Copenhagen Games 2018 har pengepræmier i B-turneringen.

CPH Games med pengepræmier til B-turneringen

Arrangørerne bag Copenhagen Games har løftet sløret for præmier til B-turneringen, hvor der er smidt 20.000 kr. i pengepræmier i turneringen.

Dette års udgave af Copenhagen Games har smidt flere penge i præmiepuljen end nogensinde, og det smitter nu også af på B-turneringen, som er den turnering, alle de hold der ikke kvalificerer sig til Main turneringen får lov til at deltage i.

Copenhagen Games skriver på deres hjemmeside, at der udover hardware vil være en pengepræmie på 20.000 kr., som arrangørerne dog ikke har løftet sløret for hvordan skal fordeles endnu.

  • Præmiepulje i Main turneringen: 600.000 kr. (8 hold)
  • Præmiepulje i B-turneringen: 20.000 kr. + hardware (56 hold)

Imens formatet til den 600.000 kr. store Main turnering er offentliggjort, så er formatet i B-turneringen endnu ikke offentliggjort. Netop formatet i sidste års B-turnering blev kritiseret for deres forsinkelser og ringe format, hvor hold måtte vente lang tid på få kampe. 

Arrangørerne har dog allerede nu været ude og påpege, at på trods af en større lokation, er antallet af pladser for CS:GO turneringen ikke ændret betydeligt meget, da flere og større turneringer og scene tager en masse plads. Arrangørerne har dog valgt at fjerne deltagerlisten fra deres hjemmeside, så det er uvidst hvor mange der ind til nu er tilmeldt eventet.

#1(Med 0 svar)
22. februar 2018 kl. 22:35
gravityy
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Fedt, det var præcis det jeg foreslog! :D

thank mr malteboeltdanmark
#2(Med 9 svar)
22. februar 2018 kl. 22:40
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Der kommer til at være så vanvittigt mange gode hold i b-turneringen, så mener ikke 20.000 er "nok" til b-turneringen ud fra hvilke hold der kommer til at være med. Men okay okay... 20.000 er bedre end kun et par sølle keyboards og headsets.
#3(Med 3 svar)
22. februar 2018 kl. 22:40
TheSmilingGun
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Enig, de kunne godt have skaffet lidt mere til b turneringen
#6(Med 2 svar)
22. februar 2018 kl. 23:01
WeiZ
Se på den positive side. Det er bedre end sidste år..
#7(Med 1 svar)
22. februar 2018 kl. 23:01
TheSmilingGun
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Ja ofc. Men det ville være nice, med lidt mere i b og lidt mindre i kvinde turneringen
#10(Med 0 svar)
22. februar 2018 kl. 23:03
WeiZ
Har slet ikke set hvad de får ^^ - Men synes allerede nu, at CPHGames har oppet sig, i forhold til sidste år. Step by step. Det vi mangler nu, er bare at der er internet til lanet. Men sætter ikke mine forhåbninger for højt endnu.
#4(Med 0 svar)
22. februar 2018 kl. 22:44
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Tænker bare det er svært at gøre alle glade :D
#9(Med 0 svar)
22. februar 2018 kl. 23:02
zentic
#8
#17(Med 1 svar)
23. februar 2018 kl. 00:12
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Den dag b holdene betyder at sælge billetter tænker jeg de er relevante
#27(Med 0 svar)
23. februar 2018 kl. 09:03
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Omvendt kan man sige at rent PR-wise, sælger det heller ikke skide godt at kalde det for B-turneringen når der med stor sandsynlighed kommer til at være en større del af den danske (måske skandinaviske) top10 i netop den turnering.
#30(Med 0 svar)
23. februar 2018 kl. 09:28
zikkan
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
De burde fanme smide et par ruller teflon med i præmien.
#5(Med 6 svar)
22. februar 2018 kl. 22:58
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Uha... 20.000 virker ikke af særlig meget med tanke på, hvor mange gode der ender i B :/

Frygter at holdene smutter ligesom sidste år
#8(Med 2 svar)
22. februar 2018 kl. 23:02
zentic
De bliver vel nødt til at smide næsten ALT i A-turnering, for at de kan lokke de helt store hold til, tænker jeg?
#11(Med 0 svar)
22. februar 2018 kl. 23:06
FiskereN
+1
#16(Med 0 svar)
22. februar 2018 kl. 23:36
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det er også min tanke.. :D Altså. Vi sidder og klager over der ik kommer store tophold mere, men vi vil stadig gerne vinde en del penge :D
#75(Med 2 svar)
23. februar 2018 kl. 16:49
znaveeh
Der er vel som sædvanlig velkendte ansigter som plejer at skride bare fordi de er pis og ryger i b :)
#89(Med 1 svar)
24. februar 2018 kl. 08:09
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Ja, og der vil altid være nogen som skrider. Men sidste pr skred 50% vel nærmest, og det er ikke særlig fedt i min optik, for den b turnering har sin charme og der kan sagtens komme mange interessante kampe.

