Opret Log ind
MSL langer ud efter FACEIT: "Den værste Major jeg har deltaget i"
Efter holdets exit fra New Challengers stage påpeger Norths kaptajn nu store problemer med teknikken til FACEIT Majoren.
Skrevet af: Yossarian    9. september 2018 22:04      

MSL var utilfreds med det tekniske setup til Majoren

Dårlig fps, ringe headsets og problemer med at høre med- og modspillernes fodtrin.

Norths in-game leader MSL lagde ingen fingre imellem, da han her til aften loggede på Twitter for at skælde ud på FACEIT over Majorens adskillige tekniske problemer, som mange seere også har lagt mærke til og har måttet vente på blev løst.

Siden dag ét til Majoren er flere kampe blevet afbrudt af tekniske problemer. Først var det den udgave af spillet, Valve havde 'pushet' til FACEIT inden turneringen, der gjorde, at den første kamp blev skubbet med over en time. Samme aften røg internettet på hele Twickenham Stadium, hvor den første del af Majoren afholdes. Det betød, at Astralis' indlende kamp mod compLexity blev skubbet til dagen efter.

Siden fulgte flere episoder, hvor spillerne måtte vente på, at headsets, keyboards og anden teknik måtte ordnes undervejs. 

Det største problem lader dog til at være en bug, hvor spilleres fodtrin nogen gange ikke kan høres, selvom de løber lige forbi. Flere spillere skriver på Twitter, at fejlen har haft afgørende betydning i  deres kampe indtil videre. Også Xyp9x stemte i og kunne bekræfte problemet:


Efter Norths exit her til aften var det så MSLs tur til at pege på problemere, samtidigt med at han fortalte på Twitter, at FACEIT løste nogle af udfordringerne undervejs. Mange var hurtige til at påpege, at kritkken mest af alt lyder som en dårlig undskyldning, da alle hold potentielt kan have været ramt af det samme undervejs i New Challengers stage. 

#1 thiezen
2018-09-09 22:13
tudeprins imo, men han kommer vel nok tilbage stærkere...
#2 NiveK
2018-09-09 22:20
Tudeprins? Jeg synes du bør udvise noget mere respekt
#14 sekke
2018-09-09 23:28
Af ren nysgerrighed, hvad har msl gjort der fortjener respekt? :)
#22 zyppp
2018-09-10 03:09
Det kan du da ikke mene? :-)
#44 sekke
2018-09-10 11:16
Jo, i hvert fald hvis du ikke vil uddybe hvad du mener. ;)
#53 NiveK
2018-09-12 10:02
Helt ærligt. Hvis svaret ikke giver sig selv, så synes jeg faktisk du er for dum/smart til at deltage i en samtale/diskussion.
#54 sekke
2018-09-12 12:47
Svaret giver absolut ikke sig selv, respekt gives ikke bare ud, det skal man gøre sig fortjent til. Så svar mig på hvad msl har gjort/gør der fortjener respekt?
- For nu har længe fulgt ham på twitter og det er altid et tilbagevendende emne at han har noget at brokke sig over når de ryger ud.
#55 NiveK
2018-09-12 12:49
jeg synes ikke du fortjener en forklaring
#56 sekke
2018-09-12 15:58
Så skulle du måske bare blande dig udenom en anden gang.
#57 NiveK
2018-09-12 18:00
Det var lidt ligesom med børn. Nogle gange tænker man, at de spørger bare for at spørge, men man ved godt de kender svaret. Du er jo bare uintelligent eller flabet, og der må jeg give fortabt 😊 God onsdag aften
#58 sekke
6d 23t 35m
At du dømmer mig uintelligent, bare fordi jeg er uenig med dig, siger vel mere om dig end om mig.

Ud over det, så er det da en en super analogi du fik lavet dig der.
#3 nic0w
2018-09-09 22:23
Det er simple ting som ikke burde ske under en major..
#4 arseface
2018-09-09 22:35
Det har utvivlsomt også været den værste major som tilskuer.
#31 yez
2018-09-10 08:59
Synes nu at der har været mange fede kampe. Især en masse overtimes viser bare at niveauet er højt på alle hold der har kvalificeret sig. Kun enkelte walk-over sejre. En del afbrydelser det er rigtigt. Tror måske ikke at det har irriteret mig så meget fordi jeg har spillet WoW ved siden af jeg så kampene :)
#32 NaToSaphiX
2018-09-10 09:34
PGL majoren var der flere kampe der ikke kunne ses online pga lag, HUD laggede mere end det gør nu og da jeg var i Polen for at se BIG - Immortals (Semi-finale) blev vi smidt ud fordi klokken blev 12 og de ikke havde lejet stedet på 24-timers basis.

Så kunne man så tage en taxa til hotellet og misse et helt map af kampen, fordi alle skulle have en taxa på det tidspunkt.

