Medie: valde erstatter Magisk i North

Ifølge Slingshot skulle erstatningen for Magisk være på plads, og det bliver ingen ringere end valde.

Ifølge Slingshots kilder skulle der ikke længere være tvivl. valde bliver den nye mand i North, når Magisk skal erstattes, det har flere kilder fortalt mediet.

Det er blot tre dage siden, at Flickshot kunne fortælle, at Magisk bliver sat på bænken inden for meget kort tid, og det satte gang i spekulationerne om, hvem der skal erstatte den danske stjerne.

valde lå lige til højrebenet, da en spiller af hans kaliber næppe får lov til at rende rundt uden kontrakt særlig længe, som han har gjort siden 18. juni, hvor kontrakten med Heroic udløb.

Flere gættede også på mertz fra akademiholdet, da han har lagt et ufattelig højt niveau for dagen, siden North Academy blev oprettet, men det ser ud til, at han må vente lidt endnu med gennembruddet på den helt store scene.

Det er dog helt forståeligt, at North har kigget mod valde, for han er anset som et af de største danske talenter, og han er heller ikke helt ukendt for holdet. I slutningen af 2016, hvor de stadig hed dignitas, var valde nemlig standin for Magisk til ECS S2 Finals, og selvom valde ikke leverede sin bedste individuelle præstation, fik han meget ros for sit generelle spil.

Hvis kilderne taler sandt, kommer North snart til at bestå af:

  • Danmark MSL
  • Danmark cajunb
  • Danmark aizy
  • Danmark k0nfig
  • Danmark valde
  • Danmark ruggah (Coach)
  • Danmark Magisk (Bænket)

Slingshot har forsøgt at få en kommentar fra North i forbindelse med artiklen, men organisationen er ikke vendt tilbage på deres henvendelse.

Der er dog intet som er officielt endnu - hverken Magisk på bænken eller valde i startfemmeren - men North har ikke været ude og afkræfte rygterne, som de tidligere har gjort.

#1(Med 4 svar)
27. juli 2017 kl. 09:18
Slettet bruger
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Lige til alle jer mindre kloge; det er ikke officielt.
#2(Med 3 svar)
27. juli 2017 kl. 09:22
MENIX
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
"Der er dog intet som er officielt endnu - hverken Magisk på bænken eller valde i startfemmeren - men North har ikke været ude og afkræfte rygterne, som de tidligere har gjort."
#3(Med 2 svar)
27. juli 2017 kl. 09:25
Slettet bruger
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Så bare du havde nogen snotskovle på CSGO Danmark der troede det var sandt og dit og dat =) - Jeg har skam læst det Menix, men der er mange herinde der ikke læser opslagene til ende og bare går efter de første 1-2 linjer og overskrift :)
#4(Med 1 svar)
27. juli 2017 kl. 10:33
Arthrangos
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
This
#31(Med 0 svar)
27. juli 2017 kl. 15:35
Slettet bruger
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
=)
#5(Med 30 svar)
27. juli 2017 kl. 10:48
Brumme
Ud med aizy, ind med Magisk..
#6(Med 29 svar)
27. juli 2017 kl. 11:05
DFINE
Synes nu at aizys play til majoren viste hvorfor han skulle have lov at blive.
#7(Med 28 svar)
27. juli 2017 kl. 11:16
ARNOLD
aizy havde en dårligere rating end Magisk til Majoren :)
#11(Med 1 svar)
27. juli 2017 kl. 11:54
tornadoskytten
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Er rating alt? :)
#16(Med 0 svar)
27. juli 2017 kl. 13:48
ARNOLD
Bestemt ikke. Men hvordan vil du ellers måle det? Skal vi så også til at tage teamspirit med?
#12(Med 0 svar)
27. juli 2017 kl. 11:55
mesterslagter
De har generelt været dårlige begge to, men har ikke set magisk carry siden epicenter sidste år. Evt. giv ham noget tid på academy holdet til at se om han kan finde sin gamle form igen.
Jeg havde virkelig gerne set -msl, da jeg synes at han slet ikke får det bedste ud af holdet, laver de rette calls eller virker til at implementere/udføre taktikkerne ordentligt. Desuden koster han mange runder, hvor han dør tidligt og generelt sejler hans aim. Tænker at holdet og cajunb sagtens kan tage diagentstokken, uden at det bliver dårligere end det er nu.
Så kunne man prøve en +mertz og +valde eller beholde magisk.
#13(Med 24 svar)
27. juli 2017 kl. 11:56
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
aIzY hAvDE eN dÅrLigEreE rAtiNg eNd MaGiSK tIl MaJoReN

i2.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/022/940/..
#17(Med 23 svar)
27. juli 2017 kl. 13:48
ARNOLD
Modent :)
#19(Med 22 svar)
27. juli 2017 kl. 14:12
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Aight, lad mig prøve på en lidt mere moden måde så.

