Opret Log ind
Dust2.dk går på jagt efter det næste kuld CS:GO stjerner
Er du den nye danske stjerne? Vil du vinde en eksklusiv tur til Copenhagen Games, hvor der er sørget for alt? Så er Scouting Grounds, som Dust2.dk og Copenhagen Flames afholder, lige noget for dig.
Skrevet af: Sander    12. januar 2018 13:01    #scouting #grounds #dust2 #flames #eoddset #redbull #sportyfied  

For dem som har fulgt med i League of Legends er Scouting Grounds måske ikke helt så fjernt, men for langt de fleste CS:GO spillere er dette første gang, at de kan blive en del af konceptet.

Scouting Grounds er et koncept, hvor talenter kan vise sig frem, og hvor de får en lettere vej mod at blive opdaget. Det kan både være som et helt hold, der bliver spottet, men det kan også være enkelte spillere som får en kontrakt, men essensen er, at de skal prøve kræfter med esport på højt niveau og deraf vise, hvad de er lavet af.

Dust2.dk og Copenhagen Flames er nemlig gået sammen om at afholde Scouting Grounds i Danmark, og med Red Bull som partner og eOddset og Sportyfied som sponsor er vi nu klar til at løfte sløret for det.

Scouting Grounds som en del af DPL

Scouting Grounds kommer til at køre som en del af Danish Pro League, og det er således spillere fra de tre hubs, som får chancen for at vise sig frem. Du vinder udtagelse til Scouting Grounds ved at ende på følgende pladser i slutningen af februar:

  • DPL (Top 3)
  • DPL - A (Top 10)
  • DPL - B (Top 2)

Såfremt en spiller på en af pladserne allerede har et hold til Copenhagen Games, ikke kan spille på de angivne datoer eller ikke ønsker at være med, går pladsen til den næste på leaderboardet.

HUNDEN udvælger et hold

Når de 15 spillere er udvalgt skal de fra den 2. til 4. marts spille Scouting Grounds, hvor der bliver blandet en masse hold, som møder hinanden, og til sidst drafter HUNDEN og 7ri hver et hold, som skal dyste i en BO5 om at blive Team DPL.

Hele weekenden bliver selvfølgelig streamet og analyseret, og du kan blandt andet se frem til 7ri, HUNDEN og undertegnede bag mikrofonerne.

Steffen Thomsen, ejer af Copenhagen Flames, fortæller her om Scouting Grounds konceptet:

Scouting Groundd er et koncept der er funderet på at eksponere talenter overfor community og organisationer. Et skridt mellem mixhold og kontrakt. Vi ved, der er organisationer, der ser med, og har også set et stort antal spillere blive signet efter vores League of Legends events. Bare ved første event fik 7 af 15 spillere kontrakter. Samtidig skaber Scouting Grounds naturligt et ekstremt kompetetivt miljø, som mange af de her talenter ikke har været i før. Alle vil være bedst i det her scenarie, i hver runde og hvert map.

Der stilles også store krav til spillerne, deres tilpasningsevner og alsidighed. Mentalt vil man i høj grad blive udfordret, når man først over 2 dage skal præstere sit ypperste for at klare cuttet og siden skal udmærke sig i den afgørende bo5. Det er ikke bare en tilfældig kvalifikation, der kommer igen ugen efter til en ny turnering. Det er nu og her, chancen er der. Og hvad er så vigtigst? At vinde sine kampe eller få flest frags? Hvordan tackler man det?

Vores mål med konceptet er at føde nogle nye stjerner, eller i hvert fald at give de her spillere et ekstra udstillingsvindue at bemærke sig i. Og med den talentmasse, der er i dansk CS, har jeg enormt høje forventninger.

Lækker tur til Copenhagen Games i sigte

Men hvad får man så ud af at være Team DPL? Der er selvfølgelig meget mere end æren i det, og derfor kan de fem vindere se frem til en spændende marts måned, hvor Red Bull sørger for en ordentlig oplevelse til Copenhagen Games, som Sportyfied leverer trøjer til:

  • Plads i en Dust2.dk turnering svarende til Masters
  • Copenhagen Games
    • Billetter
    • Adgang til Players Lounge
    • Overnatning (Hotel eller AirBnb)
    • Bootcamp rum
    • Shuttle mellem hotellet og eventet
    • Trøjer
    • Medieproduktion fra ankomsten til I tager hjem
    • 500 kroner i lommepenge per person
  • Red Bull produkter bestemt af vindernes alder

Med ovenstående præmiepulje forventes det også, at alle spillere er klar på at pracce i hele marts op til Copenhagen Games, og der vil således også blive stillet skarpt på jer fra Dust2.dks side med optakter, interviews og lignende.

Hvad tiden efter CPH Games bringer er endnu ikke planlagt, men Dust2.dk ApS påkræver sig "right of first refusal" i forhold til efterfølgende at skrive kontrakt med holdet.

Hvordan deltager jeg?

Det er ganske simpelt, du skal subscribe til Dust2DK på FACEIT og derefter joine den hub, som passer til dit level.

