Opret Log ind
G4me Time annoncerer CS:GO turnering
Hvis dig og dit hold mangler noget at deltage til i juni, er der nu åbnet for tilmeldinger til G4me Times CS:GO turnering.
Skrevet af: Sander    22. maj 2018 10:45      

JERN skal blandt andet kommentere finalen.

Selvom sommermånederne ikke er oplagte til at sidde indenfor og spille computer, har det alle år været sådan, at det tætpakkede turneringsprogram selvfølgelig varede ved i den varmeste tid på året.

Sådan er det også i år, og en af turneringerne, som afholdes, står G4me Time for, som er en netcafe, der har lokaler i Telia Parken på Østerbro i København.

Turneringen er for hold á fem spillere, og den afholdes den 16. juni, hvor JERN og SEBM1337 også vil være at finde som kommentatorer.

Det koster 200 kroner per spiller, 1.000 kroner per hold, og i prisen er en fast plads ved en computer i 10 timer samt en toast og en sodavand.

Præmiepuljen er angivet som "op til 10.000 kr." og Dust2.dk har derfor været i kontakt med arrangøren, som dog ikke kan give et præcist svar på, hvordan den helt præcis ser ud, da der er et par variable.

Ved 16 hold lyder præmiepuljen på et beløb mellem 4.000 og 8.000 kroner, og ved 24 hold er der mellem 6.000 og 10.000 kroner i præmiepuljen, som fordeles således:

  • 1. 60%
  • 2. 20%
  • 3.-4. 10%
  • 3.-4. 10%

Hvis I ønsker at tilmelde jer turneringen, skal I følge denne fremgangsmåde:

  • Betal 200 kr. for en spiller eller 1.000 kr. for et hold til Mobilepay: 58770
  • Tag et screenshot og send til g4metimeevent@gmail.com
  • Skriv "CS:GO d. 16. juni" i emailens emnefelt
  • Skriv navn og hold i emailen
  • Hvis du tilmelder et helt hold, skal du skrive holdnavnet og navnet på alle deltagerne

Når din betaling er godkendt, modtager du en email med bekræftelse, og så er du klar til at dyste den 16. juni.

#1 JAKE
2018-05-22 10:50
skal nok blive sjovt
#2 OJ1738
2018-05-22 10:57
16 hold, 4000 præmie??
Hvad med de resterende 12000 som er blevet betalt? XD quick maffs
#5 Opal
2018-05-22 11:13
Løn, lokaler, arbejde op til osv.
Uden at kende deres budgetter, så er det ikke urealistisk at det er den slags udgifter de har.
#11 OJ1738
2018-05-22 11:37
Argh mate, så er man ihvertfald ikke skarp til planlægningen imho. Kun 25% af indskud som kommer i prizepool?

Ja der er lønudgifter men deres omsætning kommer jo også til at stige meget på selve dagen. Og udgiften til lokaler stiger jo ikke - Det er deres egen netcafe.
#13 Opal
2018-05-22 11:48
Jeg kender selvfølgelig ikke deres beregninger for projektet, men Jern skal have løn og fragtes til/fra hjemmet i Aarhus.

