Opret Log ind
LPSP.GG vinder eOddset Masters #15
NaToSaphiX og co. var stærkest i eOddset Masters #15 finalen, da de besejrede GoldenGitte 2-0.
Skrevet af: enits    18. januar 2018 23:08      

NaToSaphiX og co. var yderst velspillende og sikrede sig en 2-0 sejr i finalen.

Finalen i denne omgang af eOddset Masters #15 stod mellem LPSP.GG og GoldenGitte. Her var det LPSP.GG, som løb med sejren om de 10.000 kroner.

De to hold startede ud på Overpass, hvilken var GoldenGittes mappick. Det var dog LPSP.GG mandskabet, der kom flyvende fra start. De hev hele 12 runder hjem inden pausen og kunne derfor gå til pause foran stort. GoldenGitte kom aldrig rigtig tilbage i opgøret og de måtte se sig slået 16-8 på eget mappick.

LPSP.GG havde valgt Cobble som andet map. Her kom NaToSaphiX og co. igen bedst fra start og de kunne derfor hurtigt bringe sig foran. De kunne derfor igen kunne gå til pause foran og de var et skridt tættere på førstepladsen. Efter pausen fortsatte LPSP.GG det flotte spil og Basso og co. kom aldrig ind i opgøret. LPSP.GG lukkede derfor andet map 16-10.

Dust2.dk eOddset Masters #15
Bedst af tre maps
LPSP
2 - 0
GoldenGitte
de_overpass 16 - 8 de_overpass
de_cobblestone 16 - 10 de_cobblestone
de_mirage de_mirage

Stillingen til denne eOddset Masters #15 blev derfor som følgende:

1.      dk LPSP.GG (PERCY, smF, netrick, rezex, NaToSaphiX) - 10.000 kroner
2.      dk GoldenGitte (haste, KS, larsen, Basso, TeSeS)
3.-4. dk Ambush (s0mmer, Sjuush, LATINOBOMBEN, quiNz, KaDaZ)
3.-4. dk Fragsters (stavn, dragoNfly, torben, fr0slev, refrezh)
5.-6. dk Main Street (wusung, b0ychild, Vazor, siNde, thamlike)
5.-6. dk Odense (blaq, dfen, røj, kwezz, Jialocin)
​​​​​​​7.-8. dk Demise (BERRY, alexsomfan, rtA, HooXi, raalz)
​​​​​​​7.-8. dk Serenic (birdfromsky, zyp, kiR, t0mmyy, mixxed)

#1 QvisT
2018-01-18 23:12
Flot spillet.
#2 thiezen
2018-01-18 23:16
JEG KA’ LI’ DET
#3 Basso
2018-01-18 23:17
Maskiner! Tillykke med det! :D
#6 NaToSaphiX
2018-01-18 23:28
Endelig kunne vi vinde et map mod jer...

hackers
#9 Basso
2018-01-18 23:31
Hahaha, i var syge i dag :DD
#35 Ezg0
2018-01-19 11:12
NaToSaphiX du gay og du stinker:) hader dig dybt inde i mit hjerte:)
#4 Bjelanden
2018-01-18 23:18
Nato var godt nok flyvende!

Tillykke til dem! Flot cs at se!
#5 zYNC
2018-01-18 23:21
Well played
#7 ValcoNN
2018-01-18 23:28
Godt spillet !
#8 Sander
2018-01-18 23:31
Godt gået LPSP, synes denne Masters har været rigtig fed og åben. Tricked og North acd havde været prikken over i’et, men der har alligevel været mange gode og spændende kampe, så det har været nice at se.
#11 TruaXGOD
2018-01-19 00:47
Jeg er enig.

Ikke meget man ser til north acd for tiden?

Eller er det bare mig :)
#10 str1x
2018-01-18 23:31
Wp LPSP
#12 Wasin
2018-01-19 01:45
Kontroversiel holdning: den danske cs top(hvis vi ser bort fra astralis north og heroic) er fuldstændig til grin.

Ærlig snak så fragsters hvis i nogensinde vil gøre jer forhåbning om noget som helst så bør i snarest kigge indad og finde jeres problemer. Ellers bare indse i er et top 10 hold ligesom alle andre. Tsk tsk
#13 HUNDEN
2018-01-19 02:10
Så hvad skal de gøre?
#14 Wasin
2018-01-19 02:49
Det lyder måske meget firkantet. Men helt ærlkct. Spil noget mere.

