Opret Log ind
Retningslinjer for Dust2.dk Players Arena*
Nu har DPA kørt godt to uger og derfor er det på tide med en opdatering, blandt andet omkring autoban og en foreløbig Top 10 over spillere i den her måned.
Skrevet af: rijaH    16. september 2017 20:54    #DPA #Dust2PlayersArena  

Efter godt to uger med Dust2.dk Players Arena er det tid til at give en lille opdatering på vores samarbejde med FACEIT.com og  lidt nærmere retningslinjer for at benytte DPA.

I skrivende stund er der 2.305 medlemmer af Dust2.dk Players Arena og på de sidste to uger er der spillet lidt over 2500 kampe, hvilket må jo siges er ganske imponerende og vi er mere end tilfreds med hvordan tingene kører. Er du ikke joinet endnu kan det sker her.

Ingen opdeling

Vi har desværre ikke fundet en god løsning på opdelingen af arenaen endnu og derfor holder vi systemet som det er, lidt endnu. Men vi er åbne over for forslag og holder øje med alle tråde med emnet i. 

Ingen smurfs

En bruger skal desuden have minimum 200 timer i CS:GO. Dette er for at undgå smurfs, som i øvrigt er imod FACEIT’s regler og for at eliminere nybegyndere.

Udelukkelser

Bans gives automatisk ved dodge af queue, den er lige nu på en halv time. Ban gives også automatisk ved leave af en kamp eller ved at være AFK. Den er på 1 dag.

Toxic eller usportslig opførsel giver som udgangspunkt 3-7 dages udelukkelse alt efter graden af forseelsen.

På nuværende tidspunkt vises der, at der er 10 minutter til at komme ind på serveren, men det er en kendt bug hos FACEIT, som også er på det almindelige FACEIT system. Dette betyder, at man kun har 5 minutter til at joine ellers tildeles der et leaveban svarende til 1 dags udelukkelse. De 5 minutter starter fra sidste veto.

Cheat er helt udelukket og giver et permanent ban. Det vil desuden også betyde at man er udelukket fra at deltage i Dust2.dk's turneringer.

Klager

Ønsker man at klage over en spiller vedr. toxic/usportslig opførsel eller andet kan det gøres via vores klageformular her og en admin vil tage stilling til det herefter.

Yderligere skal alle selvfølgelig benytte vores TeamSpeak til kampene, der har adressen: ts.gosu.dk:8000 og er der brug for en admin så kan vi kontaktes via Discord.

Top 3 rykker i DPL*

Efter samtaler med spillerrådet bliver det justeret fra 5 til 3 oprykkere i denne måned. Det lader til der har været en misforståelse med manglende oprykning, men som meldt ud i første nyhed om Dust2.dk Players, så rykker de bedste DPA spillere naturligvis op.

Top 10 i Dust2.dk Players Arena ser lige nu ud som følger:

Desuden kan @Dust2Players følges på Twitter.com, hvor vi jævnligt ligger plays ud, så husk at have dit Twitter handle på din profil så vi kan tagge jer. Her opdaterer vi også hvis der skulle opstå problemer med arenaen. 