Men vi må se, hvordan det ender, forhåbentlig tager jeg fejl!
#94(Med 0 svar)
24. februar 2018 kl. 14:24
znaveeh
Forhåbentlig har folk ændret deres mentalitet om b-turneringen bare en smule. Det kunne man ihvertfald bare håbe på :)
#12(Med 9 svar)
22. februar 2018 kl. 23:17
birdfromsky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Vinder af Dust2 Fight Club
Guld Sæsonkort Sæson 15
Håber, at de enten får mere til b turneringen eller tager noget fra a turneringen. Om det er 600000kr eller 570000 til a turneringen, vil ikke betyde den store forskel, hvorimod 20000 til 50000 vil betyde kæmpe meget for b turneringen ku blive god
#14(Med 0 svar)
22. februar 2018 kl. 23:28
str1x
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Du får lige den største "+1" jeg har givet i en måned!
#15(Med 0 svar)
22. februar 2018 kl. 23:34
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
+1
#19(Med 1 svar)
23. februar 2018 kl. 00:52
Flisen
Men vi er vel alle enige om, at $100.000 bare ser bedre ud, end $95.000
#37(Med 0 svar)
23. februar 2018 kl. 10:16
birdfromsky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Vinder af Dust2 Fight Club
Guld Sæsonkort Sæson 15
#36
#31(Med 4 svar)
23. februar 2018 kl. 09:36
fbyskov
Major deltager
Vinder af ELEAGUE Major 2017
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Signalværdien i $100.000 er mere værd, end at gå fra 20k dkk til 50k dkk i en underturnering til hovedturneringen.
#36(Med 3 svar)
23. februar 2018 kl. 10:16
birdfromsky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Vinder af Dust2 Fight Club
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det har du ret i, det er også derfor jeg skriver 2 muligheder, hvor det bedste scenarie selvfølgelig vil være at de selv kunne gøre b turneringen lidt mere attraktiv, da der til trods kommer et par udmærket hold, som ender i den og der er 20000, godt nok ikke meget at kæmpe om.
#44(Med 2 svar)
23. februar 2018 kl. 11:51
fbyskov
Major deltager
Vinder af ELEAGUE Major 2017
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Pigeturneringen kunne laves til en åben turnering og kombineres med underturneringen, og så ville det straks være interessant - måske ikke lige så interessant for pigeholdene - men i hvert fald mere fair.
#45(Med 0 svar)
23. februar 2018 kl. 11:53
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det er fandme en god ide!
#95(Med 0 svar)
24. februar 2018 kl. 15:31
socN
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
+1 fjern den pige turnering
#13(Med 0 svar)
22. februar 2018 kl. 23:23
glace
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Vinder af Dust2 Final Four
Bliver sgu nok første år uden CPH Games med deres nye tilgang. Så er der flere øl!
#18(Med 0 svar)
23. februar 2018 kl. 00:13
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
To
The
Bars
#20(Med 0 svar)
23. februar 2018 kl. 00:55
Zeto
havde hellere set lidt mere i b turneringen
#21(Med 33 svar)
23. februar 2018 kl. 07:21
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Forstår ikke argumentet med at 20.000 er for lidt i B turneringen. Det vidner om at folk generelt er for forkælede. De hold som netop spiller B turneringen er de hold, der har brug for al den erfaring de kan suge til sig og bør i forvejen ikke være der for pengene. Erfaringen er langt vigtigere end pengene i forhold til udviklingen, men synes stadig det er synd at fokus er kommet over på tophold og knapt så meget udviklingen af den danske scene. Det kunne være at man samtidig skulle overveje at kalde turneringen noget andet end B...
#23(Med 3 svar)
23. februar 2018 kl. 07:45
Phy
Tricked
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det lyder ikke til du er klar over hvor mange udgifter der er forbundet med at blive der min. 2 dage ekstra for sølle 20.000 kr. Hold som ikke er bosat i kbh rejser 100p hjem, det er jeg næsten sikker på.
#39(Med 2 svar)
23. februar 2018 kl. 10:42
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Jeg er fuldt ud klar over udgifter. Det jeg taler om er at folk må ofre sig for sin sport, hvis de ønsker at blive bedre. Det kommer ikke gratis, og vejen dertil bliver ikke betalt af virksomheder eller af pengepræmier. Der er alligevel kun et hold, som ved at vinde b turneringen kan få dækket sine udgifter, hvis de kommer langvejs fra.

Det er en forkælet indstilling at have, at deltage skal kunne betale sig tilbage i form af gevinster.
Jeg har set hold tage til udlandet for at få erfaringer og oplevelser for mindre, og de har haft større chancer for efterfølgende at slå igennem herhjemme. Nu har vi en turnering i landet, hvor der kommer udenlandske spillere til (formentlig også i b turneringen), og så vil man hellere tage hjem end at tage kampen op? Det er ikke erfaringer du kan købe dig til for de samme penge andre steder, specielt ikke når du allerede er der. Med den attitude kommer man ikke langt.
#77(Med 0 svar)
23. februar 2018 kl. 16:53
znaveeh
+111111111111111111111111111111111111111111111111
#82(Med 0 svar)
23. februar 2018 kl. 19:16
Tiltekongen
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Kæmpe +1
#29(Med 0 svar)
23. februar 2018 kl. 09:26
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Er fuldstændigt enig. Vi har siddet med klagesang over at der ikke kommer tophold. Det bliver mødt, men folk vil stadig gerne liiige have en stor del af kagen :D
Er enig i forhold til udvikling af den danske scene, men kan bare huske sidste år hvor jeg også var en af dem der ægrede mig over der ikke kom bedre hold. Den kritik er jeg i hvert fald glad for der bliver lyttet til!
#32(Med 22 svar)
23. februar 2018 kl. 09:46
fbyskov
Major deltager
Vinder af ELEAGUE Major 2017
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Er helt enig med dig, 20.000 kr. er rigtig flot.

