Zeus med pokalen i Kiev da NaVi vandt StarSeries i-League S5

Zeus angriber Thorin: "Du er ikke værdig til rollen som analyst"

Natus Vinceres sejr ved ESL One Cologne har fået noget af et efterspil, da Zeus nu svarer tilbage på Thorins kritik.

I går kunne Zeus sammen med resten af sine holdkammerater i Natus Vincere løfte ESL One Cologne-trofæet, da det ukrainsk-russiske hold slog BIG 3-1 i finalen.

Med sejren fulgte også en check på knap 800.000 danske kroner, mens Natus Vincere også får en god sjat point til verdensranglisten, som de indtager tredjepladsen på i skrivende stund.

Inden sejren i Köln kom i hus, kunne Zeus læse, at Thorin var ude med hård kritik af den 30-årige spiller, som han kaldte for en dårlig individuel spiller og en bot.

Thorins tweet blev skrevet den 5. juli - på tredjedagen ved ESL One Cologne - og Zeus ventede med at reagere på det til i går aftes, hvor han skød tilbage mod Thorin ved blandt andet at kalde ham uværdig som analyst. Det har indtil videre fået over 1.300 retweets og 9.900 likes:

Thorin var netop ansat som analyst til det tyske event, og det er ikke første gang, at han begiver sig ud i en kontroversiel handling.

Tilbage i 2014 blev Thorin fyret dagen før EMS One Katowice (det der i dag hedder IEM Katowice), da han blandt andet kaldte Polen for et af de værste lande i Europa.

Foruden sejren ved ESL One Cologne 2018, kan Zeus også bryste sig af historiens største overraskelse til en Major, da han førte Gambit til sejr ved PGL Major Krakow i 2017, mens han også har titler som IEM San Jose 2015 og StarSeries i-League S5 på bæltet.

#1(Med 10 svar)
9. juli 2018 kl. 11:29
Arthrangos
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Ka vi æk bar snart spark ham u a scenen
#6(Med 1 svar)
9. juli 2018 kl. 12:18
BYRTz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Jo ud med Zeus!
#14(Med 0 svar)
9. juli 2018 kl. 13:26
Arthrangos
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
HOW DARE YOU

/MegaBan
#17(Med 7 svar)
9. juli 2018 kl. 13:43
QvisT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Hvorfor? Han leverer banter og drama
#19(Med 4 svar)
9. juli 2018 kl. 14:00
Arthrangos
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Og det er også fint til en hvis grad, men dag efter dag tager han skridtet videre, og grænsen er for længe siden overtrådt
#39(Med 0 svar)
9. juli 2018 kl. 17:10
QvisT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Ja, det er det der gør ham underholdende
#45(Med 2 svar)
9. juli 2018 kl. 18:07
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Du mener vel alt skal politisk korrekt ligesom det danske samfund? :D
#47(Med 1 svar)
9. juli 2018 kl. 18:22
Arthrangos
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hell no D:
#48(Med 0 svar)
9. juli 2018 kl. 18:23
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Arrg sikker ;)))
#35(Med 1 svar)
9. juli 2018 kl. 16:50
sekke
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Det er fint, men han er ansat som analyst, ikke som pauseklovn.
#40(Med 0 svar)
9. juli 2018 kl. 17:11
QvisT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Kan godt høre du ikke er fan
#2(Med 1 svar)
9. juli 2018 kl. 11:30
Divi
Skal vi ikke alle være være venner
#30(Med 0 svar)
9. juli 2018 kl. 16:23
KeyziN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Nej
#3(Med 4 svar)
9. juli 2018 kl. 11:53
xone
Kan ikke finde ud af om jeg synes det er værst at Thorin spiller en dygtig analytiker, eller om det værste er at TO's mener han er en dygtig analytiker. På et panel bidrager han efterhånden kun med kritik og nedværdigende kommentarer.
#9(Med 0 svar)
9. juli 2018 kl. 12:51
Jostic
+1
#11(Med 2 svar)
9. juli 2018 kl. 13:23
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det er ikke nice med sådan en ærgerlig attitude.
#13(Med 1 svar)
9. juli 2018 kl. 13:25
xone
Ja, men det har sgu været længe, hvor jeg virkelig ikke har kunne se hvad han bidrog med.
#55(Med 0 svar)
9. juli 2018 kl. 22:39
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Hans attitude. Ikke din.
#4(Med 1 svar)
9. juli 2018 kl. 11:56
brandt
Har aldrig kunne lide Thorin og slet ikke hans humor! Der er så mange andre der gør et bedre stykke arbejde. Forstår ikke at han stadig bliver hyret tbh.
#10(Med 0 svar)
9. juli 2018 kl. 12:51
Jostic
+1
#5(Med 2 svar)
9. juli 2018 kl. 11:58
Nordby
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg elskede thorin før i tiden da vi ikke havde så helt vildt mange gode analysts, men nu har vi så mange tidligere spillere der gerne vil være det, så intet event burde bruge ham med mindre det er som 3 fyr og ingen andre gad.
#8(Med 1 svar)
9. juli 2018 kl. 12:31
Bjelanden
Før i tiden, var han netop som du siger - ret vigtigt for CS:GO.
Han var en af dem som havde en MASSE baggrundsviden om hvordan de forskellige hold havde fungeret og fungerede nu i forhold til den tid vi var i.

