Opret Log ind
Ny beta-opdatering med interessante ændringer på Nuke
Valve har endnu engang ændret en del ved Nuke, da toxic er fjernet, mens der er lavet meget om på vent. Ændringerne er dog kun i beta og er derfor ikke en del af CS:GO endnu.
Skrevet af: Sander    18. maj 2018 06:43      

Som det kan ses, er der ikke længere en vent, som fører ud til B-site.

Selvom Nuke længe var fjernet fra den aktive mappool for at komme en tur under kniven og få et stort kirugisk indgreb, er Valve langt fra færdige med at ændre på mappet.

Det beviste Counter-Strikes skaber i nat, da en ny opdatering blev frigivet - dog kun i beta, og følgende ændringer er derfor ikke en fast del af CS:GO endnu.

Opdateringen medbringer en række interessante ændringer til Nuke, heriblandt på A-site, hvor det nu ikke er muligt at se mellem de to siloer, som står på sitet.

Derudover er der store ændringer på B-site, da toxic er helt fjernet, mens det ikke længere er muligt at komme direkte ud på B-site via vent - der er i stedet tilføjet en ekstra udgang til Back halls:

Der er også endelig sket noget med toget på Overpass, som mange efterhånden mener, bør fjernes. Toget er ikke forsvundet, men lyden, når det kører forbi, er kraftigt formindsket.

Alle ændringerne kan ses her:

[GAMEPLAY]
– General adjustments to ambient sounds:
— Increased resolution and character of reverb effects to better reflect surrounding map geometry
— Small mix adjustments
– Improved vent destruction sounds and increased audible distance.
– Added a new hitbox type for necks and applied it to the existing neck hitbox on character models. Bullets that penetrate the neck into the head will now count as headshots. This should make it more intuitive to tell when an attack from behind will result in a headshot.
– Fixed ‘use’ key to more reliably pick up weapons on the ground and to not drop the active weapon if a replacement weapon cannot be picked up.

[MAPS]
Nuke:
– Optimizations for low settings
– Blocked visibility between silos inside A site
– Ported over ShortNuke gameplay changes:
— Removed Toxic
— Vent no longer connects directly to B site, but has another exit close to double doors
— Pushed new corner boxes on B site further back to prevent headshot angle towards ramp
— Added solid background to yellow crane inside B site
— Smoothed out some player movement

Overpass:
– Lowered volume of ambient sounds in Overpass
– Added grenade and player collision to fence cage near construction
– Removed spooky shadow fading in when approaching T main entrance to B site

Hvis du ikke selv vil ind og teste de nye ændringer, kan du i stedet se følgende film og få en ide om, hvordan lyden på Overpass nu er, og hvordan de interessante ændringer til Nuke kommer til at fungere.

Hvis du selv vil prøve de to maps i beta, skal du højreklikke på CS:GO i dit Steam bibliotek og trykke på Egenskaber. Herefter væler du Betas-tabben og vælger 1.36.3.5-rc1.

#1 casle
2018-05-18 07:02
Dejligt håber der kommer til at ske en masse på nuke, godt nok et lorte map
#2 Divi
2018-05-18 07:24
B på nuke er basicly wingman versionen af nuke nu.
#7 JAKE
2018-05-18 08:24
Og wingman er for vildt!
#13 WeiZ
2018-05-18 08:59
Kan man spille nuke i wingman? xd
#19 Divi
2018-05-18 09:27
Jake oppe over ville godt random wingman og det var da sådan det var. Også kaldet "ShortNuke" som de referer til i patch notes.
#3 Messias
2018-05-18 07:34
Fedt de laver lidt om på hitboxes!
#5 RaXXa
2018-05-18 08:21
det er en længe ventet opdatering.!! :)
#21 Divi
2018-05-18 09:28
Det er jeg også mega fan af. Mindre dm, mer' hs!
#4 Radski
2018-05-18 08:09
hver mdr ændre de ting :)
#6 weKz
2018-05-18 08:23
Csgo dør ligeså stille, så de bliver jo nød til at prøve 😅
#8 DamiX
2018-05-18 08:39
CSGO DØR ALDRIG!
#9 Sander
2018-05-18 08:48
Nu har vi efterhånden hørt på, at CS dør i 7-8 år, og det er ikke sket endnu, så tror nok det hele skal gå ;-)
#10 LolGirafPr0n
2018-05-18 08:55
Gjorde folk allerede da jeg startede for 20 år siden :)
#11 Sander
2018-05-18 08:58
Haha :D
#14 weKz
2018-05-18 09:03
Der vil altid være spillere, bare ikke ligeså mange mere
#17 Sander
2018-05-18 09:11
Det ved du jo lige så lidt som mig om. I virkeligheden aner ingen af os noget.. Ja, det trade ban har kostet en del, og overordnet ser det ikke ud til at have noget der minder om en positiv effekt, men det kan meget vel være, at der om 1-2 år sker noget nyt, som får det til at eksplodere igen.

Hver gang der har været nedadgående kurver har folk sagt præcis det, som du gør nu, men det er sjovt nok altid endt med at gå op igen på et senere tidspunkt, så mon ikke det også sker igen ;-)
#20 weKz
2018-05-18 09:27
Tjo, men i længden kan de vel ikke blive ved med at blive reddet på målstregen.

