Opret Log ind
FrawFact: "Stabilitet og struktur er vigtigt for mit spil"
25 årige FrawFact har i den grad vist flot spil med AWP'en i AaBs kampe, og både hans eget niveau og ambitionerne samt fremtidsudsigterne bliver vendt i dette interview.
Skrevet af: Sander    14. august 2018 12:04      

En af de meget positive overraskelser i Dust2.dks liga er 25-årige FrawFact, der til daglig går under navnet Rasmus Kenneth Fischmann i de lokale omgivelser i Nørresundby.

Når computeren tændes og headsettet tages over hovedet skiftes den rolige personlighed ud med en dræbermaskine, der i den grad kan finde ud af at indstille det virtuelle kikkertsigte.

FrawFact er AaBs AWP-spiller. I tredje sæson blev han 1. Divisions bedste spiller, da AaB rykkede op, og i fjerde sæson af C4 Ligaen endte han som nummer tre i AWP-tabellen, selvom AaB sluttede i bunden.

Han er med andre ord en farlig herre, og netop det har Dust2.dk talt med den 25-årige spiller om.

Uden at fornærme dig kan jeg vel godt tillade mig at sige, at ikke mange havde hørt om dig, inden du lige pludselig svingede AWP'en til nærmest perfektion i 3. sæson af ligaen. Har du bare først fundet det niveau frem nu her?

Niveauet med AWP'en har været til stede siden CS 1.6, hvor jeg stort set ikke lavede andet end at spille FFA AWP servers i de 6000 timer, jeg havde i spillet dengang. Jeg kendte ikke vejen frem på scenen, så jeg gjorde bare, hvad jeg fandt sjovt, og det var AWP maps. Dog skulle AWP'en igen lige finpudses, da jeg fik lov til at prøve rollen hos AaB for at bevise, at jeg altså også godt kunne bruge den store grønne.

Men det skal også siges, at for jeg kan "svinge AWP'en til nærmest perfektion" kræver det, at der er stabilitet og struktur på mit hold. Går det godt for mit hold i spillet, skaber det plads for mig til at arbejde med AWP'en.

Du blev MVP i 3. sæson i 1. Division, og i sidste sæson i C4 Ligaen blev du nummer tre i AWP-tabellen, selvom AaB sluttede i bunden. Er det snart tid til, at du skal videre?

Videre og videre, altså nu har vi jo en Taiwan-tur, der ligger på bordet og smiler lidt til mig. Men jeg har altid sagt til mig selv, at skulle der komme et hold, som ligger i top 10, så vil jeg helt sikkert overveje det. Men ellers føler jeg selv, at vi med lidt hårdere arbejde kan komme i boblerne igen.

Hvor forudser du, at AaB slutter i denne sæson af Ozone 1. Division?

Jeg ser selfølgelig, at vi hiver den hjem ubesejret igen. Men vi har haft noget struggle imod de gode Atlando-gutter, og jeg ser nok dem som vores stærkeste modstander, så gerne en første- eller andenplads.

Hvis vi kigger et år ud i fremtiden, hvor ser du så dig selv og AaB henne? Spiller I stadig sammen til den tid?

Et år ud i fremtiden er lang tid, men umiddelbart ser jeg gerne, at AaB har en fast plads i boblerne samt kan ligge et stabilt niveau for dagen, som fx Ignite kan (de kan jo vækkes klokken 2 om natten og stadig flække alt og alle). Mig selv ser jeg gerne tage skridtet et niveau op til et andet hold. Af to grunde. Både fordi jeg føler, jeg har niveauet til mere, men også fordi kilden i forhold til udvikling er begyndt at gå lidt slow hos AaB for mit vedkomende.

AaB ligger i skrivende stund nummer ét i Ozone 1. Division, efter XI ikke mødte op til kampen. På søndag skal AaB møde henholdsvis NOVA Main og Eastern Wizards. Du kan finde stillingen, kamprogram og lineups i Ozone 1. Division ved at trykke her.