#1 beck
2017-09-16 20:58
Er det ikke én regel at man skal joine TS når man spiller en kamp?
#2 rijaH
2017-09-16 20:59
Det er rettet :)
#4 beck
2017-09-16 21:03
Tak!
#3 RomanEmpire
2017-09-16 21:01
Fanme fedt nickname det der "regntoej" - Minder mig om asiatere der vælger random engelske ord som deres nickname.
#6 Typos
2017-09-16 21:05
Det sjove er at han kalder sig og Afroasiaten :), men er kendt som Skralde
#7 Mrnobody
2017-09-16 21:08
Swift :))
#5 KomisK
2017-09-16 21:05
Gutter hvordan kan man joine?
#8 rijaH
2017-09-16 21:09
Har lige smidt link ind i toppen ;)
#9 TheKonkel
2017-09-16 21:15
Har lige spillet min første kamp, tak til matesne for carry. Der var fanme en dejlig kommunikation..
#10 birdfromsky
2017-09-16 21:17
Synes virkelig det er ærgeligt, at det ikke bliver delt op. Det bliver mere eller mindre lotto.
Derudover er det lidt mærkeligt, at i ændre reglen om at denne måned tæller - det virker lidt som en esport.dk beslutning imo.
Tror og håber stadig på det bliver fedt!
#11 Martin
2017-09-16 21:19
Det har da hele tiden været meningen nogen rykkede op?
#14 Martin
2017-09-16 21:27
Står også i første nyhed vi skrev om det. Selvfølgelig skal der været noget på spil. Så sent på måneden startede vi heller ikke.
#15 Rall0w
2017-09-16 21:31
Det er ikke det admins har fortalt og tror størstedelen har forstået at dette var en test periode, så ingen rykkede op.. :)

Som der står i denne nyhed..

"Denne måned er stadig i testfasen og det var derfor også meningen at"INGEN" ville rykke op, men med det hårde arbejde flere spillere har lagt allerede så har vi besluttet at top 3 rykker op i Dust2.dk Players Lounge den 1. oktober."
#18 Martin
2017-09-16 21:34
Det er trist hverken admins eller brugere læser nyhederne :D
Men har som skrevet i intro hele tiden været meningen.
#19 Rall0w
2017-09-16 21:39
Den må i lige tage op på et møde, der må være gået noget galt i kommunikationen. :)
#22 Martin
2017-09-16 21:47
Naturligvis.
#37 birdfromsky
2017-09-16 22:32
Så tager jeg den på min kappe :D
Jeg håber stadig at i fixer noget med opdeling asap - Synes stadig fpl-c og fpl opdeling i sverigie er virkelig god. Ved at man skulle ansøge til fpl-c delen hvor der så var en som læste de små "interviews" igennem og derefter tilføjede han dem til gruppen eller ikke.
#61 Martin
2017-09-16 23:47
Ved du noget om deres kriterier?
#62 birdfromsky
2017-09-17 00:01
har svaret i privatbesked
#88 birdfromsky
2017-09-18 00:56
Vil stadig gerne have du svare tilbage hvad du tænker om det hele :)
#63 SpyZe
2017-09-17 00:04
der har været oprettet op til flere tråde om spørgsmålet om man kan rykke op og vi fik det svar hver gang at det gjorde man IKKE men, nu kan man?? det giver jo bare ingen mening at gøre det i midten af en måned. her er et link til en tråd hvor vi får et nej til oprykning. http://www.dust2.dk/Community/3685-dpa-top-5
#72 grand
2017-09-17 01:47
http://www.dust2.dk/Nyheder/3569-retningslinjer-fo..
#78 Martin
2017-09-17 10:05
I præsentationen skriver jeg, at vi har oprykning fra begyndelsen.
Det er beklageligt at man ikke forholder sig til det. Det står ret klart præciseret for alle.
Heldigvis så har alle en chance i næste måned. Og næste igen etc.
#12 zkalle
2017-09-16 21:21
Syntes virkelig pick/Ban ting skal være random ligesom det var før, der er så mange der kommer med "jeg er lan med X,X,X" eller så er der en mongoloid i low level som ikke fatter at vælge så bliver det x5 level 10'ere mod en average elo på 1400 og det er altså lidt nedern for dem på lowelo holdet:D
#13 RaXXa
2017-09-16 21:26
hvad nu hvis man bor sammen med en mate? xD
#27 Hani
2017-09-16 22:01
Så er det vel også sjovt at skyde ham ud hvis man kommer imod hinanden? :D
#29 Mrnobody
2017-09-16 22:02
"Så kigger de jo bare skærme H3H3"
#40 RaXXa
2017-09-16 22:36
vi har lavet en aftale om at vi går i kniv kamp
#41 Mrnobody
2017-09-16 22:39
Dafuq
#48 RaXXa
2017-09-16 23:03
irl og i spillet xD
#79 Martin
2017-09-17 10:06
Hahahahahaha :D
#17 grand
2017-09-16 21:34
Der er ikke noget som hedder "Jeg SKAL være med X". Det er solo ladder = queue op alene, spil med det hold du får.
#25 zkalle
2017-09-16 21:53
Men når folk skriver "Jeg er lan med albert" Så vælger den anden captain stortset altid at lade den person være.

