Opret Log ind
Nu starter billetsalget til ESL Pro League Finals i Odense**
Med blot 4.500 siddepladser forventes det, at billetterne sælges hurtigt, så hvis du vil være sikker på at opleve eventet i Odense, skal du købe billet snarest.
Skrevet af: Sander    11. august 2017 11:36    #epl #finals #event #odense  

En af CS:GO historiens dårligst bevarede hemmeligheder blev endelig offentliggjort i går ved ESL og Odense Kommunes pressemøde, hvor Odense blev præsenteret som værtsby for ESL Pro League S6 Finals.

Det har dog været med til at opbygge hypen for eventet, og ifølge det udleverede pressemateriale er det primært danskere tilskuere, som der sigtes mod, og derfor forventes der stor støtte til de danske hold.

Eventet afholdes i Sparekassen Fyn Arena, og med blot 4.500 siddepladser til rådighed, bliver det en af de mindre arenaer, som ESL benytter, og derfor skal du nok være hurtig til at købe billet, hvis du vil opleve verdensstjernerne i Danmark.

Finalerne kommer til at tælle Europas og Nordamerikas bedste hold fra den 5. til den 10. december, men det er kun den 8.-10. december, hvor der er tilskuere til stede.

Disse tre dage kan købes fra 335 kroner til 1.100 kroner alt efter hvilken billettype, du ønsker. Den billigste billettype giver adgang til det basale, mens den dyreste giver en siddeplads lige foran scenen, musemåtte, adgang til premium signing sessions og meget mere:

  • Weekend Ticket - 335 kroner
    • Pro League access on December 8th - 10th
    • Free seating in the ranks
    • Open signing sessions with teams
  • Weekend Plus Ticket - 660 kroner
    • Pro League access on December 8th - 10th
    • Free seating in the ranks
    • Open signing sessions with teams
    • Exclusive plus goodie bag
  • Premium Ticket  - 1.100 kroner
    • Pro League access on December 8th - 10th
    • Floor seating right in front of the stage
    • Premium only signing sessions
    • Exclusive premium goodie bag

Billetsalget starter i dag klokken 12:00 dansk tid, og billetterne kan erhverves herinde.

Millionsponsorat

Allerede i går kunne Dust2.dk berette om, hvor lang tid Odense Kommune har arbejdet på dette projekt, og i den forbindelse sagde en af de ledende konsulenter, at det har været en meget lang rejse.

LÆS OGSÅ
Konsulent, Odense Kommune: "Vil skabe et vindue fra verden til Odense"

Det er dog heller ikke helt udgiftsfrit for byen at tiltrække et event som ESL Pro League Finals, og Odense Kommune har i den forbindelse indgået en treårig aftale med ESL, der indkluderer et sponsorat på 2,4 millioner kroner per år - i alt 7,2 millioner kroner.

For Odenses borgmester, Peter Rahbæk Juel, er dette dog en unik mulighed for at markedsføre Odense som en moderne by, og derfor er pengene givet godt ud:

At være vært for en af de vigtigste esportsbegivenheder i verden er en fantastisk mulighed for at vise Odense frem til et globalt publikum. I Odense har esport længe været en integreret del af foreningsmiljøet, og det spiller perfekt sammen med byens fokus på ny teknologi. Med den her begivenhed skaber vi en unik platform for at markedsføre Odense som en by, der er på forkant med at skabe og udvikle job inden for moderne industrier som droner, it og robotter.

Med aftalen sikrer Odense, at der også i 2018 og 2019 kommer events til byen på størrelse med ESL Pro League Finals. Disse events bliver en del af Odense Gaming Week, som der dog ikke er nærmere information om endnu, men det kommer der i løbet af efteråret.

Opdatering kl. 12:19*

Nu er der lukket helt for billetsalget, og det tog blot 19 minutter at få solgt alle early bird billetterne. Det er dog ikke alle 4.500, som er blevet solgt, men ESL melder ikke om, hvornår disse sættes til salg.

Opdatering kl. 12:33**

De resterende billetter er nu blevet sat til salg, men her er prisen noget højere:

  • Weekend Ticket - 450 kroner
  • Weekend Plus Ticket - 800 kroner
  • Premium Ticket  - 1.200 kroner

Vi opfordrer alle interesserede til at skynde sig at få købt, inden det er for sent. Billetterne kan købes ved at klikke her.

#1 razni
2017-08-11 12:01
Købt. Fuck det bliver fedt!
#2 Enrique
2017-08-11 12:07
Der står allerede unavailable til de almindelige billetter!? Shit.
#3 imex
2017-08-11 12:12
Vidste godt det ville gå hurtigt, men ja allerede nu er non premium utilgængelig :-(.
#4 Sander
2017-08-11 12:13
Så det også lige, det er godt nok vildt, men spørgsmålet er hvor mange de rent faktisk har sendt ud af dem, for Weekend Plus Ticket er jo samme siddepladser, der er bare lidt lir med i pakken, så kunne forestille mig de gerne vil have en del af dem solgt.
#5 Enrique
2017-08-11 12:15
Det kunne også være en mulighed. Jeg nåede lige ind, hvor jeg kunne vælge hvor mange billetter jeg ville have, og da jeg trykkede videre, så stod der, at de ikke længere var tilgængelige.
#6 Sander
2017-08-11 12:17
Der er blevet frigivet nogle flere nu, men de har skaleret ned, så man max kan købe 1 Weekend Ticket og max 3 Weekend Plus Ticket

Edit: Nu er der så lukket helt for salget :o
#7 Enrique
2017-08-11 12:19
Ja, nu er der lukket helt.. Holy fuck. :D
#8 mK_
2017-08-11 12:22
Er de allerede væk? :o
Vi er x4 der gerne ville købe Weekend Plus Ticket, men den er ikke unavailable? #Feelsbadman
#10 Sander
2017-08-11 12:30
early bird billetterne er solgt. Der kommer flere til salg på et senere tidspunkt, men det fremgår ikke hvornår - heller ikke i det udleverede pressemateriale.
#19 mK_
2017-08-11 13:53
Tak Sander. :D
#9 Hani
2017-08-11 12:25
Jeg håber fandme at der er en fejl i systemet, ellers er det godt nok vildt! :D
#11 imex
2017-08-11 12:30
Nu har de endda sat priserne op?? Fra 335 til 450 +gebyr???..