Jeg kan heller ikke se, at hold skulle tage hjem - altså topholdene, der kommer langt fra. Hotel & fly er booked god tid i forvejen, og det koster mere at ombooke, end det gør at blive og tage hjem på afrejsedagen. Nogle danske hold kunne nok godt drage hjem, men fra et holdperspektiv vil det ikke give mening; bliv og få erfaringen med, når så gode udenlandske hold deltager.

Generelt en forkælet holdning fra mange herinde. Jeg tror ikke, at 95% ved, hvordan økonomien er til en event.
#35(Med 21 svar)
23. februar 2018 kl. 10:08
glace
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Vinder af Dust2 Final Four
I mine øjne er 20.000,- ikke problemet. Mit problem er at de har gået fra en main turnering på 16 hold, til 8 hold á 4 invites. Og det var til og med, med færre pengepræmier.

Nu øger de så pengepræmierne, som mange har efterspurgt (super fedt i øvrigt), men ændrer deres format til noget mindre attraktivt for de internationale hold som ikke har fået invites.

Her har vi så en problemstilling - Fordi CPH Games har altid budt til dans for tier2 og ned, både nationalt og internationalt, men nu står vi med et format som kun har 4 pladser. Og nu nævner du selv økonomi, hvem har så lyst til at sende deres hold afsted til måske ét af de dyreste events der er, som regel med lav standard, masser af delays og BYOC?

Det er fint at CPH Games tager en anden tilgang, men lad os nu stadig holde fast ved, at de stadig er et BYOC LAN. Det her lugter lidt mere af en blanding af Dreamhack Winter og Copenhagen Games. Hvorfor så ikke dele det op? Inviter 4 hold direkte, og så lave online kvalifikationer om de resterende 4 spots og så har du en super attraktiv main turnering. Så slipper folk for at betale vanvittige summer for at rejse til Danmark, for at konkurrere i en B-turnering.
#40(Med 3 svar)
23. februar 2018 kl. 10:56
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Jeg egentlig enig i problemstillingen, men bryder mig ikke om din løsningsmodel med online kvalifikation, som vil fjerne en stor del af incitamentet for semi-holdene til at tage afsted til LAN. De hold, som har mulighed for at spille sig i en A turnering. I så fald ville vi ende med en ganske "fattig" b turnering, fordi dem som ikke kvalificerede sig bare bliver derhjemme og sparer pengene. Det vil ikke være med til at udvikle mange af holdene/spillerne på niveauet under, hvis et helt led i fødekæden udebliver og de resterende spiller A turnering.

Skal den danske scene forstærkes skal der netop være intens konkurrence om pladserne sammenbygget med LAN erfaringen, der er vigtigere end noget andet. Jeg savner bare flere pladser i A turneringen.

Men det er en pudsig diskussion, når vi alle har så mange forskellige interesser i det her.
#41(Med 2 svar)
23. februar 2018 kl. 11:10
glace
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Vinder af Dust2 Final Four
Men de har allerede fjernet den største del af incitamentet for semi-holdene - Der er skåret ned på pladser til main turneringen. Jeg ville som hold, aldrig have lyst til at tage afsted, til trods for at jeg har været i main turneringen til alle CPH Games jeg har deltaget i.

Hvis vi ser på det sort på hvidt, så er der intet attraktivt ved CPH Games, udover præmiepengene - Og det er med mange års erfaring som vidne.
BYOC:
- Dårlige vilkår m. borde
- Frivillige admins
- Delays
- Pris

Nu vælger de så at satse stort på de store navne, men samtidig er de afhængig af deltagelsen fra holdene udenfor top15 i verden, som de har valgt at negligere i samme sammenhæng.

You cant have your cake, and eat it too.
#46(Med 1 svar)
23. februar 2018 kl. 12:17
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Der er vi helt enige, men det nytter ikke at fjerne det fuldstændig med en online kvalifikation. De er, som Frederik skriver i #43, afhængige af at hold fra dit niveau møder op og gør turneringen spændende.
Jeg synes også der burde være flere pladser til lokale hold, således at der var minimum 16 hold i A turneringen, hvilket kvaliteten godt ville kunne bære eftersom niveauet er blevet styrket.
#53(Med 0 svar)
23. februar 2018 kl. 13:07
glace
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Vinder af Dust2 Final Four
Læs nederste del af mit svar i #51
#43(Med 16 svar)
23. februar 2018 kl. 11:48
fbyskov
Major deltager
Vinder af ELEAGUE Major 2017
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
"Hvem har så lyst til at sende deres hold afsted..."
Det har de hold, der ligger i niveauet, som kan kvalificere sig til hovedturneringen. Formålet som hold må aldrig være at fokusere på en underturnering. At man ikke må tage frugt/energibar og andet med ind, inkl. de ting du nævner/har oplevet, det er en helt anden diskussion, som omhandler CPH Games som helhed og ikke hoved-/underturnering (som er mit udgangspunkt).

