Opret Log ind
Tricked vinder Dust2.dk cuppen
En rigtig flot og overbevisende Tricked sejr i finalen sætter punktum for en rigtig skøn dag. Dust2.dk eOddset Kinguin Cuppen er færdigspillet.
Skrevet af: Trier    25. juni 2016 22:16      

Så blev vi færdige med vores Dust2.dk eOddset Kinguin turnering. En dag fyldt med lækkert, dansk Counter-Strike, med masser af headshots og flotte kills.

Finalen stod mellem Tricked og Singularity, efter de i hver deres semifinale slog henholdsvis Magistra og Eastern Vikings. Eastern Vikings, der igennem hele turneringen har overrasket alle og spillet en rigtig flot turnering.

Første skulle de to mandskaber spille overpass. Her var det igennem hele opgøret Tricked, der havde overtaget. I første halvleg endte Tricked med en 12-3 føring som CT. Med gunrounden sikret så det endnu mere ud som om, at det blot var et spørgsmål om tid, før sejren var i hus.

Men så begyndte Singularity at skyde igen, da kampen stod 15-3 og de tog da også seks runder i streg, før det lykkedes Tricked at få en sidste og afgørende runde og dermed sejren på første map.

Hermed var det tid til dust2 og nu var det alvor for Singularity, hvis de ville have fingrene i præmiepengene. Men igen satte Tricked sig tungt på opgøret og med en 11-4 sejr i første halvleg lignede det blot en gengivelse af første map.

Som CT lykkedes det dog Singularity at vinde gunrounden og de efterfølgende to runder, men så var det igen Tricked, der havde de mest præcise rifler. Kampen endte 16 - 08 i Trickeds favør og dermed stod det klart, at Tricked var dagens stærkeste hold.

Dust2.dk eOddset Kinguin #1
Bedst af tre maps
Tricked
2 - 0
Singularity
de_overpass 16 - 9 de_overpass
de_dust2 16 - 8 de_dust2
de_mirage de_mirage

Ovenpå finalen kan Tricked glæde sig over at have vundet 15.000 kroner og en plads i Superfinalen mod det tidligere SK Gaming, hvor der kæmpes om 10.000 kroner til vinderen og 5.000 kroner til taberen. Datoen for dette opgør bliver annonceret i en senere nyhed.

Efter kampen fangede vi en uden tvivl glad Nicolai "HUNDEN" Petersen, der er kaptajn for Tricked:

Det er fandme lækkert at vinde noget dansk! Vi hvade en rigtig svær gruppe, som gjorde det spændende om vi kunne komme videre fra gruppen, men det gik rimelig nemt efter første kamp! Semi og finalen gik som smurt og vi ville rigtig gerne nå til bo3 kampene, og det er rigtig dejligt at have noget positivt at arbejde videre nu når vi snart starter træning med holdet ;-)!

Vi kan se tilbage på et par utrolig flotte præstationer over hele linjen, hvor otte danske mandskaber har været i ilden:

      1. dk Tricked - 15.000 kroner og en plads i Superfinalen
      2. dk Singularity
3. - 4. dk Eastern Vikings
3. - 4. dk Magistra
5. - 8. dk Alpha Gaming
5. - 8. dk Seven11
5. - 8. dk OnlineRol
5. - 8. dk über n00bz
#1 Trier
2016-06-25 22:19
Tak for i dag til admins, skribenter, castere og ikke mindst spillere! Det har været en fornøjelse.
#2 rijaH
2016-06-25 22:21
Flot spillet, ja især af hunden. Der var nogen rigtig lækre kills imellem. Der har været vildt gode tætte kampe dagen igennem og ikke mindst god stemning på Twitch 👍🏻😁 Det har været en fornøjelse! Tillykke til tricked igen! Ser frem til om de kan snuppe super finalen også! 😎
#3 MENIX
2016-06-25 22:23
En fornøjelse at deltage - på bekostning af den performance vi så leverede :]~~.

