Opret Log ind
Udskiftninger i TyLoo efter stort drama*
Hele tre spillere samt en coach er blevet fjernet fra TyLoos lineup med øjeblikkelig virkning, da de er gået mod organisationen.
Skrevet af: Sander    9. januar 2017 13:30      

Det er netop blevet offentliggjort på Twitter, at TyLoo har fjernet to spillere fra startfemmeren, mens en anden er blevet suspenderet. Samtidig er deres coach, Karsa, også fortid på holdet.

Det drejer sig om AttackeR, fancy1 og somebody, som ikke længere vil være at finde på TyLoos lineup. Det skyldes, ifølge VSPNs ansatte Sheng Yi, at spillerne har kontaktet andre spillere med henblik på at lave et nyt hold.

Det bryder med deres kontrakter, og derfor er de nu fjernet fra holdkortet. Ifølge HLTV.org er de tre ovennævnte spillere nu bannet fra blandt andet WCA, Pro Gamer League, ESL og WESG.

TyLoo deltager om få dage i WESG 2016 World Finals, hvor de har hentet tre erstatninger ind til at spille med Mo og DD:

  • cn Mo
  • cn DD
  • cn HZ (Standin)
  • cn ryk (Standin)
  • cn bottle (Standin)

Opdatering kl. 14:18*

Karsa, AttackeR, fancy1 og somebody har givet følgende udtalelse til HLTV, hvor de forklarer deres side af sagen.

First of all, the players never actually had a contract in writing with TyLoo. The organization promised that the players would have the same basic salary for every single player but they failed their promise. DD, and fancy1 were later offered more salary but were told to not tell this to other teammates. DD accepted, fancy1 refused.

This caused resentment for attacker, somebody, and karsa. The organization didn’t keep their promise to pay everyone the same salary so players decided to leave. Then TyLoo made an alliance with the event organizers to ban the players.

We will give HLTV.org a more detailed statement on January 11.

#1 SkeeN
2017-01-09 13:31
Rip
#2 Divi
2017-01-09 13:39
wauw. Fucking rip man.
Det var vidst den prof. karriere.
#8 Mrnobody
2017-01-09 14:11
Kun i tyloo :)
#15 Divi
2017-01-09 14:27
#14 x))))
#21 Mrnobody
2017-01-09 15:23
<3
#9 sekke
2017-01-09 14:13
Deres kontrakter udløber efter sigende til februar, men hvor vidt deres bans holder længere tid vides ikke.
#14 Divi
2017-01-09 14:26
Fandt jeg ud af efter lidt nærmere læsning men kunne ikke Edit. x)
#3 pookmohone
2017-01-09 13:43
Er der nogen der ved hvorfor at spillerne er blevet bannet i tuneringerne??
#4 vhL
2017-01-09 13:46
Orgen banner dem fra de nævnte events indtil deres kontrakt udløber for at sikre at de ikke deltager i noget med deres nye team
#5 pookmohone
2017-01-09 13:47
Ahh ok :) giver noget mere mening, troede de mente det var tunerings arrangørende der havde bannet spillerne.

Takker for svar
#7 JKN
2017-01-09 13:52
Jf. HLTVorg: "Then TyLoo made an alliance with the event organizers to ban the players."

Jeg forstår ikke, hvorfor turneringsarrangørerne har bannet dem.
#10 Hsfrede
2017-01-09 14:16
Fordi de støtter esport og fremgang.
Hvis folk springer fra hold til hold konstant(mere end de allerede gør) vil der komme kæmpe ustabilitet.

