Opret Log ind
Ignite og funtz går hver til sit
Grundet uoverensstemmelser har Ignite og funtz besluttet sig for at gå hver til sit, og holdet skal nu på jagt efter en ny femtemand.
Skrevet af: Sander    13. juli 2018 16:44      

funtz er ude af Ignite.

I slutningen af januar hentede Ignite funtz ind på prøve, og kort efter blev han tilknyttet holdet fast, men nu er han fortid, det bekræfter både wezx og funtz over for Dust2.dk.

Det skyldes ifølge begge parter nogle uoverensstemmelser, som er opstået, og derfor er de blevet enige om at sige tak for nu, det fortæller funtz til Dust2.dk:

Det har været en god periode med Ignite. Desværre opstod der nogle mismatch, som gør, at begge parter gensidigt ophører samarbejdet.

Jeg føler, jeg har bidraget med det, jeg kunne. Herfra tror jeg på, at begge parter kommer bedst videre med denne løsning. De første par måneder gik også over mine egne forventninger, men jeg synes, at de sidste to måneder har været lidt stille, og derfor kommer de bedst videre uden mig, siger funtz.

Holdets caller, wezx, bekræfter funtz' udlægning af situationen, mens han også benytter lejligjheden til at rose funtz, som "har tilført holdet en masse spilmæssig viden, som har været med til at skabe udvikling på det, som foregik på serveren og i kampene."

Ingen af parterne har dog ønsket at uddybe de uoverensstemmelser, som er skyld i bruddet.

funtz har tidligere været træner i Højby, og det fik gang i memet "Coachen fra Højby", men det er ikke en tjans, som han vender tilbage til, for han er slet ikke færdig med at spille endnu:

Den dag Hunden overholder sine aftaler, så kan et comeback i Højby komme på tale. Men han har jo travlt i Tyskland, så jeg tvivler desværre på, at jeg har tiden, når jeg starter studie til september. Jeg er desuden slet ikke færdig med hold-CS, og jeg ser frem til, at der forhåbentlig opstår nogle muligheder efter CBE. Til sidst vil jeg gerne sige tak til zeq, Nodios, wezx, Lucky, kiR, Konkel & resten af Ignite for nogle gode oplevelser, afslutter funtz.

Ignite jagter ny spiller

Selvom funtz er meldt færdig hos Ignite, har det danske hold, som er rangeret som nummer ni i Danmark på POWER ranking, ikke en erstatning på plads.

Ignite skal bruge det næste stykke tid på at afsøge markedet efter en ny femtemand, det fortæller wezx til Dust2.dk:

Det er heldigvis sådan, at talentmassen på den danske scene er stor, og derfor vil vi teste og finde det rigtige match over det næste stykke tid. Vi vil forsøge os med nogle forskellige konstellationer, og så må tiden vise, hvem vores nye spiller bliver, udtaler wezx.

Ignite består nu af følgende:

  • dk wezx
  • dk kiR
  • dk LuckyV1
  • dk Nodios
     
  • dk TheKonkel (Coach)

Ignite har færdiggjort tre sæsoner af C4 Ligaen med funtz på holdkortet. I holdets første sæson blev det til en sjetteplads, men i de to forrige endte Ignite på andenpladsen.