Edit: forskel på earlybird og normal :-) doh.
#12 bech
2017-08-11 12:48
Må indrømme jeg ikke er hyped nok over at se CS til at ville give 450+transport over broen. Tager nok til BLAST, fordi det er i nabolaget, men Odense? Naaah..
#16 PHedemark
2017-08-11 13:05
Sjæs til Blast maaaaaan!
#20 bech
2017-08-11 14:12
Helt sikkert.. Ved du hvad prisen er? Du betaler vel næppe, men :D
#28 PHedemark
2017-08-11 17:23
Pas, men jeg har set de tager omkring 300 for de billigste.
#17 vnG
2017-08-11 13:34
Der er vi i samme båd - udover at jeg kommer heller ikke til at give 450,- for det :(
#22 Martin
2017-08-11 14:46
450 kr for 3 dages underholdning; det får man da ingen steder.
#27 Xtat1c
2017-08-11 17:01
Tag med - billet er købt, så viser vi Odense hvordan man fester 😎
#21 Martin
2017-08-11 14:46
Hold nu op! Dust2.dk after party???
#34 n0aH-
2017-08-11 20:55
Holder i fææææææst? så kommer jyden her
#35 Martin
2017-08-11 23:23
Det tænker jeg.
#37 filur
2017-08-12 01:13
Please do. Det kunne være super fedt!
#23 Silan
2017-08-11 14:54
Du vil hellere til headset fest end at betale for at se det tilsvarende af en major på dansk grund? :D

Odense er ikke ligefrem min favorit festby men det er 2 timer frem og tilbage og regner med at der bliver masser af fest når undertegnet møder op!
#13 yez
2017-08-11 12:54
Fik købt en Premium Early Bird inden klokken 12:00 :) Ses i Odense!
#14 klimox
2017-08-11 12:58
Så er billetten købt! Ses!
#15 verSatile
2017-08-11 13:01
Shit mand, ville gerne have Weekend Plus billet, men de blev sgu hurtigt sat op i pris. Altid noget, at arbejdet giver en normal billet, så :D
#18 Bjelanden
2017-08-11 13:47
Nappede 5 x Weekend ticket før billetsalget var lukket. Har muligvis en billet i overskud allerede nu, hvis nogen mangler.

Bliver epiiiic!
#32 Lamot
2017-08-11 20:29
Har du stadig en I overskud? :)
#43 Bjelanden
2017-08-12 15:08
Det har jeg. Min skole giver åbenbart min billet, så skal ikke bruge min egen. Det er dog den billig med weekend pass. :)
#48 Lamot
2017-08-12 20:26
Fedt! Kan jeg lokke dig til at skrive til mig på Facebook?
Mit navn er Daniel Lamot
#46 Buglezz
2017-08-12 16:45
Add mig steam: Buglezz, hvis du sælger den billigste version af de 3 biletter ;)
#24 Silan
2017-08-11 15:09
3 tidligt-fugl billetter sikret, nogen der kender til overnatningsmuligheder i nærheden af den hal det bliver afholdt i?
#25 Holztan
2017-08-11 16:39
Troede det var LAN? Du skal da medbringe egen luftmadras og sovepose!
#29 Silan
2017-08-11 17:48
Haha det ville være herligt at komme med telt og bare slå det op ude foran arenaen :D.
#26 Martin
2017-08-11 16:42
Der er hotel i samme bygning.
#30 Seneberg
2017-08-11 18:20
16 biletyer købt til early bird :) kæft der skal være stemning
#31 sorN
2017-08-11 19:41
Damn, jeg nåede sku ikke at få købt billetter. RIP
#33 Kevz
2017-08-11 20:37
Du kan stadigvæk købe Weekend Plus billetter
#36 MicHael
2017-08-12 00:18
Nå ingen af mine venner fik købt billet så har ikke noget at bruge min egen til. Sælger en Weekend billet til højeste bud. Skriv PB
#38 fremilyset
2017-08-12 10:13
20 kroner....

Så må vi jo se om du modtager bud der er højere :)
#39 Kevz
2017-08-12 10:45
Mon ikke.
#41 DMGZ
2017-08-12 11:06
Er det alm eller premium?
#42 Lamot
2017-08-12 11:43
Jeg vil gerne købe den til det du har givet
#49 Lamot
2017-08-12 20:29
Jeg hedder Lamot på steam, eller Daniel Lamot på Facebook :)
#45 Buglezz
2017-08-12 16:44
Jeg vil også gerne købe - Add mig steam: Buglezz
#51 LasseK
2017-08-12 23:28
Køber gerne din billet til din kostpris. Skriv til mig på Facebook, "Lasse Kæseler".
#40 MrNoOne
2017-08-12 10:59
Så er der sgu helt udsolgt
#50 Kevz
2017-08-12 21:46
Ikke helt, stadigvæk Premium tilbage
#44 Buglezz
2017-08-12 16:43
Typisk man var på smuk når salget var der altså.. nogen der har købt mere end én? <3
#47 DMGZ
2017-08-12 17:55
Så er der sgu købt billet ;)