Den var efter min mening MEGET ringere, men FACEIT majoren er nok i top2
#37 trumme
2018-09-10 10:34
lyder helt vildt PGL majoren :D shit
#5 Patti
2018-09-09 22:37
Synes måske det er lidt forkert at hænge dem ud på de sociale medier, og især lige efter de er ude af majoren. Men satme os sygt så mange problemer forekommer til en major :S
#8 Nordby
2018-09-09 22:52
I det mindste skriver han i nummer 2/2 at det ikke er derfor de røg ud og alle jo havde det samme, han synes bare ikke det er okay at det sker til en major, men ja giver dig ret virker lidt forkert når man lige er røget ud.
#19 Patti
2018-09-10 01:15
Yeah. Min besked blev os lidt rodet. Det er ikke iorden at der kan være fps problemer... Det er helt væk
#27 AnJ-Fan
2018-09-10 07:54
Forkert når man lige er røget ud?
Problemerne skal sgu da frem i lyset så alle andre også bliver gjort klar over hvor ringe eventet har været, og når de deltager skal de fokusere på at spille, så det er da det helt rigtige tidspunkt.
#30 Buglezz
2018-09-10 08:22
Nej, problemer skal frem i lyset i det de bliver opdaget. Det er jo ikke fordi disse problemer er opstået pludselig i den sidste kamp. Hvis det har været sådan gennem hele kval-spillet, i 5 kampe, skulle det have været fremme så snart det blev opdaget - eller også først helt efter majoren er færdig.
#51 AnJ-Fan
2018-09-10 18:31
Nu var det altså kommet frem at holdene havde taget kontakt til arrangørene løbende omkring de tekniske issues - men efter at have set en del kampe i løbet af weekenden havde jeg ingen anelse om hvad de faktiske problemer var, bare at der var problemer med den speciele klient der er lavet til majoren.
#39 Nordby
2018-09-10 10:42
Jeg siger at det kan virke forkert ikke at det er, men som buglezz skriver skulle de bare gøre noget ved det i løbet af turneringen.
#6 Messias
2018-09-09 22:39
Forståeligt nok at man brokker sig når tingene ikke virker.
Håber North viser samme niveau til næste turnering
#15 sekke
2018-09-09 23:30
Samme niveau, som i at de ryger ud i lukket kval/gruppespillet? :P
#23 Messias
2018-09-10 07:08
Haha! Jeg må ha små sovet da jeg skrev. Jeg mente håber north viser niveauet fra dh til næste turnering
#7 Jewmeister
2018-09-09 22:50
North er jo vant til luksusforhold, så selvfølgelig piver de når tingene ikke spiller max. Mig bekendt, er det ens for alle hold. Svagt statement af en svag IGL
#9 Nordby
2018-09-09 22:52
Læs lige 2/2 og hvis du har læs det igen, for så må du have misset noget
#13 wake
2018-09-09 23:28
Du er jo bare sur over du tabte 1500kr :D
#16 Jewmeister
2018-09-09 23:39
Mega sur! :(
#38 trumme
2018-09-10 10:35
tabe penge på det her major kval? :O det har da været den store guldmine!
#41 Apnemt
2018-09-10 10:44
Enig! Odds 4,33 på Vega igår var jo en ren gave! Åbenings kampen mod hr var også en ren gave bet365 gav 1,83 på +5,5 handicap - 2,10 på +4,5 handicap og når ja spirit live til odds 3! CIS cs vs north 3-0 haha
#10 Sheru
2018-09-09 23:03
Jeg er på ingen måde tilhænger af hverken MSL eller North, men det må da stå klart for enhver, at det ikke er okay, hvis han eller holdet ikke kan høre, hvad de skal høre i headsettet. Han er jo altså ikke den eneste, der har pointeret problemet på Twitter...

At der så er nogen herinde der bruger udtryk, som “tudeprins” og “luksusforhold” - det er useriøst.
#11 WeiZ
2018-09-09 23:06
Jeg ville da klart ikke forsætte en kamp, hvis disse problemer var til stede.. Slet ikke til en så stor turnering. Nu får jeg nok ikke et svar direkte fra MSL, eller andre fra North, men hvorfor vælger man at køre videre, og ikke stoppe kampen? :/
#33 NaToSaphiX
2018-09-10 09:37
Man er kommet for at spille counter, ikke for at stoppe verdens største turnering.

Kan sgu godt forstå man bare spiller.
#36 WeiZ
2018-09-10 10:32
Men hvis der er så mange problemer, så det jo heller ikke sjovt at dyste i mod andre, også selvom de har problemer. Det kan godt være det bare mig som tænker sådan, men min kommentar var heller ikke noget hate, eller noget i mod MSL. Har kun stor respekt for manden :P
#50 noche
2018-09-10 16:17
Og hvis konsekvensen af det ville være at blive smidt ud af turneringen eller som minimum blive tildelt et loss?

