Opret Log ind
Heroic overhaler North på verdensranglisten
Der er blevet vendt op og ned på styrkeforholdet i toppen af den danske scene i løbet af den seneste uge, da Heroic slog North til cs_summit 2, og nu slår de dem også på ranglisten.
Skrevet af: Sander    12. februar 2018 23:01      

JUGi viste endnu en gang stor styrke med AWP'en til cs_summit 2.

Heroic kan nu kalde sig Danmarks andetbedste hold ifølge HLTV.org's rangliste, som af mange anses som den officielle rangliste i CS:GO.

Den er netop blevet opdateret her til aften, og de friske resultater fra cs_summit 2 tæller derfor med. Heroics flotte fjerdeplads, som de blandt andet opnåede ved at slå North ud, sender Snappi og co. otte pladser op, så de nu ligger nummer 12.

North er dog også steget lidt, da de rykker fra nummer 16 til 13, og det er primært tabet af cajunb og k0nfig, der i første omgang sendte North så langt ned, da de mistede 40% af deres point.

Det sidste danske hold på listen er Astralis, og de forbliver fortsat på en syvendeplads, mens karrigans FaZe stadig sidder på tronen.

#1 Radski
2018-02-12 23:04
Torqued =0
#4 paludan
2018-02-12 23:24
dejligt at se steel og swag på top 30 igen ;D
#2 brink
2018-02-12 23:07
EPSILION <3
#3 zentic
2018-02-12 23:12
Weird at torqued allerede er endt så højt...
De jo på ingen måder bedre end BIG, Sprout, Luminosity, godsent?
#5 Nordby
2018-02-12 23:25
Det ved du vel egentlig ikke. De slog Vega squadron som ligger nummer 16 2-0 til cs summit, så det er jo svært at sige :D
#13 zentic
2018-02-13 00:48
Alle kan vel slå alle en gang imellem..
Så stærke så Vega nu heller ikke ud, til summit.. de fik jo tæsk, til det nuværende North lineup.
#14 Nordby
2018-02-13 01:19
ja siger jeg slet ikke, men vi ved bare ike hvor gode torqued er mere der min pointe er, så du kan vel bare ikke sidde og sige de ikke er bedre end nogle af de hold :D
#10 LeffeN
2018-02-13 00:02
Jugi2good
#11 loginz
2018-02-13 00:05
jugi er top 12*
#16 arseface
2018-02-13 05:46
Heroic ryger vel ned når rubino officielt bliver en del af start femmeren. De kommer til at miste ca 30 points.
#17 SEVEN
2018-02-13 07:59
Torqued kan vel kunne ligge hvor de gør, fordi holdene under dem ikke har deltaget til andre events?? De har spillet én turnering hvor de kun vandt over Vega og ellers tabte 0:2 til hhv. SK og Liquid.. Og så ligger de nr. 23?? Giver nul mening.

Jeg synes ærligt at det er fortjent at Heroic ligger over North som det ser ud nu, hvad fremtiden bringer for de 2 hold kan vi jo kun gisne om, men Heroic er i en meget positiv udvikling. Var der noget nyt om RUBINO blev fast bestanddel?

North er selvfølgelig et helt nyt hold, men før aizy er losset ud derfra, så tror jeg ikke de blander sig i top 10 lige foreløbig.. Men jeg kan jo tage fejl.
#18 WeiZ
2018-02-13 09:11
es3tag lavede et tweet ang. "Livet på bænken" men om det er troll, eller serious, no clue. :D
#19 VamosDK
2018-02-13 09:30
Heroic i top 10 efter Katowice!
#20 Butler
2018-02-13 10:50
Når jeg tænker Heroic, så tænker jeg sgu ikke top12 i verden. Tror de skal være glade for deres placering.
De minder mig lidt om Caroline Wozniacki back in the days, hvor hun kun lå 1'er fordi hun spillede mange turneringer.
#22 DFINE
2018-02-13 15:02
Du så stadig North som værende det bedre hold? efter at have tabt gentagende gange til dem nu?
Husk at der ikke er tale om potentielle, men den nuværende styrke hos holdene?

Dette er selvfølgelig alt sammen forbeholdt, at du ser North som værende et top 12 hold.
#23 Butler
2018-02-13 15:03
Hvor siger jeg det henne :D?
#21 JKN
2018-02-13 12:25
Fedt med 3 danske i top 13. Enig i heroic nu kan anses som Danmarks andenbedste hold. To betydningsfulde sejre over North og flotte resultater på det sidste.
#24 b_ARNY
2018-02-13 16:54
Hvordan skal reglerne forstås med henhold til udskiftninger på holdene? Der står i bunden af Hltv listen at så længe de har et core af 3 members mister de ikke point?

Nogen der kan skære det ud i pap for mig? :D
#25 BarcodeNone
2018-02-13 17:11
3/5 reglen betyder at holdet beholder de point de har optjent med de tre 'ældste' spillere.
For et eksempel i nyere tid, tjek Hellraisers fald fra october 16 til 23 da de afsatte Zero.

https://www.hltv.org/ranking/teams/2017/october/23 - (klik details)
#26 b_ARNY
2018-02-13 19:05
Super tak for svar :)

Det er bare meget dårligt formuleret på hltv egen hjemmeside så?

"All of that is predicated around a 3-man core each team is required to have in order to retain their past points. Online matches and tournaments are included, but with a diminishing factor which means they cannot make a big difference among the top teams, and mainly serve to put new teams on the map"

Dette står i bunden af hltv ranking listen. Giver bare ikke rigtig mening synes jeg? For mig at se står der bare at de skal være 3 fra det gamle lineup for at beholde de point de har. Hvilken ikke rigtig giver meget mening. Men det nok bare dårligt formuleret :)
#27 BarcodeNone
2018-02-13 19:40
Haha efter min mening har jeg i bund og grund bare oversat netop den paragraf :D
Men hvis det virker for dig