Opret Log ind
mixwell erstatter mertz til DreamHack Open Valencia
mertz rejser ikke med North til Valencia om få dage, da holdet i stedet prøver at spille med mixwell i jagten på bedre resultater.
Skrevet af: Sander    9. juli 2018 20:15      

mertz sidder over, når North drager til Spanien.

Det danske stjerneskud mertz drager ikke med resten af løveflokken til Spanien, når North deltager i DreamHack Open Valencia, det skriver organisationen på sin hjemmeside.

Han bliver erstattet af mixwell, som skal agere stand-in i jagten på løsninger på særligt CT-siderne, som har været svage ved især det netop overståede ESL One Cologne, hvor North røg ud i gruppespillet.

DreamHack Open Valencia er det sidste event for North, inden spillerne går på ferie, og det er derfor naturligt, at det er nu, at de tester en anden konstellation, det udtaler holdets coach, ave:

I have been looking to change up things, inside and outside the game, for some time and with the player break coming up after Valencia, I thought that now would be a good time to do a test-run with an International lineup

Our CT side has been a pain point for months, and I felt that we needed to try out something different in order to fix that

Det er dog ikke besluttet, at mertz er helt ude i kulden, for ifølge North er han stadig i spil til at blive en fast del af startfemmeren, som skal dyste ved blandt andet DreamHack Masters Stockholm og FACEIT Major, som afholdes efter pausen.

North består af følgende til DreamHack Open Valencia:

  • dk MSL
  • dk aizy
  • dk Kjaerbye
  • dk valde
  • es mixwell (Stand-in)
     
  • dk ave (Coach)

DreamHack Open Valencia starter på torsdag, og udover North er også hold som Fragsters, Heroic og G2 at finde på deltagerlisten.

#1 thiezen
2018-07-09 20:16
FeelsBadMan mertz :(
#2 cleansation
2018-07-09 20:18
... For satan. Super ærgerligt, synes da netop han har potentialet til noget stort og har vokset med opgaven gang på gang.

Men hvis de vil have international lineup, så kan man vel endelig få det hold til at fungere.
#5 exigo
2018-07-09 20:20
vokset med opgaven? arghhhh tror vidst lige du skal se deres kampe før du siger han har "vokset" med opgaven :)
#7 cleansation
2018-07-09 20:29
Jeg synes han var rigtig god både til tours of star series, meget bedre end starten...
#16 exigo
2018-07-09 21:23
det vil jeg give dig ret i. Siger heller ikke han har været decideret ringe? men synes bare ikke der er sket det helt store som man måske sad og håbede på for hans skyld, og kan godt se hvorfor North prøver Mixwell af. Mixwell er meget bedre IMO, både individuelt og har meget mere erfaring. Synes Mertz har haft tid nok til at improve og der ikke sket det helt store.
#17 cleansation
2018-07-09 21:36
Tja jeg mener bestemt ikke Mertz klarede sig satans godt helt i starten af hans North tid, men at det begyndte at gå bedre og bedre nu.

Mixwell er ikke en dårlig spiller, man han vil helst ikke være main awper, og er han virkelig så god, at det er det værd, at begynde at snakke engelsk på holdet? virker håbløst imo.
#3 Wonderboy
2018-07-09 20:18
Der skal ske et eller andet med North, bare synd det skal gå udover mertz.
#13 Zherman
2018-07-09 21:15
Du kan kun realistisk skifte mertz, hvis du vil prøve at ændre noget på holdet, da du ellers mister deres Challenger spot til Majoren (Det var k0nfig + cajunb ved Boston), og Kjaerbye er deres 'stjerne'.

Personligt kan jeg dog ikke se en logik i at gå internationalt - medmindre man efter London går efter at skifte 2/3 spillere, og har lyst til at tage turen en gang mere med at opbygge et 'Ok' hold.

Jeg vil dog mene, at man også kunne snakke om at skifte ave ud, hvis man skulle se på rosterændringer.
#25 Jostic
2018-07-10 02:29
Helt enig
#4 Shad3Z
2018-07-09 20:19
Bliver alle hold snart internationale..

Synes stadig aizy skal forlade North og finde sig et team hvor han kan få sin favorit rolle!
#35 RothauseN
3d 22t 14m
hvorfor det?
#6 Spuudy
2018-07-09 20:21
Da han først joinede North var det squ ikke til at råbe hura for, men syntes godt nok har forbedret sig utrolig meget.... Slet ikke den rigtige beslutning at bænke ham især når OsteFrans 7 og 48 børger rundt på det hold der og tjener flere penge end min oldefar gjorde hele sit liv på 1 månned.
#8 arseface
2018-07-09 20:30
Rimelig sort. Mixwell?! Wtf? Kan godt se det bliver sjovt at være hjemmebanehold for en gangs skyld, men hvorfor ikke løse problemerne i stedet for at sjattisse lidt i bukserne.
#10 cleansation
2018-07-09 20:54
At sjat tisse i bukser er vel hvad man kan kalde mere eller mindre alle North's roster skifte... Desværre.
#15 Zherman
2018-07-09 21:18
Det ved jeg nu ikke. Deres signings af valde og Kjaerbye er nok blandt de bedste i esporten indtil videre, hvis man ser på, at de har været free agents, og har kostet 0.

