Opret Log ind
Magicians smider kpZET ud efter finalenederlag
Kort efter nederlaget til Serenic var kpZET fortid på holdet, da han blev smidt ud af hovedsageligt SandeN, det mener han i hvert fald selv.
Skrevet af: Sander    12. januar 2018 08:45      

Efter finalenederlaget tog SandeN konsekvensen.

kpZET er ikke længere en del af Magicians, da hans nu tidligere holdkammerater sender ham på porten, det fortæller spilleren til Dust2.dk.

Magicians blev præsenteret den 20. december, og der nåede altså ikke en gang at gå en måned, før holdet skifter ud, og derfor er de nu nede på blot fire mand.

Holdet har netop fået en delt 3.-4. plads i Dust2.dk Open, og de kom med i POWER Challenger #16 på et afbud, hvor Magicians spillede sig hele vejen til finalen, Her var Serenic dog for stærk en modstander.

Der gik ikke mange minutter efter nederlaget, og så var kpZET smidt ud, og det skyldes ifølge ham selv, at han ikke kommer godt ud af den med SandeN:

Det kom lidt som et chok, efter finalen brød SandeN ud med, at jeg bare var kicked. Lidt en trist overraskelse efter et hårdt tab. SandeN og jeg fungerede ikke sammen personlighedsmæssigt.

Flip1 skriver ydermere på Twitter, at det ikke har noget at gøre med kpZETs præstation i POWER Challenger #16.

Magicians står nu tilbage med:

  • dk SandeN
  • dk Remoy
  • dk KolibrieN
  • dk Flip1

Magicians kommer senere på dagen med sin side af historien.

#1 FlaskeN
2018-01-12 08:47
Damn
#2 LGK
2018-01-12 08:49
+1 på den
#56 zkalle
2018-01-12 12:35
det var legit det første ud der kom ud af min mund da jeg så det :D
#3 revilioN
2018-01-12 08:53
ahaaahhaahaaah
#4 inzane
2018-01-12 08:56
dansk cs når det er bedst :^)
#5 hodor
2018-01-12 09:08
toxic af
#6 tHOMSEEE
2018-01-12 09:18
XD
#7 e1z
2018-01-12 09:19
Ja okaayyyyy
#8 Winspai
2018-01-12 09:30
Er jeg den eneste som tjekkede om det var D. 1 april? Det her kan jo kun være en joke. :) Anyway held og lykke tror jeg. :)
#9 loginz
2018-01-12 09:31
hahahahhha wtf?
#10 danielp
2018-01-12 09:32
Det er satme et tiltet move..
#11 Nordby
2018-01-12 09:33
Altså jeg er selv ikke den helt store fan af kpzet, men lyder mærkeligt den måde det har foregået, GL til begge parter
#12 Divi
2018-01-12 09:35
Så kan jeg bedre forstå at SandeN ikke er med i toppen af dansk CS mere. Spille kan han, men hvis det er sådan han skal gære det overfor andre..
#13 Johnnyw0w
2018-01-12 09:37
det er ikke fordi kpzet spillede dårligt, men de har gjort plads til Johnny det er the obvious move
#15 Clumsy
2018-01-12 09:52
+1 på den Johnny
#16 Madapat
2018-01-12 09:53
Hvordan sover du ikke?
#17 Johnnyw0w
2018-01-12 09:54
det morgen mate =D
#18 Madapat
2018-01-12 09:59
Døgner? :o
#20 Johnnyw0w
2018-01-12 10:05
skal da have en lur om lidt :^) det er jo fredag
#19 SpyZe
2018-01-12 10:01
dedikation*
#14 xone
2018-01-12 09:46
Så.. Ind med en ordenligt caller og få styr på jeres spil! Nu har i muligheden!
#47 RomanEmpire
2018-01-12 11:51
Skal nok blive nemt. De hænger jo på træerne.
#21 NiveK
2018-01-12 10:10
En flok børnehavebørn.
#22 zYNC
2018-01-12 10:22
Til grin..
#23 azyn
2018-01-12 10:23
Jo deeeet. =)=)

GL Heffe til begge parter!
#24 Buglezz
2018-01-12 10:24
Fuldstændigt til grin. Typisk dansk toxic fuck.
KpZET er dygtig - og uden at vide hvad der er foregået, som kan have været dumt fra begge parter - så er det useriøst at smide en ud pga. et finalenederlag, efter 3 ugers sammenspil.. De er gået fra at få 3-4 plads i open til at blive nr. 2 i challenger. Jesus..