Og desuden sender du et sindsygt dårligt signal, hvis der ikke er mærkbar straf på kontraktbrud.
#13 JKN
2017-01-09 14:22
Jamen det er ikke op til turneringerne, det er op til orgs at lave kontrakterne så spillerne ikke må spille for andre hold?
#16 Hsfrede
2017-01-09 14:36
Jeg ka godt forstå hvad du siger, men synes personligt det er den rette løsning.
#17 JKN
2017-01-09 14:42
En org skal simpelthen ikke have så meget magt.. kort sagt.

https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/..
#18 sekke
2017-01-09 14:47
Ham som leakede nyheden til hltv har selv udtalt at det kun er gældende til februar hvor spillernes kontrakter udløber. :)
#19 JKN
2017-01-09 15:16
Det var da altid noget - jeg forstår dog stadig ikke, hvorfor turneringsarrangørerne skulle blandes ind i det?
#22 xone
2017-01-09 15:49
Organisationen har jo ingen magt over spillerne, hvis de stiller op for et hold der har købt dem ud.

Jeg kunne forestille mig, at det er derfor de har taget kontakt til eventarrangørerne.
#27 JKN
2017-01-10 12:56
Er det ikke også helt fair, at de spiller for et nyt hold, hvis det nye hold har BETALT for at købe dem ud af deres kontrakt?
#12 EmiLiuZ
2017-01-09 14:19
For at stoppe et team jumping community.

Jeg synes at det er helt fair. Hele communitiet gavner af consistency.
#6 bENJA1
2017-01-09 13:49
Kæft hvor uprofessionelt..
#11 sekke
2017-01-09 14:17
Der er altid to sider af en historie, lad os nu lige høre hvad spillerne har at sige. :)
#25 bENJA1
2017-01-10 08:38
jo det :b
#20 brucewayne
2017-01-09 15:22
nåmen der var jo et godt odds 21 på selfless imod tyloo så :)

nu må vi se om det bliver fjernet =DD
#23 ZARQ
2017-01-09 16:44
Hvor er det dog uprofessionelt af dem og gøre sådan noget. Hvorfor ikke vente til deres kontrakt udløber til Januar i stedet for også lave hold med dem som de ny ønsker..
#24 cvd2412
2017-01-09 19:02
Den eneste der er uprofessionel er da organisationen! Der ikke betaler deres spillere det samme i løn.
#30 ZARQ
2017-01-10 16:22
Både og?
Som der er skrevet længere nede så er det kun et spørgsmål om tid før spillerne selv forhandler deres løn osv. Det er der er forskel på alle spillere????
#28 vaMp
2017-01-10 14:22
Jeg havde satme heller ikke fundet mig i at nogle spillere får mere løn end resten. Det er uprofessionelt. Så havde jeg da også kigget efter andre muligheder.
#29 diOnysos
2017-01-10 14:27
Inden længe vil esport være ligesom i fodbold med stjerne spillere der får mere i lønposen end nogle af de andre på holdet, det er ihvertfald en tendens som jeg ser komme inden for 1 år eller to.
#31 ZARQ
2017-01-10 16:22
Både og?
Som der er skrevet længere nede så er det kun et spørgsmål om tid før spillerne selv forhandler deres løn osv. Det er der er forskel på alle spillere????
#32 vaMp
2017-01-10 19:04
Ja, nogle spillere er bedre end andre. Nogle spillere spiller dog også roller som gør at de shiner mere end andre. Så antaget at man sidder som support spiller på et eller andet T1 hold og får mindre løn fordi man ikke (rent statsmæssigt) er ligeså god som andre på det hold, så sidder man ude i kulden og får mindre betalt, selvom disse type spillere ofte gavner holdet mere end så mange andre. Jeg synes det er en idiotisk måde at gøre det på. Når man vinder som et hold så synes jeg også at hele holdet skal behandles ligeledes.
#33 ZARQ
2017-01-10 19:37
Det er ligesom fodbold nogle spiller midt bane og andre står i mål? Det er fuldstændig det samme og de vinder da også ens burde de også alle sammen få samme løn så?
#34 vaMp
2017-01-10 20:40
Ja, efter min mening :)
#26 maggieb
2017-01-10 09:28
Synes det er fucking tørt, at banne dem. Især hvis det er forevigt.