Trofæet fra IEM Sydney 2017 som SK tog med sig hjem.

Dust2 spilles til IEM Sydney og EPL finalerne

Ændringer fra Valve falder næsten aldrig belejligt, og den nylige map pool ændring, hvor Dust2 er blev reintroduceret, har fået turneringsarrangører i tænkeboksen.

For et par dage siden annoncerede Valve, at Dust2 var tilbage i varmen og Cobblestone ude i kulden. Det gav lidt udfordringer til de forskellige turneringsarrangører, for hvornår er et godt tidspunkt at introducere et nyt map i ens turnering?

ESL har valgt at gøre det allerede til IEM Sydney, som starter den 1. maj, og det giver holdene cirka en uge til at få taktikkerne på plads.

Det samme gælder til ESL Pro League finalerne i den syvende sæson, hvor mappet også ryger ind i map pool. 

Andre turneringsarrangører forventes også at følge ESLs eksempel, DreamHack og Starladder har endnu ikke meldt noget ud offentligt, trods de også har turneringer i maj måned. 

HLTV.org tog en snak med tournament director bsl omkring processen med at tilføje et nyt map i deres turneringer:

Hvad fik ESL til at beslutte at tilføje Dust2 til map poolen så tæt på starten af IEM Sydney, når holdene har haft så lidt tid til at sætte sig ind i mappet?

På det her tidspunkt var der ikke nogen ideel timing. Med Valves introduktion af mappet til Active Duty sender det et stærkt signal til alle om, at de tidlige stadier af Majoren starter snart, og på vores side har vi to store turneringer over de næste tre uger. Og derefter er der turnering efter turnering indtil spillerpausen. Så at fortsætte med Cobblestone bare fordi holdene er vant til det, virker meningsløst. Tidsrammen er den samme for alle, og hvis hold ikke er trygge ved mappet, kan de altid bruge deres veto til at fjerne det.

Hvad var processen bag beslutningen? Blev det diskuteret med holdene og spillerne, eller var det ESL alene, der besluttede det?

Jeg startede processen, som altid, med at kontakte spillernes repræsentant Scott Smith, og imens havde vi også diskussioner internt i ESL. Efter endnu en snak med Scott spurgte vi holdene, der deltager i Sydney, om deres feedback. De fleste meldte tilbage med, der ikke var noget godt tidspunkt til at introducere det, grundet det tætpakkede program og med det i mente at Dust2 vil være en del af Majoren, som de fleste går efter at deltage i. I sidste ende skulle jeg tage beslutningen, og det vil ikke altid være den rigtige eller populære, men jeg tror, ​​at processen her var retfærdig, set ud fra tidsbegrænsningen, som alle arbejder under.

Tror du måske ikke, at holdene laver en pagt og simpelthen bare banner mappet?

Hvordan holdene vælger at bruge deres veto er en af de mange ting, der gør CSGO interessant. Fra min side vil jeg være forsigtig med at have en mening om, hvordan de bruger deres veto. De gør, hvad de føler er bedst for deres hold på dagen, og resten ser vi, hvordan går på serveren.

Hvordan reagerede holdene på nyheden?

Reaktionerne har været meget forskellige. Nogen er glade, andre er ikke. Jeg er fuldt ud klar over, at det er en udfordring for dem, men du skal huske på, at de nu er højt betalte professionelle, og jeg er sikker på, de kan håndtere Dust2 uden problemer.

Dust2 kommer vi altså formentlig til at se blive spillet allerede i næste uge, når IEM Sydney 2018 går i gang. Her deltager blandt andet Astralis, FaZe og SK.

#1(Med 0 svar)
24. april 2018 kl. 15:59
FiskereN
😑🔫
#2(Med 0 svar)
24. april 2018 kl. 18:41
yez
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
"Valve annoncerer at Dust2 er tilbage i varmen!" - skulle have været overskrift på artiklen :P
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.