GL videre hen KpFLÆK
#26 str1x
2018-01-12 10:32
Tænker det samme. Det kan godt være, at kicket ikke skyldes hans præstation i går, men de havde ihvertfald ikke smidt ham på porten, hvis de havde vundet den kamp..
#27 Buglezz
2018-01-12 10:34
Præcis, og uanset hvad så synes jeg det virker totalt uprofessionelt, hvis det er foregået på den måde som det står i artiklen. Og så af en person som Sanden. hmmm.

De har jo på en lille måned formået at flytte sig meget, så det fatter jeg virkelig intet af.
#29 str1x
2018-01-12 10:40
Helt enig
#25 zentic
2018-01-12 10:25
WTF?!?!?! Lige på og hårdt .. xD
#28 Flip1
2018-01-12 10:39
Folk er helt væk høre på, Sanden skal ikke havde en sviner for vi ikke spiller med kpZET.
Vi alle havde siddet sammen inden Open og Challenger at folk skulle starte med være mere seriøst og vise det godt vil det. og det skete bare ikke
#30 str1x
2018-01-12 10:42
Jeg tror mere, at det er måden der bliver beskrevet at kicket foregik på der bliver kritiseret?

Desuden tvivler jeg på, at i havde kicket ham på samme måde hvis i vundet i går, hvis i overhovedet havde kicket ham med en sejr :D
#31 danielp
2018-01-12 10:46
Så kan I vel give den udmelding, fremfor bare at sige "Det har intet med hans præstation at gøre". Det er fint at I har snakket om det, men det kommer tydeligvis bag på ham, at han får smidt den melding i ansigtet efter det nederlag.

Jeres måde at smide ham på porten, virker desværre total useriøs i mine øjne.
#34 Flip1
2018-01-12 11:03
da kpZET Skriver på Twitter han ikke er del Magicians mere kl 02 natten hvor efter jeg ser der mange der tror han kun er blevet kicket kun fordi vi tabt finalen så valgte skrive det tweet så folk kunne se det ikke var... hvor efter jeg lagde mig til sove da vi spillet fra kl 18 til 01 hvis ikke mere hvor jeg vågnet op til dust2 skrevet og kpZET ved godt hvorfor han ikke del holdet mere og han ved også godt det ikke fordi vi taber igår...
#35 M0dEx
2018-01-12 11:04
Man høre desværre kun en del af historien (Problemet med dust2.dk, og andre nyheds platforme). Man er 5 på et hold, og det kræver vel minimum 3 for at få en spiller kicked.

Remoy og Kolibrien er heller ikke typer som bare mister hovedet, ihvertfald ikke med den erfaring jeg har med dem. Så tænker ikke det er bygget på en konflikt..

Det er bare at komme videre, og er kemien der ikke så er det bedre at finde en anden..

Held og lykke fremadretter både for magicans, men også for kpzet. :)
#36 Sander
2018-01-12 11:10
Så må spillerne jo være der. kpZET skriver til os, han er ude, og kommer med en udtalelse. Flip1 går en anden vej og skriver det på twitter og er ikke på, da vi laver nyheden, han kunne jo bare have skrevet til mig, så havde de selvfølgelig også kunne få en udtalelse med.

Men vi kan simpelthen ikke vente til kl 11 og nogle gange til 15-16 stykker på, at folk kommer på, når de SELV har offentliggjort det på Twitter. Vi lever altså også bare af, at nyhederne kan læses hos os, og det er bare ikke en nyhed mere, når alle ved det.

Men Flip1 er blevet tilbudt at komme med deres side af sagen, men han er endnu ikke vendt tilbage.
#37 M0dEx
2018-01-12 11:17
Nu når du siger "Vi kan ikke sidde og vente". Så er det da 100% bedre at sætte folk i et dårligt lys, end at vente 2-3 timer. Folk herinde tror 110% på alt hvad i skriver.. Tit og ofte, læser de tingene uden at reflektere over at der kan være sket andet, eller at der er andre holdninger end det i kommer med.

