Opret Log ind
Dust2.dk erfarer: North sætter akademiholdet på standby
Dust2.dk kan nu afsløre, at North sætter akademiholdet på standby, da organisationen ikke har haft held med at finde den rette coach.
Skrevet af: Sander    25. april 2018 20:18      

b0RUP var en af de to tilbageværende spillere.

Der er ikke noget, som hedder North Academy lige foreløbig, da North lukker akademiholdet og sætter hele projektet på standby, det fortæller kilder tæt på North Academy til Dust2.dk.

Efter sycrone blev bænket tilbage i starten af april, var kun acoR og b0RUP tilbage i en noget amputeret startfemmer, men de to spillere har nu fået besked af North om, at akademiholdet ikke bliver genetableret lige foreløbig.

Det skyldes, at den danske organisation ikke har haft held med at finde den rigtige coach til at styre holdet. Ifølge vores oplysninger har de blandt andre haft mithR i tankerne, men det står ikke klart, hvorfor han ikke er endt som ansvarlig for North Academy.

Flere kilder fortæller ydermere, at North ikke har planer om at genoptage akademiprojektet i den nære fremtid, så det er uvist, hvornår vi ser North Academy i kamp igen.

Dust2.dk har været i kontakt med North, og sportsdirektør, Jonas Svendsen, også kendt som whiMp, fortæller, at North Academy ikke lukker helt:

North Academy lukker ikke, men vi lægger ikke skjul på, at vi skal bruge lidt tid på at finde den helt rigtige træner, der kan bygge akademiet endnu stærkere. Vi har ikke fundet den perfekte kandidat endnu, men vi arbejder hårdt på at finde en ny træner, der kan være med til at forme projektet. Vi tror på et stærkt akademi, der kan levere førsteholdsspillere som eksempelvis mertz og Gade. Vores plan er at melde noget ud til offentligheden i næste uge, og vi håber, I vil vente indtil da, så vi selv får lov at komme med nyheden.

Ifølge Dust2.dks kilder er både b0RUP og acoR blevet opsagt, men North svarer ikke konkret på, om det er korrekt, men whiMp afslører, at begge spillere er ved at blive sendt videre:

acoR og b0rup er dygtige talenter og har vist stor dedikation på vores akademihold, så vi vil gøre vores for, at de kommer ordentlig videre. Vi er i dialog med andre hold, der har vist interesse for de to.

Ifølge whiMps udtalelse kommer North med en udmelding i næste uge.

#1 Seneberg
2018-04-25 20:26
I kunne bare have ringet ;)
#8 kasparS
2018-04-25 21:03
Det hjælper jo ikke og have en coach med et faceit ban! :D
#10 Seneberg
2018-04-25 21:12
6/4 er stadig under opklaring. Din bøv! 😂
#70 kasparS
2018-04-27 11:37
Men stadig banned! :D
#2 Winspai
2018-04-25 20:32
Så jeg gik solo for ingenting? :(
#39 KeyziN
2018-04-26 02:51
Du får din chance ♥
#3 steady
2018-04-25 20:36
Det er ellers spændende med de her akademi-projekter. Selvom der måske ikke helt er mediedækningen til at køre dem endnu.

Ærgerligt med det her standby, men måske forståeligt nok.
#4 TheSmilingGun
2018-04-25 20:41
Håber sgu at Inzta tager disse 2, og former et hold, som kan følge med Tricked som det mindste.
#7 Nordby
2018-04-25 21:00
tja der er også stadigvæk ryxxo også, så det kunne man jo sagtens se ske
#11 TheSmilingGun
2018-04-25 21:13
Det ville være et farligt lineup :)
#12 Nordby
2018-04-25 21:16
Ja det må man sige, kan kun blive spændende at se hvad der sker
#19 TheSmilingGun
2018-04-25 22:06
E9! :D
#5 scott
2018-04-25 20:44
Held og lykke i fremtiden, b0rup og acoR - så kan vi jo grind cod igen snart x)(x
#9 CABBI
2018-04-25 21:07
x)
#6 Deuce
2018-04-25 20:54
Jonas du kan jo bare ringe? :-D
#55 wazorntB
2018-04-26 13:08
Har du overhovedet haft cs åbent siden 1.3 gamle dreng? c,")
#61 Deuce
2018-04-26 16:03
OId familiar faces :-)
Ja da...er dog ikke helt på niveau endnu ;-)
#13 cleansation
2018-04-25 21:19
Held og lykke til dem, ikke at jeg tror de behøver held, for de skal nok finde et hold at flække på igen snart.
#14 sirr
2018-04-25 21:41
Ærgerligt. En af de få organisation der virker til at have et budget der kan rumme et akademihold hvor man kan udvikle spillere til at være mulige erstatninger for hovedholdet.