Enig, den generelle udgift til lokaler stiger som sådan ikke, men det er ret almindelig regnskabspraksis at man overfører de timer man bruger et lokale/genstand til regnskabet for det event.
Det vil derfor højst sandsynligt være indtægterne fra billetsalget der skal dække brugen af maskiner i det tidsrum de bliver brugt til turneringen.
#17 Divi
2018-05-22 12:08
Husk på at den eneste grund til vores lans kan være så billige, er at der er mange frivillige. Så selvom det virker som mange penge, så er det jo egentlig ikke helt hen i vejret.
#23 Enrique
2018-05-22 12:36
Selvom det er deres egen netcafé, skal du også huske på, at i forbindelse med at turneringen afholdes på deres café, så har de ikke mulighed for indtjening fra andre mulige kunder, da de pladser er reserverede til dem fra turneringen - så selvfølgelig skal den post gå i nul.
#26 Hani
2018-05-22 12:44
Men det er jo også kun hvis man tager udgangspunkt i at de altid har fuldt hus.
Nu kender jeg ikke meget til deres cafe, men jeg tvivler på at det er tilfældet med 240 pladser.
Men selvfølgelig vil de også have udgifter forbundet med det, alligevel.
#27 Opal
2018-05-22 12:49
Med en drop-in service ved du i princippet ikke om der pludselig er gæster nok.
Jeg kender intet til deres belægningprocenter, men som indehaver ville det være træls at sige nej til en stor gruppe betalende kunder, hvis man kan se en turnering der "bare" brænder husleje af.
#39 Koste
2018-05-22 15:12
Løn? Alle lans, Alle turneringer har fundet et smuthul gennem dette. Det kaldes for frivillige og dem har de selv i store turneringer (ESL for eksempel)
#45 Opal
2018-05-22 15:29
Ja, der er frivillige på mange positioner, men det er ikke ensbetydende med at alle positioner kan besættes af frivillige. Stream produktion, casters, Admins etc er oftere og oftere lønnet personale.
Det samme gør sig gældende på festivaler rundt omkring i landet. Frivillige stiller op, mens live afvikling af lys, lyd etc oftest er betalte folk.

Derudover er det en netcafé der afvikler den. Umiddelbart tænker jeg, at deres faste personale ikke lige afskriver en dag for at gå på arbejde frivilligt :)
#37 nic0w
2018-05-22 15:07
OJ vi holder vores egen turneringen ugen efter og lejer deres lokaler!
#3 Hani
2018-05-22 11:02
Spændende, altid lækkert når der er PC'er og sådan klar.
Det gør det nu engang noget nemmere.

Man får dog meget respekt for nogen som CBE når man ser et event som dette. Når de formår at ligge samme præmiepulje(hvis ikke højere) og samtidig skal sørge for lokaler og sådan.
Ikke at tage noget fra G4me Time, men de har jo allerede lokaler og lidt personale der alligevel står tid rådighed.
#28 diOnysos
2018-05-22 14:06
Havde CBE ikke penge fra lokale partnere og Hillerød Kommune til at hjælpe med der?
#30 Hani
2018-05-22 14:23
Jo, men der ligger meget arbejde i at skaffe partnere og sponsorer :D De skal jo også tilføre noget værdi, det er jo ikke bare en gratis omgang for dem :)
#32 diOnysos
2018-05-22 14:35
Er ganske sikker på at Kommunerne i Danmark gerne ligger en god pengesum i puljen & hjælper med lokaler efter esport er blevet det nye sort.
#33 Hani
2018-05-22 14:42
Du skal tænke på at cbe ikke er en lokal forening eller lignende. og at de jo egentlig hører til i Sønderjylland, hvor at overskud så vil ende.
Men så kan gametime vel også bare spørge københavn kommune om de vil investerer.

Min pointe er lidt at CBE skaffer en masse resurser for at levere det bedste produkt (intentionen, ikke nødvendigvis udførelsen). og at de egentlig ligger virkelig meget ekstra arbejde i at få det til at fungere.
#38 diOnysos
2018-05-22 15:08
Jamen G4me time ligger da også en masse arbejde i det, og de har også anskaffet sig ressourcerne, udførelsen må stadig ligge i det uvisse til afviklingen af eventen.

Gametime kunne i princippet vel også søge penge eller indgå partnerskab med kbh. kommune, om de gør det er noget andet :)
#41 Hani
2018-05-22 15:19
Som jeg skrev til at starte med var det nu heller ikke for at tage noget fra G4me Time, det var nok nærmere ros til CBE at de kan leverer et super event med højere præmiepulje til en billigere pris, uden at have faciliteter til det i forvejen.

