Opret Log ind
vicvic ude af Squared Prospect*
Den danske spiller fortæller på Twitter, at hun ikke længere vil spille for det internationale mandskab, Squared Prospect.
Skrevet af: MumaCe    13. maj 2018 17:04      

vicvics sidste event med Squared Prospect var ved Copenhagen Games.

Tilbage i februar måned spillede danske vicvic og Squared Prospect sig i finalen ved kvindeturneringen ved Intel Challenge Katowice. Finalen blev dog tabt til nordamerikanske Dignitas, men det var stadig en meget imponerende andenplads.

Nu er det dog slut for vicvic hos Squared Prospect.

Det er ikke mere end fire uger siden, at en anden dansker, rewen, kom ind på holdet i stedet for zon1Q, men nu er holdet altså nede på én dansker og kun fire aktive spillere efter vicvics exit.

Squared Prospects består nu af:

  • se Nessa
  • bg HellRose
  • pl bullet girl

Hvad der præcis ligger til grund for splittelsen mellem vicvic og Squared Prospect vides ikke. Squared ønskede ikke at udtale sig til Dust2.dk, da vi kontaktede organisationen bag holdet.

*rewen skriver nu på Twitter, at hun også er ude af Squared. Derfor er Squared Prospect uden danskere og nede på tre spillere.

#1 Kathrinejj
2018-05-13 17:26
Held og lykke vicky musen <3
#19 vicvic
2018-05-13 22:34
Mere tid til KaffeklubbeN
#24 Kathrinejj
2018-05-14 12:32
kaffeklubben4lyfe
#2 reweN
2018-05-13 17:30
held og lykke viccc <3
#4 WeiZ
2018-05-13 18:10
May I ask, hvorfor valgte du at gå fra holdet? :p - Var det bare problemer/konflikter i mellem spillerne, eller bare mere lysten til at være streamer.
#5 SEVEN
2018-05-13 18:13
https://i.imgur.com/4aZGcrz.png
#6 WeiZ
2018-05-13 18:15
Aha :D - My bad. Tak for det. :)
#8 reweN
2018-05-13 18:33
det var skam ikke min egen beslutning.
#9 WeiZ
2018-05-13 18:46
har læst #5. :/ Ked af at høre
#10 zyppp
2018-05-13 19:02
unluko
#11 jzprG
2018-05-13 19:42
Klog beslutning af pigerne :)
#12 jabbi
2018-05-13 19:47
gg vic hilser fra viggo, vi synes begge du noob
#13 zekon
2018-05-13 19:57
newbie
#14 zentic
2018-05-13 20:19
Hvem havde set den komme? ^_^

Der røg den chance, måske er de nok bare ikke klar til TOP-cs endnu ;) keep to boobie streaming h3h3 jokes
#15 WeiZ
2018-05-13 20:34
ZenticSAVAGE?
#16 Mrnobody
2018-05-13 20:54
HAHA :D
#17 wake
2018-05-13 21:36
Kicker deres bedste spillere... hvem af de resterende har en flirt med msl?
#20 vicvic
2018-05-13 22:37
Hahaha #toxvic
#22 reweN
2018-05-14 01:27
toxiiiicccc
#18 walle
2018-05-13 21:48
vicky var alligevel for flæk til det hold
#21 skolla
2018-05-14 00:38
Tja, pige-cs er sgu en kæmpe joke. Det er synd, at det får så meget opmærksomhed fra sponsorer.
#23 RaXXa
2018-05-14 08:16
der er da færre udskiftninger på den kvindelige scene, end hos herrerne?
#25 skolla
2018-05-14 14:52
Hmm, og hvad så? :) Grunden er jo nok, at der ikke er ret mange piger at vælge imellem :)
Niveauet på den kvindelige scene er jo elendigt, og der er ikke én pige der ville kunne gå sig på noget godt drengehold, - men alligevel får nogle af dem fuldtidslønninger. Det er dét, jeg synes er synd.
#26 Opal
2018-05-14 15:00
Det er jo fordi investeringen fra sponsorernes side kan betale sig.
Der er tydeligvis nok der følger kvinderne enten til turneringer, online eller på sociale medier.

Herrerne kunne lære noget af at kigge på hvad kvinderne gør rigtigt, fremfor at brokke sig :)

Edit: jeg er helt enig i at niveauet er lavt pt, men heldigvis ser vi fra nogle holds side en vilje til at arbejde på det og øge niveauet. Det skal bare spredes ud til hele scenen.
#27 skolla
2018-05-14 15:17
Ja, jeg ved godt det kan betale sig, synes bare stadig, - i takt med at feminister plaprer om ligestilling og wage gap, - at det er synd for de mænd, der er langt bedre, men slet ikke tjener i nærheden af det samme.

