Opret Log ind
C4 Ligaen udvides med en ekstra 2. division
Der åbnes nu op for otte nye hold til C4 Ligaen, da der tilføjes en ekstra 2. division, så det fremover hedder CORSAIR 2. Division X og CORSAIR 2. Division Y.
Skrevet af: Sander    12. juni 2018 13:54      

Det startede med otte hold, men når næste sæson af C4 Ligaen med de dertilhørende divisioner starter, er ligaen oppe på 32 mandskaber.

Vi åbner nemlig nu op for endnu en ansøgningsrunde, da ligaen udvides med en ekstra 2. division, så der fremover er C4 Ligaen, Ozone 1. Division, CORSAIR 2. Division X og CORSAIR 2. Division Y.

Det betyder kort sagt, at der kommer yderligere otte hold til.

Det er ikke bedre at være i den ene 2. division kontra den anden, og holdene bliver fordelt ud fra seeds.

Ligaen tæller fremover:

  • C4 Ligaen
  • Ozone 1. Division
  • CORSAIR 2. Division X & CORSAIR 2. Division Y

Det betyder også, at der laves lidt om i op- og nedrykning mellem 1. og 2. division, og du finder overblikket herunder:

Ozone 1. Division

  • Nummer 7 og 8 rykker direkte ned.
  • Nummer 6 møder den bedste 2'er fra 2. Division i relegation

CORSAIR 2. Division X & Y

  • Nummer 1 i begge 2. divisioner rykker direkte op og vinder 1.000 kr. hver
  • Nummer 2 i begge 2. divisioner mødes, og vinderen møder nummer 6 fra 1. division i relegation

Der ændres ikke i op- og nedrykning mellem ligaen og 1. division.

Kampene spilles om søndagen

Den ekstra 2. Division kommer også til at have kampdag om søndagen, og det er med kampstart mellem klokken 18 og 21 - præcis som vi så det i sidste sæson.

Team NOVA Esport ejer fortsat streamingrettighederne til CORSAIR 2. Division, og de vil selvfølgelig være på pletten hver søndag, når der nu skal afvikles dobbelt så mange kampe i CORSAIR 2. Division.

CORSAIR 2. Division X & Y starter den 12. august og har herefter spilledage hver søndag til og med 2. september, hvor det hele afgøres. I den kommende sæson, som også bliver den femte, er alle relegation-kampe planlagt til tirsdag den 4. september.

Husk, det er organisationen, som ejer pladsen i ligaen og samtidig også er ansvarlig for at stille hold. Der er plads til otte nye hold i CORSAIR 2. Division, og ansøgning sker ved at udfylde følgende blanket. Det koster 500 kroner per sæson, og bindingsperioden er to sæsoner.

Ansøgningsfristen lyder på 12. juli klokken 22, og alle er velkomne til at stille eventuelle spørgsmål som en kommentar til denne nyhed.

FAKTABOKS

Kampdage i Sæson 5

C4 Ligaen

  • 13. august - Kampstart mellem 18 og 21
  • 20. august - Kampstart mellem 18 og 21
  • 27. august - Kampstart mellem 18 og 21
  • 3. september - Kampstart mellem 18 og 21

Ozone 1. Division

  • 12. august - Kampstart mellem 18 og 21
  • 19. august - Kampstart mellem 18 og 21
  • 26. august - Kampstart mellem 18 og 21
  • 2. september - Kampstart mellem 18 og 21

CORSAIR 2. Division X & Y

  • 12. august - Kampstart mellem 18 og 21
  • 19. august - Kampstart mellem 18 og 21
  • 26. august - Kampstart mellem 18 og 21
  • 2. september - Kampstart mellem 18 og 21

Relegation

  • 4. september - Kampstart mellem 18 og 21

#1 TheKonkel
2018-06-12 14:05
Hvad sker der angående C4 ligaen, kommer der HLTV stats på de kampe, og kunne det forestilles at blive BO2 opgør imellem holdene for at gøre ligaen lidt mere lig EPL foreksempel ?
#2 Martin
2018-06-12 14:08
Ja og nej.

Med den nye certain af dust2.dk kommer der stats.
Bo2 ser jeg aldrig ske. For mange uafgjort.
#8 Divi
2018-06-12 14:18
Hvordan ser det egentlig ud med Det? Er der udgivet en tidshorisont eller er det som det kommer?
#9 Martin
2018-06-12 14:19
Vi fik en fed ide vi skubbede foran 🤷🏼‍♂️
Er ret sikker på spand er nogenlunde langt.
#24 Divi
2018-06-12 15:04
Alright. :D Lyder næsten som om at vi når det inden året er omme med den attitude
#19 TheKonkel
2018-06-12 14:28
jeg tænkte bare BO2 og måske et slutspil. noget ala SUPER BOWL :D
#23 Martin
2018-06-12 15:03
En typisk Bo2 kamp...