Jeg må ærligt indrømme at han stadig får mig til at grine sommetider, men for det meste synes jeg han er pisse nedladende og irreterende.

At Zeus angriber ham på den her måde, er bare retfærdigt i mine øjne. Hvis Thorin ikke kan klare at folk kalder ham ud, som en lorte analyst så skal han finde sig en anden branche. Han gør præcis det samme med spillerne.
#21(Med 0 svar)
9. juli 2018 kl. 14:22
zane
+1
#7(Med 0 svar)
9. juli 2018 kl. 12:26
mamas
Zeus han tager nogle besynderlige beslutninger, men når det virker så er han altså en helt! Elsker hans specielle og unormale måde at spille på
#12(Med 7 svar)
9. juli 2018 kl. 13:23
popechild
Man er jo til grin hvis man mener Zeus er en god individuel spiller x)?
#25(Med 0 svar)
9. juli 2018 kl. 15:31
Cyyza
Han er jo god på sin egen måde. Altså hans hold vinder dog lidt carry ik. Men altså han må vel gøre noget rigtigt
#32(Med 5 svar)
9. juli 2018 kl. 16:43
Truelshoej
Du tænker sikkert også selv du er god individuel. Men er du på en scene med de bedste hold i verdenen, og på et hold som formår at vinde tuneringer, så er du en god individuel spiller, det kan ikke engang denies.
#36(Med 4 svar)
9. juli 2018 kl. 16:51
popechild
cmon han er jo legit mekanisk dårlig... Han peeker, holder vinkler, bevæger sig fuldstændigt forkert, og det kan du legit se ved hvilken som helst tilfældig demo...
#37(Med 3 svar)
9. juli 2018 kl. 17:02
Truelshoej
Han er IGL. De forskellige ting kan forklares. Han peeker ofte hvad vi ser som "mærkelige træk", men højest sandsynligt for at skaffe sit hold den nødvendige information. Du kan ALTID pege ting ud som spillere kunne gøre bedre, vi er alle mennesker som begår fejl hist og pist. Men at du sidder her uden nogen form for achievement og caller en spiller på top3 team for dårlig individuel spiller, det er da til grin. Hertil undrer jeg mig også over hvorfor der er så meget fokus på hvor gode de individuelle spillere er, og burde være, da dette igennem hele historien af counter-strike, har været et holdbaseret spil. Siger ikke Zeus er den bedste individuelle spiller på scenen, det mener jeg heller ikke. Men synes ikke du kan sidde og sige han er dårlig individuel, det mener jeg er dybt forkert.
#46(Med 2 svar)
9. juli 2018 kl. 18:16
popechild
Hvorfor må du sidde og sige han er god når du heller intet har opnået? Tror i det mindste jeg er bedre end dig, men gider slet ikke snakke om det fordi du kan åbenbart ikke se den måde han mekanisk er er fuldstændig skudt i hovedet
#52(Med 1 svar)
9. juli 2018 kl. 18:44
Truelshoej
Siger ikke du ikke må sige det, siger min mening omkring det. Og nej, kan ikke se at han er en dårlig individuel spiller som du hentyder til i dit oplæg.
#59(Med 0 svar)
10. juli 2018 kl. 10:43
Shade
youtube.com/watch?v=22bmAoIvKf0&
siger ikke han er dårlig eller god, men det viser jo lidt :)
#15(Med 0 svar)
9. juli 2018 kl. 13:35
Kristja
Zeus og Edward gør det godt i forhold til deres roller imo.
#16(Med 0 svar)
9. juli 2018 kl. 13:38
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det er somom thorin er gået over i at skulle se hvor meget han kan svine folk til. Men richard slår alligevel alle i forhold til hvem man ikke har sympati for.
#18(Med 0 svar)
9. juli 2018 kl. 13:47
ratzB
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Den havde ikke gået på d2 :b
#20(Med 0 svar)
9. juli 2018 kl. 14:19
Zemax
Dejligt at se nogen endelig kalder ham ud. Han er så bagklog at det er til at brække sig over.
#22(Med 6 svar)
9. juli 2018 kl. 14:33
Jigsaw
Thorin har ret. Længere er den ikke. Og er han nu også så god en leder? youtube.com/watch?v=jm6eeGtOjCE&t=187s
#23(Med 5 svar)
9. juli 2018 kl. 14:58
Enrique
Jep, han havde også ret i at BIG ikke ville gøre det særlig godt... :D
#27(Med 4 svar)
9. juli 2018 kl. 15:34
Jigsaw
Men han har stadig ret. Zeus er en bot. Se på hans stats. En analytiker behøver ikke have ret altid. Jeg tror de fleste have set Astralis tage den her. Fortæl mig ikke at det her er imponerende stats: gyazo.com/3973f732ef7b59991605ee78ab7396ec
#34(Med 2 svar)
9. juli 2018 kl. 16:48
Zemax
Holdene er bygget forskelligt op, med forskellige former for roller. Du kan vitterligt ikke bruge stats til særlig meget, især ikke i Zeus rolle.
#42(Med 1 svar)
9. juli 2018 kl. 17:22
Jigsaw
Har du set ham spille individuelt? Jeg ved godt hvordan et hold er bygget op. Men derfor må han godt ramme sine modspillere.
#44(Med 0 svar)
9. juli 2018 kl. 17:52
Zemax
Er det hvad jeg skriver? Jeg skriver som jeg gør fordi det er en grim tendens der er begyndt at dukke op i cs, at spillere bliver bedømt på deres stats.

