Opret Log ind
Reason vinder eOddset POWER Showdown
Det blev en rigtig tæt finale, men i sidste ende var Reason lige en tand stærkere end TOXIC, og derfor løber de med de 10.000 kroner.
Skrevet af: Sander    14. december 2017 21:43      

larsen spillede en rigtig god kamp for Reason Gaming.

Gennem de seneste tre dage er eOddset POWER Showdown blevet spillet, hvor i alt 16 hold skulle koges ned til ét, som løber med hele præmiepuljen på 10.000 kroner.

Turneringen har resulteret i en masse overraskelser, hvoriblandt SUBLIFEs exit i første runde af lowerbracket er blandt de helt store, og i runden efter røg også både adaptation og Odense ud.

Det hele endte med tre tilbageværende hold, som skulle dyste i dag, og her trak LPSP det korteste strå og røg ud. Derfor skulle Reason Gaming og TOXIC dyste om sejren i finalen, og det blev noget af en kamp.

Der kunne nemlig ikke findes en vinder i den ordinære tid, og derfor måtte de to mandskaber ud på overtid, men her var Reason klart overlegen.

eOddset POWER Showdown
Bedst af ét map
Reason
19 - 15
TOXIC
de_train 19 - 15 de_train

Dermed ender eOddset POWER Showdown således:

  • 1. dk Reason Gaming (haste, teses, KS, Basso, larsen) - 10.000 kroner
  • 2. dk TOXIC (BERRY, alexsomfan, rtA, raalz, HooXi)
  • 3. dk LPSP (PERCY, smF, netrick, rezex, NaToSaphiX)
  • 4. dk KOLDD (fr3d3, freddjo, fweaK, hanzji1, quardiEEn)
  • 5.-6. dk Ambush (s0mmer, LATINOBOMBEN, Sjuush, quinz, kadaz)
  • 5.-6. dk Vulture (danno, CeyL, OzA, zYNC, zhame)
  • 7.-8. dk Serenic eSport (t0mmy, mixxed, zyp, kiR, birdfromsky)
  • 7.-8. dk Main Street Esport (thamlike, wusung, Vazor, b0ychild, siNde)
  • 9.-12. dk HS PÅ LAGER (TMB, notaN1dgl, chr1s, Kristou, zER0B0y)
  • 9.-12. dk Odense Esport (blaq, kwezz, røj, dfen, wAGNR)
  • 9.-12. dk adaptation (oskarj, dfect, nicoehhh, zibron, mjaay, aDoPt3d_slaV)
  • 9.-12. dk roughtimes (Andkilde, Bili, martiNwk, daffu og kronoz)
  • 13.-16. dk SUBLIFE (kallew, TOBIZ, farlig, FIEND, Celrate)
  • 13.-16. dk H4rr1P (Brillemagi, RyDex, Sikrow, danjjel, wizk)
  • 13.-16. dk Eyez on me (Nodios, zeq, Trixit, LuckyV1, wezx)
  • 13.-16. dk ImmuNe (tekziNz, cube, vhL, wardz, vestr)

Det er dermed også afslutningen på Open-Challenger-Masters-kredsløbet i 2017, og vi vil nu bruge juleferien til at evaluere de forskellige formater og setups.

#1 fribz
2017-12-14 21:46
Gz og wp allesammen.
- Især du Larsen, du klarede det fandeme godt som stand-in/awp! :-)
#2 foli
2017-12-14 21:50
Er minet ude af Reason eller blot stadigvæk syg?
#4 thiezen
2017-12-14 22:01
Håber lidt at lars bliver fast mand tbh :D
#26 Tiltekongen
2017-12-15 01:03
Eniiiig!
#27 loginz
2017-12-15 01:32
+1+1
#37 Rushy
2017-12-15 11:10
Ferie ;)))))
#3 RomanEmpire
2017-12-14 21:55
Så er TeSeS på toppen som han burde være.
#5 Kroggen
2017-12-14 22:01
gg mates
#6 Martin
2017-12-14 22:09
Kan vi få noget feed back på afviklingen og format?
Personligt synes jeg der var gang i den og alle runder var spændende som seer.
#7 tobiz
2017-12-14 22:11
fightclub > showndown ¯\_(ツ)_/¯
#35 birdfromsky
2017-12-15 07:27
Hvis du/I havde syntes omvendt var der også noget helt galt! :D
#8 haste
2017-12-14 22:13
Synes ikke om bo1 overall..
Det er super nederen at vinde upper bracket for at få en veto fordel tbh!
For viewers er det sikkert pisse grineren, men jeg tror alle i top3 hurtigt er enige om at en bo3 i finalen ville være det mest optimale!
#13 AlexBorg
2017-12-14 22:24
BO3 med veto fordel til upper bracket vinderen^^
#21 Martin
2017-12-14 23:32
Map fordel eller veto fordel?
#24 t0mmyy
2017-12-15 00:43
veto fordel, map fordel er tamt og burde kun blive brugt i bo5's
#9 HooXi
2017-12-14 22:14
Nu kom vi selv fra lower og havde fordel af det, men jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan det giver mening at dem fra upper ikke har en fordel. Jeg ville fandeme være pissed hvis jeg kom fra upper og tabte én bo1 (ligesom dem fra lower har gjort allerede) og så har man ikke mulighed for at vinde turneringen.

