunne løsningen ikke være at det kun som CT man får mere penge?
#28 NaToSaphiX
2018-10-10 10:10
Det kan jeg ikke få til at give mening,

CT får vel minimum omkring (3k * 5) + (300 * 5) for kills

T får (1900 * 5) + (800 * 5) + (300 * 3)

Det kan godt være T kan få bedre Equipment, men de har vel ikke flere penge? :S
#30 haste
2018-10-10 10:19
T: (1900 * 5) + (spar i pistolen = 800 * 5) + (bomb plant 800 * 5) + (300 * 5) for kills. = 3500 + kills pr. mand.
CT: (3500) Bomb defuse.

- Så det jeg ville frem til er at begge hold har 3500 + kills. Dette er da kun en fordel for T's hvis du spørger mig! :D
#31 NaToSaphiX
2018-10-10 10:34
Ja, okay :D

Synes bare ikke du skrev noget med bombplant, så skulle lige vide om jeg havde misforstået noget :D
#32 FIEND
2018-10-10 10:59
Kan godt se hvad du mener med det.. Uden tvivl en opdatering der er tiltænkt at begrænse momentum og forhindre snowball games, og generelt gøre op med udsagnet "pistolrunder er for vigtige" - det rammer så bare nok CTs mest, hvilket jo også er den side man oftest ser snowballe afsted.. Man vil nok komme til at se en del CT forces hvis de taber pistolen hvorimod Ts som udgangspunkt nok vil være tilbøjelige til at spare så der kan købes AKs i 3. runde..
Omvendt giver det også CTs nye muligheder for forcebuys i anden runden såfremt de taber pistolen - nu behøver man ikke længere spare armoren for at have råd til utility/stort våben i første køberunde og du kan købe flere nades i dit force... Spændende at se hvordan det kommer til at blive brugt!
#33 FIEND
2018-10-10 11:12
SMGs kommer også til at have mindre værdi for Ts i 2. runde - for reelt set kommer nærmest ingen CTs til at spille uden headarmor nu i forces
#39 ClinT
2018-10-10 20:19
Du antager en masse ting som skal ske for netop at CTsne bliver fucked. : ingen køb og et bombplant og 5 kills. Allerede rimeligt usansynligt kan vi godt blive enige om tror jeg. Du investere jo netop ind i første runde fordi du er 50/50 fra start, og hvis de andre investere alle deres 4000 click (5*800) og du investere 0. så kan vi godt blive enige om at den % mæssige chance for et win, bombplant og kills er blevet rykket. Så er du bagud økonomisk til næste runde, og der er vel ingen der vil give sit momentum væk i første runde for et "måske det kan lykkedes" du vil vel gerne have procenter på i forhold til sansynlighed for at din taktik lykkedes..
Vi er enige om at hvis dine antagelser lykkedes så kunne det være en smart løsning for ts, men jeg vil vædde med du er enig i at den procent mæssige chance for at det kan lykkedes ikke er det værd, og så er det måske bedre at købe op og se om man rent faktisk kan vinde runden med købet, og få et plant. Men ikke at købe op i første runde, så giver man altså modstanderen et forspring igennem økonomi lige meget hvordan du vender og drejer den. :)

Har lige editet: Skulle have været til dit opslag længere nede. omkring de 3500. :)
#42 haste
2018-10-11 13:26
Du forstår bare ikke at man som CT ikke kan købe m4 i 2nd runden. Ergo når du kommer til 3. runden har T's AKs og du har Famas som det bedste våben????
Desuden hvis du får plant i pistolen får du $2700 + $2400 efter.. + lad os sige 3 kills i pistolen..
Ergo har du 5100 + kills pr. mand :D Hvordan kan det ikke være et problem?
#44 ClinT
2018-10-11 13:45
Jeg er så enig med dig i at 2-4 runden kan være fuldstændigt udfordrende (og højst sandsynligt noget de også kigger på) og jeg har også svært ved at se mig ud af runderne netop pga. det du skriver, med m4 og famas. :)
Det eneste jeg ville pointere med min post, var at man aldrig må give kast på første runden og det er vel egentligt også det eneste jeg argumentere for i alt det jeg skriver, som jo var ment som en kommentar til det du skrev til natosaphix.
#40 gravityy
2018-10-10 22:04
Vi har lige spillet en ESEA main kamp hvor vi ecoede i T-pistol, prøvede at få et plant som ikke lykkedes, og alligevel havde vi et lige så godt køb som de andre runden efter. Den vandt vi, og så er CT lige pludseligt resettet som om de havde tabt pistolrunden i det gamle system. Og hvis man vinder pistolen mens man ecoer er det bare ekstra bonus.

Hvis det rent faktisk bliver metaen er det ret underligt, men der er nogle spændende beslutninger lige pludseligt, og det synes jeg faktisk er meget nice.
#43 haste
2018-10-11 13:28
Yup synes det er noget lort. :D
+ Vi sad i en officiel i går og fik plantet i pistolen, sparede fuldt og fik 3 AKs med fuld nades, 1 AWP med fuld nades og 1 AK uden andet end en armor.. Det er jo virkelig broke..
CT's løber rundt med ump/famas i 3. runden, og hvis de taber den er de allerede resat der og har måske råd til 1 m4 :D
#29 Messias
2018-10-10 10:12
Det er fedt! Kan være der kommer en ny Meta 😃
#41 STnr1
2018-10-11 09:56
AUG i DPL here i come ;))