Edit: men der indgik selvfølgelig heller ikke leje af pc og toast+sodavand i prisen
#4 Narky
2018-05-22 11:04
Javel
#6 ratzB
2018-05-22 11:15
Jeg kommer Lan gutter husk videokamera det noget der sker sjældent
#7 MumaCe
2018-05-22 11:21
60 hz pcturnering?
#8 ratzB
2018-05-22 11:32
I7 6. Generation tror jeg .. plus 240hz skærme
#9 MumaCe
2018-05-22 11:34
På deres hjemmeside står der 60 hz. Kun i deres vip rum er det 144 hz, og der er ikke plads til 24 hold
#10 ratzB
2018-05-22 11:36
Det må være FB afdelingen så.. jeg har været ved deres afdeling i parken og talt med ejeren så sent som i går, det spiller hos dem.. VIP osv har 240hz skærme og i7
#12 MumaCe
2018-05-22 11:43
Ja okay, men ved du om alle pcer ude i lobbyen / almindelige pcer har minimum 144 hz?
#14 vestr
2018-05-22 11:50
Alle skærme er 240 hertz. PC'erne er udstyret med i5 af den nye generation, men dropper jævnligt under 100fps. De fryser, og lagger generelt en del. Det er ikke muligt at spille en produktiv omgang DM. Det gælder også pc'erne i deres VIP lokaler. Deres gear er corsair og specielt musen er interessant
#15 vestr
2018-05-22 11:52
Det skal siges, at jeg taler af erfaring og har oplevet lagg first-hand på i hvertfald 10 af deres maskiner. De er trods alt bedre i VIP lokalerne, hvor de så vidt jeg husker gemmer på i7 processore (Her vil du også opleve lagg, men ikke i lige så høj grad som på dem i FFA området)
#19 b0ychild
2018-05-22 12:21
Prruuuh...
Så bliver det nok et nej tak herfra, enhver turneringsarrangør med respekt for sig selv, har stabile, gode pc'er til rådighed. 300fps+
#22 vestr
2018-05-22 12:36
De er ikke nice at spille på mate. Spørg rundt hos folk der har været der, de vil fortælle dig det samme. Det er for uambitiøst med en kapitalindsprøjtning i den kaliber
#25 b0ychild
2018-05-22 12:42
Forstår sgu ikke man gider holde en turnering, uden at tingene er i orden... Det er fandeme tit, når man skal spille på andres computere, at de bare køre som skrald, og at de bare bliver sat til, uden nogen har været inde i computeren og sætte den op...
#50 qdkthomas
2018-05-22 17:24
Det er sjovt nok heller ikke vores intention, men der sker vilde ting på Indernettet.
#48 qdkthomas
2018-05-22 17:23
Har du sat fps_max, som fejlagtigt har stået på 144? og tjekket at multicore er aktiveret?
#65 vestr
2018-05-23 02:29
Ja. Det skal siges, at der var en pc eller to der kørte upåklageligt, på tværs af de 3 VIP rum vi fik lov at gøre brug af. Jeg har talt med flere hold, der havde samme problem da de var der.

Det er da beklageligt at jeg ikke gjorde en ekstra indsats for at gøre jer opmærksomme på problemet, på stedet - men det er op til jer, at sætte en standard i kan være bekendt. Ingen eller næsten ingen udluftning i VIP lokalerne, lokker hurtigt temperaturen over 20 grader og det er under al kritik.

4 løsningsforslag, der tiltrækker den danske top 20:

1) Optimering af jeres maskiner, så de konsistent sender 240 fps
2) Mulighed for at justere skærmhøjde
2) Bedre udluftning i jeres VIP lokaler
3) Sundt alternativ til fastfood og snacks
#69 qdkthomas
2018-05-23 22:55
Mange tak for inputsne, som jeg lige vil smide et par svar på.