Jeg har selv haft mange tanker, dengang jeg arbejdede hos SLAP/CPH Games, men der havde(har) Sui en anden indstilling. De er gået fra at være en breddeturnering nu til en kombo mellem elite og bredde. Det er der selvfølgelig plusser og minusser ved, afhængigt af hvor i fødekæden man befinder sig.

Overordnet, set kun med danske øjne, er en underturnering med kr. 20.000,- som præmie rigtig flot. Dertil kan jeg som sidekommentar til noche ikke se, at hold, der er indstillet på at stille op til CPH Games (og kender vilkårene), tager hjem, når der netop er 20k at spille om samt en masse god erfaring at hente, skulle det ikke lykkedes at kvalificere sig til hovedturneringen.

Dine bemærkninger i #41 er jeg ikke uenig i.
#51(Med 6 svar)
23. februar 2018 kl. 13:03
glace
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Vinder af Dust2 Final Four
Jeg har altid kvalificeret til hovedturneringen, alle år jeg har deltaget - Men det ændrer ikke på, at jeg synes 4 pladser er for lidt, til så stor en deltagelse som der normalt er til CPH Games.

Udvid til 16 hold á 8 invites, og så kan jeg stadig garantere dig at du ville have en fantastisk hovedturnering. Enten får du flere attraktive og prominente navne, eller også har du fået et upset fra et hold som uden tvivl har fortjent det. Mit problem er at lave 8 spots á 4 invites, til en BYOC turnering. Specielt taget i betragtning af hvor tæt alle hold ligger, og hvordan rankings konstant skifter. Og så lige top den af med bo1.
#63(Med 0 svar)
23. februar 2018 kl. 14:52
fbyskov
Major deltager
Vinder af ELEAGUE Major 2017
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Alle dine pointer heri har heller intet med præmiepengene at gøre, men derimod strukturen og hvordan den tilgodeser flere af midterholdene, hvilket er en helt anden diskussion, som jeg ikke er uenig i.
#78(Med 4 svar)
23. februar 2018 kl. 16:54
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg tror ikke der er tid til 16 hold. Kan faktisk heller ikke helt se dem nå det med 8 hold :o
#79(Med 3 svar)
23. februar 2018 kl. 16:55
glace
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Vinder af Dust2 Final Four
Kan være vi ser et CPH Games med 2 hold næste år så. #ToTheBars
#80(Med 2 svar)
23. februar 2018 kl. 16:56
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Kunne være smart med ét hold. Så var der aldrig delay.
#81(Med 0 svar)
23. februar 2018 kl. 16:59
glace
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Vinder af Dust2 Final Four
Jeg tror nok de skulle finde en måde at lave delay på alligevel ;-)
#85(Med 0 svar)
23. februar 2018 kl. 20:59
birdfromsky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Vinder af Dust2 Fight Club
Guld Sæsonkort Sæson 15
haha, jeg er fan, kan du måske sørge for at det vil være mit hold så på det tidspunkt?
#54(Med 8 svar)
23. februar 2018 kl. 13:09
Phy
Tricked
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det lyder jo fint, men det klinger rigtig hult, når man ved at Astralis har så mange event tilbud at de nærmest kan bade sig i dem. Midter holdene ja de må æde lorten fordi der ikke er andre tilbud at komme efter og være glade for muligheden for min. At gå efter 20.000. Det er helt sort for mig...
#56(Med 7 svar)
23. februar 2018 kl. 13:56
fbyskov
Major deltager
Vinder af ELEAGUE Major 2017
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hvad har Astralis med det her at gøre? Intet.

Din kommentar viser mig bare, at du har den helt forkerte indstilling. Eller i hvert fald udstråler det i dine kommentarer: "At gå efter 20.000". Det er forhåbentligt ikke det, at I gør i Tricked? I går vel efter at kvalificere jer til de $100.000?

Skulle I mod forventning ikke få invitation/ikke kvalificere jer, så kan jeg slet ikke se, med jeres niveau in mente og brug for int. erfaring, hvorfor det ikke ville give mening at spille en sådan turnering, når der ovenikøbet er kr. 20.000,- i. Det er 20k mere, end der før har været. Du investerer vel som udgangspunkt i hele CPH Games, da I - forhåbentligt - regner med at gå hele vejen i hovedturneringen. Dermed er udgifterne allerede en del af budgettet, og så kan deltagelse i underturnering måske ikke være det fedeste, men det er stadig rigtig god værdi for midterhold: Erfaring. Og nu med $-præmier.

Selve debatten om eventen som helhed, som glace bl.a. er inde på, er jeg ikke uenig i. Men man stiller op til en turnering/event, hvor man kender forholdene. Så kan man enten være utilfreds og 1) lade være med at stille op, eller 2) stille op og få det bedste ud af det.

Debatten kan sagtens tages, og jeg forstår den godt, men den er imo ikke relevant for om kr. 20.000,- er flot for en underturnering eller ej på dansk jord, hvilket er mit udgangspunkt og det, som jeg fremhæver som værende en forkælet holdning.
#58(Med 6 svar)
23. februar 2018 kl. 14:14
Phy
Tricked
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Fordi du ikke forstår de mindre holds problematikker i hele den her strukturændring, og så er det nemt at sidde og sige vi bare skal det ene og andet.

