Opret Log ind
Drama i EL kval: team_Inzta smides ud*
Mixteamet team_Inzta slog Tricked med 21 - 19, men blev herefter tvunget ud af kvalifikationen, efter klager fra Tricked eSport.
Skrevet af: Trier    4. september 2016 20:05      

I dag har kvalifikationen til næste sæson af ELEAGUE kørt på højeste tryk, hvor flere europæiske mandskaber har kæmpet om en plads i den lukkede del af kvalifikationen. I skrivende stund er der otte hold tilbage.

Flere danske hold har spillet med undervejs. Ét af de mandskaber var team_Inzta, hvor Tricked-spilleren, Peter "inzta" Kragelund, har spillet med. Han blev af Tricked udeladt til dagens kampe, og har dermed spillet kvalifikationen med et mixhold. Det gik ganske glimrende, indtil han i ottendels-finalen slog hans arbejdsgiver ud af turneringen.

Herefter blev Team Inzta smidt ud af turneringen af admins fra Faceit, som eftersigende er blevet truet til dette af Tricked organisationens ejer.

Dennis "Fonzen" Tran har hele dagen spillet med Inzta og har dermed været på forreste række, da episoden udspillede sig. Han fortæller til Dust2.dk:

Kort sagt, er vi fem spillere, som henover weekenden havde lyst til at spille E-league kvalifikation. 1 time før ligastart formede vi så derfor dette mixhold som bestod af mig, oW, Inzta, KS og Jialocin. Nicolaj havde endda været i byen natten til, så han var ikke helt frisk, men vi gjorde det alligevel bare for hyggens skyld. 

Inzta havde fået lov af Tricked at spille Faceit og Esea kvalifikationer med mixhold og det er der også skriftelig bevis på.

Vi havde egentlig tænkt os at lade det ligge til når vi skulle spille videre i morgen, men FaceIT admins var blevet kontaktet af ejeren af Tricked, så vi satte kampen på !pause ingame, og ventede på at få sagen løst. Tricked mente nemlig at deres hold skulle få walkover mod os, efter vi havde slået dem 21-19 på dust2. Det kunne de ikke få, da det var alt for absurd. Men fordi at det satte hele kvalifikationen på stop fordi de ventede på vores kamp, så stressede Faceit admins på os. Det resulterede i, at Inzta fik afvide af Tricked, at vi skulle forfeit - og det gjorde vi så.

Inzta, der ikke ønsker at udtale sig til Dust2, skulle dermed have haft lov til at spille, men det er Tricked-organisationens ejermand ikke helt enig i:

Der lader til at være foregået noget af et drama, med både trusler fra Tricked-organisationen rettet mod Inzta og efterfølgende Faceit-admins. 

*Ejer af Tricked eSport, Morten "Physical" Jensen, har netop udgivet følgende statement på Twitlonger.

It is true that Peter 'Inzta' Kragelund approached me regarding playing faceit/esea qualifiers and that i allowed him to play those since we were not going to participate.

But the word "e-league" was never mentioned by Peter, because he would have known the answer from the start. Tricked don't allow players who is still on the payroll to play against us it is pretty standard procedure for all players on salaries.

Peter is still contracted to Tricked, and he has a large portion of intel on how we play and executes our strategies, i don't think you would ever find a organisation who would allow this. 

Its also clearly pointed out in his contract.

This is my last conversation with the admin on faceit.
http://prnt.sc/ce3bbq

We are not going into legal actions in this case. The damage is already done, and Peter has said he was sorry and misunderstood my message and the situation.

Hovedpersonen selv, Inzta, har netop nu også offentliggjort en udtalelse om hele sagen.

Efter PowerLAN har det været aftalt mellem mig og Tricked at der skulle forsøges med andre muligheder lineupmæssigt. Efterfølgende har jeg haft en samtale med ledelsen i Tricked, hvor jeg har spurgt ind til hvad jeg er tilladt at deltage i af turneringer og kvalifikationer. Samtalen mellem mig selv og ledelsen har været misforstået i sådan grad at jeg ikke tænkte videre over om hvorvidt jeg måtte deltage i en turnering hvor Tricked også er deltagende. Det er selvfølgelig ikke tilladt at jeg spiller mod den organisation jeg selv er på kontrakt med, om kampen så vindes eller tabes er i sig selv irrelevant. Jeg beklager den hovedpine jeg må have givet til folk der har været påvirket af dette.

