Opret Log ind
FaZe er vinderne af ESL One New York!
Det var i overbevisende stil, at FaZe vandt finalen over Liquid
Skrevet af: Arthrangos    17. september 2017 22:48    #ESL #One #NewYork #FaZe #Liquid #karrigan  

karrigan var on fire på Inferno!

FaZe har netop sikret sig førstepladsen til ESL One New York efter en overbevisende 3-0 sejr over Liquid.

Finalen blev skudt igang på Inferno, hvor FaZe viste fra start, at de var kommet for at vinde. FaZe formåede nemlig at vinde alle 15 runder i den første halvleg, hvor vi blandt andet så karrigan med en score på 15-0. Liquid fik herefter sikret sig sine første runder, men der gik ikke længe, før FaZe fik den manglende runde, hvilket de gjorde med en score på 16-3.

Nu stod den på FaZe's map pick, Overpass, hvor det igen var FaZe, som ved halvleg var det bedre hold. De stødte dog på mere udfordring i denne omgang, da Liquid var i stand til at få fire runder i den første halvleg. Det så derfor ud til at blive endnu et hurtigt map for FaZe, men dette var dog ikke tilfældet, da Liquid herefter viste, at de også kunne vinde runder på T-siden. Overpass endte ud i den 30. og sidste runde, hvor FaZe sikrede sig en 2-0 føring, da de vandt mappet 16-14.

Liquid skulle derfor forsøge at vinde det tredje map, Mirage, hvor de startede på T-siden. FaZe sikrede sig dog endnu en massiv føring ved halvleg, hvor de hentede hele 11 runder hjem. Den gode stime fortsatte for FaZe på T-siden, og til sidst kunne de også kalde sig vinderne af ESL One New York, da de lukkede Mirage 16-4.

ESL One New York 2017
Bedst af fem maps
Liquid
0 - 3
FaZe
de_inferno 3 - 16 de_inferno
de_overpass 14 - 16 de_overpass
de_mirage 4 - 16 de_mirage
de_nuke de_nuke
de_train de_train

FaZe har dermed sikret sig førstepladsen til dette års ESL One New York, hvilket også udløser en præmie på $125,000 (780.000 kroner). Plads- og præmiefordelingen for ESL One New York ser derfor ud som følger:

  • 1. plads: eu FaZe - $125,000 (780.000 kroner)
  • 2. plads: us Liquid - $50,000 (310.000 kroner)
  • 3.-4. plads: br SK - $25,000 (155.000 kroner)
  • 3.-4. plads: us Cloud9 - $25,000 (155.000 kroner)
  • 5.-6. plads: dk Astralis - $8,500 (53.000 kroner)
  • 5.-6. plads: cis Na'Vi - $8,500 (53.000 kroner)
  • 7.-8. plads: fr EnVyUs - $4,000 (25.000 kroner)
  • 7.-8. plads: pl Virtus.pro - $4,000 (25.000 kroner)
#1 Azioom
2017-09-17 22:48
Super spændende finale...
#2 enits
2017-09-17 22:51
FaZe er sgu for vilde. Er spændt på at se, hvad de kan byde på fremover!
#3 Martin
2017-09-17 22:53
Hold nu kæft de var gode.
#4 DMGZ
2017-09-17 22:53
Fantastisk turnering af GuardiaN og olofmeister.. men igen Niko.. Kæmpe maskine! Stort tillykke til FaZe!
#6 Martin
2017-09-17 22:57
Rain mand! Flækker stort set alle pistolrunder.
#5 RomanEmpire
2017-09-17 22:57
Flot performance. Men glæder mig til at se dem mod bedre hold end Liquid. Et godt spillende Astralis, SK, og G2 i en bo3.

SK og Astralis virker helt væk lige nu.
#11 BarcodeNone
2017-09-17 23:16
Når man tænker på at både SK og Astralis ikke har skullet arbejde med holdudskiftninger, så ser de temmeligt uforberedte ud må man nok sige.
Specielt Astralis burde have kommet ud som lyn og torden ligesom G2, da de satte alt på et bræt omkring Krakow.

Tilgengæld er EL gruppe D da blevet meget mere spændende lige pludselig.
#15 TheSmilingGun
2017-09-18 07:16
Både SK og Astralis burde have smadret Liquid før fulde drøn!
#7 doubleD
2017-09-17 22:58
Satme et giftigt hold de har fået sig der.. Liquid så lidt tamme ud i finalen dog, så bliver spændende at se det her Faze lineup i nogle flere BO3s mod de øvrige top5 mandskaber over de næste par måneder.
#8 logiNzxD
2017-09-17 22:59
Gz Karrigan og CO..
I spillede for sygt! Fortjent
#9 imex
2017-09-17 23:03
Super fed finale!
#10 SEBM1337
2017-09-17 23:06
'Dårlig rostechange'
?????
#14 geezy
2017-09-18 00:30
What... wait?
#12 BarcodeNone
2017-09-17 23:26
Jeg kan ikke huske hvornår man sidst har set en så stilsikker turneringsejr fra start til slut. INGEN fik jo et ben til jorden.
Egentligt en mærkelig og lidt anti-klimatisk turnering over hele linien når man ser på navneværdien.
#13 Riad
2017-09-17 23:33
Det var sgu lidt af en kedelig finale imo, men jeg kan hellere ikke tag det fra FaZe, at de spillede godt CS! Glæder mig til at se dem fremover mod nogle lidt stærkere modstander. :)
#16 mespe
2017-09-18 07:54
Ja okayyy
#17 fierce
2017-09-18 09:09
Fik desværre ikke fulgt så meget med i denne turnering men når man ser på resultatet ser det godt nok underligt ud.. Men flot af FaZe og egentlig et eller andet sted, er jeg glad for det. Det betyder bare at toppen ikke er så ensidig, det er rart at både G2, SK, Astralis og FaZe kan skiftes mellem at vinde og så kommer der lige lidt "overraskelser" i form af Gambit, North og Liquid osv. engang i mellem. Det er sgu lidt sjovere end det bare er SK vs. Astralis hele tiden, selvom man selvfølgelig gerne ser den danske fane i finalen, dermed dog uantastet om det er Astralis eller north.
#18 Ra1nb0wD45h
2017-09-18 13:16
Du mangler North synes jeg..

*Edit* i samme linje som Astralis og SK.. ;-)
#19 fierce
2017-09-19 16:32
Nu har North jo ikke udvist dominans som de andre hold har - endnu :o)
#20 Ra1nb0wD45h
2017-09-19 17:47
Jovist, Astralis vandt en Major. Men er det ikke mere hypen omkring dem der gør dem bedre? Jeg synes bestemt North har vist meget også.
#21 fierce
2017-09-20 10:15
http://wiki.teamliquid.net/counterstrike/Astralis/..
http://wiki.teamliquid.net/counterstrike/North/Res..

Hold nu op.. Jeg er også tilhænger af North, men vær nu realistisk. Der er ingen tvivl om, at North har momentum og udviser stort spil LIGE NU, men ser man tilbage har Astralis uden tvivl været berettiget til titlen som Danmarks bedste hold. Det er jo netop derfor jeg skriver at det er RART det ikke er så ensidigt længere og at North netop er begyndt at spille med.. Kig på resultaterne og fortæl mig at "Astralis vandt en major" og North har "vist meget også".. North har ikke før nu ligget i toppen sammen med Astralis, SK og FaZe så selvfølgelig hører de ikke til i den linje, når de først nu er begyndt at drille de helt store.
#22 fierce
2017-09-20 10:44
https://goo.gl/Cff649
https://goo.gl/vqZ5KE

Links der fungerer..