Opret Log ind
BREAKING: Astralis ude af EPL Finals
Med nederlaget mod fnatic, er Astralis nu ude af EPL Finals.
Skrevet af: Arthrangos    6. december 2017 15:47    #ESL #Odense #Astralis  

En trist gla1ve der må se sig slået ud af EPL Finals til fnatic.

Astralis har for kort tid siden tabt deres sidste kamp til EPL Finals, hvilket betyder, at de derfor ikke har hentet nok point hjem til at gå videre til finalerne.

Igår havde Astralis hentet fire point hjem, og skulle derfor vinde én af deres tre kampe i dag, for at være blandt favoritterne til at sikre sig en plads i finalerne.

Men kampene gik desværre aldrig til de danske drenge, hvor de først tabte til FaZe på Mirage, HellRaisers på Overpass og nu fnatic på Inferno. Astralis har derfor ikke hentet nok point hjem til at kunne sikre sig en af de seks pladser til playoffs på fredag, og er derfor ude af turneringen.

ESL Pro League Season 6 Finals
Bedst af ét map
fnatic
16 - 7
Astralis
de_inferno 16 - 7 de_inferno

EPL er dog endnu ikke slut for alle danske hold, da North fortsat er med i turneringen. De har dog endnu ikke hentet et eneste point hjem, da de tabte alle deres kampe igår, så de er tvunget til at vinde deres to sidste kampe i regulær tid (uden overtid) i dag, hvis de skal kunne gå videre til finalerne. North møder om et øjeblik deres tidligere teammate, Magisk og resten af OpTic, og denne kamp bliver streamet på ESL TV 2.

ESL Pro League Season 6 Finals
Bedst af ét map
North
16 - 11
OpTic
de_overpass 16 - 11 de_overpass

Dust2.dk forsøger i øjeblikket på at få en udtalelse fra en af Astralis-spillerne, for at høre nærmere om det skuffende resultat.

#1 krejleren
2017-12-06 15:48
Største fadæse for dansk eSport til dato!
#2 Rubel
2017-12-06 15:49
Jeg sælger min weekend plus billet..
#20 Slowhand
2017-12-06 16:24
Hvad koster den ?
#24 Opal
2017-12-06 16:59
Stop dig selv, Frede! :D
#3 weKz
2017-12-06 15:51
Der faldt prisen lige for alle dem der sælger biletter 😅
#4 Rubel
2017-12-06 15:52
Det er da klart, hvem gider ud og se på det show nu..
#6 weKz
2017-12-06 15:53
Ikke mig 😂 Han må være døden nær Device siden han melder fra til 2 så store turneringer i Danmark
#8 DamiX
2017-12-06 15:55
Det er ikke hans skyld, taber :D
#12 weKz
2017-12-06 15:56
Det er det når jeg siger det
#13 Rubel
2017-12-06 15:56
Ja RUBINO var ihvertfald det rigtige valg......
#14 Divi
2017-12-06 16:05
Noget om at ESL faktisk ikke ville lade dennis spiller, eller har jeg hørt forkert?
#17 Phoey
2017-12-06 16:07
Han havde spillet turneringen for et andet hold. Så det er jo klart.
Hvis de handler udenom ESL's transfer periode, må de jo tage konsekvensen.
Hvis Device's sygdom er et problem, må de jo signe en fast 6 spiller.