Udover det faktum, at aizy havde bedre rating (1.02) end Magisk til majoren (0.98), så er det mig stadig en stor gåde, hvornår den average Dust2 og/eller HLTV-bruger forstår, at det handler om alt andet end rating. aizy har ikke de gode roller, som Magisk har. aizy er ikke i fokus, som Magisk er. Så udover at Magisk de sidste tre måneder sidder med 1.03 rating, så ved du ikke om det måske er hans personlighed, der er blevet for meget? Motivationen måske er dalet?
#20(Med 2 svar)
27. juli 2017 kl. 14:19
PERCY
Vinder af Dust2 Masters
Støttet Dust2.dk med 3 julekugler i 2019
Modent :)
#23(Med 1 svar)
27. juli 2017 kl. 14:40
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Forstår ikke du spiller smart, når du bor 10 min herfra og jeg kender din adresse :)
#24(Med 0 svar)
27. juli 2017 kl. 14:51
Lyng
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det kan jo være han invitere dig på te og kringle så.
#25(Med 18 svar)
27. juli 2017 kl. 15:04
ARNOLD
Tak, det klæder debatten :)

Ja, hvis man kigger på HLTV Ration 2.0, så ligger Aizy over Magisk. Men K/D ligger Magisk over Aizy. Som jeg også skriver i et svar oven over, så kan vi ikke vide noget om, om det er pga. mangel på motivation, dårlig indstilling eller noget helt tredje, der skulle være skyld i at Magisk skulle være på vej ud. Derfor bliver vi, den average (er du ikke også det?) HLTV/dust2 bruger, nødt til at forholde os til de data vi kan finde :)
#26(Med 5 svar)
27. juli 2017 kl. 15:12
tobyy
Men jeg tror ikke du læser ordentligt igennem hvad han skriver. K/D er ikke faktoren der bestemmer hvem der skal være, eller ikke skal være på et hold? Magisk har en helt anden rolle, end hvad Aizy har på det hold. Tag en spiller som Shroud, der altid stiller sig på de svære positioner. Han får heller ikke lige så god K/D og rating som en spiller som Autimatic. Du ser på det fra en meget snæver vinkel, hvor det kun for dig er 1 faktor der betyder noget.
#28(Med 4 svar)
27. juli 2017 kl. 15:30
ARNOLD
Jeg har skam læst hvad han skriver :) Hvilke roller de har på holdet ved jeg intet om, da jeg ikke har fulgt med på scenen skide meget, og kun har set ganske få af deres kampe. Derfor bliver jeg også nødt til at forholde mig til de fakta jeg kan finde, og ikke hvor de står på maps osv :)
#29(Med 0 svar)
27. juli 2017 kl. 15:34
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
"Hvilke roller de har på holdet ved jeg intet om, da jeg ikke har fulgt med på scenen skide meget, og kun har set ganske få af deres kampe."

Så har du vel heller ikke særlig meget at skulle sige? ;)
#32(Med 0 svar)
27. juli 2017 kl. 15:41
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Så du modsiger ham uden at ane hvad det er du snakker om og du kan stadig ikke se hvor du går galt i byen..
#41(Med 0 svar)
27. juli 2017 kl. 18:25
tobyy
Det er bare inkompetence inde for området, og så er det meget svært at debattere imod :-)
#49(Med 0 svar)
28. juli 2017 kl. 13:52
detura
:DDDDD
#27(Med 8 svar)
27. juli 2017 kl. 15:29
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Ud fra hvad du skriver, så tror jeg du misforstår hvad rating systemet er og hvordan det fungerer. HLTVs nye 2.0 rating er bygget op sådan, at flere faktorer kommer ind og påvirker din 2.0-rating, dvs. jo mere impact du har i et game, jo højere rating får du. Jeg er klar over, at Magisk havde et par kills mere og færre deaths end aizy, men i og med at aizys 2.0 rating overall er højere end Magisks til majoren må man jo antage, at aizy har haft mere impact end Magisk har.

Og jeg er uenig i, at den average bruger er nødt til at forholde sig til de data, der er tilgængelige. I og med, at stort set alle ved, at det handler om MEGET mere end stats, må man jo antage, at man ikke kan konkludere noget ud fra stats, selvom det er det eneste tilgængelige datasæt man kan involvere i sin argumentation. Forstår du hvor jeg vil hen?