#1 notaN1dgl
2016-09-04 20:11
dommeeeeeeeeer
#2 sycrone
2016-09-04 20:11
Jeg har helt ondt af Peter :(
#3 Jialocin
2016-09-04 20:12
FeelsBadMan
#4 notaN1dgl
2016-09-04 20:12
Det er helt absurd. :-(
#5 dahlrupking
2016-09-04 20:12
Korrupt.
#6 b0ychild
2016-09-04 20:12
Fandme pinligt de først whiner efter de har fået klask...
#7 zeq
2016-09-04 20:13
xD
#16 MENIX
2016-09-04 20:27
Hvis det sågar er sagen at de ikke har reageret på det "inden" kampen er det underligt - synes det vil være mere fair at få det stoppet før kampen så er startet, end at gøre alting efter de i teorien har vundet (fordi så virker det først som et butthurt move).

Men nu må vi se, alle sager har 2 sider - bliver spændt på at se hvad Tricked har at skulle have sagt.
#17 oWie
2016-09-04 20:29
Der var ingen kontakt fra tRICKED inden kampen.
#20 MENIX
2016-09-04 20:32
Exactly, og det synes jeg er forkert.

Som du nok selv ved - sad jeg hæftigt og heppede med under hele kampen fra sidelinjen; og skrev til Peter.

Det virker så forkert, at der først kommer kontakt "efter" kampen - altså hvis Morten selvfølgelig ikke har set det inden; er det forståligt nok.
- det virker lidt til, der ikke vil være sket noget - (hvis) tRICKED gik hen og vandt kampen; og det nu blot virker som et move for at komme tilbage i kvallen (red. mortens udtagelser på billedet)

Men igen, en kontrakt er en kontrakt - og hvis der har været misforståelser, så er der også konsikvenser.

- jeg synes dog blot det er super synd for jer; men kontakten burde være taget inden kampen..
#21 MENIX
2016-09-04 20:32
Har lige set mortens svar på #19 .. ja okay :)!
#8 siNde
2016-09-04 20:14
sv_pure?!?!!
Det så typisk dansk :D
#9 flekke
2016-09-04 20:17
wtf
#10 TobiaZ
2016-09-04 20:20
Giver ingen mening det her :(
#11 JMathias
2016-09-04 20:22
tud tricked
#12 SnaL
2016-09-04 20:24
WP Tricked... :) I skal vel skifte de nye ud nu efter de dårlige resultater?
#13 Opal
2016-09-04 20:25
At han har fået skriftlig tilladelse til at spille faceit kval udenom organisationen er vel ikke det samme som at spille E-League kval? At det er Faceit der administrerer turneringen gør det vel ikke til deres turnering..?

Umiddelbart lyder det bare til, at der er tale om en misforståelse mellem Inzta og tRICKED?

Uanset hvad giver det da meget god mening, at hvis Inzta stadig får løn fra tRICKED, at han så ikke går ud og spiller imod sin arbejdsgiver - Om han er på start-5'eren eller ej.. Spillere fra FCK joiner da heller ikke Brøndby i pokalen, bare fordi de ikke lige er på start-listen..

^Mine umiddelbare tanker om det.. Ret mig endelig hvis jeg er helt ude i hampen..
#14 Sander
2016-09-04 20:26
Synes det er fair nok, at en person der får løn af Tricked ikke må spille mod Tricked, men hvor er det bare tåkrummende, at de først sørger for det, når de har tabt..
#19 Phy
2016-09-04 20:30
Har selv været offline det meste af dagen, kom stort set først online da kampen gik igang mod team_inzta. Forsøgte med det samme at få fat på admins, da jeg vidste det ville være en dårlig sag specielt hvis vi tabte.