Tænker da umiddelbart at der burde være muligheder for at finde en dygtig coach.
#16 Slot
2018-04-25 21:52
Der er da bestemt muligheder for at finde en dygtig træner, men vi har det lange lys på og leder efter den helt rigtige kandidat i vores setup. Jeg håber, det fremgår, at vi bruger kræfter på at finde den rette.
#27 xone
2018-04-25 22:38
Hvad leder i efter, sådan overordnet?
#45 Slot
2018-04-26 09:05
Overordnet set leder vi efter en træner, der passer ind i den filosofi, som vores sportsdirektør (whimp) har defineret. Det er et ret ambitiøst projekt, hvor træneren af akademiet spiller meget central rolle. Ikke kun som taktisk ingame-leader, men også en støtte- og rollemodel uden for banen - det sidste vægter vi højt på et akademihold, hvor spillerne (typisk, men ikke altid) vil være en anelse yngre og spørgsmål som uddannelse, dét, at flytte hjemmefra, afsavn til familie og venner, der måske bor langt væk - og tonsvis af andre ting - pludselig bliver en del af hverdagen.

Og samtidig skal træneren også passe ind i organisationen og socialt sammen med de andre ansatte.

Der findes mange dygtige trænere i Danmark, det skal der ikke herske nogen tvivl om, men vi vil gerne finde den helt rette, for akademi-tanken er et vigtigt DNA i North.
#48 xone
2018-04-26 09:39
Det synes jeg er rigtig gode tanker, og jeg synes egentlig det er lækkert at i ikke bare kører et projekt afsted uden noget defineret. Jeg kan specielt godt lide at jeres nye coach, også får en rolle der strækker sig udover cs delen.

Jeg håber sgu i finder en god mand, for det er et lækkert projekt, på trods af at i er FCK ;>
#65 JKN
2018-04-26 18:35
Noget for dig?
#69 xone
2018-04-26 19:16
Jeg ville da i hvert fald overveje det, for det lyder bestemt meget spændende!
#29 PHedemark
2018-04-25 22:59
Vi mener også at projektet har været en succes hidtil: 2 spillere sendt videre til et niveau højere end det de spillede på, og ave rykket op som træner. Det har tjent investeringen hjem i sig selv.