Fra den 1. til 28. februar spiller du så, og hvis du ender på en af de førnævnte pladser, bliver du udtaget til Scouting Grounds, hvor du får mulighed for at vise dig frem. Du kan selvfølgelig også ende som fx nummer 11 i DPL - A og stadig blive udtaget, hvis en af de 10 øverste afslår invitationen.

Det er et krav for deltagelse, at du kan indgå i følgende:

  • Scouting Grounds (2.-4. marts)
  • Pracc (Løbende frem til eventet. Dust2.dk og HUNDEN hjælper med at planlægge et forløb)
  • Copenhagen Games (28.-31. marts)

De normale præmier i de tre hubs droppes ikke, men der skæres lidt i dem, men mere om fordelingen af disse følger, når vi nærmer os februar.

#1 doktizh
2018-01-12 13:06
Det er seriøst skuffende, at alle de her tiltag først kommer, efter jeg har vundet min første måned i DPL. Skuffende siger jeg..

Jokes aside. Alt der har med Copenhagen Flames at gøre kan kun være yderst professionelt. Steffen er en af de bedste mænd, jeg har arbejdet med og hvis der er nogen, der ved hvad det vil sige at tage sig af sine spillere og personale, så er det ham. Held og lykke til hvem end der måtte få en plads i projektet! :)
#7 Thomsen80
2018-01-12 13:17
Tak dokkefar <3
#34 zikkan
2018-01-12 14:02
Det du siger er, du er for dårlig til at vinde DPL endnu engang?
#48 doktizh
2018-01-12 15:10
Jeg er ikke komfortabel med at blive udspurgt på den måde af en, som ikke har niveau nok til at være i DPL-A.
#49 zikkan
2018-01-12 15:15
Velkommen til Danmark min gode ven, det kaldes ytringsfrihed. Vend dig til det, sorte per.
#50 doktizh
2018-01-12 15:20
Det overrasker mig ikke, at du trækker det kort. Når nu du vælger at spille den sådan, ville det så ikke være en god ide at have styr på det danske sprog først?

Og lad mig endelig omformulere min oprindelige kommentar; kom i DPL-A før du snakker til mig, tak :-)
#51 zikkan
2018-01-12 15:25
Jeg ser absolut ingen grund til jeg skulle bruge min tid på at få styr på det danske sprog, det er spild af tid.
Jeg har ikke en dansk statsborger prøve jeg skal bestå for at blive i dette vidunderlige land, ligesom visse andre? :-)
#52 doktizh
2018-01-12 15:29
Helt bestemt spild af tid at mestre grammatikken i det sprog, man selv taler og er opvokset med. Din argumentation er lige så svag, som din grammatik.

Der er garanteret en masse, der skal bestå den danske statsborger test - jeg er ikke en af dem, givet at jeg er født og opvokset i landet. Men jeg tog mig den frihed at tage testen alligevel, da den kom ud tilbage i November; 37 ud af 40 rigtige, der kræves 32 rigtige svar for at bestå. Ville du turde at tage testen eller er du bange for at blive slået af en, der har udenlandske rødder? :-)
#57 LETHAL
2018-01-12 15:55
Vi har en vinder
#60 zikkan
2018-01-12 16:38
Tillykke med genvejen til dansk statsborger skab, du kan hermed kalde dig anden generations indvandrere. Ytringsfrihed har du nu, og jeg kan se du har taget det i brug på fulde drøn men pas på hvad du skriver på internettet, it might backfire. Og som svar på dit spørgsmål, ja - Vil med glæde turde tage testen. :-)
#53 grand
2018-01-12 15:40
HE GOT YOU GOOOD.

Av
#61 razni
2018-01-12 16:50
Føj et menneske.. hold da op
#62 ClinT
2018-01-12 17:20
De kender hinanden ret godt er jeg sikker på :)
#64 razni
2018-01-12 17:48
Nå, lol. Hahaha :D
#65 ClinT
2018-01-12 18:08
Ellers skulle jeg kende Zikkan rigtigt rigtigt dårligt! Men han er mod på Doktish kanal!
#68 razni
2018-01-12 23:33
Så er min undskyldning klar :)
#2 siNde
2018-01-12 13:07
GAMERZZZZZZ
#3 byx
2018-01-12 13:10
Pisse fedt koncept, og gud hvor jeg håber at det kan motivere folk til at spille noget mere seriøs cs :)
#4 d0kz
2018-01-12 13:11
omg hype
#5 dAnjel
2018-01-12 13:15
Nemt for 38-4 maskinen?
#9 d0kz
2018-01-12 13:19
https://gyazo.com/4d2e55a5c8fd324b128fc3b2db380627

