Opret Log ind
NPF annoncerer Pro-turnering med 75.000 kr. i præmiepulje
NPF har netop annonceret en Pro-turnering ved eventet i efteråret med en præmiepulje på 75.000 kr. og seks hold.
Skrevet af: MumaCe    7. august 2018 20:25      

NPF har igennem årene haft forskellige former for CS:GO turneringer med både tilnærmelser imod top10-holdene og senere at kalde det rent hygge. Nu prøver NPF så igen med en større turnering, der bliver helt isoleret fra de andre turneringer.

Under navnet "CS:GO PRO turnering" skal seks hold dyste i et NON-BYOC område om 75.000 kr., hvor vinderne tager de 40.000 kr. Fire af de seks hold er allerede fundet igennem invitationer, imens de sidste hold findes igennem online kvalifikation.

  • dk Tricked (glace, LOMME, bORUP, snedker, Lukki)
  • dk Squared (haste, acoR, Basso, TeSeS, sjuush)
  • dk Ignite (wezx, Luckyv1, kiR, Nodios)
  • dk Ambush (tmL, Jialocin, wagnR, kwezz, vigzZ)
  • Kvalifikation #1 
  • Kvalifikation #2

Den første kvalifikation er skemalagt den 25. august, hvilket er samme dato som POWER ASUS ROG Challenger #21 afholdes. Yderligere informationer om kvalifikationen er ikke offentliggjort endnu.

Til NPF vil der udover deres pro turnering også være en semi-pro samt en hygge turnering i CS:GO, hvor præmierne endnu ikke er offentliggjort. NPF afholdes fra den 12-14. oktober i Messe C i Fredericia.

FAKTABOKS

Præmier i CS:GO PRO turnering:

  • 1. 40.000 kr.
  • 2. 20.000 kr.
  • 3-4. 7.500 kr.
  • 3-4. 7.500 kr.

#1 Hani
2018-08-07 20:31
Wow, for en gangs skyld har npf gang i noget der er esports værdigt i forhold til deres størrelse. Synes det lyder spændende med et mere professionelt koncept.
De kan da umuligt blive så forsinket med kun 6 hold.
De skal dog have stor ros for at prøve at gøre noget anderledes end de sidste år der har været en fiasko for subtop deltagerne.
#5 MumaCe
2018-08-07 20:36
Jeg synes bare at den virker malplaceret. Nu er der ikke så meget info om den endnu, men jeg kan ikke se årsagen til at man vil lave den her turnering.

No offense, så har størstedelen af NPFs deltagergruppe vel ikke den store kendskab og interesse i hold som Ambush og Ignite. Tricked kan måske trække lidt, men det er vel også det.

Så er kvalifikationerne online, så man tiltrækker heller ikke spillere i håb om at kvalificerer sig, og med en halvsløj præmiepulje på 75k, så kommer der vel ikke mere end 5k + hardware til semi-pro, hvilket vil skræmmer alle andre bobler-hold væk.

Ligner lidt at NPF gerne vil lidt mere, men er meget forsigtige, og egentlig rammer meget forkert med både præmiepulje, format (seks hold der skal??), målgruppe osv., og hvor man så samtidig ligger sig ud med Dust2 omkring Challengeren.
#12 Hani
2018-08-07 20:49
Jeg er egentlig bare glad for at man slippe for at deltage i Main turneringen, hvis nu man ikke kvalificerer sig i første omgang :D
Jeg kan godt lide at man ikke skal sidde med følelsen af at have spildt 575 kr og sin tid på et dårligt kan som sidste år.
#13 MumaCe
2018-08-07 20:51
For holdene er det vel fint nok, hvis altså tingene spiller. Kan bare ikke se det fra NPFs side af, fordi alle andre hold skipper jo bare eventet.
#16 Hani
2018-08-07 20:58
Enig, på den måde giver det ikke meget mening :D
Lige den del er jo det CPH games har gjort rigtigt, da der der åben kval til main til selve eventet.
#17 Hani
2018-08-07 21:03
Men så Igen, hvis de ikke har problemer med at sælge billetter nok er det vel federe med 200 unger der nyder at være der som NPF nu er, end 200 subtop spillere der synes det er lort.
Så er det næsten federe at den turnering de nu holder bare spiller 100%, når de alligevel har udsolgt.
#6 nic0w
2018-08-07 20:36
Atlando til NPF :D ???
#11 Hani
2018-08-07 20:46
Det kræver vidst en kval ser det ud til :D men ellers havde jeg sgu lovet mig selv aldrig at deltage igen :D
#30 nic0w
2018-08-07 22:25
Ellers Hani må vi igang med noget fundraiser..
#2 whitey
2018-08-07 20:33
Modigt
#3 saks
2018-08-07 20:34
Ignite mangler en spiller? :)
#4 Sander
2018-08-07 20:34
Spændende!