Hvad vil herrerne kunne lære af kvinderne? :)

Hmm, der er noget jeg ikke har set så. Hvem har en vilje til at arbejde og øge sit niveau?
#28 RaXXa
2018-05-14 15:57
kig f.eks på vores egne danske pige spillere. de sidder og spiller faceit med toppen af scenen, ikke fordi de er pige, men fordi de faktisk godt kan skyde igen.

kender i al fald verdens bedste 1v1 spiller, og hun er dansk ;)

Herrerne kunne lære at bruge de sociale medier og personlige sponsorater lige så godt som kvinderne gør det. :)
#29 skolla
2018-05-14 16:28
Vores egne danske piger? Vi har vel, hvad, 3-4 kvinder der er over level 10 på faceit?
Ikke fordi de er kvinder? Det er KUN fordi de er kvinder, at de spiller med dér.

Verdens bedste 1v1 spiller, fordi hun slog Stewie i "duels" for lidt over et år siden? Hvordan kan du nogensinde bruge det som et argument?
For det første er 1v1's fuldstændig irrelevant, og for det andet så gjorde hun det én gang.

Der er da mange af herrerne, der bruger de sociale medier på samme måde som kvinderne? Nu snakker jeg både præmiepuljer samt lønninger til "elite-kvinderne" kontra præmiepuljer og lønninger til sub-top herrene. Fx. Top 7-10 DK (ikke at de er sub-top), men de kan slå alle kvindehold i verden, men de tjener ikke i nærheden af det samme.
#30 RaXXa
2018-05-14 17:12
Hvis du tror at Mimi er den bedste 1v1 spiller, så tager du fejl
#31 skolla
2018-05-14 17:16
Hvem er så?

Og hvorfor modargumenterer du ikke? :D
#34 RaXXa
2018-05-14 23:14
Havde ikke lige tid, men dine argumenter er ret stærke (Y)
#32 Opal
2018-05-14 20:12
Du kan også vende den om - de bedste kvinder tjener ikke i nærheden af de bedste mænd.
At sammenligne sport/entertainment med det generelle arbejdsmarked er et sidespor. Det kan ikke rigtig bruges til det store, da esporten er et marked der er drevet af sponsorater og investeringer. Dermed er det udefra interessen skal komme.
Hvis vi ikke så op til eksempelvis Astralis, så ville f.eks turtle Beach jo ikke have interesse i at sponsorere dem.

På samme måde hvis vi ikke fulgte kvindernes turneringer, ikke så dem til cph games, ikke fulgte dem på de sociale medier, så deres streams. Så ville de ikke være interessante for sponsorerne. Det handler i sidste end blot om ROI.

Generelt kunne Herrerne lære en masse om håndtering af de sociale medier og måden der kommunikeres via dem. Det er noget kvinderne generelt er super dygtige til, hvorfor vi også ser en større andel af kvinderne få personlige sponsorater end mændene i subtoppen.

Rent sportsligt, så ja.. Så er der en stor forskel på niveauet. Det samme gælder markedsføringsværdien. Der er de bedste kvinder måske ikke bedre til CS, men de er bedre til at markedsføre produkter end mændene i subtoppen.
#33 skolla
2018-05-14 22:07
Man kan ikke vende den om, fordi du kan ikke sammenligne "normal" sport, med det her. Der er ingen fysiske forskelle i denne sport, som der er i alle andre.

Kan jeg få et navn på et par kvinder, der håndterer det godt, også nogle mænd der håndterer det dårligt? :D For jeg er slet ikke inde over det der, så vil gerne have lidt eksempler :D

Men jeg kan godt se din pointe. Jeg siger også bare at jeg synes det er synd for de mænd, der er 10x så gode som de bedste kvinder, men knap nok tjener på det, fordi de kun har ét X-kromosom, på trods af, at der ikke er nogle fysiske begrænsninger :)
#35 Opal
2018-05-15 19:56
Der er forskel på dreng/pige i cs. Også fysiologisk. Jeg har ikke linke til undersøgelsen hos mig, men skal nok finde det til dig når jeg rammer hjem.
Derudover skal du tænke på kulturen omkring gaming/esport. For drenge er og har det længe været socialt acceptabelt at være gamer og spille Fps som cs, cod osv. Det er bare ikke det samme hos piger. De der får lov til at spille fra en ung alder bliver ofte sat til de kreative spil, hvor drengene fra start begynder at skyde hinanden i hovedet.
De års forskel der er på hvornår de starter med eks. CS vil unægteligt give drengene en fordel.

Eksemplerne kan du finde på Twitter. Der er rigtige mange eksempler, men du må selv lige kigge diverse profiler igennem, da jeg ikke er interesseret i at hænge folk ud. Hverken i den ene eller anden grøft :)
#37 skolla
2018-05-16 15:29
Det er godt nok minimalt hvor stor forskel der er fysiologisk. Slet ikke nok til at der burde være to separate ligaer i hvert fald.

Det er godt nok begrænset hvor "accepteret" det er, at være gamer. Det kan godt være, at det er mere accepteret, men at sige det er socialt accepteret er lige i overkanten.

De års forskel? Nu er det jo ikke fordi at de piger, der har det højeste niveau, lacker på CSGO timer. Så er det vel irrelevant, hvornår de startede?

Kan ikke finde nogle eksempler :)
#36 iPak
2018-05-15 21:55
Bedste spiller på det hold IMO :) Synes bestemt projektet falder til jorden efter dette