Det ville være lidt á la det samme som at sige, at du er nødsaget til at bruge en utroværdig kilde i en historie-fremlæggelse i og med, at alle andre kilder er utilgængelig. Problemet er, at manglen på troværdige kilder gør ikke den utroværdige kilde mere troværdig. Samme princip her; du er ikke nødt til at forholde dig til stats af den årsag, at du ikke har kendskab til andre faktorer, der kan spille ind. I stedet må man blankt erkende, at man ikke kan forholde sig til den givne situation.
#34(Med 6 svar)
27. juli 2017 kl. 15:48
mesterslagter
Jeg tænker helt sikkert ikke, at det kun er majoren der skal evalueres på, men tværtimod den længere periode siden aizy joinede, hvor de ikke har præsteret. Overordnet har aizy haft et meget lille impact, selvom at han rigtig nok virker til at måtte tage til takke med mere udsatte roller. Jeg vil dog samtidig give dig ret i, at magisk sættes op lagt mere til kills, og derfor også burde ligge højere. Jeg tænker dog at det ligeså meget hænger sammen med, at MSL ikke formår at bruge de spillere han har på holdet ordenligt. Med MSL har det dog virket som om, at han fandt en fremgang i sit eget spil i noget tid, for så at droppe ned på samme lave niveau som han lå på efter epicenter. Samtidig har holdspillet ikke fungeret. Så hvorfor ikke beholde magisk og tilfører endnu mere firepower med valde. Holdet må kende de taktikker, som MSL har lavet med dem. Og det skal skulle foretage de rigtige calls kan cajunb sagtens tage sig af med den erfaring han har. MSL teamer op med ruggah som coach/analyst, indtil vi ser, hvordan det går. Fungere det ikke, så flyver MSL tilbage i lineup.
#40(Med 5 svar)
27. juli 2017 kl. 17:29
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Du har ret i, at hvis man endelig skal sammenligne de to spillere, så skal det gøres over en længere periode. Du besvarer egentlig dit indlæg selv, for jeg ville have pointeret det samme. Når du sætter Magisk op imod aizy, så skal Magisk bare skyde flere. Han er holdets flækker sammen med k0nfig, hvilket også ses i de kampe de vinder - der er det _typisk_ de to, der stepper op.

Jeg er ikke fan af at bruge en midround/2nd caller som fast caller, selvom de har taktikker i forvejen og ved hvad de skal. Det er ikke der problemet er, synes jeg. Hvis cajun blev caller, så ville det tage ekstremt meget af han spil, hvilket jeg ikke synes skal gøres, fordi han er en af verdens bedste til at være den der all-around spiller. HVIS de tager valde ind, synes jeg det er en fin ide - de henter en super motiveret spiller ind, som vil og skal gøre alt for at flække, noget som Magisk ikke har formået de sidste par LANs (1.03 rating de sidste 3 måneder, 28 maps).

Enten det, eller også skal de hente mertz ind, smide cajun på riffle og så lade mertz main awp. Så snakker vi pludselig om et hold, der har en rigtig god sammensætning.
#42(Med 4 svar)
27. juli 2017 kl. 18:39
Phoey
Hvad er formålet med K0nfig så? Hvis Cajun bliver riffler, synes jeg deres spillestile er for tæt. Samt at begge ville hungre efter at være secondary awper. Jeg tror personligt at det ville være en forfærdelig sammensætning at hive Mertz op, så længe både k0nfig og Cajun er der.
#43(Med 3 svar)
27. juli 2017 kl. 18:52
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Hvis du fortæller mig, at k0nfig og cajunb minder om hinanden i deres spillestile, så skal du se North noget mere. De to er nok de største modsætninger, der kan sættes sammen. Og mht. 2nd awp, så er det ikke noget problem at sige, at enten tager k0nfig den eller også tager cajunb den. Der kommer ikke til at være nogen konflikter der.
#44(Med 2 svar)
27. juli 2017 kl. 18:53
Phoey
Uenig. Men kan godt se at du er svær at forhandle med. Så jeg trækker bare stikket her, med et klart statement om, at jeg er dybt uenig. God vind Doktizh, og held og lykke med Forcebuy.
#45(Med 0 svar)
27. juli 2017 kl. 19:30
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det handler ikke om at være enig eller uenig, men om at forstå hvad man ser, og forstå de forskellige roller på et hold :>

Tak :)
#47(Med 0 svar)
27. juli 2017 kl. 22:58
MemeLord
Hvordan er du uenig i at k0nfig og CajunB ikke spille på samme måde?