1) Helt enig. "grundimaget" har ikke været godt nok, og vi skal have nogle rutiner for at "nulstille" efter folk har pillet ved diverse settings, så tingene fungerer ensartet over hele linjen.
2) Vi har prioriteret plads til keyboardet, som en skærmfod forhindre/begrænser. Et vægbeslag begrænser tilgengæld muligheden for at justere skærmen op og ned, men det kan stolen tildels afhjælpe med og beslagene kan tiltes, så man fint kan få en ergonomisk korrekt vinkel. At det så (måske) ikke er sådan man lige sidder derhjemme er så en anden sag.
3) Udluftningen er desværre styret over et fælles anlæg med Parken, som vi ikke har adgang til, endnu, men vi arbejder på en løsning, så vi kan tænde for det, når vi har behovet fremfor en eller anden (random?) timerløsning. For ja, rummene er ret lyd/luft-tætte, så når anlægget ikke kører bliver der rigtig hurtigt varmt, især nu hvor vi faktisk har sommer i DK.
4) Vi har tilføjet vitaminvand, protein shakes og barer for nyligt. Og når køkkenet er helt klar til produktion af egen mad, får vi også frisk pastasalat ("igen"). Og vi kigger også på mulighed for frisk frugt og evt. friske sandwiches og sådan. Konkrete bud modtages meget gerne. :-)
#70 vestr
2018-05-23 23:00
Fedt! God vind.
#24 ratzB
2018-05-22 12:38
Kan ikke udtale mig om computerne i lobbyen har kun spillet på vip computerne som kørte ok, dog skal man huske at have sit eget udstyr med i form at mus/headset hvis man vil kunne spille nogenlunde :b
#42 tHOMSEEE
2018-05-22 15:24
Pre-power om igen? 🤪
60hz skærme, PC’er som ikke kunne trække mere end 100 fps og 50 graders varme 🤪🤪🤪🤪 gg
Det er vel også samme ejer, er det ikke?
#44 MumaCe
2018-05-22 15:29
Det tror jeg
#63 7ri
2018-05-22 20:59
glemmer aldrig det lan. føj for h en omgang, var da glad for thomas i det mindste havde forståelse for vi skulle have pengene tilbage. det eneste jeg kan sige derfra var nice. men ellers var alt til at brække sig over!
#64 tHOMSEEE
2018-05-22 22:55
Vi var også daffet, hvis vi havde fået "sponsor" til det.
Vi sad lige over for jer - og kan godt huske i daffede.
Min computer var I_K_K_E over 120fps på noget tidspunkt xD
#47 qdkthomas
2018-05-22 17:21
Som allerede nævnt, 240hz på alle. 7. gen. i5 eller i7 alt efter placering.
#53 MumaCe
2018-05-22 17:34
Det kan jeg se. Undrede mig bare da der stod anderledes på hjemmesiden :-)
#56 qdkthomas
2018-05-22 17:48
Ja, vi mangler desværre at få informationer om G4me Time Parken på websitet. :-( Det er dog på vej.
#16 birdfromsky
2018-05-22 11:56
det må være -ev turnering desværre. Konceptet er ellers nice
#18 funtz
2018-05-22 12:20
Forstår ikke, hvorfor man ligger turneringer de dage, hvor der er minor kvals.
#51 qdkthomas
2018-05-22 17:27
Kører der ikke turnering 24/7 i disse dage? Planlægning kræver ofte at afviklere, casters osv. faktisk kan på dagen. ;-) Og så er turneringen ikke lige målrettet hold der deltager i en minor.
#20 tHOMSEEE
2018-05-22 12:35
Så lidt ligesom pre-power i sin tid?
#21 tHOMSEEE
2018-05-22 12:35
Så kan man håbe der er bedre aircon.
#29 An4K
2018-05-22 14:13
Bliver et stort nej tak her fra.
Utroligt uprofessionel arrangør / ejer af stedet.
Første gang han lovede lokaler klar til bootcamp, ankommer vi til stedet og INTET er klar. Dette var før åbningsdagen. Intet internet, ingen computere, 60hz skærme, ingen varme og toilettet var gået i stykker.
Anden gang er vi dig blevet lovet at ALT er i orden (dette er efter åbningsdagen.) Vi ankommer til stedet fredag inden Copenhagen games. Her bliver vi mødt af en meget forvirret knægt i cafeen som intet forstår af, at vi kommer og siger vi har booket et lokale. Vores ejer af holder får ringet til Thomas (ejeren af stedet) som til sidst siger ar han har sagt ja til alle der har spurgt om at få et lokale, men sender straks lorten videre til sin sekretær.
1 times tid senere ankommer hele det daværende ambush lineup og får PRÆCIS samme melding...
På falderebet bliver vi dog tilbudt at sidde og holde bootcamp inde i den “frie” netcafe. Her skal vi dig nøjes med computeren de ikke kan/må eller villes sættes på normal Windows, så vi kunne bruge faceit osv eller w/e. Ejen mus og tastatur kunne heller ikke bruges da de sad fast i væggen. Oven i dette var der intet lys det sted hi blev tilbudt at sidde og computerne kunne knap trække 200fps....