Nogle gange glemmer man, at der sidder en anden person på den anden side af skærmen. Alle de ting i gør/skriver/valg i tager, påvirker andre mennesker. Jeg synes personligt at dust2 er ved at miste sin sjæl, og kun har fokus på mange kommentarer og mange clicks!
#41 Sander
2018-01-12 11:23
Nu er det jo kpZET der udtaler sin side, holdet kunne bare have sendt deres vores vej, det har de valgt ikke at gøre, de har forklaret sig på twitter, og det står der lige præcis i artiklen, men det bakker jo kpZETs side op? Det har intet med resultater at gøre, det er fordi ham og SandeN ikke fungerede sammen.
#45 M0dEx
2018-01-12 11:34
Har du selvfølgelig ret i, mener bare stadig der mangler nogle flere holdninger. :)
- Der er jo 3 andre på holdet..
#50 Sander
2018-01-12 12:05
Det er selvfølgelig altid en balancegang, men vi kan bare ikke vente på en nyhed ikke er en nyhed mere, fordi spillerne hellere vil tweete om det.
#70 LETHAL
2018-01-12 16:08
Bare lad være. Han kan ikke modtage kritik. Det er spillerne den er gal med, ikke dækningen :o) Drama giver flere visninger, selvom det sætter Magicians i dårligt lys.
#73 M0dEx
2018-01-12 17:16
Haha, tak for rådet xD
#61 polarbear
2018-01-12 13:11
Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår. Tog I kontakt til Magicians for at få en kommentar til nyheden, da I fik udtalelsen fra kpZET?
#78 maggieb
2018-01-13 03:57
Stop dig selv
#71 scott
2018-01-12 16:57
Sander step op "Vi lever altså også bare af, at nyhederne kan læses hos os"
#79 fREDIchild
2018-01-13 10:07
Så kender vi ham. Når der bare er én som kommentere på hans artikler, bare lidt negativt, så skal han ind og forsvare sig instant. Jeg kan li' det
#32 Deuce
2018-01-12 10:52
Vi har alle sammen en interesse i at tiltrække seriøse investorer og sponsorer i esport - specifikt CS:GO.
Så har vi også et ansvar for at male et seriøst billede udadtil.
Der er alt for mange af denne type nyheder!
Uagtet hvad der er foregået taber både I og alle vi andre på den her konto.
#33 PallePop
2018-01-12 10:57
helt enig lige der!
#39 kasparS
2018-01-12 11:20
+111
#49 RomanEmpire
2018-01-12 11:55
Er enig i at det ville da være kønt hvis alt var fryd og gammen, og vi agerede professionelt. Men du skal jo huske på at 80% af segmentet der spiller cs.go er omkring 15 år, og når du putter 5x15 år på et hold, uden en voksen, i et konkurrence miljø hvor bølgerne går højt. Så er det jo næsten undgåeligt at tingene bliver "uprofessionelt/umodent" håndteret.

De ved jo knapt nok hvem de selv er, og hvad de vil i den alder. Så at 5 mand skal være totalt afklarede og synkrone i deres sindelag, virker også ret urealistisk.
#67 detura
2018-01-12 15:07
Jeg bliver da en kende træt indeni, når du kommer med sådan en vag påstand. Hvor mange af de seneste nyheder om danske hold, der lukker ned, er hold udelukkende med 15-årige? - Det nærmer sig langt fra de 80%, du nævner. Kom lige med noget bevis på, at det nærmest udelukkende er 15-årige, der får den danske scene til at se uduelig ud, når det kommer til at forblive sammen på et hold.

Alder har noget at sige, helt sikkert - frontallapper i mente n' all. Dermed sagt er det langt fra grunden med det store G, der gør at størstedelen af holdene ikke forbliver et hold. Du har ikke og jeg har ikke indsigt i alle 15-åriges mentale tilstand.
Du kan tage udgangspunkt i dig selv, da du var 15. Jeg kan tilstå, at det var svært for mig at blive på et hold dengang, men vi snakker slet ikke alder udelukkende - faktisk meget langt fra. Vi snakker motivation, tid/prioritering i en alder, hvor uddannelsesplaner er ved at nå en endelig udformning(hvad vil jeg?), match/mismatch af selvværd og selvtillid personligt. Kammeratskab (som også blev belyst af Fragsters-episoden) er en vigtig faktor, som både er givtigt, men i næsten lige så mange tilfælde også er skyld i at hold lukker ned/udskiftninger.

