POWER blog: "Én tur til Leipzig, tak!" - Første del

Så har vi endnu en POWER blog klar til jer, denne gang tager en af de efterhånden mere kendte danske castere os en tur med til DreamHack Leipzig.

I denne omgang af POWER blog har vi fået en ny blogger på banen i form af Niels Topp, som de fleste nok bedre kender under nicket rizc. Han har efterhånden fået slået sit navn godt fast, både her i Danmark og i udlandet. Så i den her blog tager han os med en tur til DreamHack Leipzig.

Halløj og velkommen! Efter at nogle af de større navne som MODDII, ruggah og Pimp har været igennem maskineriet, er det (endelig) blevet min tur til at fortælle lidt om livet som CS-kommentator her på Dust2. I denne første blog vil det handle om min tur til DreamHack Leipzig, og forhåbentlig vil der komme mange flere af disse blogs fra undertegnede i fremtiden.

For de som ikke kender mig allerede, så hedder jeg Niels og er lige pt. 24 år gammel, bosat i Aarhus og arbejder for det meste som kommentator og analyst på diverse CS:GO streams. I forlængelse af dette arbejde rejser jeg en del rundt i verden og ser nogle sjove ting, møder nogle interessante mennesker, og selvom jeg (kun) skulle et kort smut sydpå til Leipzig denne gang, var det en (som altid) underholdende oplevelse!

Turen startede i Billund lufthavn, som den så tit gør, når man nu er jyde og ikke har Kastrup i baghaven. Her mødte jeg cadiaN, som også var på vej til Leipzig med Heroic. Det blev til en krammer og lidt seriøs snak om deres forrige sejr i USA og hans tanker om holdene i Leipzig, før vi fandt ud af, at vores fly var forsinket.

Siden vi skulle mellemlande i Frankfurt var dette selvfølgelig et problem, så jeg sørgede for at gutterne fra DreamHack vidste, at vi muligvis missede vores connection, men takket være en dygtig pilot og lidt held nåede vi flyet i Frankfurt hvor vi mødte glace og en masse andre udenlandske spillere.

Jeg vil nærmest gætte på, at halvdelen af de rejsende på flyet fra Frankfurt til Leipzig var CS:GO spillere eller lignende, jeg fik ihvertfald æren af at sidde (lidt for tæt måske, benpladsen var ihvertfald sparet væk) sammen med Maikelele og hyggesnakke lidt om hans tid som stand-in i NiP og det nye “hold” qwerty.

Efter en kort flyvetur landede vi i Leipzig, og jeg nuppede en taxa sammen med min med-kommentator SPUNJ og hans kæreste til hotellet, hvor den selvfølgelig stod på min rejse-tradition - et varmt karbad og en lokal øl. Uden tvivl den bedste måde at starte et hotelophold.

Første aften gik stille og roligt for sig, da alle “broadcast talents” mødtes til middag på hotellet for at blive briefet om tidsplanen og så videre. Jeg fik hilst på Marc (Nix0n, tidligere HLTV-mand) som kører esports-showet hos DreamHack, Metuz, Dust og fik også catchet op med BLU, som jeg kommenterede den europæiske minor med.

Siden vi skulle tidligt op næste dag blev det ikke til andet end en enkelt øl, før vi alle skiltes og begav os tilbage til vores respektive værelser.

Dag 1 startede ret spændende ud da både ReDeYe og Pala havde misset adskillige fly og først ankom på hotellet sent om natten, så vi vidste ikke om de ville være klar til broadcast dagen efter, samt at lurppis var så meget off the grid, at Dust simpelthen blev nødt til at hoppe ind på analyst-desken til den første kamp, da lurppis simpelthen ikke var nået til Leipzig, da vi startede.

Han nåede dog at ankomme inden kamp 2 gik igang, det viste sig, at der havde været bøvl med det tyske tog-system, men nu var han altså ankommet og klar til at hoppe på.

Efter dagens broadcast var slut, fandt jeg ud af, at jeg havde glemt at pakke mere end mit par rejsebukser, så jeg forsøgte febrilskt at kaste mig i en taxa og på gebrokkent tysk forklare, at jeg skulle have et par “hose, bitte”, kun for at ende op i en outlet store der havde størrelser fra XXXL til XXXXXL og XS til M.

Dette var selvfølgelig et problem, og derfor endte jeg faktisk med at køre hele eventet + begge rejsedage i det samme par bukser (heldigvis kunne dette ikke ses på streamen, så ingen skade sket).

#1(Med 0 svar)
23. februar 2017 kl. 09:34
mupzgxD
har seriøs altid været fan af rizc
#2(Med 4 svar)
23. februar 2017 kl. 09:45
Phoinx
Lidt træls, de ikke havde store nok størrelser til dig
#4(Med 0 svar)
#9(Med 0 svar)
23. februar 2017 kl. 13:11
BarcodeNone
Nu viser billedet ovenover jo noget andet, men holy shit ja. Talent er jo altid kun vist fra torso og op (bag desk's) så i kunne principielt alle sidde i undies :O

Fin lille inside historie :)
Nu ved jeg ikke om du har fået den feedback fra andre, men hvad jeg lige bed mærke i ved Leipzig omkring casting at det er som om du kan have 'for meget' på hjerte, på den måde at får som seer sådan en vandfalds fornemmelse og det kan virke som du har travlt for at jappe det hele ud inden der sker noget der skal play-by-play castes.
Det må næsten være muligt at prioritere lidt i hvad der der kan/skal siges tænker jeg. 'brug pauserne' husker jeg som en god tommelfingerregel.
#10(Med 0 svar)
24. februar 2017 kl. 09:44
Brumme
Bra och rolig läsning :-) #thumbsup
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.