Det burde bare blive ændret. Hvis i ikke laver det random så i det mindste lav en ny hub eller en nye queue metode sådan at level 8-9-10 kan queue sammen og så kan resten spille mod hinanden. Det bliver bare unfair kampe rigtig ofte :)
#26 grand
2017-09-16 21:55
Vi tager alle forslag til overvejelse og vil sørger for det bliver godt for alle parter.
#20 Rubel
2017-09-16 21:39
+1
#21 prinsgemalen
2017-09-16 21:44
Jeg har indsendt en "klage". Ærgeligt man er nød til det! det er ellers fremragende med denne gather kanal
#23 madsztw1
2017-09-16 21:50
fordeling burde være der

noget med level 1-7 spiller sammen og top5 rykker i dpa
level 7-9 spiller sammen og top5 rykker i dpa
og så 10 sammen i dpa

der er alligevel ingen grund til at low levels er i dpa, selv hvis en low level ved held skulle ende i top3 kan han med 99% sandssynlighed alligevel ikke spille med i dpl
#24 Martin
2017-09-16 21:52
Som low level synes jeg personligt ikke det er sjovt hverken at blive carried eller owned af en eller flere klassespillere.
Som sagt er der nogle forslag på bordet og vi lytter efter flere.
#28 vaMp
2017-09-16 22:02
1-7 spiller sammen og top 5 rykker i DPA.
Level 8-10 spiller sammen og top 3 rykker i DPL.

Synes det er en fair nok fordeling.
Det giver ingen mening at have en åben ladder hvor ALLE kan rykke sig op i DPL, på et eller andet tidspunkt vil der være oprykkere der ikke har niveauet til at spille i DPL alligevel. Det ville være det samme som at hvis FPL-C ikke fandtes, og spillere fra master går direkte til FPL. Og så alligevel ikke, for ALLE uanset niveau kan i teorien komme direkte ind i DPL med nuværende system. Det giver absolut ingen mening. Det er spild af alles tid.
#31 Martin
2017-09-16 22:04
Men man rykker jo så ikke OP i DPA.
Det afhænger jo bare af ens level. Det kan man vel få til at stige andre steder end ved at spille i en Dust2.dk ladder?

Bortset fra det, så synes jeg det ser fornuftigt ud sådan der.
#42 vaMp
2017-09-16 22:40
Nej, men der tænker jeg så at man laver en anden ladder for at kunne kvalificere sig til DPA lidt ligesom vnG skriver i #30.

Men kan godt se det bliver et problem hvis en lvl 2 fra "DPC" rykker sig op i DPA, når han ikke har level requirement. Går ikke ud fra man kan "ignore" level requirement for folk som har kvalificeret sig fra DPC. En eller anden form for whitelisting?
#43 Martin
2017-09-16 22:41
Rent teknisk er det ikke muligt.
Der er sådan to lister: Max og minimum.
#44 vaMp
2017-09-16 22:47
Øv bøv. Tror du det ville være en mulighed for jer at tage kontakt til faceit for at høre om det kunne blive til en realitet? Eller er det måske for meget arbejde.

Jeg tænker nemlig at vnG's eksempel vil være den bedst mulige måde at håndtere det på, bare for at skabe en form for 'middle ground' også. Lidt ligesom faceit's normale FPL system.