Derudover var det skønt at følge turneringen efterfølgende! :)
Wp til TRICKED, fuldt fortjent.
#4 GnuEN
2016-06-25 23:21
Ja vi forsvinder lige i et par uger og laver comeback med BiGPlAYZ, er vi enige??
#5 MENIX
2016-06-25 23:25
Enig, vi må lige smide lidt flere timer i h1z1 for at få fixet kommunikationen ordentligt LOL!
#6 noche
2016-06-26 09:58
Optimistisk at se sådan en turnering for der er en hel del talent derude. Så mangler det bare at blive sammensat til rigtige hold med sammenspil. Synes generelt de fleste hold spillede for frit og for udisciplineret, så der er lang vej endnu, hvis holdene skal kunne være med længere oppe. Singularity lignede det hold, som havde mest styr på den side af spillet, og heraf deres bedre resultat end hold, som måske kunne betragtes som mere talentfulde. Blev også lidt overrasket over, at man så spillere, som ikke kunne maps'ne i søvne - måske koncentrationssvigt undervejs, men det så underligt ud.

JUGI som MVP, det var imponerende at se ham med awp'en, og særligt hvordan han i tætte situationer formåede ikke at ramme sine medspillere, men med præcision fik taget modstanderen ud.
#7 Trier
2016-06-26 10:04
Det må du nok sige. JUGI var godt nok skarp gennem hele dagen. Nøj, hvor er han hurtig!
#8 noche
2016-06-26 10:25
Absurd hurtig!
#9 Martin
2016-06-26 11:54
Du har ret i dine pointer. En forklaring kunne være sommeren, mange spillede med reserver. Det er nok ikke noget, der har hjulpet.
#10 mithR
2016-06-26 11:57
Nu spillede vi kun et enkelt map mod Eastern Vikings, men jeg må sige at jeg er vildt imponeret over dem. Mange af de spillere har spillet sammen længe, og vi fik i hvert fald at mærke hvad et sammentømret hold kan præstere når de har aftalerne på plads.

.... Om ikke andet så føltes det i hvert fald sådan.
#11 Trier
2016-06-26 13:06
Bare en skam at normen er, at det er de færreste der kan klare sig en måned eller to uden roster changes.
#12 HUNDEN
2016-06-26 13:57
Nu synes jeg altså lige at i skal falde ned med de udskiftninger.
Før denne shuffle skete med at Percy og jeg røg ud af Wolves, acilion ud af sk, cajun ud af astralid, preparation lukker osv. Så taler vi altså faste lineups på nærmest samtlige top 5 hold siden november til ca 10 maj. Altså 6 måneder

Det tager tid at finde ordentligt lineups, man ændre jo ikke på sine hold bare for at lave lidt sjov, men fordi der er noget som ikke fungere optimalt.
En udskiftning betyder at hele ens map pool skal fixes igen, og her taler vi 6 maps for de fleste holds vedkomne, og det tager ihverfald 2-3 måneder at få ordentligt styr på.
#13 vedde
2016-06-26 14:54
btw, du spillede smukt og elegant med dine 42 kills på d2. :D #røvslikkeri
#14 HUNDEN
2016-06-26 15:04
haha ty :D
#16 MENIX
2016-06-26 17:16
Ikke bedre end den kamp for xaya hvor du vælger at bombe 30 på tuscan mod os på lan..

Din skyld vi tabte dengang! D#=¤%#(%#&
#15 Sander
2016-06-26 15:56
Jeg tror også mest det er henvist til de hold under toppen, der bliver i hvert fald skiftet ud tit, men det er dog blevet meget bedre imo!
#17 HUNDEN
2016-06-26 17:24
jeg må erkende at jeg tror kun det er blevet bedre pga kontrakter. organisationerne ikke har råd til at købe spillerne ud af kontrakterne og derefter ikke råd til at få bedre spillere til ens hold.

dignitas har været aktive i 2015 ved købe af msl fra Wolves, tenzki fra sk og konfig + rubino fra Wolves - ellers tror jeg ikke der har været handler som sådan på den danske scene.
#18 Sander
2016-06-26 18:46
Jeg er helt enig. Det er også dyrt for de mindre organisationer at skulle til at købe spillere, uden jeg dog kender prisen helt nøjagtigt på de forskellige hold
#19 noche
2016-06-26 19:59
Jeg fik desværre ikke set meget til EaV grundet de sideløbende kampe og et eller andet EM i tv, men det er da positivt, at det ikke kun var gældende hos Singularity.
#20 MicHael
2016-06-29 00:32
Så de skal spille mod ex-sk? venter i på gla1ve kommer tilbage fra major eller?