Vi (tricked) deltager til Copenhagen Games af nød og mangel på bedre, ikke ligefrem af lyst. Erfaring har mine spillere nok af, især med dårlige events. Jeg synes bestemt ikke vi er forkælet.
#59(Med 2 svar)
23. februar 2018 kl. 14:41
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Så en person, som har arbejdet sig op gennem hold fra samme niveau som dit eget i årevis, kan ikke sætte sig ind i det, fordi hans hold nu tilhører verdenstoppen? Byskov har stort set ikke skrevet andet end det xone, seven og jeg har, og ingen af os er efter min viden bundet op på organisationer, så det er et yderst tyndt argument.

Håber godt nok at dine spillere har et andet mindset. Man kan ALDRIG få nok erfaringer (dårlige lans aside), specielt ikke længerevarende rokader hos jer, og det selvom det er en gammel kending, som kommer ind.
#71(Med 1 svar)
23. februar 2018 kl. 15:24
Phy
Tricked
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Hold venligst mine spillere ude af vores diskussion. Jeg synes det er langt ude at vi bliver kaldt forkælet når vi prøver at forklare hvordan endnu et event skærer bredden fra.
#74(Med 0 svar)
23. februar 2018 kl. 16:20
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
>"Erfaring har mine spillere nok af".<
Du bragte selv spillerne på banen, hvis det ikke skal deltage i en diskussion skal du nok undlade at bringe det frem.

I bliver kaldt forkælede, fordi det du ser er, hvad der bliver "taget fra jer" i stedet for at se mulighederne i en tid, hvor CS er mere etableret end nogensinde før.

Hvorfor er du ligepludselig fortaler for bredden? Dit hold ligger væsentlig over det niveau, og bredden kunne stadigvæk få en rigtig god turnering, hvis indstillingen hos holdene og åbenbart også ejerne var anderledes. De fleste ville alligevel gå tomhændet hjem, men nu er der i det mindste 20.000 at spille for, og endda mulighed for at gå i hovedturneringen. I gamle dage spillede vi turneringer for at vinde teflon, icemats og coca cola. Det handlede ikke om præmien, men om udviklingen og spillet. Jeg forstår godt du har en anden agenda, fordi der er langt mere økonomi i CS end tidligere, men det er netop de muligheder vi aldrig har haft før på det niveau, du nu ser som en udfordring.

Jeres muligheder er fuldstændig uændret om det var en åben turnering, invite turnering (antaget at i så ville blive inviteret igen) eller delvis invite som nu. For I skal stadigvæk vinde jeres kampe, for at hæve trofæet. Og nu gruer du for at møde modstand, som kan være med til at løfte dit hold og dine spillere til et nyt niveau.
#61(Med 2 svar)
23. februar 2018 kl. 14:46
fbyskov
Major deltager
Vinder af ELEAGUE Major 2017
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Du har nævnt, at ".. er klar over hvor mange udgifter der er forbundet med at blive der min. 2 dage ekstra for sølle 20.000 kr.", "midterholdene må æde lorten", "erfaring har mine spillere nok af, især med dårlige events" og "det er ikke værd at spille efter i min optik".

Hvorfor ikke blive hjemme så?

Fordi I spiller for at få del i de $100.000 og ikke de kr. 20.000,-. Det er præmissen.
#70(Med 1 svar)
23. februar 2018 kl. 15:16
Phy
Tricked
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
For at holde vores relevans på scenen, noget du også godt er klar over hvordan fungerer.
#73(Med 0 svar)
23. februar 2018 kl. 15:30
fbyskov
Major deltager
Vinder af ELEAGUE Major 2017
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
My point exactly!
#52(Med 4 svar)
23. februar 2018 kl. 13:03
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Selvfølgelig er der erfaring at hente i B, hvis du hedder Sublife, Main Street eller noget helt tredje. Men det lyder på dig som om, at du ikke helt forstår hvor stor en mængde tier2-3 hold, der ender i B?

Hellraisers, Vega, AGO, GODSENT, BIG, Sprout, Epsilon, EnvyUs, EnvyUs Academy, Space Soldiers, Valiance, Alternate, eXtatus, HAVU, Superjymy, Kinguin, Pride, Red Reserve, Spirit, AVANGAR, EPG, Nemiga, QBF, Flipsid3... Jeg kan godt blive ved, men det her er bare en brøkdel af de hold, der potentielt deltager. Hvor mange af de her hold gider at spille B? Jo, så kan man spille for de 20.000 kr, som måske lige dækker nogen af udgifterne, men ellers ville hold af denne kaliber aldrig spille B jo.

Personligt ville jeg gerne spille for de 20.000. Ingen tvivl, det er alligevel en god slat og dækker alle de udgifter jeg ville have til et CPH Games, hvis jeg skulle betale af egen lomme. Men man er nødt til at se det fra tier2-3 holdenes perspektiv.
#57(Med 0 svar)
23. februar 2018 kl. 14:05
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
De hold du nævner kunne i den grad hente erfaring ved at spille imod hinanden, hvilket ville være tilfældet, og desto større mængden af hold fra det niveau, desto mere erfaring at hente. Der er jo ingen af de her hold, som er så højt hævet over de andre, at de ikke kan lære og få erfaring ved deltagelsen også selvom nogle ville være større favoritter end andre.