Så synes der skal nogle BO3s på og så synes jeg der skal noget fordel på, hvis i vælger at blive ved med upper/lower format. :)
#11 siNde
2017-12-14 22:17
Syntes som spiller at det gamle swiss format er bedre.
Begrundelse, spilles bo3 i afgørende kampe, hvilket giver en bedre reflektion af styrkeforholdene blandt holdene. I bo1 kan alle slå alle.

Tænker også man som seer ville foretrække swiss, da man får langt mere cs at se.
#15 SkurkN
2017-12-14 22:40
Fedt med bo1, det giver nogle upsets her der og virkelig underholdende.

Finalen derimod så jeg dog gerne et andet format på, det virker ikke rimeligt at man kommer hele vejen til finalen fra upper, og så kan risikere at tabe turneringen mod et hold der allerede har tabt et map. Måske slut af med en bo5, med map fordel? For lige at vende helt rundt på det hele :P
#22 Martin
2017-12-14 23:34
Bo3 med map eller veto fordel tænker jeg kunne være fint.
Synes ellers bo1s før det var nice
#23 SkurkN
2017-12-14 23:51
enig, bo1's var fedt lige udover finalen.. bo3 med map fordel er kedeligt imo, så hellere veto
#16 NaToSaphiX
2017-12-14 23:14
Enig med Hastefar, BO1 er ÆK nice, så er det nærmest pistolrunderne der afgør kampen.
#17 haste
2017-12-14 23:18
yup.. I dag vandt vi i det mindste 2 x'D Hidtil havde vi 1 ud af 6.. Rimelig struggle at spille så!
#25 NaToSaphiX
2017-12-15 00:46
Det er seriøst også stramt så :D men tillykke med win, mate!
#18 larsen
2017-12-14 23:21
Elendigt der ingen fordel er ved at komme fra upper når i kun har en første præmie. Sæt finalen til bo3 og sæt den fra upper til at være foran 1-0
#19 Martin
2017-12-14 23:24
Det var også min indskydelse men blev oplyst at det var out dated.
#38 larsen
2017-12-15 14:19
Hvis vi havde tabt havde du fået en hilsen på steam :DDDD.
#39 Martin
2017-12-15 14:33
Du er sådan en tudeprinsesse ;D
#40 larsen
2017-12-15 18:49
Ja ellers kan du vel hoste op med de skejs, det er et hurtigt dyk! :DDD
#32 Sander
2017-12-15 05:55
Det skal også lige siges, at der er gået noget galt i kommunikationen, så det var faktisk meningen at i skulle have haft en noget større fordel i veto.. :(
#33 KS2dragon
2017-12-15 05:57
kunne være nice hvis vi måtte bestemme map næste gang.
#34 Sander
2017-12-15 06:53
Jep, det var også en lignende løsning, vi faktisk havde planlagt, men vi fuckede op, og det beklager jeg!
#20 RomanEmpire
2017-12-14 23:25
Bo3>swiss>bo1

Lav et turneringstræ med 16 hold. Format: Bo3. Inviter de bedste 8 der vil være med (brug eventuel top10'en), og lav en lille kval for de resterende 8 hold hvor alle kan tilmelde sig i Danmark. Kør den kval som Bo1.

Når alle hold er fundet. Så lav seeding på alle holdene så de 2 bedste teoretisk set mødes i finalen.
#36 birdfromsky
2017-12-15 07:31
Både denne og fightclub var mega nice! Tænker ligesom de fleste andre også lidt med b03s. 2 eksempler kunne enten være, at finaledagen (torsdag), hvor der kun er 3 hold, at de kun spiller b03s eller sige at semifinalerne/finalen/grand finalen er b03 mens hele lower er b01.
#10 TOREANS
2017-12-14 22:15
Synes også godt at der kunne være bo3 i semi finale og op både upper og lower bracket
#12 KS2dragon
2017-12-14 22:18
sjov kamp
#14 Rytter
2017-12-14 22:27
Super fint afviklet imo. Niveauet i sub toppen er godt nok imponerende synes jeg. Synes dog stadig at bo1 bliver meget dagsformen der afgøre tingene, når holdene er så tætte som de er. Men rigtig Fed turnering og godt dækket!

Tillykke til Reason med 1. Pladsen!
#28 loginz
2017-12-15 01:33
Tillykke til RG.
WP
#29 krejleren
2017-12-15 05:18
XO TOUR LARSEN, HEY HEY HEY
#30 Zebbe