Opret Log ind
Præsidentvalg falder sammen med BLAST Pro Series Istanbul
Det kommende BLAST Pro Series event i Istanbul skal muligvis ændres, da Tyrkiets præsident, Recep Tayyip Erdoğan, netop har udskrevet valg den 24. juni, hvilket falder sammen med det store event.
Skrevet af: enits    18. april 2018 22:14      

BLAST Pro Series kunne på deres Twitter offentliggøre, at de netop er i gang med at evaluere deres alternativer, da det store event i Istanbul falder sammen med Tyrkiets præsidentvalg. 

Det er derfor uvist, om RFRSH vil forsøge at finde en ny lokation eller ændre datoen for eventet, hvilket skulle afholdes i Ulker Sports Arena i Istanbul.

Tidligere i april måned annoncerede RFRSH, at de ville flytte datoen for turneringen til den 23.-24. juni, da det faldt sammen med eksaminer på universiteterne over hele Tyrkiet.

LÆS OGSÅ
BLAST Pro Series Istanbul dato rykkes

BLAST Pro Series Istanbul har en præmiepulje på 1,5 millioner kroner på højkant, som seks hold skal kæmpe om. De seks hold er allerede blevet afsløret, og her er Astralis blandt de inviterede.

Turkey Space Soldiers   Sweden NiP
Brazil SK Europe FaZe
Denmark Astralis United States Cloud9

Detaljerne omkring formatet er endnu ikke annonceret. Den første udgave i København, blev spillet som round robin i gruppespillet, hvor top to gik videre til finalen.

#1 Hjul
2018-04-18 22:24
Blast > Erdogan
#2 p1lsner
2018-04-18 23:45
hvordan kan de ikke forudse sådan noget?
#3 rijaH
2018-04-19 00:18
et valg? det er sgu altid lidt svært at forudse vil jeg sige :>
#4 BYRTz
2018-04-19 01:06
især i tyrkiet... Det bliver et stort kaos af folk
#5 Holztan
2018-04-19 01:17
Der er blevet udskrevet valg i dag. Hvordan skal man som arrangør have nogen jordisk chance for at forudse det?

Super ærgeligt for dem, især når de allerede har skiftet datoen én gang.
#8 atephon
2018-04-19 08:24
Fatter heller ikke, at arrangørerne ikke er clairvoyante. Fandeme tåbeligt.
#13 str1x
2018-04-19 18:11
hahahahaha
#9 polarbear
2018-04-19 11:13
Kunne du forudse det?
#6 Rubel
2018-04-19 01:47
Også et smart sted at ligge det...
#10 yez
2018-04-19 15:00
Ja jeg forstår heller ikke at man vælger at ligge noget i den diktaturstat. Men de har vel set et potentielt marked i Tyrkiet som i modsætning til Frankrig, England, Tyskland, Polen og Sverige ikke har nogen MTG turneringer (ESL/DreamHack).
#11 Rubel
2018-04-19 15:15
Jeg kan bare ikke se hvad de vinder på at ligge et event, så råddent et sted..
#12 yez
2018-04-19 17:44
de undgår jo direkte konkurrence med andre store esports events. markedet i europa er mættet af ESL/Dreamhack så derfor søger de alternative markeder. er dog spændt på at se hvor de resterende 2 events som de har meldt ud i 2018 kommer til at foregå.
#16 polarbear
2018-04-20 13:25
Hvad gør Istanbul til et råddent sted?
#17 Rubel
2018-04-20 14:07
At det ligger i et overvejende muslimsk land.
#18 Katihat
2018-04-20 14:46
Du havde så mange muligheder for at komme med et intelligent svar, og så valgte du det der? Jamen altså....
#19 Rubel
2018-04-20 14:52
Jeg orker ikke at tage en større politisk debat herinde, så lad os bare lade den ligge der.
#20 xone
2018-04-20 14:56
Men du orker godt lige at slynge sådan en taber kommentar ud i farten. Det er simpelthen dumt :D
#21 Rubel
2018-04-20 15:04
Hvad er der dumt ved det? jeg må vel have min holdning, så vel som du må have din? - Jeg mener så ikke at det er så dumt igen, kig ud i verden, hvis der er muslimer, så er der problemer. det er et faktum. ALLE "flygtninge" (migranter) der kommer valfartende her op er unge mænd i deres bedste alder, hvor er børnene? hvor er kvinderne? der er en invasion igang og folk er ligeglade..
#22 xone
2018-04-20 15:26
Det er dumt fordi du skærer alle over en kam.

Du må hjertens gerne have din holdning, men at smide sådan en der og så bagefter trække "Jeg magter ikke en diskussion" kortet virker simpelthen idiotisk. Du ber jo nærmest om det.

Du kan jo læse den her, og forstå hvorfor det er mænd i deres bedste alder der kommer herop.

https://www.bt.dk/udland/forstaa-flygtninge-krisen..
#24 hodor
2018-04-20 16:01
Prøver så vidt muligt at holde mig fra facebook pga. folk der kommenterer på ting de i virkeligheden har så lidt indsigt i. Gider du lade være med at gøre Dust2 til et sådant sted? Og ja, jeg ved du kommer til at sige 'jeg må gøre hvad jeg vil, der er ytringsfrihed bl.a. bl.a. bl.a.', men gider du holde dine kretinisme for dig selv? Det er et fucking csgo-forum
#25 ClinT
2018-04-20 16:16
Det er seriøst for sygt det blir trukket herind :D hahahaha
#23 Hassann
2018-04-20 15:27
Fuck du dum at høre på Rubel. Hvis du ikke vil lave en politisk debat herinde, hvorfor spiller du så op til det?
#7 Martin
2018-04-19 07:12
Sjovt de har behov for at sætte alle de fine tillægsord på. Mon de vinder noget på det.

Det var da top dollar sidst.
#26 ClinT
2018-04-20 16:17
Det kunne være fedt hvis de denne gang havde noget udover "bare" at se counterstrike.
#14 probe
2018-04-19 19:35
Uheldigt. Men mon ikke nok tyrkerne skal få et par fyre i uniformer at se alligevel selvom det ikke er i CS:GO så? Stakkels arrangører. Real life sucks :(
#15 diOnysos
2018-04-19 22:36
Enhver der kender Tyrkiet ved at Blast pro kun kommer til at blive afholdt en gang dernede så har de kopieret det nede i medinaen, og lavet en Tyrkisk version af det, 100%.



Men som som yez skriver så afsøger de nok nye markeder der ikke allerede er fyldt op med content, og jeg giver ham ret i at det er helt væk fra vinduet at man vælger Tyrkiet som et sted man vil lave sådan et arrangement i.