Grind fra bronze til master (DPC) -> master top 60 til fpl-c (DPA) > fpl-c til FPL (DPL).
#50 OJ1738
2017-09-16 23:09
I bliver nødt til asap at få nogle level-restriktioner op at køre. Fx lvl 8-10+ eller noget.

Ja, der er nogle få lavere levels som er gode nok, men de kan jo så slå sig sammen og grinde noget ELO og så nyde at spille DPA når deres grind har båret frugt.
#49 KarK
2017-09-16 23:08
Mads :)? jeg er lvl 4 fordi jeg ikke sidder og har den store tid til at spille - skal jeg straffes i niveau for det :D
#59 madsztw1
2017-09-16 23:36
ja du er noob ;pPP
#65 KarK
2017-09-17 00:07
skal der linkes kampe :)
#66 onas
2017-09-17 00:12
yo, ikke fan

Er 1400 elo, men kan snildt følge med, dem som er 2500 - 3000 elo, som jeg que'er med meget tit :)
#67 DamiX
2017-09-17 00:23
True
#68 vaMp
2017-09-17 00:49
Hvis du så snildt kan følge med burde det jo heller ikke være et problem at grinde 600 ELO.
#69 onas
2017-09-17 01:13
Det så mit dilemma
Queue med høj elo - Høj average, vinder 10 taber 50

solo queue - nederN
#80 eZo
2017-09-17 11:34
Men så ville det jo heller ikke være noget problem for dig, at vinde den queue for level 1-7?
#83 g0ni
2017-09-17 16:20
+1
#30 vnG
2017-09-16 22:03
DPC - Casual
Arena princip, men alle under LVL 8 starter her. Top X rykker op hver måned. Stadig X antal timer på CSGO som adgangskrav.

DPA - Arena
Arena, samme setup som idag - man er dog enten LVL 8-10 eller kvalificere sig gennem DPC

DPL - Liga?
Samme princip som i dag.

Jeg har ingen gode ideer til hvordan man administrerer det - tænker dog at både giver nogen mere lige kampe og sikre at der en opnåelig gulerod for alle niveauer.
#32 Martin
2017-09-16 22:04
Top 10 kan jo ikke rykke op. Det afhænger jo kun af individet. Du kan vel grinde på en anden ladder og stige i level?
#33 vnG
2017-09-16 22:05
Huh? Du tænker at det bliver umuligt at administrere, hvis ikke man har LVL som en klar indikator?
#38 Martin
2017-09-16 22:35
Jeg mener at spiller jeg i Casual fordi jeg er lvl 2, så selv om jeg "vinder" rækken, så er jeg måske stadig ikke level'et op, så kan jeg jo ikke rykke op.
Omvendt, hvis jeg spiller i casual, men bliver nummer 20, men ved siden af grinder et andet sted kan jeg jo godt levele op.

Forstår du :D?
#57 vnG
2017-09-16 23:27
Jeg tænker at tankegangen er den samme som jeres nuværende omkring DPL.

Man er velkommen hvis man er TOP10 i Danmark, medmindre at man kvalificere sig fra DPA.

Samme model jeg tænker fra DPC til DPA - du udskifter bare top10 i Danmark, med LVL 8+