Man er ikke nødsaget til at være bedste venner på et hold, men det hjælper godt nok meget, hvis kemien er der fra start af. Det er dog umådeligt svært at vurdere over en måned. De fleste mennesker har flere lag (løg-analogi) "The onion is an illuminating bulb. But only by peeling its many layers, can one reveal whether it has a sweet heart or a rotten core."

Derfor er det først i decideret modgang, at vi lærer andre at kende. Jeg er en skide fin fyr, når alt går godt, men så snart vi thrower en kamp, bliver jeg til ulidelig satan. Skrev ingen nogensinde i deres ansøgning.

Så hvis dansk cs skal se godt ud udefra, jamen så er det også en prioritering af, hvor mange hold dust2 vil promovere, når de starter og lukker som hold. Der blev på et tidspunkt udmeldt, at man var interesseret i at dække sub-scenen - altså top10 og dem tæt på. Måske det skal revurderes.
#68 Deuce
2018-01-12 15:16
Det er jeg helt med på :-)
Men så tænker jeg samme aldersgruppe skal gøre sig klart at der ikke står organisationer klar med store poser penge, som de fleste tilsyneladende har en forventning om.
Lidt research viser de her drenge er i 20'erne. Der burde man efterhånden være vokset fra det.
Igen, hvis de der skal smide pengene til at vækste sporten gør deres due diligence, så får denne type ageren de mest rationelle til løbe skrigende bort (fra lignende projekter).
Så har vi heldigvis vores flagskibe, som kan drive en professionel forretning og gøre billedet mere nuanceret.
#38 pkn
2018-01-12 11:19
HAHAHAHAHA - Fik Kpzet lige samme tur, som zepton og jeg gjorde i sin tid... Fucking dansk cs, jeg brækker mig
#40 kasparS
2018-01-12 11:20
Du er altid velkommen under mine store arme. Græd ikke pkn
#43 pkn
2018-01-12 11:29
Jeg græder ikke, det er længe siden jeg fik sådan en tur, heldigvis da - Det kan bare ikke være rigtigt, at et nederlag skal få et hold til at kollapse på den måde. Men igen vi er danskere.
#44 zyh
2018-01-12 11:34
Det er helt rart at vi har fundet andre hobbyer, som skak og cricket!
#46 pkn
2018-01-12 11:35
Ja +1
#48 kasparS
2018-01-12 11:52
I Know pkn ville bare så gerne trøste dig. :(
#54 pkn
2018-01-12 12:27
Så kom til GGW, så hopper jeg i dine store arme, kasper! xD
#77 kasparS
2018-01-12 21:26
Kommer imorgen med Raxtuzz og konen!
#58 granzales
2018-01-12 13:02
Vi var nogen, der fik den tur selvom vi vandt hehe. Enig Ryxxo?
#42 olymp
2018-01-12 11:29
Danske "semi pro" cs spillere og deres storhedsvanvid skuffer aldrig
#51 LETHAL
2018-01-12 12:06
10 gange bedre end Ekstra Bladet
#52 Mads
2018-01-12 12:14
hahaha
#57 LeffeN
2018-01-12 12:42
Haha
#60 khurii
2018-01-12 13:09
std sanden
#69 dagger3six
2018-01-12 15:48
Respekt - Jeg bliver her lige lidt længere ;=) thx mod
#72 cadiaN
2018-01-12 17:15
Uanset hvor seriøs man er, hvor højt man ligger på ranglisten, hvad ambitionerne er - så vil jeg anbefale at man kommer med en udmelding som hold når en spiller får sparket.

Blamer ikke nogen, men for fremtiden burde i gøre klogt i det - det handler ikke om at komme først ud med en historie eller lignende, men at komme med et statement som folk kan stå inde for.

I stedet for denne #dramaalert.
#74 Nille
2018-01-12 17:23
Vi har været der G
#80 cadiaN