Hvis spillerne skulle have haft noget at have sagt skulle de have samlet sig alle sammen og protesteret, men det scenarie er nok ikke særlig realistisk med så mange hold fra forskellige nationer.
#12 Shad3Z
2018-09-09 23:24
Det har virkelig også været op af bakke til den her Major.. Der har ikke været andet end problemer hele tiden. Det er vel også Tyloo der går hen og vinder Majoren...😂
#17 sekke
2018-09-09 23:40
Det er efterhånden lettere at tælle de turneringer msl ikke brokker sig over end dem han gør.
Jovist er det for dårligt at computerne ikke kører +300 fps + diverse andre problemer, men når man så ofte brokker sig, så lyder det mere som en dårlig undskyldning end noget andet.
#25 arseface
2018-09-10 07:20
Kan du ikke lige komme med fem hurtige eksempler på turneringer han har brokket sig over? Gerne med links.
#43 sekke
2018-09-10 11:16
Det kan du selv gøre, det er bare at gå ind på hans twitter og begynde at scroll. :)
#40 Nordby
2018-09-10 10:43
Eventuelt læs hans 2/2 tweet hvor han netop skriver han ikke vil bruge det som undskyldning
#42 sekke
2018-09-10 11:14
Jeg har skam læst 2/2 ;)
#52 Nordby
2018-09-12 09:34
Så ved du jo også godt det ikke er det, han sidder netop og siger at alle havde de samme problemer, men at han bare synes det er utroligt dårligt for en major at have disse problemer
#18 akz
2018-09-10 00:26
Kan man godt brokke sig over at det har været den værste Major man har deltaget i, når man egentligt aldrig rigtigt dukkede op 😃?
#24 Kjasper
2018-09-10 07:10
ahaha, +1 på den
#28 sirr
2018-09-10 08:02
Haha, lige netop MSL må man vel sige gjorde det OK? Han virker varm for tiden.
#46 yez
2018-09-10 14:17
+1 også en nem løsning hvis man er så utilfreds med alting omkring majoren og så bare tage hjem hurtigt så forsvinder alle hans problemer jo :P
#20 Ezg0
2018-09-10 01:28
skal han ikke bare holde sin kæft? havde han kommet videre så havde der intet brok været. Surt han skal have så ondt i røven over at være elendig.
#21 wazer
2018-09-10 02:15
Ja faceit glemte at booke mig til at optimerer deres maskiner.

ps, steps forsvinder pga dårlig performance/forkert setup af pc.
#29 sirr
2018-09-10 08:03
Selvfølgelig er det ikke OK med de store problemer der har været. Men når et statement kommer så kort tid efter at pågældende hold er røget ud, så vil det kaste mange irriterende kommentarer af sig, da det for mange vil virke som en dårlig undskyldning.

MSL virker varm for tiden, og jeg kan sagtens sætte mig ind i frustrationen ved at der opstår så mange fejl - det må bare ikke ske til en major.
#34 MrFreeze
2018-09-10 09:53
Sjældent har jeg set en tidsplan skride så meget.
Og man bliver lidt træt af at høre kommentatorer snakke om de værste film i '80erne og alt muligt bare for at trække tiden ud.
Den turnering er under lavmålet. Jeg håber at de får styr på det i denne uge.
#35 MeyZ
2018-09-10 10:23
Synes også selv der er nogle problemer med FaceIT serverne for tiden.

https://plays.tv/video/5b95758b36a34a05de/cs-broke..

Detter er et udemærket eksempel. Det er ikke kun ved majoren FaceIT struggler med at få tingene til at fungere :/
#47 yez
2018-09-10 14:18
haha wtf sker der lige på det klip? Hvor blev du skudt fra? :O
#48 Hani
2018-09-10 14:20
Standard wallbang spot, der står en ovre på broen og skyder igennem.
Jeg har dog ikke lyd på, så ved ikke om der er noget med sounds. Men ellers kan jeg ikke se hvad klippet fejler :D

Edit: ingen huller i væggen virker ret skørt :D
#45 McLoud
2018-09-10 14:06
SyNes godt Dust2 kunne have postet 2/2 i artiklen. Det fremstår unægteligt noget anderledes uden anden halvdel.
#49 c0bb
2018-09-10 14:29
Det bør tolkes som konstruktiv kritik til arrangørerne og til spiludviklerne. At ordlyden er lidt bitter er forståeligt når det kommer fra en der lige er røget ud af turneringen. Hvis man har et nogenlunde indblik i cs på det niveau, så ved man at den slags marginaler kan have en stor indflydelse på performance generelt. Derfor er det også vigtigt at der er andre der bakker op om det, så debatten bliver nuanceret. Respekt for folk der siger deres mening. At det så tolkes som tuderi, er en fejl i forståelsen hos rigtig mange.