ESL holder blot de regler de havde lavet på forhånd.
#21 TheSmilingGun
2017-12-06 16:36
Jeg forstår heller ikke, hvorfor alle holdene ikke har signed en sjette spiller som får lavere løn. Men som faktisk er klar til at steppe ind, hvis sådan noget her skulle ske.
#28 AnJ-Fan
2017-12-06 17:18
Hvorfor skulle man gide sidde på bænken 95+% af tiden frem for at spille sin egen chance på et andet hold?
#29 TheSmilingGun
2017-12-06 17:28
Hvorfor skal man være uforberedt på en situation, som både Liquid og Astralis er i nu. Hvor de spillede med standins?
#32 AnJ-Fan
2017-12-06 17:43
Fordi du ikke kan få en spiller på det niveau til at sidde på bænken. Jeg vil til enhver tid mene det er bedre med en "random fri" spiller end en lavere rangerende spiller som er okay med at sidde på bænken. Det giver ingen mening at træne med standin før det rent faktisk er et problem for det går ud over 1. Holdets træning.
#33 Phoey
2017-12-06 17:45
Jeg er ret sikker på at der efr større benefits ved at være Astralis 6 spiller end at spille for et lavere rangeret hold. En 6 spiller kunne også være brugbar hvis en fast spiller underperformer. Synes ofte vi ser en blive bænket, og derefter finder sit niveau hos et andet hold. Hvilket jo er ærgerligt for holdet som har smidt ham af.
Men kunne man pludselig spille med flere kort, og tage de bedste performere så eliminerede det mange af de problematikker.
Overvej hvis North kunne bruge deres academy spillere kvit og frit. Jeg er sikker på at Mertz var på vej til at blive spillet ind på holdet så.
#40 AnJ-Fan
2017-12-06 18:57
Men hvilke benefits slår at spille jævnligt og holde sig skarp - som skrevet før: Det giver ingen mening at træne med standin før det rent faktisk er et problem for det går ud over 1. holdets træning.
#35 Divi
2017-12-06 17:48
Sagde intet om hvordan og hvorledes han ikke var med. :D Jeg siger bare jeg mener han ikke måtte, hvilket jo også er korrekt mate, calm down. :D
#43 Phoey
2017-12-06 21:05
Den var ikke møntet direkte mod dig. Jeg tog din kommentar som et spørgsmål, da du satte spørgsmålstegn. Så jeg forklarede blot hvad episoden gik ud på.
Jeg er top calm. Jeg håber dog du bliver mindre nærtagende overfor ting, som ikke er kritiske imod dig.
#44 Divi
2017-12-06 21:07
Eller også bare forstå sætningen korrekt første gang? :D
#45 Phoey
2017-12-06 21:16
Du sætter jo din sætning forkert op? I det at du sætter et spørgsmålstegn, bliver din kommentar et spørgsmål. Så måske du skulle forstå hvordan man sætter en sætning korrekt op. Du kan sgu da ikke forvente, at folk kan læse dine tanker bare fordi du laver fejl.
#46 Divi
2017-12-06 22:05
Hvis vi virkelig skal helt derud, så kan jeg da godt lige. Du har ret i, at jeg stiller et spørgsmål, men du antager hvilken del af der er spørgsmålet.. AHEM.

"Noget om at ESL faktisk ikke ville lade dennis spiller,(PAUSE) eller har jeg hørt forkert?" - Jeg skriver som svar til Rubel at dennis ikke kunne spille med pga. ESL, e.g deres roster lock regler, men sætter spørgsmålstegn, da jeg sagtens vel kan være forkert på den. Det er der spørgsmålet ligger.. Ikke om dennis ku spille eller ej, men om det var ESL der var grunden bag, som jeg selv har hørt, eller ej.
Derefter svarer du med en sætning der mest af alt lyder som om jeg stiller et helt spørgsmål og med klar antydning at jeg muligvis ikke ved en skid af hvad jeg skriver om.

Anyway, hvis du absolut skal svarer på den her, så plz lad vær' med at træk grammatik krigen længere ud. Vil ikke prøve at forklare igen alligevel. :D
#48 Phoey
2017-12-07 01:01
Hvor får du det fra? Jeg skrev udtrykkeligt "Den var ikke direkte møntet mod dig". Det var for at svare på spørgsmålet så andre, som måske havde samme spørgsmål kunne få svar.
#38 Rubel
2017-12-06 18:17
Jaja, jeg er godt klar over reglen og situationen. Men efter at have set Ruben's performance, så er der mange andre jeg hellere ville have set spille..
#47 Divi
2017-12-06 22:07
I mean, true. Man kan så sige, hvilke spillere er/var egentlige ledige på markedet for dem her og nu?

Alle spillere på hold i ESL sæsonen er udelukket pga. roster locks. Så må jeg formode der ligger noget i at de netop valgte en spiller uden kontrakt pt samtidig, muligvis noget papirarbejde der ville komme i vejen med så kort varsel. Man kan sige at de tidligere dignitas spillere alle ku være mulige kandidater, måske nogen af de gamle svenskere som Maikelele. Ellers dunn0 dud.
#16 vnG
2017-12-06 16:06
Jeg tror umiddelbart, at Nicolai er den som er mest ked af det.