Undskyld mig men vil de det her eller ej? Stik mig chancen nu eller førhen i 1.6 og jeg spiller +120timer
#15 Wasin
2018-01-19 02:52
Det lyder måske arrogant. Men hvis jeg kunne samle det gamle 1.6 hold med samme mentalitet så var vi top 10 iden for en måned.
#16 robert420xD
2018-01-19 03:25
Wasin det vil jeg gerne se. Ved du er en person med super høje forventninger om dig selv. Du var jo aldrig helt vild i 1.6.
Føler altid du er super arrogant. Kan du ikke bare købe en computer og komme i gang med at flække igen?

Motivationen må da være der, når nu sidder og rakker ned på mange hold og spillere der prøver at udvikle sig. Du kunne også blive coach i stedet med alt den viden du har.
Ind på DM og flækflækm8
#17 Wasin
2018-01-19 03:57
Det eneste problem er at jeg og alle 1.6 gutterne er +25 med afsluttende uddannelse og familie på vej.

Det jeg prøver at sige er blot at hold som fragsters tricked etc ganske enkelt må ligge mere tid i det. De drømmer vel forhåbentligt ikke blot om at være top nobody og rigtig opnå en skid?
#33 robert420xD
2018-01-19 10:27
Det håber jeg også at de gør. Men jeg tror også en spiller som reffe lige skal spille sig ind og lære de andre spillere at kende. Men håber inderligt de ligger timer i. Ellers tager de det jo for givet må man sige.
Så giver dig ret
Bh Nicklas
#37 Wasin
2018-01-19 13:41
Muligvis Ja. Det kan man da håbe for dem og dansk cs i hvert fald :)
#18 birdfromsky
2018-01-19 05:17
Lidt ligesom da mtw blev samlet igen og troede de kunne spille med på verdensplan rimelig hurtigt? Jeg tror du undervurdér hvor svært det egentlig er og 120 timer på 2 uger vil at blive for ineffektiv for de fleste spillere tror jeg.
Hvis det hele skulle være så nemt forstår jeg ikke hvorfor du ikke vil bruge tiden til at få (hvad mange gamere/tidligere gamere) drømmejobbet :)
#38 Wasin
2018-01-19 13:45
En måned er selvfølgelig urealistisk - det helt klart.

Problemet er jeg er 26 og er i gang med at skrive speciale og har en kæreste der kræver lidt opmærksomhed i ny og næ.

Nu sagde hunden at alle top5 hold i Danmark er fuldtids professionelle, det er trods alt svært at hamle op med i forhold til det før nævnte :)
#19 verSatile
2018-01-19 07:37
Spiller du stadig aktivt?
#41 Wasin
2018-01-19 13:55
Spiller lidt på faceit og dm :)
#22 xone
2018-01-19 08:22
Jeg kan godt følge din tankegang, men jeg kan også fortælle dig at det ikke bare lige kommer til at ske, at man er i top10 indenfor en måned. Det er simpelthen et andet spil, og folk har virkelig mange timer allerede.
#36 Wasin
2018-01-19 13:39
Ved godt en måned er urealistisk. Men det er også mere tanken bag det. Kan simpelthen ikke følge og forstå hvordan man er tilfreds med at være slåsse om top 5-10 placeringer i Danmark.
#39 xone
2018-01-19 13:50
Det tror jeg da heller ikke at nogen af holdene er, og det er vel også derfor at der bliver lavet ændringer på holdene. Jeg ved at tricked har fået tilknyttet en coach, og det håber jeg da bringer dem tættere på top3. Jeg aner faktisk ikke, om fragsters har en coach tilknyttet, en det håber jeg da er på tegnebrættet.
#40 Wasin
2018-01-19 13:54
Det kan man da håbe. Det kan også bare være jeg har før høje forventninger til hvad det vil sige at være fuldtids professionelle.
#43 xone
2018-01-19 14:12
Kan sagtens være, men tror også det bunder i, at vi er fra en periode hvor man virkelig fik grindet igennem.
#24 HUNDEN
2018-01-19 08:50
Jamen det er da perfekt, hvis du rammer en top10 indenfor en måned. Jeg har mine tvivl, men det bliver desværre aldrig bevist fordi jeres lineups ikke har tiden længere, eller tør at give det et forsøg.
Men i kan have i jeres bagtanke, at alle top5 hold i Danmark er fuldtidsspillere, så hvis i er så gode - så kom dog igang :-)
#42 Wasin
2018-01-19 14:03
Selvfølgelig er en måned urealistisk - Det er jeg klar over.

