Opret Log ind
Storstilet dokumentar-projekt om Astralis på vej
I tiden op til majoren i Atlanta og under har den danske tv-kanal DR3 fulgt Astralis og det er der blevet en dokumentar ud af.
Skrevet af: rijaH    31. januar 2017 14:14      

Hele Danmark er nærmest blevet bombarderet med nyheden om Astralis fantastiske Major resultat de sidste par dage. Derfor er det også det bedst tænkelige tidspunkt at DR3 har afsløret at de har en dokumentar på vej om netop Astralis.  

Det danske produktionsselskab Highwire hare fulgt holdet Astralis op til, under og efter turen til Atlanta og deres eventyr kan følges engang til foråret. I klippet kan man bl.a. høre dupreeh blive interviewet og her fortæller han lidt om hvor stort CS:GO og esporten er blevet.

DR3 vil med dokumentaren vise esport på en mere alvorlig måde og ikke som det bliver behandlet mange andre steder i medierne, som ofte viser det som en useriøs hobby.

Foto: highwire.dk

Highwire udtaler selv i forbindelse med projektet:

Vi er stolte over at kunne meddele, at vi netop nu påbegynder et storstilet dokumentar-projekt med DR3 om at portrættere esport i verdensklasse. Det danske hold Astralis er et af de bedste. Det unge hold har ikke mere end et år på bagen, men ambitionerne fejler ikke noget. De vil ikke bare nøjes med at være i verdenseliten, kun det bedste er godt nok. Og med en benhård konkurrence fra et hastigt voksende globalt esportsmarked, bliver det ikke nemt.

Se om de klarer det i serien om Astralis fra foråret 2017 på DR3.

DR3 har lagt et lille sneak-peek fra dokumentaren ud på deres facebook side.

#1 Nomad
2017-01-31 14:20
Fine gutter, glæder mig til at se hvad det bliver til.
#2 Donnmonster
2017-01-31 14:21
Spændende - fin timing for DR at vælge at dække netop denne major.
#3 Oliver
2017-01-31 14:24
Bliver spændende. :)
#4 Mort
2017-01-31 14:28
Fedt endelig noget man gider at se på dr
#5 grand
2017-01-31 14:31
Glæder mig meget til at se, hvordan de for vinklet og drejet hele eSport fænomenet. Spændende!
#6 JKN
2017-01-31 14:44
Genialt at de så går hen og vinder det hele, kunne ikke være skrevet bedre :)
#7 xela
2017-01-31 14:51
Bliver mega fedt :D
#8 Enrique
2017-01-31 14:57
Sweet!
#9 Corner
2017-01-31 15:05
Meget nice også at vinde når man har et kamerahold med på slæb!
Det er ihvertfald ekstremt god reklame for "sporten"
#10 klit
2017-01-31 15:08
Spændende!!!
#11 vedde
2017-01-31 15:26
Var der virkelig en hare der fulgte Astralis, damn
#12 skade
2017-01-31 15:28
Peter "dupree" Rothmann ?
#13 Tazh
2017-01-31 15:33
Giv DR en chance. De er nye i branchen xD
#14 pookmohone
2017-01-31 15:49
hvis du syntes at det der laver er slemt skal du ikke læse tv2´s artiker xD de laved en kopi artikel fra dr da de vandt majoren og oversatte "major" direkte til "stor tunering" xD skrev dermed det var deres første store tunerings sejr xD men fedt at mainstream meder følger mere og mere med :)
#15 Moller
2017-01-31 16:07
PETER ROTHMANN RASMUSSEN!!!! :D
#16 Slettet Bruger
2017-01-31 17:10
Vildt man! :) - Jeg glæjr mæj
#17 fbyskov
2017-01-31 17:24
Det er helt underligt at sidde i stuen. Intet kamera i ansigtet. Ingen mikrofon under trøjen. Det bliver fedt at se, hvad de formår at lave med det materiale, de har fået eksklusiv adgang til.
#19 vaMp
2017-01-31 17:49
Det er efterhånden mange badges du har fået høstet sammen, er det ikke? :DD
#20 klit
2017-01-31 17:55
Han fortjener dem ;)
#21 vaMp
2017-01-31 17:55
Jovist :)
#22 fbyskov
2017-01-31 18:05
Mangler bare en "gammel sur mand", så er vi der :) Kiddin' aside. Det ser festligt ud med alle de farver, det må jeg give d2 staff.
#24 vaMp
2017-01-31 18:57
Haha :D ihvertfald stort tillykke til dig samt hele Astralis. :)
#28 maggieb
2017-02-01 11:34
Hvor i langt tid har de optaget? er det siden sidste dreamhack eller hva?
#30 fbyskov
2017-02-01 17:32
Wait'n'see :-)
#31 maggieb
2017-02-01 18:58
Kan bare huske Anders snakket om at et film crew lavede en dokumentar omkring et team til Dreamhack, men jeg tror det var NiP, Astralis eller fnatic.
#29 noche
2017-02-01 16:18
Hvis det kommer vil jeg dæleme også have en! ;-)
#26 McLoud
2017-02-01 02:29
FEDT!!!
Osse apropos vores tidligere diskution om at nå bredere ud, haha. Så glad på jeres vegne!😊🤘🏻
#18 tuenbabz
2017-01-31 17:45
Det vil jeg glæde mig til at se. :-) De virker til at have et fantastisk sammenhold og et godt fælleskab.
#23 cLAW
2017-01-31 18:26
glæder mig :D
#25 Rall0w