16-6
6-16
1-1

Vi kigger på en måde at bygge på. LAN fx.
#26 TheKonkel
2018-06-12 15:31
men viser det ikke et bedre styrkeforhold en af holdene kommer ud på topseed's mappick i sidste ende ?

Jeg tvivler på alle kampe ville blive 1-1.

Men helt sikkert er det vigtigste at der kommer hltv stats på kampene. Der er hold i uruguay :D der har stats på deres kampe, syntes det er ærgeligt for den danske scene som er så stærk. Jeg ved der er flere som forstod det så der ville have været hltv på den netop afsluttede sæson.
#27 Woodland
2018-06-12 15:57
I waoo ligaen kørte de BO2 og det var det kedeligste i hele verden. 80% af kampene blev 1-1, og det gjorde bare, at slutningen af sæsonen blev afgjort på runder og ikke "vundet" kampe
#40 blameF
2018-06-12 17:56
Det ville godt nok være nemt for danskere at sidde og farme hltv hvis der kom hltv stats på C4 ligaen, virker ikke realistisk med de hold som deltager. Ikke at jeg ville have noget imod det, jeg ville elske det :-D
#42 Rubel
2018-06-12 23:25
Hvad er det for noget nyt med dust2? noget jeg har misset? fortæl, fortæl :D
#43 Martin
2018-06-13 08:22
Tror der ligger en blog fra Tazh.
#3 Divi
2018-06-12 14:12
Hvorfor faldt valget på at kalde det Y og X? Hvorfor ikke bare 3. div? :D Er det pga. Det er det samme helt igennem, men bare for at adskille hold?

Dertil så glæder jeg mig allerede. 😎
#4 Nordby
2018-06-12 14:14
Man kan vel sige at de ikke ville lægge en endnu en opryknings vej igennem. På den her måde er de lige, det ligger 3. division ikke rigtig op til at de ville være.
#6 Divi
2018-06-12 14:16
Der er også rigtig mange hold netop omkring det niveau.
#13 Nordby
2018-06-12 14:22
Yep rigtig mange holde derude kan godt spille med i anden division så det bliver jo spændende næste sæson
#12 Martin
2018-06-12 14:21
Præcis.
#10 ardes
2018-06-12 14:20
De gjorde det vel fordi det ikke er meningen, at der skal være en niveauforskel mellem de to divisioner, som der er mellem fx C4-ligaen og Ozone 1. division.
#20 Sander
2018-06-12 14:31
Lige angående X og Y.. I fodbold hedder det Øst og Vest, fungerer jo ikke så godt her, så snakkede vi også om A og B, men der kan det lyder som om, at A er bedre end B, og det er jo ikke tilfældet. Så blev det til X og Y. Gruppe 1 og 2 var også på tale, men vi CORSAIR 2. Division Gruppe 1 virker lidt klodset :D
#5 vnG
2018-06-12 14:16
SPDR?!
#7 pkn
2018-06-12 14:17
Hvor og hvornår bliver holdene kontaktet, som skal spille relegation i sæson 4? :)
#11 vestr
2018-06-12 14:20
Hvordan rykker man så op i C4 ligaen? Jeg formoder der hver sæson er hold der rykker ned?
#14 Sander
2018-06-12 14:22
"Der ændres ikke i op- og nedrykning mellem ligaen og 1. division."

Så det er, som det plejer. Vinderen af 1. div rykker op og nummer 2 møder nummer 7 fra ligaen i relegation.
#16 vestr
2018-06-12 14:23
På pletten i snart et årti. Tak for svar m8
#18 Sander
2018-06-12 14:26
Np, skal du snart spille med igen :D?
#21 vestr
2018-06-12 14:41
Ja da. Jeg spiller nok ikke for Ambush i fremtiden, men i slipper ikke for mig ;)
#17 Nordby
2018-06-12 14:23
Der ændres ikke i op- og nedrykning mellem ligaen og 1. division. Lige nu ryger nummer 1 fra ozone 1. division direkte op og anden pladsen spiller relegation kamp med nummer 7 fra c4 ligaen, og det fortsætter som det kører lige nu
#15 Hani
2018-06-12 14:23
Jeg synes det er rigtig fint at få noget bredde på divisionerne.
Så er der heller ikke så langt til toppen hvis man kommer ind i bunden og egentlig kunne spille i en af de højere divisioner.
#22 Winspai
2018-06-12 14:59
Synes det er ærgerligt at det er B01 Only. Alt kan ske i B01's og det handler meget om hvem der rammer dagen "i den vigtige kamp mod det andet top hold". Hvis det var ligesom ESL Proleague ville det give holdene mulighed for en "Off-dag", da man vil spille sig til en playoffs & på den måde få nogle mere intense kampe. Vi får nemmere at se hvem der er det stærkeste hold og ikke hvem der har dagen i B01'en.

