Opret Log ind
Dust2.dk præsenterer Final 4; ny turneringsstruktur og bedre hold
Efter evaluering sammen med flere hold og spillere, er vi nu klar til at løfte sløret for vores nye turneringsstruktur.
Skrevet af: Sander    12. august 2017 16:37    #dust2 #turnering #final4 #masters #challenger #open  

Da vi i maj 2016 startede Dust2.dk, gik der ikke lang tid, før vi afholdte vores første cup. Dengang havde vi ingen anelse om, at den ville udvikle sig til et omfattende turneringssystem, da den senere blev til Masters, mens både Challenger og Open kom til.

CS:GO er dog meget omskifteligt, og mange vil gerne ind og være en del af det, og derfor har turneringer været lidt presset på det seneste, da markedet har ændret sig.

Derfor har vi i samarbejde med flere af de danske hold længe arbejdet på at udvikle formatet, så vi fortsat sikrer et højt niveau i turneringerne, som samtidig giver holdene mulighed for at stige i niveau og prøve kræfter med topholdene.

Det er vi nu klar til at løfte sløret for:

Dust2.dk PlayGames.dk Open

  • Open forbliver med samme koncept. Mellem to og fire hold kvalificerer sig til Challenger.
  • To Open per måned med plads til mellem 32 og 64 hold.

Dust2.dk POWER Challenger

  • Holdene består som udgangspunkt af bobler-holdene (dem der var tættest på top 10), mens der suppleres fra Open. Det kan dog variere fra måned til måned alt efter, hvordan hold-situationen på scenen ser ud.
  • Challenger er to GSL grupper, som spilles hver sin dag. Top 2 i hver gruppe går videre til Masters.
  • Fra Challenger spiller i alt fire hold sig i videre til Masters.

Dust2.dk eOddset Masters

  • Holdene fra Top 7 til 10 inviteres direkte hertil.
  • Dermed er der otte hold i alt med de fire, som kvalificerer sig fra Challenger.
  • Dette bliver single elimination Bo3, så vi starter direkte ud i kvartfinalerne.
  • På dag ét spilles de fire kvartfinaler, mens dag to er afsat til semifinaler og finale.
  • Vinderen af finalen går videre til Final 4.

Dust2.dk eOddset Final 4

  • Dette er den største ændring, og hertil inviteres holdene fra Top 4 til 6.
  • Derudover kommer der ét hold fra Masters, så der bliver samlet fire hold.
  • Disse hold spiller en BO3 GSL gruppe, med runde 1 og 2 den første dag.
  • Dag to er afsat til decideren og finalen - holdet der bliver nummer et i gruppen, får en fordel i veto.
  • Præmierne varierer, men denne gang er der 15.000 kroner til vinderen og 5.000 kroner til nummer to.

Hvis nogle hold afslår invitationen, er Dust2.dk i sin fulde ret til at invitere et hvilket som helst andet hold, som vi mener opretholder niveauet og konkurrencen.

I forbindelse med annonceringen af det nye format, har vi haft fat i Inzta fra Tricked, som herunder fortæller, hvorfor Tricked støtter op om det:

Formatet passer os rigtig godt. Det er fedt at få lov til at spille mod de bedste hold i Danmark (udover top3). GSL BO3 gør samtidig, at det vil være de bedste to hold, der kommer til finalen, da jeg føler BO1 kan være random til tider. Jeg synes, det er et spændende format, og jeg glæder mig til at prøve det af.

Jeg synes samtidig, det er fedt (no offence), at man ikke skal bruge den første dag af D2 Masters på at spille et gruppespil. Jeg tror også, at dette format vil sikre, at top 4-6 hold vil deltage i fremtiden, og at vi forhåbentlig ikke vil se frafald i deltagelse, ligesom vi tidligere har gjort.

Det er en ændring i formatet, men den har været nødvendig for at opretholde det høje niveau. Vi har dog allerede datoer og de inviterede hold klar til augusts turneringer, som kan ses herunder:

Dust2.dk POWER Challenger #13

  • 17. august - Gruppe A: ZetMac, Odense, Sørby Academy og nark0se
  • 18. august - Gruppe B: SUBLIFE, HS PÅ LAGER, team321 og Open #16 vinder
  • Præmie: Top 4 videre til Masters

Dust2.dk eOddset Masters #12

  • 23. august - Kvartfinaler
  • 24. august - Semifinaler og Finale
  • Inviterede hold: Fragsters, OPAA, SPRITTET og Eastern Vikings
  • Præmie: Top 1 videre til Final 4

Dust2.dk eOddset Final 4

  • 30. august - Runde 1 og 2
  • 31. august - Decider og Finale
  • Inviterede hold: North Academy, Tricked og undefined
  • Præmie: 15.000 kr. til vinderen, 5.000 kr. til nummer to

Hvis I har nogle spørgsmål, er I meget velkomne til at stille dem i kommentarfeltet. Vi har lavet et document med en oversigt over det hele i august måned, og det kan findes ved at klikke her.