Set udefra synes jeg CajunB kan beskrives som en relativt defensiv spiller, der ikke nødvendigvis forsøger at forcere en masse plays. Spiller ret velovervejet og er vel næppe en af de spillere på holdet der laver flest tvivlsomme midround beslutninger.

Synes du ovenstående passer nogenlunde på k0nfig?
#37(Med 0 svar)
27. juli 2017 kl. 16:11
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Rigtig godt indlæg.
#36(Med 2 svar)
27. juli 2017 kl. 16:09
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Nej. Det man skal forholde sig til er hvad der sker i kampene og spillerne i mellem. Du kan ikke vurdere, hvad der sker i den "virkelige verden" ud fra data.

Reelt set skriver du, at du ikke ved hvad der ligger til grund for den data du aflæser, men alligevel vælger du at tage udgangspunkt i den.
#48(Med 1 svar)
27. juli 2017 kl. 23:15
MemeLord
Men, nu hvor vi ikke har nogle tilstrækkelige data til at kunne vurdere det som vi/de vel egentligt prøver på - så må det vel være bedre at bruge stats som en del af vurderingen (frem for at udelukke det fuldstændigt) - end at basere alt på øjemål og heuristik.

Uanset om du forholder dig udelukkende til stats, eller udelukkende til hvad du kan se i en demo får du jo biased resultater. Så uanset hvordan du gør det, er du nødt til at gøre det med forbehold.
#50(Med 0 svar)
28. juli 2017 kl. 15:55
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Sandheden er jo at vi har mere tilgængelig data end det han tager udgangspunkt i. Data som kan bruges til krydsreferencer og understøtte en bestemt argumentation. Doktish ligger endda ud med at vise et andet sæt data, men derudover har vi videoer. Der er normalt ved turneringer også data for, hvem som skyder hvem, om de har skudt vedkommende som en åbning eller om de har foretaget flere clutches, og hvilke våben der primært er blevet brugt.

Alt er egentlig som udgangspunkt biased. Vi er mennesker, vi tænker og oplever forskelligt. Ratings er sat op på en bestemt måde, som promovere nogle ting over andre, hvilket gør at der er flere af slagsen, men også gør at vi ser forskelligt på det.

Jeg beder ham tage de nødvendige forbehold til ikke at stole på et sæt data, som er det han konkluderer ud fra, og den konklusion kommer han med til trods for ikke at have undersøgt de andre sæt data eller have information eller viden om det bagvedliggende, selvom han er opmærksom på problemstillingerne både i begrænsningen hos ham selv, men også hos den data han benytter.
#8(Med 0 svar)
27. juli 2017 kl. 11:42
Ranzeco
Nu skal valde til være fck mand..

Kan det blive bedre?
#9(Med 9 svar)
27. juli 2017 kl. 11:47
zikkan
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Hvad??? Arzi sagde det var ham der skulle erstatte Magisk, hmm...
#10(Med 3 svar)
27. juli 2017 kl. 11:51
Pertew
hmm, jeg efterladt i samme tro, specielt da han lavede dette opslag:

gyazo.com/c3d3c4f4fc00865f3dc284f96818f559
#14(Med 1 svar)
27. juli 2017 kl. 11:59
zikkan
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Jeg fik også denne besked på steam:

i.gosu.dk/381c14.png
#21(Med 0 svar)
27. juli 2017 kl. 14:32
kasparS
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Hahahaha
#22(Med 0 svar)
27. juli 2017 kl. 14:32
kasparS
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
SoA arziiiii
#30(Med 4 svar)
27. juli 2017 kl. 15:34
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
VI VIL HA ARZI TIL MAJOR
#33(Med 3 svar)
27. juli 2017 kl. 15:42
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Tak for at minde mig om dette vidunder.
youtube.com/watch?v=ulzogpypf7w
#35(Med 0 svar)
27. juli 2017 kl. 15:50
zikkan
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
HAHA LEGENDARISK JO
#39(Med 0 svar)
27. juli 2017 kl. 17:26
spdr
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hvor er det smukt fundet frem!!
#46(Med 0 svar)
27. juli 2017 kl. 22:53
birdfromsky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Vinder af Dust2 Fight Club
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg skylder nærmest en bajer på lan, pga det link!!
#15(Med 0 svar)
27. juli 2017 kl. 12:18
wadion
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Glæder mig til og høre noget officielt fra North side af :- )
#18(Med 0 svar)
27. juli 2017 kl. 14:03
jagR
Havde hellere set at de tog en op fra deres Acd hold. Når det er sagt, så forstår jeg godt hvis de tager valde.
#38(Med 0 svar)
27. juli 2017 kl. 16:53
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Held og lykke skal du da ikke snydes for Valdemar!:)
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.