Det er lige en skræk historie fra stedet. Og ønsker på ingen måde at støtte en så uprofessionel arrangør :-)
#52 qdkthomas
2018-05-22 17:34
aaah, det frugtbare "samarbejde"/sponsorart af Wicked Gaming, hvor man forsøger at hjælpe en upcoming org. med et sted at bootcampe, hvor omstændighederne mv. er fremlagt fra starten.
Derudover er en lang række af dine andre "facts" heller ikke korrekt, men det bliver nok aldrig enige på Indernettet.
#58 An4K
2018-05-22 18:03
Måske skal man bare holde hvad man lover istedet for at trække i land når det kommer til stykket.
Er ikke en del af Wicked længere, så kan heldigvis udtrykke mig omkring den utrolige uprofessionelle håndtering af det hele. Og når man vælger at sponsorere en org/forening, vælger man jo netop at sponsorere forskellige ting, i daværende tilfælde, lokaler til at bootcampe i. (Igen kan jeg fremvise skriftligt materiale, der bygger mine påstande op).
Så endnu engang, måske skulle man bare holde hvad man lover. Så er man fri for at dårligdomme om din forretning kommer frit ud på nettet :-)
#61 qdkthomas
2018-05-22 18:39
Jeg ved ikke hvad du er blevet lovet, da vi aldrig snakket sammen, så hvad det involverer kan jeg ikke rigtig udtale mig om. Men jeg ser da gerne bevise for, at I er blevet lovet privat bootcamp rum i Påsken fra min mund/hånd?
#60 Tomolomo
2018-05-22 18:34
Har hørt flere steder fra at det er noget værre bras, men der er også mange skræk historier som florerer om lige præcis ham ejeren. Tror nok at et par stykker er sande.
#31 ch1no
2018-05-22 14:25
fin idé men fra hvad jeg allerede har læst må det sgu blive en ellers tak :) oplevede også kun lort de sidste par år nede på deres cafe i frederiksberg (2-3) år siden
#34 steady
2018-05-22 14:43
Qdk står vel stadig for det derinde og med hans ret store erfaring med esport virker det usandsynligt, at det er 60hz skærme og kæmpe fps-drops.

Håber eventen bliver en succes. Har I ikke en københavnsk reporter der kan kigge forbi og se på sagerne dust2 :D?
#35 klimox
2018-05-22 15:03
Dust2 har ham der enits, som bor I hovedstaden :)
#36 Arthrangos
2018-05-22 15:06
:D
#40 An4K
2018-05-22 15:19
Uanset erfaring, kan du vel ikke benægte at så mange folk inkl mig selv har oplevet det first hand, og fortæller hvad vi har set/oplevet? :-)
#43 tHOMSEEE
2018-05-22 15:25
Er det ikke bare DSrack der har rebrandet og åbnet en ny lokation??
Fordi det gamle DSrack sejlede i hvert fald for sygt
#46 An4K
2018-05-22 15:49
Jo, du har fuldstændig ret.
Præcis de samme mennesker bag det osv.
#62 tHOMSEEE
2018-05-22 19:29
puha, tyder ikke godt!
#49 steady
2018-05-22 17:24
Jeg benægter slet ingenting.