Den sidste PlayGames.dk Open i denne måned er endnu ikke spillet, og I kan stadig nå at tilmelde jer, hvis I vil prøve at spille jer hele vejen op til Final 4.

#1 b0ychild
2017-08-12 16:54
Lineups
#14 Lemmy
2017-08-12 19:12
+1
#19 azyNCS
2017-08-12 19:26
Enig!:)
#61 Zemax
2017-08-13 16:27
Vi skal jo lige finde ud af hvilken af vores 40 forskellige lineups vi har brugt den sidste måned vi skal spille med :P
#2 wake
2017-08-12 16:55
Hvis det er bobbler holdene der inviteres til challenger, forstår jeg da virkelig ikke at Oxzone ikke er blevet inviteret i denne omgang, de lå i bobblerne inden sommerferien, man kan vel ikke tage noget fra at de ikke har spillet i sommerferien når folk har været på festivaller og sydpå. De spillede da trodsalt 16-14 mod forcebuy med en standin i masters.

:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
#3 mK_
2017-08-12 17:11
Trist over at du ikke har fået invite? ;)))
#10 wake
2017-08-12 18:18
Jeg er ikke en del af oxzone :D
#4 MumaCe
2017-08-12 17:15
Det bedste man vel kan gøre i sådan en situation er at vise de tager fejl og spille sig igennem Open og vise deres niveau.
#44 Martin
2017-08-12 22:59
Mange andre hold har ikke holdt ferie.
Oxzone havde en god periode, men slet ikke etableret nok endnu til fribilletter.
#45 Mads
2017-08-12 23:02
Du snakker om at oxzone ikke er etableret nok endnu, men alligevel får "HS PÅ LAGER" fribilletter på dagen, de går officiel
#48 wake
2017-08-13 06:17
Eks deeeeeee
#50 Martin
2017-08-13 07:31
Vi har alle dage inviteret hold med potentiale og spændende navne.
Der bliver tit lavet hold som overhaler alle inden om. Hver gang Berry har samlet et nyt hold har de kvalificeret sig til Masters fx. Det er bare præmissen i dansk csgo. Der er ikke en linæer kurve. Holdene lukker alt for tit.

Tre af de spillere fra hs på lagernhar sammen kvalificeret sig til Masters. Og to af dem har lige spillet ROG i Finland.

Oxzone har ingen meritter eller en historie som gør at de kommer foran i køen foran andre.
#55 str1x
2017-08-13 14:05
Men det har Sørby Acd?
#57 Martin
2017-08-13 16:12
Er pt i samme kasse som oxzone, men har været aktive i sommeren. Bl.a slået narkose.
#58 wake
2017-08-13 16:22
Håber godt nok ikke du mener niveau mæssigt, for det er da godt nok en stor løgn 😂
#59 Martin
2017-08-13 16:23
De er i massen under boblerne.
De hold er svære at rangere.
Spil open og stop tud.
#60 wake
2017-08-13 16:26
Så det du mener er at en tysk prospiller der har spillet for hold som penta, eyes on you og planetkey dynamics og bla har bombet 30 mod hold som har haft krystal og lowel inde over er på samme niveau som sørbys Academy hold? Hvad fanden gik der lige galt der.😂
#62 Martin
2017-08-13 16:28
Du er spejlblank. Du læser ikke hvad jeg skriver. Farvel.
#63 wake
2017-08-13 16:28
Muligvis, har nok også en promille på 3 lig pt. Men forstår det nok ikke helt. Måske der skulle lidt mere research til inden man rejecter holdene??;)
#64 Martin
2017-08-13 16:32
Nej. Alle har mulighed for at spille Final 4.
Vejen er længere for nogen.
Alle kan spille sig op i hierarkiet.
#65 wake
2017-08-13 16:45
Fair nok, dejligt du svare mig med en ordentlig tone den her gang. Os forbrugere er trodsalt det der holder det her gilde kørende, synes hvertfald det er tarveligt når man bliver hakket ned på, på den måde når man er uforstående overfor jeres fremgangs måde
#67 Martin
2017-08-13 17:21
http://www.dust2.dk/Nyheder/3240-dust2dk-prsentere..