Og glace vender tilbage til NPF, hvem havde set den komme? 😁
#40 Kristja
2018-08-07 23:57
Detaljer tak :D
#41 thiezen
2018-08-08 00:23
Han synes det var et lorte lan pga problemer osv :D Han skulle aldrig til det lan igen
#54 glace
2018-08-08 14:58
Jeg er stadig skeptisk.......
#7 xone
2018-08-07 20:39
Det er jo helt kanon! Når nu programmet bliver offentliggjort, så opdager man vel at de har lagt DM i hornblæseri eller Trambone lige ved siden af scenen.
#10 zanoj
2018-08-07 20:45
Ja, eller midt i noget stand-up med et afdanket set. Eller de titusind andre lorteting der er galt med det event....
#15 b0ychild
2018-08-07 20:54
Glemmer ikke da Futte ville tvinge os til at spille semifinale imens Simon Talbot skulle lave standup på fuld drøn! Fandeme ærgerligt jeg crashede i de 30 minutter...
#28 Jialocin
2018-08-07 21:57
gode tider!
#52 eyM
2018-08-08 13:40
Var det jer der nægtede, hvor de så bare spurgte et andet hold om de ville tage jeres plads??

Det var det sygeste, jeg har hørt!
#56 b0ychild
2018-08-09 17:27
Ja =D Helt skudt af
#58 eyM
2018-08-09 18:30
Hold nu helt kæft man...

Man laver en turnering under umenneskelige omstændigheder og tilbyder lige en finalespilsplads til et udslået hold, så snart nogle siger "nu må der være grænser".... Taberlan.
#35 eyM
2018-08-07 22:51
Jeg hader hader HADER det lan. Jeg føler stadig, jeg er blevet frarøvet 650,-
#55 zekon
2018-08-09 15:49
Troede ellers godt du kunne lide NPF?
#57 zanoj
2018-08-09 18:24
Ja omtrent ligeså meget som jeg nyder at få et spark i skridtet.
#60 zekon
2018-08-10 02:20
Så du skal ikke deltage i år? FOR DET SKAL JEG KRAFTEDME IK
#19 Martin
2018-08-07 21:03
Er du stadig i xi?
#22 xone
2018-08-07 21:14
Nej, det er sgu ved at være noget tid siden.
#8 zanoj
2018-08-07 20:44
Tænker unknown og Free Transfer hiver de sidste to pladser - såfremt at der er nogle af dem, der overhovedet kunne finde på at overveje at deltage til NPF.
#14 b0ychild
2018-08-07 20:52
unknown er vel blevet spurgt før både Ignite og Ambush, ellers virker det helt væk. Men held og lykke til alle mates!
#18 doktizh
2018-08-07 21:03
Hehe det skulle man tro, ikke..? :-)
#20 b0ychild
2018-08-07 21:04
Jo, men så ser man at det er NPF:)
#21 Hani
2018-08-07 21:05
Det kan jo være at invites er givet ud for lidt tid siden.
#29 Jialocin
2018-08-07 21:58
Vi fik invited et stykke tid før unknown gik officielt. Hvis jeg ikke husker helt forkert så er det snart 2 mdr siden vi fik det
#42 BERRY
2018-08-08 01:02
Stadig underligt :D vi var jo et hold i top100(top7/8 på dust2 listen) kort tid inden unknown gik officielt og vi fik heller ikke invite.
#53 Jialocin
2018-08-08 13:51
Ja det skal jeg så melde pas på. Måske de har kigget på hold med organisationer først?
Er enig i, at I skulle være inviteret før os. ✌️
#9 Martin
2018-08-07 20:45
Trist det ligger oven i Challengeren.

Forstår ikke helt formatet. Hvad gør resten af holdene?
#23 netrick
2018-08-07 21:21
:D
#24 RAALZ
2018-08-07 21:26
Så hvis man ikke lige kan spille de to sidste kvals/ikke vinder kvals, så er det bare sur røv eller hvordan? Det virker da helt væk, at der ikke er en vej igennem til selve lanet eller noget i den dur, evt igennem BYOC? Og hvorfor kun 6 spots?
#25 Mrnobody
2018-08-07 21:40
NPF det goe gamle meme :D
#26 birdfromsky
2018-08-07 21:45
Et eller andet sted er det sku meget fedt at de prøver noget nyt, for at forbedre deres lan (på cs "pro" fronten). Desværre ligner det endnu en gang at de rammer lidt ved siden af.
#27 wake
2018-08-07 21:49
kval lige oveni KSI vs Logan :D
#36 Mrnobody
2018-08-07 22:56
ER VI ENIGE KOM SÅ THE POOOLS!
#37 wake
2018-08-07 23:04
OR ANY OTHER POOLERS I DONT CARE 😂😂
#39 Mrnobody
2018-08-07 23:30
HAHAHA det så fucking episk sagt!
#31 Bjerre
2018-08-07 22:25
Jeg vil lige tilføje, at kvalifikationen er planlagdt efter Dust2 egen offentlige kalender.
Hvor kun ZOTAC Cup Masters 2018 Grand Finals & POWER Challenger #21.

Grunden til at vi også "kun" har 6 hold er at vi ikke har nok tid til at afvikle det med flere. Hvor vi også skal have nok tid i mellem alle kampe, og nok søvn. Dette betyder også at vi ikke kan vænte på de andre turneringer for at få de sidste. Derfor afholder vi en kval.

