Opret Log ind
North til semifinalen over Heroic
Den sidste kvartfinale i ELEAGUE bød på et opgør mellem to danske hold, hvor Heroic måtte overgive sig til et langt stærkere North, som dermed er i semifinalen.
Skrevet af: rijaH    12. oktober 2017 08:20    #north #heroic #eleague  

North slog Heroic 2-0 i kvartfinalen og møder FaZe i kampen om finalepladsen.

I går blev den sidste kvartfinale til ELEAGUE Premier spillet, og det var de to danske hold, North og Heroic, der var i ilden om sidste semifinaleplads.

Det blev ikke overraskende North, der tog sejren hjem, mod et Heroic-mandskab der ikke kunne gøre megen modstand mod Danmarks bedste hold.

ELEAGUE CS:GO Premier 2017
Bedst af tre maps
Heroic
0 - 2
North
de_overpass 7 - 16 de_overpass
de_mirage 7 - 16 de_mirage
de_inferno de_inferno

Første map i kampen var Overpass, hvor North kom bedst fra start med at tage de tre første runder. En enkelt runde blev hevet i hus af Heroic, da de havde fået våben, men det blev hurtigt slået tilbage af North, der yderlige tog to runder på scoreboardet. Det lykkedes Heroic at få en runde mere hjem, da de succesfuldt fik plantet og sprængt bomben, men så slog North igen tilbage med et stærkt forsvar i fire runder. Heroic formåede dog at få tre runder mere hjem i første half, til scoren 5-10.

Efter skiftet til CT vandt Heroic pistolrunden og den efterfølgende, og det kunne dermed ligne et lille comeback for dem. Men North fik effektivt stoppet ethvert forsøg på det, da de simpelthen tog resten af runderne på Overpass uden de store problemer og lukkede første map ned 16-7.

Dermed var det alt eller intet for Heroic, som skulle vinde næste map, Mirage, hvis de ville gøre sig noget håb om at holde kampen i live. Men det startede ikke godt ud for dem, da North lægde ud med at tage de to første runder. Heroic vandt dog en eco i tredje runde, og så kom de lidt mere op i gear og fik yderligere fire runder i hus.

Men det var ikke nemt for Heroic at holde North ude fra bombsites, og de fik kun to runder mere på CT-siden, som gav Heroic en score på 6-9 som CT.

Anden half bød på ren North, da Heroic kun fik en enkelt runde i hus, og dermed vandt North også andet map 16-7 og sikrer sig derfor semifinalepladsen mod FaZe, som tidligere på aftenen vandt over EnVyUs. 

I aften møder Astralis Cloud9 i første semifinale, og FaZe og North mødes i den anden.

ELEAGUE CS:GO Premier 2017
Bedst af tre maps
Cloud9
1 - 2
Astralis
de_mirage 16 - 12 de_mirage
de_overpass 14 - 16 de_overpass
de_inferno 4 - 16 de_inferno

ELEAGUE CS:GO Premier 2017
Bedst af tre maps
FaZe
2 - 0
North
de_mirage 16 - 12 de_mirage
de_inferno 16 - 10 de_inferno
de_train de_train

#1 arseface
2017-10-12 08:49
Fantastisk at se Aizy topfragge. Han er godt kørende for tiden. Godt for ham og North at han er tilbage. Og så blev hierakiet lige banket på plads. Heroic var totalt chanceløse i det første map. Jeg så ikke det andet, men det ligner at nedslagtningen fortsatte.
#2 Sander
2017-10-12 08:50
Gjorde det, der var ganske enkelt bare klasseforskel.
#3 fremilyset
2017-10-12 09:19
Heroic skal bare blive ved, for de har et stærkt hold. De mangler bare at være stabile over en periode og det skal de nok også kunne hvis de hænger i.
Samtidig kan de være stolte over de kom til kvartfinalen. Det havde ingen regnet med inden.
Når man kigger på semifinalerne, så står North også noget bedre til FaZe.

Ren dansk finale må man godt drømme om 🤞
#4 RomanEmpire
2017-10-12 10:56
Skuffende performance af heroic. De har spillerne, men er taktisk for lette at læse. Går bare ikke imod Msl og ave.

Men enig i at komme i kvartfinalen og slå sk i en bo3, er over al forventning når alt kommer til alt. Dog fesen måde at gå ud på.

