Opret Log ind
Ændringer til CZ75a, M4A1-S og Mirage i ny opdatering
CZ75a kan nu ikke længere dræbe en spiller med et enkelt skud i hovedet, hvis han har helmet, mens Mirage har mistet sin skybox.
Skrevet af: Sander    13. juni 2018 08:09      

I nat sendte Valve en ny opdatering til CS:GO ud, som blandt andet gør CZ75a svagere, mens der er skybox-ændringer til Mirage, som åbner op for flere smokes.

Pistolen, som mange spillere har brokket sig over de sidste par måneder, får nedsat sin damage fra 33 til 31, og der skal nu mere end et enkelt skud i hovedet på modstanderen for at dræbe ham.

M4A1-S, som er lyddæmper-udgaven af den klassiske M4, får nu et ekstra magasin, så den har 60 skud i reserve i stedet for 40. Om det får flere til at bruge den, må tiden vise.

Derudover er noget af det mest interessante Mirage, hvor skybox er blevet fjernet, så det nu er muligt at kaste endnu flere interessante granater, særligt smokes. Ydermere er den mørke baggrund i connector også fjernet, så det nu er nemmere at spotte derind fra top-mid.

Hele opdateringen kan ses her:

[GAMEPLAY]
– Reduced base damage of the CZ75a from 33 to 31 (a single shot is no longer lethal against a helmeted opponent).
– Increased reserve ammo for the M4A1-S from 40 to 60, to provide some additional utility without impacting brief engagements.
– Reduced price of the MP7 from $1700 to $1500.

[MISC]
– Game servers will no longer print their public IP address in response to “status” command from clients.
– Unsealed graffiti items can now be deleted.
– Fixed a bug where looping sounds playing from dormant entities could play briefly before switching off.

[MAPS]
Mirage:
– Removed skybox limitations
– Updated some landmark art
– Lowered skillceiling to get into apartments from T spawn
– Banked corner in hallway leading to A site scaffolding
– Removed ladder near entrance to apartments from T spawn, replaced with boxes
– Removed broken corner near van in bombsite B
– Improved visibility from T side of mid towards A connector (removed dark background door inside connector)
– Improved visibility from CT stairs towards T ramp in bombsite A (removed dark background door inside ramp)
– Disabled bullet collision on vertical fence columns in mid
– Removed wooden pillars at bottom of mid
– Fixed some player collision bugs

Canals:
– Redesigned T approach to B site through alley, with split entrances
– Improved visibility of players against the scaffolding near A
– Removed ability to stand on top of doorframe at CT stairs to B
– Other minor bug fixes and improvements

På Twitter har spillere og personligheder som dupreeh, moses og ScreaM allerede luftet deres begejstring for den nye opdatering, mens device ligefrem overvejer at få datoen tatoveret i ren begejstring.

#1 vnG
2018-06-13 08:11
Fandme spændt på hvor meget de 2 forskel i damage gør - den er jo sygt overpowered pt.
#6 kasparS
2018-06-13 08:48
Skal nu af Dennis. Det er bare fordi du taber alle dueller til alle.
#8 vnG
2018-06-13 09:12
Jeg har ikke tabt en duel siden 2003
#9 Winspai
2018-06-13 10:33
Har du spillet siden 2003? ;)
#11 vnG
2018-06-13 11:21
Jeg startede efteråret 2001 - spillede aktivt fra 2001 til 2012. :D (Jeg var ret elendig indtil 2003-2004 dog)

Så ja :D
#12 Winspai
2018-06-13 11:22
Hahaha :) Jeg taber alle mine dueller :(
#18 xone
2018-06-13 13:26
2013-2014 mener du vel?
#22 RedFernE
2018-06-13 16:54
Når man er så gammel som ham, så 10 år fra eller til betyder ikke så meget. :)
#23 vnG
2018-06-13 18:42
Jeg har været dybt elendig siden midten af 2013.
#7 Divi
2018-06-13 09:07
Det er ihvertfald ikke nok tror jeg. Må lige tage nogen Games i aften, men den Running accuracy er det der gør den mest OP i min mening
#2 Shenanigans
2018-06-13 08:21
Syntes stadig bare de skulle lave CZ om, til 3 magasiner af 8. Det ville gøre en kæmpe forskel.
#3 SEVEN
2018-06-13 08:22
Det var også på tide.
#4 FiskereN
2018-06-13 08:26
Shaker er synsk
#24 shakR
2018-06-13 22:28
hvad mener du haha
#26 FiskereN
2018-06-14 14:32
i forgårs dajeg lavede driveby med cz i dpla sagde du "Den bliver nerfed imorgen ellers smadre jeg et eller andet" eller noget i den stil :)))
#5 zanoj
2018-06-13 08:31
Vidste det var godt at pracce tec9!
#10 Bjelanden
2018-06-13 11:19
Jeg kommer til at savne CZ .. for at være ærlig ..
Ved godt den til dels var broken, men stadig sjov as fuck og spille med. :D

Er dog fan af de har fjernet skybox, håber de gør det ved flere maps.
#13 mamas
2018-06-13 11:38
Bliver Mirage et kæmpe t map nu? Lyder lidt sådan
#14 Angel
2018-06-13 11:38
fedt fedt fedt :)
#15 brandt
2018-06-13 12:03
Altså two-tapper de fleste ikke med CZ? Ser ikke hvad de 2 dmg ændrer så meget?

M4A1-S er vel primært fravalgt grundet de 20 skud i magasinet og ikke antallet af magasiner? Ret mig endelig hvis jeg er forkert her.

Mirage update er dog nice!
#16 zanoj
2018-06-13 13:24
Jeg har sgu valgt den fra, fordi den skyder markant langsommere end A4'eren. De 20 skud kan jeg godt acceptere, men at den føles "sløv" synes jeg ødelægger brugbarheden.
#19 brandt
2018-06-13 13:32
God pointe!

Jeg har bare altid følt at de 20 skud kun er nok til at få skudt to, medmindre man selvfølgelig two-tapper alle. Det er lidt ligesom CZ med 12 skud, den er typisk kun god for 2 kills (hvilket er meget for en pistol imod headarmor..), men så løber den også tør for skud. Derfor tror jeg ikke at jeg skifter til M4A1-S pga. denne update. Holder mig til mine 30 skud :-D
#17 zanoj
2018-06-13 13:25
Er det bare mig, eller har CZ ikke altid skulle give mere end 1 skud alligevel? Hvor tæt skulle man være på modstanderen for at den dræbte på 1 skud??? Jeg synes altid kun jeg har formået at skade max 94, typisk mindre.
#21 nicofredens
2018-06-13 13:54
+1
#25 str1x
2018-06-13 22:57
kæmpe plus 1
#20 AnderseNCS
2018-06-13 13:48
Det er længe siden jeg sidst var tilfreds med en cs opdatering :p gj valve! ;)