EDIT: Læste dit svar længere nede, omkring systemets eneste måde at inddele efter - så er min idé ret umulig, da det kræver manuelt række inddeling i et absurd stort omfang.
#46 Martin
2017-09-16 22:58
Altså det kommer til at gå på folks individuelle level og ikke deres placering på ranglisten som nu.
#51 Flisebent
2017-09-16 23:10
Hvad hvis man f.eks spiller på esea og ligger godt til der, skal man så grinde sig op igennem sølet?
#53 Martin
2017-09-16 23:16
ESEA har ikke noget med FACEIT levels at gøre.
#56 Flisebent
2017-09-16 23:25
Netop, så hvis man hypotetisk var rank a+ på esea og level 3 på faceit er man så nødt til at spille sammen med folk på et lavere level i en eventuel dpa-c eller grinde sig op i normal faceit?
#58 Martin
2017-09-16 23:30
Det vil jo så være konsekvensen, hvis det bliver opdelt efter levels.
Det vil være umuligt at tjekke 3000 spillere manuelt.
#60 Flisebent
2017-09-16 23:37
Okay, tak for svaret.
#36 Kasper
2017-09-16 22:29
Du glemmer vist at læse hvad der bliver skrevet. Synes det er en tildens der hænder ofte.
#39 Martin
2017-09-16 22:35
???
#45 Kasper
2017-09-16 22:50
Forslaget går ud på top X rykker op fra DPC. Der bliver ikke skrevet noget om top10. Top X rykker op uafhængig af dit faceit lvl obviously.
Derudover kan lvl 8-10 rykke op i DPL. Forstår du? :-)
#47 Martin
2017-09-16 22:59
Ja det kan jeg se, men det jeg mener er at det kommer til at gå på folks individuelle level og ikke deres placering på ranglisten som nu.
Systemet tillader os at sortere efter deres lvl med minimum og maximum.

Giver det mening?
#34 slize
2017-09-16 22:16
så top3 i DPA denne måned ryger også i DPL? :)
#52 Mrnobody
2017-09-16 23:11
Det står skrevet :)
#35 WeiZ
2017-09-16 22:25
Synes i skulle forholde jer til det er top3 der ryger ind.
#54 Katihat
2017-09-16 23:19
Jeg synes det er et super fedt koncept i har startet. Har kun spillet to kampe indtil videre, men i de to kampe var alle super venlige og kommunikerede godt.

Jeg er low level, og er som sådan ligeglad med alt af ranks osv., men prøver stadig at gøre mit bedste i kampene. Jeg er ligeglad om jeg bliver owned eller ej, men jeg kan udemærket forstå, hvis de som prøver at nå op i DPL er trætte af at random levels på deres team mates trækker ned. Så det er jo nok egentlig ikke op til os low levels at bestemme hvordan opdelingen skal være. I det lange løb er der nok også større chance for et dårligere community, hvis nogle spiller meget seriøst for at rykke op, og andre bare spiller for at hygge.

At dele det 100% op efter rank synes jeg dog umiddelbart må være svært at administrere eftersom kampe i selve gatheren ikke tæller med. Så giver man faktisk spillerne flere grunde til ikke at spille på dust2's gather, da man ikke kan bruge det til noget, hvis man jagter en oprykning. Samtidig må det også være svært at administrere en liste ud fra noget folk gør i helt andre kampe uden for liga systemet. Man gør sig jo helt afhængig af, at folk spiller seriøst efter at ranke op på face it.

Jo flere opdelinger der bliver, jo længere bliver ventetiden til kampe også, selvom én ekstra opdeling måske ikke er kritisk på det punkt.

Det bedste ville måske være at bruge samme system som oprykningen til DPL: at spillere både kan inviteres og rykke op til niveau to (men at alle ellers starter i niveau 3), men det kræver nok en ganske god oversigt over de spillere der ligger lige under DPL, og jeg ved ikke om der er nogen som har den oversigt.

Dust2's top 10 liste er jo et godt værktøj i forhold til DPL, men eftersom man ikke har en top 20-30, så bliver der en del arbejde at gøre for admins, med at sortere, hvem der skal inviteres direkte i niveau 2, og top 20-30 vil nok uanset hvad være så ustabil, at det er svært at definere.