Astralis og faze mødes i finalen, og der vinder faze. Astralis har er ikke gode nok taktiske, til at lukke så store individuelle spillere ned. De strugglede selv da de havde kio og allu.
#5 fremilyset
2017-10-12 11:21
Var det et svar til mig? :)
Jeg tror på North - vi kan vædde 2 æbler og 1 banan? :)

Det med deres taktikker og de er for nemme og læse, der siger valde jo netop også at de havde gjort deres forberedelse grundigt til kampen.
#7 RomanEmpire
2017-10-12 16:50
Nej, var ikke ment som et svar til dig :o)

"Jeg tror på North - vi kan vædde 2 æbler og 1 banan? :)"

Sikker på at din økonomi kan holde til sådan et stort indhug ;o)
#9 fremilyset
2017-10-12 17:27
Nej har ikke råd til mere. Afdrag på realkredit og banklån falder altid her i oktober og bilen ville laves for 10k 🤑🤑.

Men 3 frugter for 6 kroner går lige 😉
#6 arseface
2017-10-12 11:57
Jeg forstår ikke den hyper der er omkring Faze i øjeblikket. Ok, de vandt ESL NY, men det var efter sejre mod Liquid og C9. Ikke ligefrem super modstand. North havde en vanskeligere vej i DM Open med C9 og Immortals. I ESL ligger de på 10-8. De er selvfølgelig favoritter med de navne de har samlet, men jeg kan sagtens se North gøre ondt på dem. Og Astralis for den sags skyld.

For mig er det ret åbent mellem de 3. C9 er jeg som chanceløse, mens det er ca 33-33-33 af hvem af de 3 resterende hold der løber med dem. OK, måske større chance til Astralis fordi de har den nemme semi, men omvendt har Faze/North set bedre ud efter sommerpausen.
#8 RomanEmpire
2017-10-12 16:58
>Jeg forstår ikke den hyper der er omkring Faze i øjeblikket.

Synes også deres hype er overdrevet. Dog har hype ingenting at gøre med min prediction. Norths chance ligger helt klart i at de har en kæmpe taktisk resource i ave, + MSL og North generelt er ret struktureret. Så hvis de skal stække FaZe, skal de virkeligt gå all in på strategi og taktikkerne. Fordi individuelt så kan cajunb, msl og aizy svært følge med dem på FaZe. Dog har jeg ikke set North lave nogle geniale genistreger endnu, så jeg ser ingen grund til at tro de vinder, medmindre de faktisk bryder den tendens. Hvis tingene køre som de altid har kørt. Så tror jeg at North bliver kørt over.

Astralis har slet ikke så gode taktiske resourcer som North. Men omvendt er de nok bedre samlet som hold. De er stærkere mentalt, og er stærkere individuelt. Dog har Astralis nærmest altid haft problemer med FaZe selv i deres svagere version, så tror bare ikke at Astralis står særligt godt til FaZe. Astralis er et af de stærkeste allround teams. Hvilket gør at de altid ligger i toppen næsten. Deres bundniveau er ekstremt højt. Dog synes jeg virkeligt de mangler noget for at være en consistent title contender. De hænger næsten altid omkring fjerde pladsen max, fordi hold som SK bare er mere komplet, og fordi hold som FaZe bare skyder dem ud.
#11 Rytter
2017-10-12 17:50
Du mener vel ruggah når du skriver ave 🤔?
#12 RomanEmpire
2017-10-12 18:44
Havde faktisk glemt at ruggah eksisterede. Men ja, det gør dem jo ikke mindre taktiske at have endnu en hjerne i ham.

Må ærligt erkende at jeg ikke kender ruggah specielt godt. Så jeg ved ikke hvad han er i stand til. Har hørt om MSL som caller overfladisk, og har hørt mere i dybden hvad ave kan. Jeg har fået at vide at ave hjælper North som analytiker. Så derfor nævnte jeg ave. Så jeg gik udfra at når de spiller nogle af deres vigtigste kampe overhovedet at de trækker på ham som resource. Men jeg ved det selvfølgeligt ikke, da jeg ikke er inde i deres maskinrum.

Men jeg er selvfølgeligt ked af at jeg glemte din kæreste fra 1.6, og senere source tiden af ;o)
#13 ruggah
2017-10-12 19:41
ave har ikke hjulpet siden Cologne (så vidt jeg husker). Han bruger størstedelen af sin tid sammen med akademiet :)
#14 RomanEmpire
2017-10-12 19:59
Tak for info.
#15 arseface
2017-10-12 20:09
Fedt at du svarer herinde. Hvorfor egenligt ikke? Når man har en god ressource i huset og deltager i et af de helt store events, giver det vel godt mening med lidt ekstra assistance? Eller er det for bøvlet?
#16 ruggah
2017-10-12 21:25
Den kan vi tage i et interview en gang, hvor der er mere tid til at forklare det :)
#17 Rytter
2017-10-12 21:45
Jesus..
#10 klimox
2017-10-12 17:33
Dansk finale LETS GO!