Og bare rolig, stand-up er lagdt ind i vores tidsplan, og kommer ikke til provokere deltagerne.
#32 doktizh
2018-08-07 22:34
Har du mulighed for at forklare logikken i at invitere både Ambush og Ignite over os, selvom vi har gjort det bedre end begge hold med længder og ligger over begge hold på top10 listen?
#33 M0dEx
2018-08-07 22:43
Som en anden skriver så fik de invitationerne for over 2 mdr siden :)
#50 Sander
2018-08-08 08:36
Det er dog super ærgerligt, at I ikke har valgt at gå dialogens vej omkring den 25. Vi har tidligere snakket godt sammen med emasters omkring dette, da de primært afholdte turneringer for danske hold, for det må da være målet for de danske arrangører at undgå kollisioner, så vi får de stærkeste turneringer muligt i stedet for at risikere, at holdene splittes over flere turneringer.
#34 eyM
2018-08-07 22:49
Jeg håber, eventet går konkurs, inden dørene åbner.
På den måde kan det ikke skuffe flere hundrede mennesker endnu engang og briste de forudsætninger, de lover.. mage til skod lan.
#38 wake
2018-08-07 23:06
Synes det var fedt sidst da lanet ikke havde net i 32 ud af de 72 timer det varede, den skal de kræftedme ha ros for :D
#44 Bjelanden
2018-08-08 01:15
Jeg overvejer at tage derover og sælge mobilt bredbånd til folk, når nettet nu går. Så kan det være selvmordslinjen har mindre travlt i år.
#47 eyM
2018-08-08 07:48
Ja det var kæmpe nice.
Og at de så bollede alle os middelmådige deltagende ved at fjerne alt der hed lowerbracket og bo3, fordi de ikke kunne følge tidsplanen. 1 tabt kamp = ude af et lan til 650,-

Samtidig var det nok det mindst informerende event op til. Der var ingen information om, hvordan csgo turneringerne skulle fungere. Først ville de seede alle hold og placere dem, så skulle man istedet selv vælge a eller b turnering, og på dagen havde de bare placeret én alligevel.

Og nå ja. Den geniale promo video, der pludselig blev tændt for ved et lydniveau, der ville have fået Jimi Hendrix til at sige "ahh, det er måske lige grov nok".

Jeg håber det kan skrumper ind og dør.
#43 BERRY
2018-08-08 01:03
Sjove invites :D
#45 HUNDEN
2018-08-08 02:42
De hold som ikke har fået invite, kommer nemt til at vinde de kval anyway.(unknown og free transfer)
Skal vi ikke prøve at se positivt på at npf faktisk har lavet en Pro turnering med fine præmier? Det har været efterspurgt i mange år nu, og nu er brokkeriet over de skide invites.
#49 saks
2018-08-08 08:03
Enig!
Og hvis invites er gået ud for 2 måneder siden er det jo klart nyere hold ikke har fået. 😎
#46 dude
2018-08-08 03:15
Slap af med negativiteten. Selvfølgelig skal der være en sund skepsis med de fuck ups sidste gang, men arrangørerne forsøger igen. Mon ikke de har lært noget? Enig i, at invites og format er lidt specielt, men lad os nu håbe på, det bliver mega fedt - fremfor at de går konkurs, som en anden skrev!
#48 eyM
2018-08-08 07:51
Det er jo notorisk hvert år?
Og når sidste præstation var så pisse elendig, nej så har de ikke lært noget.

Lan'et er et præmie eksempel på nogle, som gerne vil tjene penge og lave en KÆMPE lan, men ikke har forstand på hvordan man gør.
Og så har de sparet og fået nogle stakkels frivillige til at stå for afholdelse og turneringer. Så når alt går galt, hvilket det gør, så står de stakkels folk og tager alle skideballer fra deltagerne. Fordi dem der skal afholde lortet, de er fandme ikke at finde.
#51 noche
2018-08-08 11:03
Jeg forstår simpelthen ikke tankegangen eller mangel på samme.

At afholde en særskilt turnering for kun 6 hold, hvor man allerede har inviteret over halvdelen. Hvad er pointen? At man har lyttet til kritikken fra semi-toppen? Der hvor det ikke giver mening, er at ingen hold med en smule ambition vil tage til lanet, fordi de ikke længere kan spille sig til noget eller møde gode modstandere. Det burde heller ikke være fordi at hold som Tricked, squared, Ambush og Ignite vil tiltrække de helt store fanskarer og på den måde generer omtale og er tiltrækningsplastre for yngre deltagere.
Jeg har mere end svært ved at se hvor det skaber værdi for NPF, og jeg har endnu mere svært ved at se, hvordan det skaber værdi for scenen som helhed at man laver en segmenteret turnering. Så havde jeg i langt højere grad ønsket en champions league kvalifikation turneringsstruktur, hvor de bedre hold kommer ind senere, men at det stadigvæk ville være åbent for de ambitiøse hold udenfor top8-10.
#59 ReimerBO
2018-08-09 19:16
MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASKINE JO