Tør give det en chance er måske meget sagt - Mange af dem fra 1,6 står midt i lang uddannelse osv.
#44 HUNDEN
2018-01-19 23:38
Karrigan gjorde sin kandidat færdig imens han spillet CS fuld tid. Så hvis man virkelig brænder for det, så er alting muligt.
#46 Wasin
2018-01-20 00:11
så firkantet kan man næppe sætte tingene op, det afhænger vel til en vis grad også af man læser :)
#20 M0dEx
2018-01-19 07:56
Tror personligt selv der er mange som har brug for en coach som ikke kun har spillet cs 1.6 på højt plan, men også har noget uddannelse bagved. Jeg synes der er nogle rigtig dygtige spillere omkring hele top10 + boblerne. Der mangler bare struktur i spillet, + et analytisk syn på tingene udefra. Når man sidder og ser nogle af de bedste hold i verden spille kontra top 25-75ish, så synes jeg ikke det er aim som er det afgørende, men mere det taktiske aspekt af spillet, samt harmonien i spillet. Derfor tror jeg at holdene får deres optur/nedtur fordi de er meget aim punch spillende, og ikke taktisk. Bare min mening :)

f.eks. Fragsters synes jeg spillere mere aim basseret cs nu, hvor de med Bubski var et mere homogent hold.
#25 HUNDEN
2018-01-19 08:54
Jeg er fuldkommen enig i at der mangler struktur, og en analytisk tilgang til tingene til holdene udenfor top5 i Danmark. Men jeg ser faktisk at de top13-27 i Europa har et rigtig højt taktisk niveau samt et individuelt niveau som er virkelig højt. Jeg vil vædde min gamle hat på at niveauet i CS, er det højeste som der nogensinde har været hvis man både tager 1.6/CSS/CSGO med.

Jeg tror ikke Fragsters har ændret deres spillestil specielt meget. Bubber er en komplet spiller som tilbyder rigtig meget kommunikationsmæssigt, og det er måske det de mangler nu.
#26 M0dEx
2018-01-19 09:08
Helt enig i det du skriver, og ja niveauet har aldrig været højere. Men det stiller også større krav til holdene i at investere mere i at få en coach på holdet. :)
#27 HUNDEN
2018-01-19 09:24
Jeg tror alle hold i top13-30 i Europa (https://gyazo.com/2d6532a1134b28516cf982c67f226b12.. har en coach. Men spørgsmålet er jo hvad de forskellige coaches kan tilbyde? Samt hvad kan spillerne modtage af kritik fra en person som sidder på sidelinjen?
Jeg har spillet med rigtig mange spillere, som ikke har kunne tåle kritik fra deres coaches - der stopper udviklingen og samarbejdet bare.
#28 HUNDEN
2018-01-19 09:24
https://gyazo.com/2d6532a1134b28516cf982c67f226b12
#31 M0dEx
2018-01-19 10:15
Helt enig, også derfor jeg ikke forstår man bliver ved med at hente de her "gamle" 1,6 spillere ind som trænere.