Jan. 2018 - 715k spillere
Feb. 2018 - 670k
April 2018 - 270k
#22 rijaH
2018-05-18 09:56
Det er jo peaks du tager der i de to første. Peak i april var på 523k. http://steamcharts.com/app/730

Og ja det er faldet, det er helt korrekt, men cs dør nok aldrig helt :P
#25 weKz
2018-05-18 10:09
Det påstod jeg heller ikke 😝 sagde bare det døde ligeså stille 🤷‍♂️
#28 kfive
2018-05-18 10:30
Kan du uddybe hvad dødt i forbindelse med csgo betyder?
#29 rijaH
2018-05-18 10:31
Det gør alle spil vel, men der hænger jo altid folk i, se bare på WoW og den slags :) Men så fornyer de sig og så vender folk tilbage.
#48 skolla
2018-05-18 13:36
Haha det er jo HELT væk at sammenligne peaks med avg. players? Viser bare, at du ikke ser det fra en objektiv synsvinkel, men derimod forsøger at overbevise folk om, at det er ved at dø ved at bruge statistikker forkert :D
#46 VamosDK
2018-05-18 13:15
I forhold til Trade delen, så læste jeg et sted at anmeldelserne om scam stort set var forsvundet, og det var det steam ville til livs. :)
#52 TheSmilingGun
2018-05-18 16:12
Synes da stadig jeg får smidt en masse bot requests i hovedet.
#39 Maze_CS
2018-05-18 12:17
ligesom man sagde pubg var det nye? det døde efter et par måneder og så var folk tilbage til cs - nu er fortnite in... det dør sikkert også om et par måneder
#12 Radski
2018-05-18 08:58
Hvis de gerne vil prøve så burde de få tuscan back :) eller lave terminal v2
#15 weKz
2018-05-18 09:03
Kæmpe +1 på tuscan
#24 Mrnobody
2018-05-18 10:06
Og alligevel spiller du det XD
#30 weKz
2018-05-18 11:12
Hvad er din pointe?
#32 Mrnobody
2018-05-18 11:22
Ja det jo svært at se :D
#33 weKz
2018-05-18 11:26
“Csgo dør ligeså stille”
Læser du det som noget andet eller?
#34 Mrnobody
2018-05-18 11:28
Nej spørg bare hvorfor du spiller et spil du alligevel mener er dødt? :D

Det jo tydeligt du er negativ indstillet overfor gamet.
#35 RaXXa
2018-05-18 11:39
den der kamp er ikke værd at tage tbh. mentaliteten er allerede tabt. :)
#42 weKz
2018-05-18 12:48
Jeg tror bare i to har svært ved at læse og forstå de ting jeg skriver. Nok nærmere der den ligger
#47 RaXXa
2018-05-18 13:28
:)
#51 weKz
2018-05-18 14:37
😘
#43 weKz
2018-05-18 12:49
Csgo er dødt og csgo dør ligeså stille, er to forskellige ting. Derudover kan man da stsdigvæk synes det er sjovt? Jeg har aldrig ytret mig om min personlige holdning til spillet.
#49 Mrnobody
2018-05-18 13:59
Roger that makker
#50 weKz
2018-05-18 14:37
😘
#16 VamosDK
2018-05-18 09:09
Ja, så er det som på wingman mappet. Det lyder lovende.
#18 bech
2018-05-18 09:22
Wooow den hitbox ændring for skud i nakken er fandme nice.
#23 odens
2018-05-18 10:03
De ødelægger da også bare mere og mere mulighederne for T på nuke altså
#31 Opal
2018-05-18 11:18
Forbedrer de ikke mulighederne for T på nuke? Som jeg ser det, så er der da færre steder CT kan køre retake fra?
#36 odens
2018-05-18 12:09
min mening er bare at de fjerner muligheden for at tage b hurtigt gennem vents. personen der står ramp kan nu nemt nå at rotere ned inden de er på site
#37 odens
2018-05-18 12:12
og muligheden for at stå i toxic afterplant(hader personligt selv folk der låser sig selv der) er også fjernet, så ct har en ting mindre at bekymre sig om :)
#40 AnJ
2018-05-18 12:18
Til gengæld tror jeg at positionen på den catwalk nede bag siloen bliver key for T's i en afterplant nu, da de ikke skal tænke på at blive presset fra venten. Man ser rigtig ofte gode ct spillere, specielt hvis de har fået en AK, få sindssyge kills fra netop den position ved rampe takes - nu bliver det muligt for T's at utilize den i afterplants! Det er lidt give and take føler jeg :)
#44 M0dEx
2018-05-18 13:00
+1
Nuke manglede lidt, og synes vi er på vej i den rigtige retning :)
#45 Opal
2018-05-18 13:05
Præcis min tanke.
Det lukker selvfølgelig nogle muligheder, men åbner til gengæld op for andre. Og i min optik er det klart T-fordele der bliver åbnet op for her.
#38 Maze_CS
2018-05-18 12:15
Er legit forelsket i den hitbox update <333333
#41 MarziV
2018-05-18 12:34
det er en lorte opdatering
#53 cleansation
2018-05-18 17:46
Hitbox update lyder svedigt.

Har ikke prøvet ændringerne på nuke endnu, men jeg er da glad for de forsøger at gøre den lidt bedre.
#54 sn0lle
2018-05-18 18:07
Godt nok forvirrende med de vents, men det er vel bare et spørgsmål om tilvænning.

Det med hitbox lyder svedigt!
#55 wake
2018-05-19 00:29
– Fixed ‘use’ key to more reliably pick up weapons on the ground and to not drop the active weapon if a replacement weapon cannot be picked up.

Utroligt at det skulle tage så fucking lang tid for dem at fixe.
WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW
#56 WeiZ
2018-05-19 00:58
Tænkte det samme haha :D