Men tak for et fedt initiativ dust2, jeg kommer helt sikkert til at hygge mig med noget gather på serverne fremover også, uanset hvordan strukturen bliver :)
#55 Katihat
2017-09-16 23:20
Holy shit en mur, undskylder for min skrivemani, og forventer ikke nogen læser det :)
#89 mespe
2017-09-18 10:19
Du kommer frem med nogle gode pointer, så tror sgu det er helt i orden :)
#64 bammZL
2017-09-17 00:07
dyrensborg er newbie
#77 LATINOBOMBEN
2017-09-17 05:44
+1
#99 domax
2017-09-20 09:43
+yen
#70 wazer
2017-09-17 01:27
Så personen som er top1 lige pt, har flere accounts med smurfs han spiller på, hvorfor er han så ikke bannet endnu?
#73 grand
2017-09-17 01:53
Du må meget gerne udfylde her med alt du har: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe3E8bA8i..
#71 TheKonkel
2017-09-17 01:27
Ahhh... jeg spillede nogle kampe iaften, jeg hyggede mig sku... selvom ikke alle kampe var lige fair, så fik jeg også nogle gode kampe ud af det.. jeg syntes det positivt vi kan spille en masse danskere sammen.

Hvis man vil i DPL vil jeg mene man bare skal give den gas, så skal der nok være nogen der opdager i goe nok..

Hold med alt jeres brok og vær taknemmlige for vi har den fedeste spiller arena hvor man måske kan finde nye holdkammerater, eller bare venner.

Vi har endeligt et sted igen hvor danske spillere kan mødes og hygge.. I går sku for meget op i det guys !! Men jeg forstår jer godt, det er da fedest at være den bedste i DK. Men bliv det istedet for med et hold, så der jo direkte invite hvis i bliver top 10. måske bliver den lavet om til top 20 hvem ved.
#74 SEBM1337
2017-09-17 03:46
Til en start, for at formindske folk der fatter 0 og vælger randoms uden at kende level overhovedet - så kunne det være smart at det blev de 2 højeste elo der er leaders / lave det random mellem de 5 højeste elo's i queuen eller ligende.
#75 zypath
2017-09-17 04:07
+1 på den!
#84 SEBM1337
2017-09-17 22:04
og -1 på din klamme position lige uden for CT con på cache, ej hvor blev jeg skudt ud mange gange af dig!!! :D
#85 zypath
2017-09-17 22:35
haha <3
#76 grand
2017-09-17 04:08
Det er en ting faceit allerede arbejder på at få implementeret nu.
#81 t0mmyy
2017-09-17 11:46
ja tak, kampen føles allerede unfair når den ene leader har 1000 mere elo end den anden :D
#90 mespe
2017-09-18 10:21
og 50 mere IQ :))
#82 p1xar
2017-09-17 16:10
Betyder det at tidligere bans bliver løftet?
#87 grand
2017-09-17 23:06
Hvad?
#86 Thranum
2017-09-17 22:42
Jeg synes egentlig godt man kunne sætte straffen op vedrørende dodge af queue.
#91 mespe
2017-09-18 10:21
Roooolig nu
#92 n1m4
2017-09-18 19:36
De 2 personer med højst AVG Kills til at blive 1 & 2 vælger?
#93 revilioN
2017-09-19 09:23
så vil folk bare bait endnu mere for frags
#94 Rushy
2017-09-19 09:36
Men alligevel bedre end en lvl 1-3 vælger? :)
#95 revilioN
2017-09-19 13:29
tror jeg skam ikke :D man kan ikke komme i et game hvor folk rent faktisk prøver at vinde.. p.t handler det kun om stats for folk :D ødelægger det sjove
#96 Rushy
2017-09-19 15:04
Men nu hvor folk allerede går så meget op i stats, hvorfor så ikke bare gøre det sådan at den med bedst avg styre det?
#97 n1m4
2017-09-19 22:43
Ved ikke hvilke rotter du har spillet med, men har ikke spillet med nogen der går så meget op i stats i et match room at de bliver nød til at bait hver runde.
#98 revilioN
2017-09-20 08:34
legit alle games jeg spiller er der minimum én der bare baiter for frags, sætter sig tilbage, lytter ikke osv.
#100 n1m4
2017-09-20 15:53
Eller jo, har os spillet med ham der Guldbrandt - Vildeste baiter og snakket slet ikke
#101 revilioN