Opret Log ind
Projekt GAMERZ sejler: Spillere mangler løn*
De fem vindere af GAMERZ har aldrig spillet sammen uden standin, siden de vandt realityprogrammet, og efter to måneder har de stadig ikke set skyggen af deres løn.
Skrevet af: Sander    27. juli 2017 15:20    #gamerz  

Limpone er en af spillerne, som vandt programmet.

Det blev slået stort op, da realityprogrammet GAMERZ havde premiere den 1. maj, da der var fem professionelle CS:GO kontrakter på spil for deltagerne.

12 deltagere blev udvalgt til at blive en del af programmet, hvor man kunne følge dem live døgnet rundt i huset, som de boede i lidt uden for Stockholm. I løbet af tre uger skulle deltagerne igennem forskellige øvelser, mens nogle ville ryge ud, indtil de fem vindere var fundet.

En af spillerne på det vindende hold, som dermed sikrede sig en professionel kontrakt i seks måneder, er danske Queenix, men drømmen om en kontrakt og et hold ser ikke lovende ud.

GAMERZ har nemlig haft meget modgang siden den 22. maj, hvor de vandt programmet, og ikke en eneste gang har de fem vindere spillet sammen, og de har heller ikke fået udbetalt en krone endnu. Det fortæller Queenix i et interview med Dust2.dk:

Det er over to måneder siden, at I vandt GAMERZ, hvordan har du oplevet tiden efter sejren?

Tiden lige efter sejren var rigtig god. Der gik ikke lang tid før, vi kom hjem igen, og fik lavet diverse aftaler man nu laver som et hold. Vi blev alle 5 hurtigt enige om at tage til DreamHack Summer for at deltage i deres BYOC turnering. Vores første problem opstod dog allerede her, da DH ikke havde mulighed for at deltage sammen med os grundet hans studentereksamen. Vi spillede derfor med el0 som stand-in, og vi praccede i ca. 2 uger op til eventet. Vi endte dog på en lidt skuffende andenplads.

Efter Dreamhack begynder der hurtigt at opstå ueninger på holdet, ångående om det er de rigtige spillere, som er på holdet. Nogle folk mener, at det ville være bedre med et fuldt svensk lineup, da de føler kommunikationen er for stort et problem. Vi havde derefter et holdmøde, hvor INS hjalp med nogle af problemerne, da det er ham, som står for holdet lige pt. Vi fik alle at vide, at han ville vende tilbage til os og tage en snak med os igen, men der er desværre ikke sket noget siden (ca. 1 måned siden).

Har I så slet ikke spillet sammen siden DreamHack Summer?

Nej, vi har ikke spillet sammen siden DreamHack. ensa har været på ferie den sidste måned, og efter han så er kommet hjem, er han blevet nød til at tage ekstra arbejde, da vi endnu ikke har fået vores løn.

I mangler faktisk løn for to måneder så? Hvorfor har GAMERZ ikke udbetalt den til jer endnu?

Det er lidt uklart for mig, hvorfor vi ikke har fået vores løn endnu. Som jeg kan forstå på situationen, har de haft lidt problemer med at få det i orden, og hende som står for lønnen er på ferie til sidst i August.

Har du overvejet at droppe GAMERZ helt, når I ikke spiller, og du heller ikke får din løn, hvilket må kategoriseres som kontraktbrud fra GAMERZ' side?

Jeg har overvejet mange gange at droppe GAMERZ, da jeg rigtig gerne vil i gang med at spille. Jeg føler mig dog ikke så tryg på holdet grundet alle uenighederne, og også den faktor at alt foregår på engelsk. Angående lønnen er jeg sikker på, at vi nok skal få den, men det er for dårligt, at vi ikke har fået noget som helst af den endnu.

Meget tyder altså på, at GAMERZ er ved at falde fuldstændig fra hinanden, selvom planerne med holdet var meget større.

Spillerne fungerer dog ikke helt sammen, og lønnen er stadig ikke kommet, så incitamentet for at blive sammen er tæt på ikke-eksisterende.

GAMERZ består af:

  • se WolfY
  • se Limpone
  • se DH
  • no ensa
  • dk Queenix

Opdatering kl. 16:30*

En af holdets spillere, DH, har efterfølgende kontaktet Dust2.dk og fortalt, at de tre svenskere fik løn i sidste måned, men at de endnu ikke har fået i denne måned. Dust2.dk har i den forbindelse ændret overskriften.

#1 jagR
2017-07-27 15:28
Pinligt - og virker dårlig stil det med lønnen. Synes projektet var sjovt, men må sige at det falder lidt til jorden efter sådan et interview :(
#2 klimox
2017-07-27 15:35
Det er virkelig ærgerligt. Især med de kræfter og sikkert også penge der er lagt i projektet. Håber lidt de skifter koncept næste år, hvor de kun danner hold af samme nationalitet. Så kan der også komme lidt national stemning over programmer.
#6 BYRTz
2017-07-27 16:14
Ej hør nu lige. Det der er til grin her, er at vi ikke kan kommunikere mellem de nordiske lande, når det burde være let nok! :-D
#7 klimox
2017-07-27 16:24
Lad os nu sige at Queenix og ensa ryger pga. sprogproblemer. Så har programmet jo et problem i sin nuværende form.
#14 BYRTz
2017-07-27 17:01
Bestemt. Men sprogproblemer burde ikke være en ting overhovedet i norden. Dét er min pointe
#24 Rubel
2017-07-27 19:06
+1
#26 klimox
2017-07-27 19:13
Som vi kan læse er det et problem på dette hold. Bare fordi du syntes at der ikke burde være sprogproblemer, er det ikke ens betydende at det ikke kan være et problem for andre.
#27 Zebbe
2017-07-27 19:19
+1, og det kommer fra en der spiller med to jävla svenskere
#3 zypath
2017-07-27 15:37
Shit en joke...