Futte kan verificere at jeg forsøgte at finde frem til admins under kampen.
#23 Sander
2016-09-04 20:34
Ja, i kommer til at se rigtig skidt ud lige nu, selvom jeg udemærket forstår, hvorfor i handler som i gør. Men må jeg spørge, hvorfor du ikke kontaktede inzta asap i stedet for admins?
#26 Phy
2016-09-04 20:40
Det gjorde jeg også, han valgte så at gå offline på steam.
Jeg kan ikke sidde tilbage og være med til at undergrave min egen virksomhed fordi jeg er bange for hvad et par spillere tænker om mig. Jeg havde heller ikke lige regnet med at jeg skulle stå i sådan en situation.
#28 Sander
2016-09-04 20:44
Ja okay, og nej selvfølgelig ikke, tror ikke nogle andre klubber i nogle sportsgrene vil tillade deres spillere at spille mod dem
#25 Polar
2016-09-04 20:37
Det er bare rigtigt uheldig timing at det først er lykkedes efter kampen.
Men ja som Opal skriver længere oppe giver det god mening at Inzta ikke må spille imod sin arbejdsgiver når han stadig er på payroll
#15 luyee
2016-09-04 20:27
Professionelt
#22 stenvang
2016-09-04 20:34
udtalelse fra Morten Jensen http://www.twitlonger.com/show/n_1sp2scc
og elsker den måde faceit håndtere denne sag på :) begge hold gik ud med DQ...(1loss og team_inzta dq)
vil godt se de regler hvor det giver admins lov til at DQ team_Inzta for en sag som denne :)
#27 Jialocin
2016-09-04 20:43
Det var ikke faceit der gav os DQ. Vi forfeited kampen da alt dramaet mellem Peter og tricked kom, for at undgå yderligere problemer. :-)
#29 Opal
2016-09-04 20:55
Skrev du ikke i dit tweet, at I blev smidt ud.?
#36 Jialocin
2016-09-04 22:51
Ikke hvis jeg husker rigtigt, har godt nok fjernet tweetet jo. :)
#30 stenvang
2016-09-04 21:03
ok :) man kunne nemt forstår den steamlog på et andet måde nemlige :)
#35 Jialocin
2016-09-04 22:51
Ja, men vi blev skam ikke smidt ud som sådan. :)
#31 sorN
2016-09-04 21:05
Jeg synes, det er mærkeligt, at Tricked spiller med Maeve og Es3tag istedet for Inzta og Percy. Altså jeg kan godt se, at hvis Percy ikke havde tid, men så kunne de vel bare hente ind stand-in ind og spille med ham istedet for. Måske skulle Tricked dem selv også række ud til spillerne før kampen overhovedet var gået igang!
#32 SCHMIDTYY
2016-09-04 21:06
At de whiner efter de har fået smæk... Er de under 15 eller hvad? :D
#37 zyh
2016-09-04 23:20
Det er menneskeligt naturligt, men hvor man dog evigt hader at tabe på den måde. At tabe på et default win hvor man ellers har smækket sig til sejren er det værste- trust me, prøv at spil i de tyske ligaer. 1 sekund for sent og så er der default win.
#33 klimox
2016-09-04 21:29
Det ser godt nok uheldigt ud, men det må jo være en stor misforståelse mellem Tricked og Inzta..

Men det er fandme træls for team_Inzta, nu hvor de gjorde det så godt.
#34 KaspR_
2016-09-04 21:36
De havde sikkert været pisse ligeglade hvis Tricked vandt kampen... At de så taber, gør vel de bliver nødt til at græde over for en Faceit admin for at komme videre. Gustent alligevel.
#38 zEptonL
2016-09-05 01:00
ham morten lyder som en bøv
#39 nomatic
2016-09-05 10:36
Ahahahahahhahaha til grin jo
#40 riccoriccosupershake
2016-09-05 10:56
Uheldig situation... Men hvis tricked ikke kan vinde over et mix hold.. Så skal de vist heller ikke videre i den kvalifikation..
#41 zyh
2016-09-05 11:28
Dette kan i ikke være bekendt, husk at i ikke kun ødelægger det for jer selv, men også nogle hårdtarbejdende drenge der har gjort alt for at nå dertil.

Selvfølgelig giver det mening at i har en spiller med løn på modsatte hold, men den er stadigvæk ikke helt fin :/
#42 xone
2016-09-05 11:42
Hvis man vælger at give en spiller lov til at deltage på et andet hold, i mens at en kontraktperiode udløber, så burde der simpelthen fremgå en skriftlig aftale, der tydeligt for alle parter viser hvilke turneringer man kan spille og ikke kan.

Det havde været så super simpelt at skrive "alle turneringer som tRICKED deltager i, kan du ikke deltage i inzta".
#43 er1K
2016-09-05 19:09
Jeg synes virkeligt det er fjollet, at dette overhovedet er en sag - og at Inzta bliver sat i den position som han gør. I min optik er der kun én ting der springer ud i øjnene på mig; nemlig at det først blev et problem at Inzta deltog, da tRICKED gik fra at være foran 10-3 til at være bagud 11-13.

Det virker på mig som om, at lederen har lovet mere end han anede - og derfor i bagklog skab smider han det som "en selvfølge" at en turnering, som bliver afholdt på den platform han har fået tilladelse til at bruge, er off limits fordi han er på kontrakt.

Det er godt nok svært at have respekt for tRICKED som organisation, når de puller sådan et stunt. De skulle have ladet det ligge, og taget den med Inzta bagefter, i stedet for at få ham DQet på grund af at de var butthurt over at tabe til ham.