Opret Log ind
AGF og ImmuNe køber sig ind i C4 Ligaen
Både Dark Origin og Great Danes har solgt deres pladser i C4 Ligaen, som overtages af AGF og ImmuNe.
Skrevet af: Sander    13. juli 2018 13:30      

Når næste sæson af C4 Ligaen skydes i gang den 13. august, bliver det med hele tre hold, som ikke var med i sidste sæson.

Sørby er et af dem, da de vandt relegationkampen mod AaB, og aalborgenserne må derfor en tur ned i Ozone 1. Division sammen med Atlando, der rykkede direkte ned som resultat af sidstepladsen i ligaen.

Dark Origin rykkede op, men intet hold kommer til at repræsentere organisationen, da licensen er blevet solgt til AGF, som dermed vender tilbage til liga-systemet.

ImmuNe er det tredje og sidste nye hold, da de har købt Great Danes' plads i C4 Ligaen, der kommer til at tælle følgende otte hold i næste sæson:

  • dk Ignite
  • dk Vulture
  • dk Odense
  • dk Lyngby Vikings
  • dk Serenic
  • dk Sørby
  • dk AGF
  • dk ImmuNe

Alle ansøgerne til den ekstra 2. division får svar i løbet af starten i næste uge.

#1 HUNDEN
2018-07-13 13:39
Spænende med AGF og immune.
Synes holdene selv at niveauet er stigende i ligaen, eller er det meget det samme?
#2 Hani
2018-07-13 13:44
Umiddelbart er det meget det samme. At miste great danes er et downgrade. Men det virker til at andre tager over og vokser med opgaven. Ligesom da Serenic 1.0 lineup stoppede og Ignite så overtog rollen som dominante.
#3 b0ychild
2018-07-13 14:03
Synes ikke niveauet er stigende. Men denne sæson synes jeg er ekstrem åben, kunne dog godt mangle Ambush...
#5 mikoZYV
2018-07-13 14:10
Synes selv niveauet er stigende i ligaen
#19 zyppp
2018-07-13 16:42
Jeg synes, at det er meget det samme. Jeg synes, at holdene i den nedre halvdel er stærkere end tidligere sæsoner, men at holdene i den øvre halvdel er det modsatte :-)
#4 diOnysos
2018-07-13 14:08
Må sku være surt for dem der rykkede ned at andre kan købe sig op i den øverste division, hvad koster sådan et spot så?
#6 Nordby
2018-07-13 14:11
Yeah forstår godt din pointe, men det er jo ikke andenrangs hverken orgs eller lineups/ hold/ spillere der kommer ind, så jo lidt synd for dem, men for ligaen tror jeg det er meget fint
#7 Sander
2018-07-13 14:14
Der er jo ingen, som forhindrer Atlando eller AaB i at købe et spot.
#8 biian
2018-07-13 14:19
Det gør strukturen vel, gør den ikke?
#10 Sander
2018-07-13 14:33
Det bliver du nødt til at uddybe.
#11 biian
2018-07-13 14:35
Altså, strukturen afhænger jo af både op- og nedrykkere. Der vil jo komme til at mangle et hold i 1 division, hvis det du skriver er tilfældet. Eller ville man så bare sælge det spot? Er det tilladt?
#13 Sander
2018-07-13 14:40
Hvis Atlando fx købte Great Danes' spot, så har Atlando jo to pladser, og så kan de jo vælge at stille med to forskellige hold, sælge den ene plads eller opsige den. I sidstnævnte tilfælde vil det så gå til taberen af relegation og derefter den direkte nedrykker - præcis som når et hold vælger ikke at forlænge deres licens efter x antal sæsoner.
#14 biian
2018-07-13 14:41
Alright. Tak for svar.
#17 granzales
2018-07-13 16:22
Kan en organisation have to hold i samme liga? Altså fx 2 hold i C4
#18 ClinT
2018-07-13 16:33
Den ved jeg, at jeg kan svare på. Det kan de ikke. MEner det er NOva der har 2 hold. Hvor der var snak om hvad man gjorde hvis det ene rykkede op. Kan dog ikke lige huske hvad svaret var!
#20 Sander
2018-07-13 16:50
Nope, såfremt Nova Youngsters fx rykker op i 1. Division eller spiller sig videre til relegation, så går pladsen til det næste hold i stillingen.

Hvis man fx har to hold med, et i Ligaen og et i 1. div, og det hold i ligaen så rykker ned, så skal ejeren trække et af holdene.
#21 ClinT
2018-07-13 17:09
Tak :)
#25 cube
2018-07-26 21:45
Får de chancen for at sælge deres hold eller opsige spillernes kontrakter inden spottet bare går videre? :)
#9 diOnysos
2018-07-13 14:32
Så i teorien kan et eller andet MM hold med 5 14 årige drenge købe sig ind i den øverste liga?

PS.
Nogle der ved hvad prisen var for et spot?
#12 Sander
2018-07-13 14:37
Dust2 skal godkende køberne. Det skal vi blandt andet, så vi sikrer, at der ikke pludselig er en rig far, som køber spots til hele 5. klasses årgang, hvor hans søn går, og så der ikke pludselig sidder en udenlandsk organisation med et spot, som de ikke har i sinde at bruge på et dansk hold.
#15 diOnysos
2018-07-13 14:41
Tak for svar.

Det må stadig smage bittert at rykke ned i 1 div. og se 2 hold som man spillede imod og som valgte at gå i opløsning og trække sig.
#22 Jigsaw
2018-07-13 18:26
Er det vurderet på spillere individuelt, eller som hold? Der findes mange gode spillere på skralde hold.
#24 Sander
2018-07-13 19:04
Det er primært vurderet ud fra organisationen samt den mål og visioner.
#16 Kristja
2018-07-13 15:35
Edit: fandt mit svar
#23 zYNC