Der er meget få turneringer, hvor du kan dukke op og deltage i håb om at komme til at spille mod tophold. Alt er igennem online kvals og større turneringsformater, hvilket samtidig er relativt lukket land, fordi det tager tid at spille sig op af rangstigen, specielt som nyt hold. En turnering som denne er netop fantastisk for muligheden for at vise sig frem og komme fremad. Desværre, som de fleste af os også fokuserer på, er der kun plads til et fåtal denne gang i hovedturneringen, og det er ærgerligt.
#64(Med 2 svar)
23. februar 2018 kl. 14:56
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Så i princippet siger du at de hold nærmest skal betales for at stille op? Altså jeg forstår slet ikke at man ikke tager imod det at komme op mod verdenseliten som en kæmpe motivation, og så må det vel være ligesom andre events, hvor man ikke vinder penge hvis ikke man er god nok.
#67(Med 1 svar)
23. februar 2018 kl. 15:04
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Er ikke helt sikker på, hvordan du kommer frem til den konklusion, men nej, du kunne ikke være længere fra. Det jeg siger er, at når man vælger at sætte alt sit fokus på Main-turneringen (hvilket er forståeligt), så må man forvente to scenarier:

1) Mange tier 2-3 hold ender i B og tager hjem, fordi 20.000 kr ikke er noget de gider at bruge 1-2 ekstra dage på. Udover det kunne jeg forestille mig, at nogen af holdene måske tager, at det er under deres "prestige" at deltage i noget, der hedder B.

2) Mange hold nægter bare at deltage til CPH Games, og på den måde får de 4 tier 1-2 hold, der er inviteret og så knap så mange andre gode hold. Der skal nok komme gode hold nok til at de får fyldt Main-turneringen ud med den kaliber hold de ønsker, men så tror jeg heller ikke de får mere ud af det.

Det ser ud til at flere af jer stadig misforstår pointen/min pointe. Det handler ikke om motivation eller at spille imod verdenseliten. Selvfølgelig vil holdene det, men det handler i den grad også om tid kontra hvad man får ud af det. Jeg tror bare ikke, at de her hold gider at spille for et beløb, der er lavere end det de får i månedsløn. Selv ikke hvis de kan få lov til at spille imod hold af deres eget niveau. Det gør de jo alligevel tit. Det er 1-2 dage ekstra de bruger på det, og derfor kunne jeg godt forestille mig at mange af de her hold bare takker nej.

Udover det har Copenhagen Games også bare fuldstændig ødelagt deres eget koncept. De skulle have beholdt 16 hold, så de bedste 12 kunne kvalificere til Main-turneringen, så havde det også været mere spændende at følge med. Tror du at det daværende Singularity nogensinde kunne have vundet Copenhagen Games med det her format, de stiller i år? Selvfølgelig er det en første prioritet at få de bedste hold til turneringen, men alt som CPH Games har stået for de sidste mange år er ikke til stede ved dette event. Og jeg tror, at der kommer flere konsekvenser end man lige forestiller sig.

Jeg kan sagtens tage fejl, det ved vi ikke før turneringen starter.
#69(Med 0 svar)
23. februar 2018 kl. 15:20
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Fair enough!

Men burde deres motivation så ikke være at gå efter hovedpræmien, i stedet for at sidde og sigte efter de 20 k? Altså jeg forstår det slet ikke :D
Kan godt se dilemmaet i at de kunne finde på at tage hjem hvis de endte i 20k turneringen. Det er heldigvis ikke mig der skal stå med den problemstilling, for det kan jeg egentligt godt se.

Nej det tror jeg ikke, men jeg synes det er ærgerligt bare at folde og sige "vi deltager af nød og ikke af lyst" (ikke at du gør det)

Jaaaa, men tror du ikke det er et pres fra de andre tophold, og den ofring er vel kommet grundet den kritik der har været omkring at "INGEN TOPHOLD DELTAGER MERE"?

Vi kan jo begge tage fejl. Who knows. Jeg håber altid på dansk succes med lans
#22(Med 2 svar)
23. februar 2018 kl. 07:42
Phy
Tricked
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det er ikke værd at spille efter i min optik.
#25(Med 1 svar)
23. februar 2018 kl. 08:28
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Alt efter holdene ville det vel også være skuffende for jer ikke at ende i A?
Det kommer selvfølgelig på an om der kommer rigtig mange hold af North's kaliber.