At vi ikke trykker på aftrækkeren nu, skal ses i det lys, at en ny træner skal kunne sætte sit eget aftryk på holdet, og for at gøre det, skal vi finde én der passer ind i vores vision. Bare rolig, North.ACD kommer stærkere tilbage ;)
#43 sirr
2018-04-26 07:28
Det mener jeg bestemt også. Jeg glæder mig til at se jeres nye akademi hold tilbage :-)
#15 Az9xx-
2018-04-25 21:49
Forståeligt når main-holdet er værre end de fleste tier 2 og tier 3 hold lige nu.
#17 yez
2018-04-25 21:56
Kan Heroic bruge nogen af de to? Kender ikke deres niveau og roller så derfor jeg spørger.
#18 WeiZ
2018-04-25 22:02
Acor måske som awp, hvor de enten har Rubino, eller moddii som igl
#20 TheSmilingGun
2018-04-25 22:08
Så ser jeg hellere at de henter Hunden hjem fra Tyskland.
#21 WeiZ
2018-04-25 22:10
så mangler de en awper. :p
#22 TheSmilingGun
2018-04-25 22:14
Man behøver jo ikke en AWPer. Men ja en AWPer ville da være nice, men kan bare ikke se hvem man skulle undvære, da jeg ikke tror at hverken MODDI eller Rubino har hvad der skal til, for at blive en god IGL. Hvor derimod Hunden jo har bevist, at han har sagtens kunne lede et hold til sejr, selvom han ikke fragger som Rain eller Coldzera.
#23 WeiZ
2018-04-25 22:18
No worries, du behøver ikke forklarer mig hvad hunden kan. :P - Men moddii, og rubino kan sagtens call, dermed fortrækker jeg at rubino skulle calle, da moddii har mere firepower imo. :D
#26 TheSmilingGun
2018-04-25 22:27
Moddi har mere firepower, så det ville nok kunne fungere til et vist på punkt, at lade Rubino IGL, men så er spørgsmålet om han vil?
#28 WeiZ
2018-04-25 22:47
Tbh. Ser jeg ham heller ikke som en god igl, som snappi var fx. :p - Men ja.
#32 TheSmilingGun
2018-04-25 23:26
Nu må vi jo se hvad der sker. Håber bare es3tag og niko viser hvad de kan.
#24 Hassann
2018-04-25 22:22
Tror ikke Hunden kommer til at skifte forløbelig, af flere årsager. B.la Console skiftede hold, hvilket jeg tror han havde stor indflydelse i. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl :/. Derimod er jeg helt enig, Hunden kunne være en god IGL for Heroic
#25 TheSmilingGun
2018-04-25 22:24
Tror heller ikke han skifter selvom Heroic er et bedre hold, så tror jeg Hunden hellere vil blive hvor han er. Angående Consoles skifte, så tror jeg både Hunden og mithR havde stor indflydelse på det skifte.
#31 Martin
2018-04-25 23:06
Goldy (DKN?), Hunden.
Stik dem en million om året, så har vi en ægte sportschef.
#53 b0ychild
2018-04-26 11:45
Really? Skal vi virkelig til at have sportschefer som faktisk VED noget om CS?
#56 wazorntB
2018-04-26 13:12
Hvad mener du? Efter ansættelsen af Hviidt, håbede jeg da at vi så B.S Christiansen eller Ulrik Wilbek gå i samme fodspor..
#63 Sander
2018-04-26 16:55
Jeg havde faktisk Morten Olsen som spidskandidat til jobbet i Brøndby Esport
#67 wazorntB
2018-04-26 18:49
De var ikke villige til at følge den Røde tråd
#68 Sander
2018-04-26 19:01
Hahaha
#33 Mads
2018-04-25 23:49
"Vores plan er at melde noget ud til offentligheden i næste uge, og vi håber, I vil vente indtil da, så vi selv får lov at komme med nyheden."
#34 Mads
2018-04-25 23:49
fedt
#42 Maelk
2018-04-26 04:19
Jeg håber at relaunch er under navnet 'School of Excellence'.
#47 PHedemark
2018-04-26 09:24
Get with the program, Jacob! Det hedder FCK Talent nu <3
#44 wazorntB
2018-04-26 07:57
Så må brødrene Henriksen vel tage arbejdshandskerne på igen 😜
#50 HUNDEN
2018-04-26 09:59
Er der overhovedet ingen chance for at se Arcadion tilbage i noget esports relateret igen? Ser han stadigvæk CS? LEVER HAN?!
#52 wazorntB
2018-04-26 11:16
Han lever endnu ja 😜 Som sin bror, søgte han da også en anden stilling tidligere som coach - De valgte bare peacemaker i stedet for.. Mere end 15 med cs, så vil interessen vel aldrig helt forsvinde i guess.
#46 NamrepuS
2018-04-26 09:19
Dvs. at North ikke har nogle hold længere?? Troede MSL hold var Academi sådan som de spiller :D :D :D

Tror North har rigeligt at gøre med deres "første hold" :D Og de mangler nok også nogle gysser til at få tingene på benene igen :P
#49 xone
2018-04-26 09:43
Hvorfor skulle de mangle penge med det bagland de render rundt med?
#57 cleansation
2018-04-26 13:18
Blot fordi FCK og Nordisk Film har ganske godt med penge, betyder det jo ikke at North har uanede mængder af penge at gøre godt med. Især hvis der ikke leveres noget som helst tilbage, kan det da godt tænkes at de snævrer budgettet lidt ind, selvom de altid snakker om North som et langtids projekt. Tror bestemt ikke den lineup lige nu er billig, selvom den er dårlig.

Men kan da også være de bare ser det som en grund til at hælde endnu flere penge ned,i dårlige roster moves.
#64 weKz
2018-04-26 17:17
Så vidt jeg ved så får org's ikke del i præmiepenge? Så mon ikke at de har set det som en plus forretning trods de manglede resultater?
#66 cleansation
2018-04-26 18:43
Det er meget forskelligt, fra org til org, man har set nogen før som tager alle penge præmier, som Navi før i tiden. (bestemt ikke fordi jeg dog tror dette er tilfældet hos North, men deres resultater gavner bestemt ingen).
#51 DKN
2018-04-26 10:50
Med denne gennemtænkte strategi, omkring at finde den helt rigtige coach først, er det bare et spørgsmål om tid før vi ser endnu et stærkt North Acd hold på scenen. Det kommer os alle til gode, når projekter som dette bliver eksekveret ordenligt. Hastværk er lastværk.