Man får den respekt man fortjener.
#68 str1x
2017-08-13 17:38
Hvis peter kaster med sand - må jeg så også kaste med sand?
#69 NikoHeiseN
2017-08-13 17:58
du spejlblank. farvel. ¯\_(ツ)_/¯
#72 wake
2017-08-13 18:42
Lige for en god ordens skyld, var det altså ikke mig der kommenterede den sidste flabede kommentar :) det vil jeg ikke være del i, holder stadig fast i min mening om det ikke er mig der er sidens repræsentant. At kalde folk for spejlblank er da mangel på respekt på alle punkter
#66 zibron
2017-08-13 16:52
Sørby Acd er sgu flæk nok :D
#5 jako4823
2017-08-12 17:16
hvorfor har forcebuy ikke fået invite til masters?
#6 Martin
2017-08-12 17:20
Doktizh var på ferie mener jeg.
#7 KeyziN
2017-08-12 17:28
Er det sørby acadamy som er i Challenger, eller har de fået nyt main hold?
#8 azyNCS
2017-08-12 17:47
Academy :)
#9 KeyziN
2017-08-12 17:56
Takker :D
tillykke med det btw
#11 azyNCS
2017-08-12 18:38
Mange tak mate!
#12 KeyziN
2017-08-12 18:39
Vi ses vel i gruppen kan jeg se :D
#13 azyNCS
2017-08-12 19:07
Gør vi makker!
#22 Winspai
2017-08-12 20:02
Det bliver sjovt :) <3 Regner med du er flink :)
#70 KeyziN
2017-08-13 17:59
jaja, jeg er mega flink. Jeg skyder ingen xD
#71 Winspai
2017-08-13 18:23
Deal! :) ellers er der Pizza :)
#73 KeyziN
2017-08-13 18:50
Jeg er pis, så det er aftale :D
#15 NikoHeiseN
2017-08-12 19:13
Sørby Academy https://gyazo.com/84e492fd27a42e888d61acb0cef52c6e
#17 Mrnobody
2017-08-12 19:16
https://gyazo.com/84e492fd27a42e888d61acb0cef52c6e
#16 hug
2017-08-12 19:13
Hvor er Klaphatten invite???
#18 str1x
2017-08-12 19:17
Hvad fanden har sørby academy bevist, som berettiger dem til en plads over oXzone??

Det samme gælder "HS PÅ LAGER", men jeg dog en større tiltro til, at de kommer til og klare det godt ifht. Sørby acd...
#20 Hani
2017-08-12 19:27
Ved vi om oxzone har modtaget en invitation/ har de søgt om invite?
#21 KeyziN
2017-08-12 19:50
De søgte, så vidt jeg ved
#23 Winspai
2017-08-12 20:06
Er sikker på at oXzone havde fået et invite hvis de havde søgt, men ifht. Sørby Academy har de spillet sig op på en 6. plads i ESEA IM om VI er gode nok til challenger må tiden vel vise. 9 måneder med et core lineup, synes jeg bestemt det er fair de viser om de kan noget på den danske scene. :)
#24 str1x
2017-08-12 20:15
Det mener jeg, at de burde skulle bevise i en d2 open så :)
#27 zypath
2017-08-12 20:20
kunne ikke være mere enig.
#28 NikoHeiseN
2017-08-12 20:23
+1
#29 Winspai
2017-08-12 20:28
Tja kan du vel have ret i, dog har Zetmac, oXzone, HS PÅ LAGER så vidt jeg husker (Undskyld hvis det er huskeren som er forkert, er ved at være gammel ) heller ikke været inde i en d2 open og vinde.

Lidt info til dig så har vi chokeret til NPH#4 (Google "NPH Sørby Academy" så skal du nok se og dette var efter 3 uger som hold) ellers er du velkommen til at spørge KadaZ (Elsker dig), Zebbe (<3) omkring hvordan Sørby Academy plejer, at spille CSGO.

Hvis du vil lære os mere, at kende er du mere end velkommen til at følge vores træning samt vores playoffs kampe på twitch.tv/sorbyesport vi har altid brug for flere fans så jeg skal nok ændre dig fuldt ud.