At de så har tabt/solgt/mistet to af de bedste spillere i DK, og som kun kommer til at blive bedre, i form af Magisk og k0nfig, ja det er en anden sag.

Det kan være at nogle i North har læst snakken omkring 'hjemmebanefordel' og tænke 'FARK VI VINDER, HVIS VI TAGER EN SPANIOLER! HVOR ER NUMMERET TIL MIXWELL?!' :D
#24 mespe
2018-07-10 02:20
At man sælger Danmarks daværende to største stjerner, samt holdets eget bedste spillere, er vel ikke ligefrem godt :P
#32 Marcel-L
2018-07-11 15:00
spanioler er et nedladende udtryk, venligst kald dem spaniere :))
#33 Zherman
6d 22t 15m
Nej.
#34 Marcel-L
6d 21t 57m
:((
#9 mesterslagter
2018-07-09 20:50
Meget mærkelig beslutning. Særligt når holdet endelig er ved at være sammenspillet. Jeg ser heller ikke at Mixwell kommer til at gøre den store forskel. Det har dog virket lidt som om, at Mertz har skulle bruge for lang tid på at tilpasse sig niveauet blandt de bedste spillere. Men det er nok mere en konsekvens af deres elendige CT-sider. Tvivler også på at organisationen kan være tilfreds med et kæmpe underskud på 10-12mil uden egentlige resultater.
#11 mesterslagter
2018-07-09 20:56
Jeg håber ikke at dette er endnu en i rækken af meget dårlige beslutninger, der efterhånden er blevet taget rigtig mange af
#12 TheSmilingGun
2018-07-09 20:57
Hvis de andre spillere selv har sagt go for det her skift, så er det sgu underligt... De var lige begyndt at vise sixpack og biceps til de forskellige turneringer.. Håber at de vælger at beholde mertz og alle andre, og så lave et internationalt ACD hold.
#14 razni
2018-07-09 21:17
Jeg vil så gerne vide, hvem der tager den endelig beslutning hos North.
#36 ZARQ
3d 5t 58m
Tror det er coachen der har beslutningen i sidste ende :) .
#18 TOBiAH
2018-07-09 21:41
Jeg synes det er tåbeligt, intet mindre. Dog skal man også lægge mærke til, at Mertz ikke ligner en, der passer specielt godt ind i det sociale, når man ser ROAR. Det kan være en grund.



Måske vil man få noget sult frem i Mertz ved kortvarigt at bænke ham.



Lad os se hvor det bærer hen af. Tror ikke mixvell er den endelige erstatning.
#19 sn0lle
2018-07-09 22:15
Gjorde Magisk heller ikke, og vi så alle sammen hvordan kicket af ham gik
#20 Enrique
2018-07-09 22:38
MiBR mertz?
#21 FiskereN
2018-07-09 22:40
Jeg sværger hvis en fra north siger “He’s tonsing B” flækker jeg af grin
#22 Martin
2018-07-09 22:42
Trist.
Mon det var sket hvis de havde fået lidt flere runder mod mibr.
#23 er1K
2018-07-10 00:03
Kan vi ikke lige blive enige om, at hvis de vil bruge mertz til majoren, så skal han have mest mulig erfaring optil, hvilket han kun får hvis han spiller flest mulige store events?

Er der nogen der gider at fjerne samtlige fadølsanlæg i Parken, de kan seriøst ikke håndtere det der.
#26 mesterslagter
2018-07-10 12:09
Det er da rimelig tydeligt nu, at de ikke har tænkt sig at bruge ham til majoren
#27 GUNzales
2018-07-10 12:13
Synes det er jævnt skidt, at man ikke får ordentligt udbytte af sine bedste spillere i North
#28 weKz
2018-07-10 12:52
North er bare en stor joke. Hvis de vil gå internationalt nu, så er det sku da bare med at få MSL ud i en helvedes fart. Med det sagt, så havde Mertz heller ikke niveauet til det. Mon ikke de sidder og banker sig selv i hovedet over de ikke hev jugi ind, mens de havde chancen.
#29 SEVEN
2018-07-10 13:41
😂😂😂
#30 Shad3Z
2018-07-10 15:51
Det er da også svært at komme tilbage i top 5, hvis man skifter spiller hele tiden..
#31 Coma
2018-07-11 02:13
Jeg fatter bare ikke en skid af North
De smider den ene sindsyge spiller efter den anden på gaden.
Magisk, Konfig og nu Mertz. De smider spiller ud mens de er på top 5 i verden.
Hvis man har fulgt Astralis bare lidt, vil man vide at de ikke blev verdens bedste hold på et år.
Det hold kommer aldrig på top 5 igen. så længe de kun spiller med hinanden 3 - 6 mdr af gangen.
og så længe de så tager de bedste spiller og smider på gaden. Gider efterhånden ikke se deres kampe mere. men sådan har det været lige siden Magisk fik sparket! Teamwork kræver tid.