#1 M0dEx
2018-08-14 12:12
Du gør det skide godt Rasmus + du er en mega flink person!
#2 Hani
2018-08-14 12:21
En spiller der virkelig har imponeret mig i Dust2 liga regi. GL!
#3 DGaard
2018-08-14 12:38
FrawDaddy! Max flæk :)
#4 OJ1738
2018-08-14 13:34
Fint interview. Uden tvivl en god spiller som altid er en hovedpine at spille imod. :)
#6 Frawfact
2018-08-14 13:39
Sku ked af at høre at jeg giver dig hovedpine mate /:
#5 ValcoNN
2018-08-14 13:35
En sand maskine❤️
#7 ClinT
2018-08-14 16:16
Puha. Synes det er farligt at svare på sådanne spørgsmål om ens motivationer :) Man læser jo lidt mellem linjerne at spilleren her "er bedre end de andre" Hvis man først begynder at føle sådan, og ens holdkammerater også kan mærke at man har den holdning. :) Det kan ikke være helt sundt, selvom jeg er fan af mentaliteten og ærligheden, så er der bare noget ved en spiller der liige hæver sig over sine holdkammerater, selvom han selvfølgeligt lige får nævnt at de er med til at gøre ham til en maskine. :)
#9 Frawfact
2018-08-14 16:22
Hej ClinT :) Er da ked af at det er sådan man læser det imellem linjerne. Det der står imellem linjerne er at jeg er en hold spiller som bliver bedst udnyttet når holdet det kører på skinner. Det med at jeg ser mig selv videre i fremtiden, det handler for mig om at blive ved med at have ambitioner. Men igen, ked af at det er sådan det bliver læst, fordi det er slet ikke sådan jeg har det :)
#12 ClinT
2018-08-14 17:02
Hey Frawfact.
Jeg tror jeg skulle have omformuleret mit statement til at man "KAN" jo læse mellem linjerne at spilleren er bedre end andre. I form af at det selvfølgeligt er dig der er sat op, og det kan blive misforstået. Nu er jeg jo en af dem der nok har været på sidelinjen mest både til lan og events og set hvordan i har udviklet jer, så det er jo ikke et indtryk jeg har når jeg ser jer, og netop som du selv siger et udtryk for ambition, hvilket man self skal have.
Det var mere en objektiv kommentar til netop hvor mange måder man kan tolke tingene på. Beklager at det ikke har stået tydeligt nok. Jeg prøver vel netop at beskrive "Hvad det kan gøre ved et hold" hvis en spiller går ind og læser det på en anden måde end din hensigt, og det var egentligt der jeg ville hen. :)
#13 Frawfact
2018-08-14 17:12
Bare helt fint ClinT :) Tak fordi du ville uddybe!
#15 ClinT
2018-08-14 17:40
Selv tak, det var ikke meningen det skulle være et angreb, mere en uddybning af min pointe til hvorfor sådan et spørgsmål er farligt :)
#8 n1m4
2018-08-14 16:20
AaB er maskine hold
#10 skolla
2018-08-14 16:36
Hvorfor overvurderer alle Ignite så meget? Hvad har de gjort udover at dominere boblerne?
#11 NaToSaphiX
2018-08-14 16:52
De gav blandt andet Sprout kamp til stregen til Copenhagen Games sidste gang :D

De har helt klart niveauet til mere, de skal bare realisere det, efter min mening.

og så er det bare ikke nemt at spille mod wezx
#16 skolla
2018-08-14 18:06
Ja okay, det er så 4,5 måneder siden, og det er 60% af lineuppet. Det eneste de har vundet er vel den der emasters turnering, som var lidt før CPH Games. Det synes jeg bare ikke man kan blive top10 i DK på hver måned :)
#22 Hani
2018-08-14 18:28
Hvem skulle så have deres plads i stedet for?
Som du selv siger har de domineret bobler hold, men de har dog ikke vundet noget. Kan du nævne nogen der dominerer bobler hold på samme måde og samtidig har vundet noget?
#23 skolla
2018-08-14 19:04
Jeg snakker ikke kun om den her måned, men også også tidligere måneder. I juni måned var Lyngby nummer 8, Ignite og Ambush nummer 9 og 10. I juli var Lyngby skiftet ud med Unknown. Af hvilken årsag? Det var ikke fordi Ignite eller Ambush havde lavet noget, der satte dem over Lyngby. De havde alle 3 bare ikke lavet noget, også blev Lyngby bare skiftet ud af eller anden grund.
I den her måned har du nok ret i, at de fortjener en top10 plads, da alle de konkurrerende hold er opløst, og der ikke har været turneringer til, at man kunne opdatere listen på et ordentligt grundlag. Men jeg kan ikke nævne et hold i den her måned, men i andre måneder har der været et par hold.
Og min generelle pointe var, at jeg ser folk skrive Ignite er syge osv. men jeg synes aldrig jeg ser dem lave nogle overdrevende resultater.
#14 Frawfact
2018-08-14 17:14
Det er skam ikke for at overvurdere Ignite :) Jeg finder bare dem og deres spillestil utrolig tilfredsstillende.
#17 skolla
2018-08-14 18:07
Du skriver jo decideret, at de flækker alt og alle. Ved ikke om de ord er blevet drejet, men det tvivler jeg på. Ignite er klart et af de bedre hold deromkring, men så er de altså heller ikke bedre, synes jeg ikke.
#18 Frawfact
2018-08-14 18:10
At jeg skriver de flækker alt og alle så er det jo fordi jeg er subjektiv, hvilket vil sige at man kalde mig en fan, og derfor kan jeg jo godt lide at tale godt om dem :) Om de er bedre end andre på papiret lader jeg Dust2 om at skrive om, men jeg synes de er et godt hold som jeg hepper på :)
#19 skolla
2018-08-14 18:11
o_o
#21 Messias
2018-08-14 18:27
Fint interview - gerne flere af dem!
#24 divided
2018-08-14 20:00
frawfact er seriøst på det der gang shit. Han er helt gang XDDDdDd EJ du flække nok
#25 ReimerBO
2018-08-15 07:44
Aab er et fint hold og spille imod, praccede i en overgang meget mod dem, de kan godt finde ud af og joine en server og spille CS. Bliv ved med at klø på!