Der er en rigtig god årsag til at han ikke er der - helbredet først.
#5 hoeirup
2017-12-06 15:53
1 vundet kamp ud af 5 er slet ikke godt nok
#7 Hassann
2017-12-06 15:54
Hvad med North?
#10 krejleren
2017-12-06 15:55
De skal vinde deres 2 sidste kampe i regulær spilletid før de er videre. :)
#15 Sander
2017-12-06 16:05
Og dertil skal SK vinde alle deres kampe, NiP skal vinde mod Misfits og så skal NRG vinde over OpTic, og så ender de fire hold på seks point, hvor North har slået to af dem indbyrdes.
#22 Opal
2017-12-06 16:58
Det kalder jo på et:

#nemt
#34 Hassann
2017-12-06 17:47
Nemt jooo
#11 Rubel
2017-12-06 15:55
Der skal et mindre mirakel til for at de kommer med til finalerne..
#9 SiliciuM
2017-12-06 15:55
Det er synd for eventet, for Astralis må betegnes som værende det helt store trækplaster. Til Blast var der ihvertfald ikke tvivl om, hvem folk var kommet for at se.

En god lang vinterpause og en Device tilbage i topform, så skal alt nok blive godt igen :D
#18 BarcodeNone
2017-12-06 16:14
Måske skulle Astralis bare skippe ECS og give pladsen videre. Svært at se hvad de kan bidrage med i BO3'er der.
Props for at hænge i mod HR, men ellers blev det voldsomt udstillet af at Blast Pro gik som det gik, fordi de startede som lyn og torden og rullede med momentum.
#31 strogie
2017-12-06 17:31
slap dog af de havde 5 dage til at spille med rubino, alle kan have en off day, jeg tror det er et helt andet hold som man ser til ecs haha
#19 SEBM1337
2017-12-06 16:19
dansk cs LUL
#23 Seneberg
2017-12-06 16:59
15 elever som havde glædet sig til at komme ind og støtte og give den max gas. Der er en noget flad stemning på skolen nu! 😱
#27 BarcodeNone
2017-12-06 17:18
Hvornår havde i købt billetter?
#41 Seneberg
2017-12-06 19:00
Dagen de blev frigivet
#42 BarcodeNone
2017-12-06 19:11
Ja dengang kunne man jo ikke have forestillet sig at begge danske hold ville komme i dårlig form :/ sikke en skam.

Well du må fortælle dem at det faktisk bliver en once-in-a-lifetime oplevelse.
Der går LÆNGE før de får lov til at se HR og Misfits live igen ;)
#25 BAKKI
2017-12-06 17:03
astralis failer virkelig max her fortiden, der skal ny ændringer på holdet.
#26 AnArchY
2017-12-06 17:06
Standins den sidste måned

Pimp
Dennis
Rubino

Kan man forvente andet end at de failer med 3 nye på lineuppet inden for 3 events??
#30 Zherman
2017-12-06 17:28
Arh, skal vi nu lige holde os til facts. Astralis er et af de mest stabile hold på scenen, når det kommer til placeringer. Den store forskel fra starten af året er simpelthen, at de ikke ender eller vinder i finalen.

De spillede BLAST, som godt nok havde et finurligt format, hvor de endte i finalen med en standin.
EPICENTER taber de en tæt kamp til SK, som vinder turneringen.
ELEAGUE taber de finalen til FaZe.
De har en skidt turnering i Oakland, men det havde de fleste hold, hvor vi også så, hvad hjernedød pre for et hold kan gøre, og decice missede kampe og var syg.

Astralis er et elite hold, hvis største problem lige pt. er, at der er to hold, som er bedre end dem med FaZe og SK. Og det problem har samtlige af resten af verdens hold også, så skal vi ikke stoppe med at snakke om, at Astralis failer?
#36 mikoZYV
2017-12-06 18:16
+1
#49 guddo
6d 23t 6m
Godt indlæg, på trods af forskellige perspektiver. +1
#37 mikoZYV