Det viser vel også bare, at man ikke kun kan sætte mennesker sammen baseret på færdigheder, men at det sociale er mindst lige så vigtigt :-)
#4 Fightpwn
2017-07-27 16:09
Forklare lidt deres line-up og attitude da et af mine tidligere hold mødte dem i i CBE 😂👎
#5 BYRTz
2017-07-27 16:13
Du må bare lære svensk queenix, og de må lære at fatte dansk. Det kan ikke være så svært for et nordisk lineup at forstå hinanden. Halvdelen af ordene vi bruger i cs er alligevel internationale.
#8 KENZYY
2017-07-27 16:34
Altså - jeg fatter ik svensk? Oooog , så er det heller ik bare lige til at lærer nordiske sprog. Kan sagtens forstå at ensa og quenix ik forstår hvis de andre snakker svensk lige pludseligt, og det kan ødelægge deres kommunikation.
#19 zAnters
2017-07-27 17:57
Man snakker jo ikke kun ingame med sit hold? Det er jo ikke kun scrims med ganske normale calls det indebære, men at skulle forklare og uddybe tacs på et andet sprog, kan godt være vanskeligt for mange?
#20 BYRTz
2017-07-27 18:04
Det er nok også bare fordi det har været en ting at se svensk og norsk tv i min familie, så vi forstår det bare bedre end den "average savage" dansker, i guess :-I
#25 Queenix
2017-07-27 19:13
Det der er problemet er, at det er svært at gå fra at kommunikere på dansk, og så lige pludselig skal gøre det på engelsk, når man spiller på hold. Det påvirker nemt ens spil, når man både skal kunne sige tingene hurtigt i pressede situationer, og samtidig gøre det på engelsk
#9 revilioN
2017-07-27 16:35
godt jeg ik vandt
#11 starboy
2017-07-27 16:46
:)
#16 artifyy
2017-07-27 17:06
Hvorfor?
#17 PERCY
2017-07-27 17:14
Kan da umuligt være en negativ ting du ikke vandt??
#29 revilioN
2017-07-27 20:16
det var for sjov :b
#35 detura
2017-07-28 14:03
Nej
#10 Pertew
2017-07-27 16:39
Hvad får de i løn?
#15 OohJaKenneth
2017-07-27 17:06
Ingenting
#18 Pertew
2017-07-27 17:14
lol true, mente hvad har de skrevet under på at de burde få i løn?
#21 walle
2017-07-27 18:11
En god sjat har jeg hørt
#22 doktizh
2017-07-27 18:21
Hahahahahahahahahhahahahahahah
#28 Zebbe
2017-07-27 19:20
WE NEED SOME GODDAMN NUMBERS
#12 starboy
2017-07-27 16:47
Dårlig stil.
#13 wake
2017-07-27 16:58
Langt ude der skal være så mange problemer med det hele. Troede alt var på plads for dem.
#23 Nizzen
2017-07-27 18:47
Altså hvis I har et problem, SÅ DET 1 MOD 1 :D
#30 Mvatz
2017-07-28 00:52
Ej seriøst GAMERZ... det kræft edme dårlig stil...
#31 Rubel
2017-07-28 04:28
Hvorfor kan de svenske spillere få løn men ikke nordmanden og danskeren?
#34 turboallaN
2017-07-28 06:52
+1 - det virker meget mystisk :))))
#32 zarGoth
2017-07-28 06:35
Fornemmer lidt en blue-fox kan opstå her...

Håber at de finder en løsning på kommunikationen og får deres løn som lovet. Det er en skam at der stadig er så mange udfordringer med diverse peojekter på scenen.
#33 turboallaN
2017-07-28 06:51
Synes det er mærkeligt at de svenske spillere har fået løn men ikke Ensa og Queenix, priotere de svenskere først eller?

Synes tbh det mærkeligt og melde sig til et program hvor du udemærket godt ved du skal snakke engelsk for og kommunikere med dine hold kammerater og så det er problemet.
#37 revilioN
2017-07-28 15:17
det fordi firmaet bag er svensk, derfor er det nok nemmere at få givet pengene til de svenske deltagere
#38 Queenix
2017-07-28 16:07
Ja det er som sagt svært at kommunikere på engelsk, og det spiller selvfølgelig en stor rolle. Ingen tvivl om at det skulle være problemet da vi allerede var forberedt på det, før vi overhovedet deltog i programmet. Med det sagt, er det også svært at få erfaring med at spille og snakke på engelsk, når man aldrig får spillet sammen som hold. Jeg tror ikke en eneste af os fra holdet, har nået at føle hvordan det virkelig er at kommunikere på engelsk, da vi som sagt aldrig har spillet sammen alle 5.
#39 turboallaN
2017-07-28 17:33
Tja, det lidt træls. :/
#36 SCHMIDTYY
2017-07-28 15:04
¯\_(ツ)_/¯
#40 Deuce
2017-07-29 12:32
Endnu et stort opslået projekt der ikke kan holde hvad det lover...ærgerligt for deltagerne og ærgerligt for esport.