Jeg står selv med en masse forskellige uddannelser inden for personlig træning, kost og ernæring osv. Jeg ville da ønske jeg ville kunne få brugt de kompetencer på et seriøst/struktureret plan indenfor esport.
#34 noche
2018-01-19 10:37
Vi ser uden tvivl det højeste individuelle niveau, men jeg er endnu ikke overbevist om det højeste taktiske niveau og i særlig grad ikke det homogene hos holdene. Nu spilles der væsentligt flere kampe, og holdene holder sammen længere tid, så det er et andet grundlag vi kigger på, foruden at spillet er anderledes og spilles hurtigere end fx de tidlige dage i CS, hvor der var bedre tid til at koordinere og få planlagt det taktiske i løbet af en runde.
Vi ser helt op på øverste hylde, at tophold peaker fra tid til anden i deres spil, men også at de har svært ved vedholdende at spille på den måde. Udviklingen er en del af det, men udsvingene sker ofte også fra turnering til turnering, særligt FaZe spiller ufattelig ustabilt i forhold til deres materiale, fordi de har valgt at spille udfra spillernes individuelle kvaliteter og knapt så meget holdets samlede styrker. FaZe er ikke alene, men er suverænt det bedste eksempel på den manglende kontinuitet, når man ser på spillermaterialet. Det gør at jeg mener, at vi taktisk ikke er på det højeste niveau igennem tiderne.
#45 HUNDEN
2018-01-19 23:40
Det er selvfølgelig svært at sammenligne det taktiske niveau. Det er tre vidt forskellige spil, men der er flere ting som man skal tage højde for i CSGO - da Pistolerne er gode(Nogle af dem på niveau med deagle i source), SMGs er gode(giver mange penge, samt bruges i nogle våben runder), shotguns kan bruges i nogle situationer - det er mange flere aspekter, som man skal tage højde for.

Der er mange flere analyse programmer, som gør at man hele tiden er opdateret om sine modstandere - det fandtes ikke i 1.6/CSS. Det er næsten uhyggeligt, hvilke data man kan hive ud af samtlige demoer.
#47 noche
2018-01-20 08:37
Det er mere end svært at sammenligne, men der er som du skriver klart flere facetter i spillet i CS:GO end tidligere, i hvert fald hvad angår 1.6 og tidligere. Mapsne er mere åbne forstået på den måde, at der i 1.6 var meget få steder med fx vinduer, der var skylevel på, som også gjorde at smokes ol. ikke kunne kaste et halvt map over huse, og ikke mindst molotovs, som er blevet en kæmpe del af spillet. Ligesom du nævner det er pistoler og SMGs generelt bedre. Det er med til at gøre det svære, men facetterne er ikke altid det der højner niveauet, det gør det bare mere komplekst. Det er formentlig også din pointe, at der er flere ting at forholde sig til, og at det derfor kræver mere af spilleren og det taktiske oplæg.

Der hvor jeg har mine forbehold er de individuelle beslutninger og den samlede koordinering. Vi tager et af verdens bedste hold og mest sammenspillede igår i Astralis mod Mousesports, og der kommer en endeløs række af individuelle fejl og taktiske fejl. Noget af det var grundet, at mousesports havde gjort deres hjemmearbejde godt, men langt størstedelen af fejlene lå hos Astralis selv.

Gad godt have fat i nogle af de analyseprogrammer, kunne være interessant at se hvor langt det rent faktisk er kommet og hvad det kan bruges til. Det eneste jeg kender til er heat maps, hvilket kan fortælle en del, men der må være så meget mere i forhold til tider, timinger, taktiske valg på bestemte runder (måske at G2 ofte laver A smoke-setup på cache i runde 5 som T eller lignende). Og der er sikkert mere end det.
#30 noche
2018-01-19 10:03
Det eneste du mangler i serenaden er erfaring. Du kan være nok så god individuelt, men uden erfaringen er det ofte at set folk spiller ustabilt og ikke får udnyttet deres kvaliteter godt nok. Fx dengang device var udnævnt til at være det nye store talent indenfor dansk cs, der lykkedes det ham at spille 1-17 imod et andet tophold, dette vil du ikke se fra ham i dag netop grundet den øget mængde af erfaring.
#32 M0dEx
2018-01-19 10:18
Tror jeg også du har ret i. Erfaring = stabilitet = Højere bundniveau.
#21 MeyZ
2018-01-19 07:59
Virkelig flot CS fra LPSP!

Og en Natosaphix med en 54-17 K/D? Manden er jo et bæst!
#23 Nordby
2018-01-19 08:36
GGWP af alle holdene satme noget godt CS vi fik set både i gruppespillet, og i semifinalerne og finalen. Dog viste LPSP bare at de var bedst på dagen, og natofar skød alt for mange som ct på cobble, en vanvittig finale om ham GG
#29 zyh
2018-01-19 09:24
Hold nu fast en omgang cs fra dig Niels, og dette var jo ikke kun i denne kamp. Du står som min MvP fra denne turnering :-)