Ligaen vil selvfølgelig tage længere tid hvilket også kan resultere i at hold disbander/forfeiter deres kampe, men hvis der nu laves en liga til August som slutter i slutningen af Oktober. Har Playoffs i November også en pause til og med December. Så kan man lave en transfer midt i sæsonen.
Dette giver en liga som folk vil følge med i og det vil samtidig give holdene en mulighed for at forberede sig på deres modstandere. Pausen er rar, da spillerne for mulighed for at udvikle nye ting til næste sæson så det ikke er det samme A take vi ser på mirage hver eneste sæson.

Oven i det så har holdene mulighed for at spille mere internt imod hinanden som også vil give et bedre indtryk på hvem der er bedst i form af en top 10 placering.

Synes dust2 skal sætte sig ned og lave et hold af liga folk som kun har fokus på at lave samt forbedre denne liga struktur, da jeg føler dust2 har lavet noget her som kan blive rigtig godt og stort for den danske scene!

Jeg kan godt se at det bliver et større stykke arbejde at lave, men i bund og grund er det så ikke det større stykke arbejde vi gerne vil lave med Esport? Så vi kan få et fedt og stærkt fælleskab.

Jeg ved ikke om tingende giver mening, men synes at man skulle kalde nogle representanter fra holdene ind til et stort møde og evt. Snak med dem og høre deres meninger :)
#25 Martin
2018-06-12 15:05
VM i fodbold er bo1. Der er altså ikke noget der hedder en off day i pro sport.
#30 shakR
2018-06-12 16:07
Professionelle er også mennesker ;)
#33 Silan
2018-06-12 17:13
I min verden er argumentet for BO3 at minimere varians. I fodbold virker det som om næsten alle gode hold slår dårligere hold når de får lov at spille i 1½ time. Men forskellen på fodbold og CS er jo (i forhold til dette argument) at der er langt mere varians indbygget i en CS kamp. CT/T, maps, hvilken side du starter på ect er alle ting der tilføjer mere varians.

Føler du at BO1 er nok til at det bedste hold altid vinder? Jeg havde troet jeres argument for BO1 var tid, det plejer at være kompromiset.
#34 Winspai
2018-06-12 17:18
Enig deroppe! ^
#28 Woodland
2018-06-12 16:00
Kan godt følge dig i, at det kræver at man "rammer" dagen, men gør det ikke også det hele sjovere? Og det er ikke miniput fodbold, så hvis man ikke er klar, er det bare trist. Som jeg skrev tidligere #27, kørte Waoo ligaen førhen BO2, og det var bestemt ikke en succes!
#29 KeyziN
2018-06-12 16:04
men det er hellere ikke top pro fodbold. Så der kommer 100% off-days
#32 Woodland
2018-06-12 16:50
Selvfølgelig gør der det. Det gør der jo også i pro CS, sådan er gamet.
#36 KeyziN
2018-06-12 17:34
Men det er vel altid det bedste hold der vinder en bo3?
#31 b0ychild
2018-06-12 16:29
De stærkeste hold vinder vel bare deres BO1's :)
#35 Winspai
2018-06-12 17:19
Ja du har 100% ret B03's viser jo ikke mere...
#37 Del337ed
2018-06-12 17:34
Nu når at der var sammenlignet med fodbold, hvorfor gør man det så ikke til 2 bo1s over tid. Dvs alle spiller mod hinanden to gange over en længere periode. Ligaen bliver længere og man får en vinder på point/round difference i stedet for at man får 4 way tie eller noget i den stil.
#38 stenvang
2018-06-12 17:39
Fordi dansk cs, er dansk cs. Det er de færreste hold som kan holde sammen.
#39 Del337ed
2018-06-12 17:44
Nu har vi betalt for at komme ind, så hvis at folk ikke holder, må der komme en straf mod dem før at deltage til andre turneringer
#41 t0mmyy
2018-06-12 19:35
jeg gad godt at se en kort playoffs runde for evt. top 4 med rene bo3's uden lower bracket.
Så ville kampen om første pladsen mellem eksempelvis great danes og ignite ikke været besluttet på en bo1 mellem begge hold. Det ville også give en god afrunding på ligaen (lidt ligessom esl/ecs). Playoffs kunne inkludere flere hold hvis man valgte at ekspandere mængden af hold i ligaen også.
#44 Rytter
2018-06-16 17:54
Hvem står for udvælgelse af holdene?
#45 Lange-bes
2018-07-11 22:53
Kan det passe at man ikke får en bekræftelse på sin ansøgning, eller kan nogen bekræfte om et hold har søgt?