Jeg mener heller ikke Zeus er en god aimer, men om så Zeus havde positive stats ville det ikke ændre min mening.
#51(Med 0 svar)
9. juli 2018 kl. 18:32
Enrique
Der er da flere eksempler på ingame ledere, som ikke har særlig gode stats - og det burde de heller ikke være.
#24(Med 5 svar)
9. juli 2018 kl. 15:13
Zherman
Er Zeus en bot? Ja, som spiller er han en af de værste på scenen. Som leder er det noget svære, udefra, at sætte et perspektiv på. Gambit spillede Majoren, de vandt, mere eller mindre som et dødt hold - Er det gode lederegenskaber, nej.
Har Na'Vi haft verdens bedste spiller i mere end et år, og har knap formået at gå gennem gruppespillene, ja - Igen, eddermane langt man skal se efter lederen. Som s1mple nævnte i interviewet efter sejren over Astralis, så var det ham, der kaldte et par af stacksene.

Thoorin er en showman, og jeg kan personligt godt lide, hvad han bringer til bordet. Er han den bedste analyst - nej, men han er en af dem, som tager rollen som "bad guy" på et desk, og det skaber en langt bedre dynamik og interaktion end, hvis man blot havde 2/3x ex-pros, som nok kunne snakke om spillet men i sidste ende alle ender med "Hvis de rammer deres skud og de rigtige taktikker..." Det bliver lynhurtigt MEGET kedeligt, hvis ikke der er lidt mere nuance og kant som "Ja, de bliver voldtaget". At have et desk, hvor alle er enige - gwarh, det er en flad fornemmelse at se på.
#29(Med 0 svar)
9. juli 2018 kl. 16:20
mespe
+1
#31(Med 3 svar)
9. juli 2018 kl. 16:32
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg tror det zeuses kritik går på og det jeg læser mellem linjerne, er at zeus jo ikke er en dårlig individuel spiller.... :) Det er lidt misforstået og når thorin præsentere det sådan, så er der bare mange mennesker han påvirker i holdning. Det er jo relativt i forhold til konteksten, som du selv skriver.