Jeg tror at 20.000 er fint, for top 7-10 og ned, når de nu er der alligevel. Selvom det selvfølgelig ville være federe med mere.
#28(Med 0 svar)
23. februar 2018 kl. 09:07
Phy
Tricked
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Med de få pladser der er i A er det bestemt ikke selvskrevet at vi ender der. Det bliver en voldsom kamp for de pladser, og der vil blive mange hold med ambitioner i A som der ender i B. De fleste af dem vil tage hjem.
#24(Med 7 svar)
23. februar 2018 kl. 07:55
Messias
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hvis de sætter gæstebillet ned til 50kr igen så kommer jeg gerne som tilskuer. Jeg synes det var alt for dyrt sidste gang
#26(Med 2 svar)
23. februar 2018 kl. 08:30
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
280 kr for alle dage.
100 kr for en dag (Onsdag & Torsdag)
130 kr fredag
150 kr lørdag
#33(Med 1 svar)
23. februar 2018 kl. 09:55
Messias
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Stadig 2-3 gange dyre end jeg gider betale 😅
#34(Med 0 svar)
23. februar 2018 kl. 10:02
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Synes også det er lige i overkanten.
Men altså hvis de trækker mange gode hold til skal der jo hentes penge på tilskuere.
#42(Med 3 svar)
23. februar 2018 kl. 11:13
JKN
Tager du nogensinde ud og ser fodbold, håndbold el lign?
#60(Med 2 svar)
23. februar 2018 kl. 14:41
Messias
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Nix! Har kun været med når vennerne har tilbudt en gratis billet 🙂 det er ikke noget jeg ser eller prioriterer
#66(Med 1 svar)
23. februar 2018 kl. 15:00
JKN
Nå okay :) Men jeg tillader mig alligevel at lave sammenligningen. Folk er vant til at give 100-200 kr for halvanden times underholdning, så jeg synes slet ikke, at CPH Games priserne er så slemme.
#76(Med 0 svar)
23. februar 2018 kl. 16:52
trust1
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Men der starter kampen som regel også til det aftalte tidspunkt.
- Det var ikke tilfældet sidste år :)
#38(Med 16 svar)
23. februar 2018 kl. 10:30
xone
Mængden af gange man har sovet i en kold gymnastiksal på den jydske hede, og spillet til kl 04 om natten for at fortsætte kl 09, og stadig ikke brokkede sig.. Ja tiderne er anderledes nu, men folk må sgu også se på hvor tit de får lov til at spille imod den danske top og udenlandske tophold på lan.
#47(Med 3 svar)
23. februar 2018 kl. 12:19
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Ah ja, men det er også svært at finde ud af hvad der bør gøres. Jeg synes det er fint der prøves og så tages stilling til det efterfølgende. Både glace, byskov og noche kommer faktisk alle med gode pointer længere oppe, men i hver sin retning.. Man er jo stadigvæk afhængig af de mindre hold til BYOC, for at kunne levere en topturnering. Jeg synes personligt at setuppet ser fedt ud, hvis der så er mindre hold der vælger turneringen fra, jamen så er de måske tvunget til at justere fremadrettet.. Hele eventet skal i hvert fald som minimum fungere bedre end de forrige år når det kommer til delays og lign.

Men ja, man savner lidt de kolde nætter på et hård trægulv på et liggeunderlag imens man holder stofqaz og berry vågne og arrige med fakta om mus.
#48(Med 2 svar)
23. februar 2018 kl. 12:23
xone
Skal da blankt erkende, at jeg er nået dertil i mit liv, hvor jeg ikke rigtigt savner at sove på et liggeunderlag i en 10 grader varm gymnastiksal sammen med 300 andre :D

Jeg synes at folk anskuer det forkert. De ser det som en udgift der er tabt, hvis de ikke kvaller sig til A turneringen, i stedet for at se det som en investering i deres hold og erfaringsbanken. Det er der at filmen knækker for mange imo.
#50(Med 0 svar)
23. februar 2018 kl. 12:54
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Fuldstændig enig. Samme billede går jo også igen på scenen for dem i top 15, folk forventer de bliver aflønnede så snart de vinder en runner up turnering på faceit. Tag nu afsted, få erfaringen med jer og brug det positivt.

Man kan da ikke bare forvente et udbytte fordi man deltager. Det er da klart for hold som Tricked, såfremt de skulle ende UDEN et invite, at det ikke er så attraktivt og lidt nedslående, at de ikke kan være med i A-turneringen, men når turneringen foregår i egen forhave så synes jeg da som du siger, at man bør tage erfaringen og det hele med og så stadfæste at man hører til der hvor man selv mener
#55(Med 0 svar)
23. februar 2018 kl. 13:10
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
+++++++++++++++++++++
#62(Med 7 svar)
23. februar 2018 kl. 14:46
Zemax
Well man kan jo godt høre hvem der er fortaler for hvad. Jeg er med på din vogn, men virker ikke til den nye generation værdsætter erfaring specielt højt, hvilket jeg slet ikke forstår.

Kan dog godt forstå argumentet med at 30k mere i B turneringen ville gøre en stor forskel, og at det ikke ville gøre det store at trække det fra A.
#65(Med 6 svar)
23. februar 2018 kl. 14:59
xone
Ja, men her må jeg simpelthen henvise til byskovs svar. De hold der stiller op, skal ikke spille for at vinde 50k. De skal spille for at vinde main turneringen.
#68(Med 0 svar)
23. februar 2018 kl. 15:05
Zemax
Enig enig.