Ikke nok med det har du selv søgt ind på selv samme hold. :)

Vh. Philippe "Winspai" Mølgaard Ouabaid
#30 KeyziN
2017-08-12 20:34
Du har ret omkring os. Vi har aldrig været i open og vinde.
Sidste gang vi spillede open tabte vi til unbound 16-14 i finalen da vi hed t46.
Så det er rimelig lang tid siden.
#31 Winspai
2017-08-12 20:36
Præcis det var heller ikke noget ondt ment :) <3 Du ved jeg elsker jer. :)

Det handler bare om, at folk er rigtig hurtige til at kaste med sten. :)
#32 KeyziN
2017-08-12 20:37
altså fuck om man har præsteret i open XD
i har spillet virkelig flot i ESEA IM.
:D
#33 Winspai
2017-08-12 20:39
Tak m8 :) Regner også med at give jer noget modstand :) <3
#34 KeyziN
2017-08-12 20:39
det gør i sikkert. Vi er ikke såååååå gennemspillet endnu :D
Men vi håber da på at kunne gå videre :D
#35 str1x
2017-08-12 20:46
Du må ikke tage min kommentar som had! :D jeg synes i har et mega fedt projekt, men ikke desto mindre mener jeg altså, oxzone er bedre end jer på nuværnde tidspunkt.

Dog ved jeg ikke, hvor du vil hen med, at jeg også har søgt ind til jer? Det er vel sagen uvedkommende eller tager jeg fejl? Det er jo ikke fordi jeg selv mener, at jeg er god nok til challenger på nogen måde :D
#36 Winspai
2017-08-12 20:51
Ser det ikke som had overhovedet. Jeg ser det som en der udtaler sig om ting uden at have en konkret ide om hvad der sker bagved.
#37 str1x
2017-08-12 20:54
Hmm. Jeg ved, at oXzone har spillet op mod EaV og forcebou i d2 masters. Dog ved jeg også, at sørby academy aldrig er kommet særlig langt i en open :)

Desuden synes jeg det er meget irrelevant, at tage et resultat fra NPH med, men det overlever jeg nok!

Derudover håber jeg i flækker den challenger og lukker munden på mig. Det kunne trods alt være fedt med et upset :)
#74 cleMeNz0
2017-08-17 21:12
XD
#43 Del337ed
2017-08-12 22:11
Man behøves heller ikke bevise noget i open nødvendigvis. ZetMac spillede rimeligt fantastisk i tidligere dust2 turneringer som har ligget i niveau over open. Det samme gælder for de resterende hold.
#38 aDoPt3d_slaV
2017-08-12 20:57
+1
#25 KeyziN
2017-08-12 20:17
oxzone har søgt :D
#26 Winspai
2017-08-12 20:19
Tja det ved jeg ikke så
#39 stenvang
2017-08-12 21:30
btw de spiller ikke for oXzone mere og hedder Homeless nu.
#41 str1x
2017-08-12 21:47
I know, men jeg nævnte dem også kun som "oXzone", så folk vidste hvad jeg mente :)
#40 klimox
2017-08-12 21:34
Er vild med strukturen. Det er fedt med BO3 i final 4 :D
#42 Hannibalx
2017-08-12 21:53
Gl til alle hold. Men zetmac mest til jer! Træls vi ikke møde hianden igen. Men det må blive næste gang :D
#46 Jmoments
2017-08-12 23:09
Forventer godt nok en del overraskelser til denne challegener med alle de nye talenter som har fået en chance :-D!
Bliver en fed omgang
GL til alle!
#47 Streak2k10
2017-08-13 00:30
xD
#49 wake
2017-08-13 06:21
Jeppe xdddddddd det en joke bror 2,8 Elo heeéey
#51 Jmoments
2017-08-13 10:38
Mads mah boi Ses på 3k heyyyyyyyyy <3
xD
Jeg siger jeg FORVENTER!!! ;)
#52 pkn
2017-08-13 13:07
så hvornår spilles challenger, fordi vi har fået onsdag at vide, men hvis der er 2 grupper som spilles på hver sin dag, hvilke dage er det så? Vi team321 vil gerne undgå at spille fredag!
#53 INX
2017-08-13 13:18
Rettelse. vi har fået onsdag eller torsdag som dage ;)
#54 stenvang
2017-08-13 13:29
Ja onsdag i det gamle system. Grundet vi har lavet alt om var det ikke en mulighed. I skal der for spille den 18
#56 pkn