#1 HUNDEN
2018-07-13 16:49
Hvor er det vildt at jeg skal have skylden for det i Højby! Held og lykke Ignite og funnefar :D:D
#2 NaToSaphiX
2018-07-13 16:52
Meget professionelt af alle parter, det kan vi li'!
#3 Martin
2018-07-13 16:55
Ja der er jo nok spillere at tage af.
Lidt dum timing.
#4 Hannibalx
2018-07-13 17:00
Ærgeligt med funtz men held og lykke til ham og ignite håber i finder en flække spiller! Gl keep the good work up!
#5 ClinT
2018-07-13 17:08
Ærgerligt. Men dejligt med en proffesionel tone. Lad os håbe der ikke kommer et nedern efterspil. Kan godt li det her hold!!!
Held og lykke til funtz, flink fyr. Knap så meget hjulkrads på min græsplæne!
#6 pkn
2018-07-13 17:21
Alt held og lykke til begge parter! :)
#7 RaXXa
2018-07-13 17:25
I ringer bare Kenni!
#8 Ryxxo
2018-07-13 17:47
held og lykke til begge parter ;D
#9 ARZi
2018-07-13 18:44
gL funnefar!
#10 Hety
2018-07-13 18:50
du skriver bare kenni ;)
#11 M0dEx
2018-07-13 19:23
Held og lykke.. wezx skal nok finde en konge 5 mand!! ;)
#12 scott
2018-07-13 20:45
gl
#13 majez
2018-07-14 01:02
https://m.youtube.com/watch?v=12Ih9H3yduY - jeg siger ikke han har cheatet for lang tid siden, men der var cheat i den kamp og det var nok ham der snød.
#14 Hani
2018-07-14 01:19
Hvis nu hans HLTV profil passer at han er 21, så var han 14 for 7 år siden da klippet blev lavet.
Om han så snød eller ej, så slap da af. Rimelig tørt at anklage/holde en voksen mand for noget han gjorde i 8. klasse.
#19 FetteTider
2018-07-14 12:30
Er mupzg ikke livstids banned fra valve events pga nogle mindre fede tider da han også var ung? Ikke at jeg synes funtz skal straffes, men selvfølgelig kan det have indflydelse på voksenlivet? Heldigt det er 1.6 og ikke csgo tho. Ellers god flow i funtz!
#22 Hani
2018-07-14 17:48
Han er banned fra valve turneringer jo.
Jeg er dog heller ikke enig i at det burde være sådan.
Det er svært at sammenligne da vi har så milde straffe i Danmark, men her kommer de typisk ikke til at stå på din straffeattest hvis du begår noget som under 18 årig og du ikke begår andet inden for 3 år.
Derfor virker det voldsomt at blive holdt op for noget man har gjort i folkeskolen resten af sit liv.
På trods af, men også især fordi det bare er et spil.

Synes godt man kunne begynde at gøre en forskel på "dumme" bans fra mm, hygge turneringer og andet.
Og så seriøse bans hvor det har økonomiske eller andre større konsekvenser for nogen, om det er så andre spillere, organisationer eller arrangører.
#23 FetteTider
2018-07-14 22:45
Det er aldrig fede tider at snyde, hvis man har et mål om at nå langt.

Synes bare man skal fokusere på sine egne fede tider og hvad, der er fedest for en i den nuværende tid.
#24 Hani
2018-07-14 23:38
Du lyder seriøst som en der har fede tider :D
#25 FetteTider
2018-07-14 23:41
Nu synes jeg piben får en meget irriterende lyd. Jeg søger fede tider, og her kommer du og betvivler mig? Det synes jeg ikke er fair.

Edit: Hov, det var sgu et svar til den forkerte, det var ment til #25.
#16 Zemax
2018-07-14 01:59
Hvad er seriøst din pointe i det der? Hvad er det du vil have ud af det? Det er jo fuldstændig ligegyldigt, og ingen kan bruge det til noget som helst.
#20 FetteTider
2018-07-14 12:31
Imo kan du læse #19 - og hvis du ikke vil, er det også fede nok tider.
#15 FetteTider
2018-07-14 01:27
Håber begge parter snarest finder nye fede tider og ikke ender på en forrude, men på forsiden af en avis!
#17 Nodios
2018-07-14 02:51
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/..

Vi havde blot et kort billede på forsiden- men vi fik da skrevet lidt :D
#18 FetteTider
2018-07-14 04:20
Dét tæller! Helt klart fede tider med funtz, kan man skue.
#21 LakeTown
2018-07-14 13:11
Held og lykke til begge parter! :)