Pointen var bare at der er super mange hold der smutter hvis de ryger ud, hvilket dræber en del af stemningen, og det er aldrig fedt at få 1-2 WOs.
#83(Med 4 svar)
23. februar 2018 kl. 20:23
zanoj
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Ska vi afsted igen? Jeg kører.
#84(Med 3 svar)
23. februar 2018 kl. 20:26
xone
#ToTheBturnering
#86(Med 2 svar)
23. februar 2018 kl. 21:32
zanoj
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
#LigesomSidsteGang
#87(Med 1 svar)
23. februar 2018 kl. 22:56
xone
#fuckmikkel
#93(Med 0 svar)
24. februar 2018 kl. 11:56
DMGZ
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
#Jeg GiverEnTuborg
#88(Med 3 svar)
24. februar 2018 kl. 08:00
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Der er bare sket virkelig meget, selv boblerholdene skal have hotel, når de er afsted. Jeg kan huske mine første SLAP LIVE events, der sov man sgu side om side med de helt gode.

Så hvis man selv har gjort det, så er det nok ret svært at sætte sig ind i spillernes tankegang i dag, som desuden virker som om, at målet bare er at ende med at spille for astralis i stedet for at have et mål om at slå dem en dag.
#90(Med 2 svar)
24. februar 2018 kl. 08:24
birdfromsky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Vinder af Dust2 Fight Club
Guld Sæsonkort Sæson 15
Kan lige starte med, at vi ikke skal have hotel når vi er afsted (skal ikke udtale om de andre boblerhold), dog søger vi tit alternativer hvor vi kan sove, da det bare ikke er optimalt at sove i en sovehal.
Men er det ikke sådan her vi gerne vil have det? - hvis du tager til fodboldturnering eller lignende, sover holdene enten i klasseværelser/vandrehjem eller lignende hvor holdet rent faktisk kan få nogle timer på øjet, så de er klar til de resterende dage med fodbold.

Jeg husker selv de mange mange lans hvor det hold jeg har været afsted med, har sovet i sovehallen og nærmest ikke fået noget søvn, og været helt smadret bare til dag 2. I min bog, er det sku bare ikke optimalt, når vi gerne vil have esport anerkendt og vi prøver at få det professioneliseret.

Jeg tror, at grunden til at indstilling er, at man skal ende ved astralis fremfor at slå dem, er simpel. Det er en nem måde at blive set på og du får en god kontrakt. Tager vi det igen over i fodboldverden, kan jeg huske, at min by Esbjerg (EFB), et år havde et klassehold, hvor de formegentlig ville have været contenders/hvis ikke favoritter til at vinde superligaen årene efter. Klubben valgte dog at sælge 50% af spillerne (selvfølgelig kun de gode/bedre), til andre storklubber i Danmark og udlandet. Året efter overlevede de lige superligaen, og året efter igen røg de i 1 division.
Jeg tror desværre, at det vil være fremgangsmetoden, hvor der meget sjældent vil være nogle som skiller sig fra (jeg tænker f.eks. tricked), som virkelig har haft en core og arbejdet sig op sammen.
#91(Med 1 svar)
24. februar 2018 kl. 11:25
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg anfægter slet ikke, at man ikke vil sove i sovesal, vores ansatte betaler vi også hotel/airbnb til, når de er afsted. Jeg kan bare godt forstå, hvis de gamle har svært ved at sætte sig ind i situationen.

Jeg synes det er en taberindstilling hellere at ville hentes af et hold i stedet for at blive bedre end det. Men sådan ser vi nok forskelligt på tingene, men i mit hoved er det derfor tingene tit går galt, fordi spillernes mål nærmest kun rækker 3 måneder frem og det er bare at komme på et på papiret bedre hold.

Tricked, og for den sags skyld også jer, er jo fantastiske eksempler på, hvordan man kan spille sig op, hvis man bare tror nok på det og arbejder hårdt.
#92(Med 0 svar)
24. februar 2018 kl. 11:52
birdfromsky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Vinder af Dust2 Fight Club
Guld Sæsonkort Sæson 15
Misforstod det første til at starte med, men ja det må da os være anderledes for de gamle.

Helt enig, vi har selv vendt den en del og vores nye kontrakter sku os gerne hjælpe os med at holde sammen.

Jeg synes det ville være for arrogant hvis jeg også nævnte os selv, men ja vi er nok det mest stabile hold fra top 8 og ned :p
Jeg er enig, også derfor vi ikkke har et liv pt ;)
#49(Med 0 svar)
23. februar 2018 kl. 12:42
Calyp
Bliver spændende :3
#72(Med 0 svar)
23. februar 2018 kl. 15:28
Endourx
Spændende debat at følge. Som læser kan jeg se at dette ikke handler om pengepræmierne, men tilliden til at det bliver et godt event, strukturen er god, alle har chance for at vinde eller overraske.
Jeg er sikker på at CPH games prøver at forbedre sig i år, fornye deres koncept(er), sætte sig på det internationalekort (eller KBH kortet).
Det er da flot at tiltrække North samt invitere 3 andre hold til main. Men hvad giver det de andre deltagere? Det giver noget til tilskuerne. Men hvem er det vi laver events for?
Blast: Tilskuerne
ESL: Topholdende
NPF: Hygge spillerne

Det er vigtigt man er skarp på denne del.

Vi ser det også i andre sportsgrene. Glemmer man kernen mister man mere end man vinder.
Fodbold - Tilskuerne bliver væk.
Håndbold - Økonomien er minimeret grundet for meget eksponering

Glæder mig til vores årlige studietur til CPH Games. Bliver spændende at se og opleve det nye koncept og opbygning.

Spørgsmål til jer udøvere:
Hvorfor deltager I i et event?
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.