teamdpl man, du er sgu da skabt til det danni
#10 jco
2018-01-12 13:20
....
#36 dAnjel
2018-01-12 14:14
må jeg også være med i klubben ?
https://imgur.com/a/1y0Na
#39 nic0w
2018-01-12 14:27
hvorfor skød du ikke 38 igår? sadface
#6 HUNDEN
2018-01-12 13:15
Jeg kan bestikkes i skins, øl og hvad du finder på ;-)
#18 mariahstage
2018-01-12 13:25
Hvis jeg grinder for sygt i dplb - vælger du så mig? O:)
#24 HUNDEN
2018-01-12 13:26
Du vil alle dage være mit første valg
#30 Mads
2018-01-12 13:36
Jeg ville også vælge dig
#8 str1x
2018-01-12 13:19
Hvilken måned er det man kan kvalle?
#12 stenvang
2018-01-12 13:22
"I løbet af februar spiller du så, og hvis du ender på en af de førnævnte pladser, bliver du udtaget til Scouting Grounds, hvor du får mulighed for at vise dig frem"
#22 str1x
2018-01-12 13:26
Ty #20
#15 zentic
2018-01-12 13:23
^
#17 Sander
2018-01-12 13:24
Der står februar to steder, men jeg har lige specificeret med dato :D
#20 str1x
2018-01-12 13:26
Det er mig der sover. Havde ellers lige læst den igennem for 2. gang :D
#23 Sander
2018-01-12 13:26
Kan jo ske :P
#26 str1x
2018-01-12 13:28
Tak for hurtigt svar! :D
#13 birdfromsky
2018-01-12 13:23
Plads i en Dust2.dk turnering svarende til Masters - kun mig der tænker hmm.
Måske ville det være en ide at give dem invite til challenger først for at se om de kan hamle op med holdene lige under masters holdene, eller er det kun mig som tænker sådan? :D
#14 inzane
2018-01-12 13:23
+1
#16 Sander
2018-01-12 13:24
Kunne jo være der fx kommer en fight club i den måned, hvem ved ;-)
#19 birdfromsky
2018-01-12 13:25
Men så tænker jeg stadig at det ville være en ide at give dem challenger spottet (og hvis der kom fightclub eller lignende stadig invitere dem, men til et challenger seed)
#21 Sander
2018-01-12 13:26
Seeds gives som altid ud fra ranglisten og derfor seedes de selvfølgelig under alle top 10 holdene og boblerne :-)
#25 birdfromsky
2018-01-12 13:28
okay det giver også mening, men er det ikke lidt mærkeligt at hvis det skulle være almindelig challenger og masters, at de får invite til det og ikke challenger? :D
#27 Sander
2018-01-12 13:30
Det synes vi ikke, men lad os nu se, hvordan det ender :P
#28 LeffeN
2018-01-12 13:31
Lyder da meget nice
#29 MumaCe
2018-01-12 13:36
Mega nice
#31 Mads
2018-01-12 13:38
@queenix??
#32 JERN
2018-01-12 13:43
Rigtig fedt i fik stablet det på benene på så kort tid! Glæder mig meget til at følge med på streamen!
#33 Ditz3n
2018-01-12 14:01
Så er SDMads sku klar :)) xD
#41 Mads
2018-01-12 14:29
Noget må jeg vel vinde
#56 NiveK
2018-01-12 15:54
Med dit talent ville jeg satse på skrabelodder
#58 Mads
2018-01-12 15:58
Kender vi hinanden? =)
#35 innerjo
2018-01-12 14:08
er det en "one-time-thing" eller noget I kommer til at køre flere gange i løbet af året?
#37 Sander
2018-01-12 14:19
Kommer an på hvordan det går, hvordan opbakningen til det er osv.
#38 w0lteX
2018-01-12 14:24
Kan mærke jeg lige pludselig blev rigtig god på nettet igen :>
#40 tHOMSEEE
2018-01-12 14:27
Så hvis man vil igennem som hold, så skal alle 5 bare på en af ovenstående pladser?
Inb4 teams bruger DPL som pracc Hihi
#45 hoeirup
2018-01-12 14:46
Hahahha
#59 tHOMSEEE
2018-01-12 16:03
1/2 hoier så er det que tid
#42 ClinT
2018-01-12 14:34
Feeeedt initiativ! :) Thumbs up
#43 klimox
2018-01-12 14:35
Super fedt koncept! Glæder mig til at følge det.
#44 NikoHeiseN
2018-01-12 14:43
lul
#46 ch1no
2018-01-12 14:56
tid til gwind
#47 sycrone
2018-01-12 15:02
Kæmpe fan. Hvis der mangler folk til at hjælpe til skal I endelig skrive. ;-)
#55 LETHAL
2018-01-12 15:47
Kan være jeg skal give det her et forsøg, efter jeg ikke kom med i GamerZ.
#54 noche
2018-01-12 15:45
Surt ens computer ikke er god nok til at kunne følge med, kunne ellers være fedt at blive udvalgt til et talent hold som 33 årig...
#63 rizc
2018-01-12 17:36
Kæmpe fed idé, følger med så meget jeg kan!
#66 MSAA
2018-01-12 18:42
Er det bare den næste på listen, der overtager pladsen, hvis en ikke ønsker at deltage eksempelvis?
#67 d0kz
2018-01-12 22:35
"Såfremt en spiller på en af pladserne allerede har et hold til Copenhagen Games, ikke kan spille på de angivne datoer eller ikke ønsker at være med, går pladsen til den næste på leaderboardet."

:*
#69 MSAA