Jeg siger, at afholder man sådan en event, så har man vel med qdk i spidsen, en vis forhåbning om, at der ikke dukker 60Hz og fps op i ansigtet på en. Skulle det ikke være udbedret efter alle mennesker herinde har været inde og besøge dem (de 4-5 stykker der nævner det herinde), så er det jo under al kritik, men dust2 kunne måske sende en person derhen og kigge på det, så det, forhåbentlig, kan blive manet til jorden, at der stadig er problemer.
#55 qdkthomas
2018-05-22 17:45
En historie om et gratis bootcamp, fra længe før stedet overhovedet var bygget færdigt, krydret med usandheder. Og en historie om endnu et gratis bootcamping, som ikke var booket korrekt, og hvor der også var diverse usandheder, som f.eks. at der var lovet et privat bootcamp rum.
#57 An4K
2018-05-22 17:59
Jeg har alle samtalerne på billeder. Og der blev lovet bootcamp lokaler da i valgte at gå ind i et sponsorat :-)
Ydermere var stedet ikke bygget færdigt, korrekt. Men der blev lovet diverse, også skriftligt, og kan komme med “Beviser” derpå.
Bookingen som du jo selv henviser til, blev lavet gennem dig med ordene “Ja, der er styr på det hele”.
Så hvordan kan der forventes anderledes. ??
#59 qdkthomas
2018-05-22 18:33
Nu har jeg aldrig haft en samtale med dig, men David er formentlig god for at dele ud af halve samtaler, hvor omstændighederne ikke er med, så han kan save face. Ja, der blev lovet bootcamping. Nej, der blev ikke lovet private rum, som I åbenbart er blevet lovet. Du må have et screenshot fra David der garanterer det, ik?
Det undrer mig dog en del at han efter "byggeplads-bootcampingen" skrev følgende: "Alle har været glade i weekenden og de har fået trænet godt og vores sportspsykolog har lavet en masse fede ting med dem! Så alt har været super godt! Nu vil jeg bare give dig lidt reklame tilbage", men det er måske også en sandhed med salt på? Det virker måske en smule pyntet, efter min mening, da du har ret i at Internettet ikke var stabilt om fredagen, da vi 1) lige havde sat det op. 2) måtte finde frem til en periodisk fejl på det ene netkort i firewallen.
#54 MoMs
2018-05-22 17:44
Folk skal huske deres egne blæsere hvis der skal spilles mere end en time derinde. Der bliver udelideligt varmt efter kort tid :-)
Alle har iøvrigt ret ang. ejeren; det syntes de ansatte også - sjov læsning. Men det er vel ikke noget nyt.
#66 ZCDK
2018-05-23 13:45
Nu stopper galskaben sgu...

Det er korrekt at der har været lidt vrøvl i starten, men vi - Ambush - har ALTID kunne få det til at lykkes, det kræver en fælles dialog, istedet for at få ondt i røven.

Med et nyt sted, skal man lige være villig til at lære arbejdsgangen, og lære hvordan tingene bliver booket, og hvem der booker lokalerne, og det har fungeret sidenhen.

Så stop nu den hetz mod en mand som forsøger at hjælpe organisationerne.

Ambush samarbejde med G4ME TIME fortsætter, på trods af at vi lige skulle finde ud af hvordan samarbejdet skulle fungere i starten.. Som man skal i ALLE samarbejdsaftaler.
#67 Cultimative
2018-05-23 14:26
Hej Alle sammen

Det er mig, der er den ansvarlige på stedet for selve arrangementet hos G4me Time i Parken.
Jeg kan naturligvis, af gode grunde, ikke kommentere på selve budgettet omkring eventet.
Men jeg kan garantere for, at det er maskiner, der kan følge med uden problemer.
Endvidere har samtlige PC'ere 4 USB porte lige under skræmen, så man kan medbringe sit eget gear (headset, tastatur og mus).
Som det blev nævnt tidligere, så har alle maskiner som absolut minimum de nyeste I5 processorer og alle skærme kører 240HZ.

Se det her som en mulighed for en lille turnering, hvor vi har gjort meget ud af det for deltagerne.
Udover pengepræmiepuljerne vil der også være hardware/gear at hente.
Vi har fået Jern til at komme og være konferencier, for at give alle deltagere en ekstra god oplevelse, og vi har fået SEBM1337 til at caste eventet hele dagen. Jern tilslutter sig i finalen som de caster sammen.

Har i spørgsmål til selve eventet, så er skal i være mere end velkomne til at kontakte mig på 22 81 3000, og i skal også være hjertens velkomne til at kigge herind, så i kan se hvordan det hele fungerer :)

Mvh

Claus Agergaard aka. Cultimative
#68 N1K0
2018-05-23 17:27
Er der nogen, som kan fortælle mig hvornår denne turnering slutter? :)
#71 Cultimative
2018-05-24 01:49
Den starter kl. 10 og slutter kl. 20 ca. Alt afhængig af hvor hurtigt kampene afvikles
#73 OJ1738