Hvis du skal kritiesere, så ser jeg ingen grund til ikke at gøre det med respekt, og at kalde en spiller der spiller på et top 10 hold i verden en bot. Jeg tror på at han gør det, for det publikum han har, for jeg nægter at tro på at en anden analyst der vil komme med noget konstruktivt ville præsentere det sådan :) Han er alligevel en mange sser op til.
#53(Med 2 svar)
9. juli 2018 kl. 21:35
Zherman
Zeus er en dårlig individuel spiller, hvis man ser på den promille af spillere, som han spiller med og i med. I forhold til dig om mig, så ville han pølle os hårdt - men det er ikke der, hvor han leger.

Heldigvis så får sådan en tweet folk op af sofaen, og pludselig får man en langt mere nuanceret snak omkring 'Hvad en god spiller er'. Mekanisk, beslutningsmæssigt, taktisk, teamplayer osv., og det er godt.

Der er jeg dog i den modsatte lejr - Kald en spade for en spade, og det er så røvsygt, at se folk ikke turde sige 'Han spiller som en sæk lort'. De fleste andre analyster er også langt fra at være entertainere, hvilket er et element, som man overser når man tager snakken omkring Thoorin.
Mængden af gange, hvor det andet talent har sagt 'Ja, VP kan stadig, hvis de bare...', når det var ret tydeligt at se, at det lineup ikke kom videre, ja det var bare intetsigende at være tilskuer til. Det samme 'happy' narrativ blev fortalt igen og igen, og det er sgu røvsygt.
#54(Med 0 svar)
9. juli 2018 kl. 21:57
hodor
+1
#56(Med 0 svar)
9. juli 2018 kl. 22:50
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Vi er i hvert fald enige om han ikke kan bruges i rollerne som simple, electronic, device, cold, fer eller hvem det nu ellers er vi lige kan tage ind som eksempel. Men det er bare så unuanceret.
Derfor kan jeg godt følge det du skriver omkring den nuancerede snak som det fordre, og der kan jeg tildels være enig. Synes dog stadig det kunne være gjort på en mere raffineret måde med argumenter, så man rent faktisk selv starter en positiv og konstruktiv snak omkring rollen. Men det er vel ikke det der giver penge.

Jeg synes der er forskel på at kunne sige at "VP er på vej ned pga. bla.bla." til at sige de stinker. Det er det jeg synes han gør forkert. Men vi kan vel ikke alle være tilfredse.
#26(Med 6 svar)
9. juli 2018 kl. 15:33
knx
Thorin har alle dage været scenens svar på Donald Trump.
#28(Med 4 svar)
9. juli 2018 kl. 15:50
VamosDK
Så super dygtig og kompetent?
#33(Med 3 svar)
9. juli 2018 kl. 16:46
spdr
Guld Sæsonkort Sæson 16
Uh, kontroversielt.
#41(Med 2 svar)
9. juli 2018 kl. 17:20
VamosDK
Men sandt. ;)
#43(Med 0 svar)
9. juli 2018 kl. 17:31
Radski
og du har bare på ingen måde ret
#49(Med 0 svar)
9. juli 2018 kl. 18:31
spdr
Guld Sæsonkort Sæson 16
Mon dog. #fakenews
#50(Med 0 svar)
9. juli 2018 kl. 18:31
steady
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Haha :D
#38(Med 0 svar)
9. juli 2018 kl. 17:08
sekke
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Thorin er en klovn.
#57(Med 0 svar)
10. juli 2018 kl. 00:15
deu
Zeuz er arrogant imo. Zeuz har spillet ringe i en periode; At han så stepper op og spiller godt betyder ikke at han har været ringe igennem lang tid. At Thorin kalder ham en bot, og at han så har behov for at komme med sådan et angreb, bekræfter også at der er noget om snakken! :D Men zeuz må jo bare vise verden at han er tilbage for at blive, og at det ikke bare er for en kort periode.
#58(Med 0 svar)
10. juli 2018 kl. 09:05
Daring
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Thorin er og vil altid være en klovn imo.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.