Opret Log ind
Dobbelt udskiftning i über n00bz; MENIX og Lass3 ude af holdet
Vi har i starten af 2017 fået mange nye hold til, men denne gang er det et hold, som vælger at stoppe spillet sammen.
Skrevet af: Arthrangos    9. januar 2017 10:00      

Igår blev den sidste dag i über n00bz for MENIX og Lass3, da de to parter af holdet havde interne problemer med hinanden.

GnuEN fortæller til Dust2.dk, at nogle interne problemer i holdet har medført, at MENIX og Lass3 ikke længere er en del af holdet. Han nævner samtidig, at de har taget siNde og dfen ind på holdet til Dust2.dk Fight Club og NPH #4:

Allerede i december måned valgte zyh at træde af holdet grundet personlige årsager, hvor vi har prøvet at spille med tidligere Atlando spiller Vaz0r sidenhen, som vi har været fint tilfreds med.

Siden starten af uber n00bz har coren altid være Lass3, MENIX og jeg, men her i det nye år er der blevet lavet ændringer. 
Vi har valgt at sige farvel til MENIX og Lass3 og reboot uber n00bz. Der var nogle interne problematikker, som gjorde at vi var tvunget til at splitte os op i 2.

Vi vælger at spille med siNde og dfen til Dust2 Fight Club og til NPH, hvorefter de og Vaz0r vil få en kontrakt hos uber n00bz hvis alt forløber sig vel.

For at høre fra begge sider af historien, har vi også haft MENIX til tasterne. MENIX fortæller ud om Lasse's tid på hostpitalet, og hvordan han føler, at de blev stukket i ryggen af deres teammates:

Haha, oh well - interne problemer? Den var ny, grineren :). 
Jeg havde skrevet et 3 gange så langt statement med alt hvad der er sagt - men så læste jeg Gnu's og valgte at cutte 80% af.

Juleaften blev lasse indlagt på hospitalet, med en mulig blodprop - han bliver der inde et par dage til undersøgelser, og kommer selvfølgelig hjem kort før nytår - han må så ikke rigtig lave noget der får pulsen op de næste par dage - fair. Så forleden siger han, at han er 100% klar til at spille - han får svaret "Fedt mand", og dagen efter: kicked - fordi han ikke har spillet meget mellem jul og nytår (hvor vi alligevel havde 'ferie)'

Og jeg har eftersignende fundet et andet hold? - well, godt der er nogen som har fortalt mig noget jeg ikke vidste. 

Grundstammen på über n00bz har spillet sammen i 3 år nu - og vi alle var super gode mates, både inden og ude for spillet, specielt med de 2 'nye'. Så er det fandeme bittert for Lasse og jeg, at når man spørger ind til hvad der er sket ved de forskellige personer involveret, får man 200 forklaringer, 200 undskyldninger - der alle pejer i 200 veje. Det værste er så at alle forsøger at virke som 'good guy' - og skyder den videre til en ny grund fra en ny person. I stedet for man bare lige er ærlig og siger "Hey, det er sådan her det er" - Så havde det været fint - vi alle er jo voksne. 

Når vi så fik beskeden, var både Lasse og jeg utrolig cool med den, vi begge ønskede dem held og lykke & det var selvfølgelig iorden! Men når man så møder en god omgang 'Typisk Scenen' efterfølgende, får 800 ting afvide fra personer der ingen relation har til det hold - så er det helt gg. 

Det er jo vel bare den typiske stab stab med dolken & løb i skjul, som der så tit er oplevet generelt på hold. 
Men hey, traditionen tro - skulle folk da ikke læse en uber n00bz nyhed uden en film; så den får i lige her

Lass3 og jeg fortsætter sammen - og hvad fremtiden bringer, ved jeg ikke. Men en ting er sten, vi begge har fået super meget blod på tanden - og når vi har fundet 3 til,  skal der flækkes bots i counter

Peace out G's.

MENIX gør det altså klart for Dust2.dk, at Lasse og ham selv føler sig virkelig forrådt af sine holdkammerater.

Med MENIX og Lass3 ude af über n00bz, lyder holdet dermed nu som følgende:

  • dk GnuEN
  • dk Wusung
  • dk Vazor (på tryout)
  • dk siNde (stand-in til NPH og Dust2.dk Fight Club)
  • dk dfen (stand-in til NPH og Dust2.dk Fight Club)
#1 ClinT
2017-01-09 10:08
Gang i den!
#2 zagal
2017-01-09 10:11
menix best! :-D GL boys
#13 MENIX
2017-01-09 10:48
Altså burde snart lave Hollywood produktioner i de film 😂😂

Og tak ven!
#3 b0ychild
2017-01-09 10:22
Uheldigt selvfølgelig... Men jeg håber ikke jeg træder nogen over tæerne ved at sige de har fået lidt mere firepower nu, i form af dfen, og en god omgang siNde info kommer man egentlig også langt med! ;-)
#4 casle
2017-01-09 10:24
Ja, der er ikke sket forfærdeligt meget nyt igennem alle de år hvad det angår :) men alligevel et stykke tid siden vi har set det i en officiel udmelding. Held og lykke til alle parter
#5 JKN
2017-01-09 10:25
Kontrakt hos uber noobz? Er det ikke bare et midlertidigt holdnavn og ikke en organisation?
#6 MENIX
2017-01-09 10:28
Nej, det er kontrakt og en forening :-)
Der bliver udbetalt løn m.v, ordnet lans, hotel & støtte hvis det skal bruges

Så seriøsiteten bag projektet er der hvertfald - så det er ikke blot et midlertidigt holdnavn - mere.

Det var det engang, men det er blevet mere seriøst nu, forhold til tidligere
#7 JKN
2017-01-09 10:30
Okay cool, det vidste jeg ikke og kunne ikke lige finde en hjemmeside eller noget umiddelbart :)
#8 MENIX
2017-01-09 10:32
Jeg var igang med at lave hjemmesiden :-).
- Men ja!

Det er skam et fint sted at være under, så intet mod det. Det er CVR registreret mv
#9 KENZYY
2017-01-09 10:40
Syge nyheder. Stakkels Menix.. Men også held og lykke til gøg og gokke :D <3
#10 Kevz
2017-01-09 10:43
Kan være Gnu blev træt af at betale lønnen :(
#12 KENZYY
2017-01-09 10:47
Stopper han da med at betale løn for de andre? Har ikke snakket med ham ..
#14 Kevz
2017-01-09 10:54
Vi vælger at spille med siNde og dfen til Dust2 Fight Club og til NPH, hvorefter de og Vaz0r vil få en kontrakt hos uber n00bz hvis alt forløber sig vel.

Siger vel sig selv, og deres kontrakt udløb her d. 31
#19 zyh
2017-01-09 11:01
Synes da man skal huske på, at gnu har været ganske gavmild i det han udbetaler løn af egen lomme, det er jo trods alt hans hold. Tror vel mere det er måden det hele er blevet gjort på der er problemet. Trist de finder ud af det fra andre inden...
#24 Kevz
2017-01-09 11:05
Nu kender jeg jo Jesper personligt og det her er jo ikke første gang det her sker :-D

Jeg forstår så omvendt heller ikke Jesper gider at blive ved, hans gavmildhed ændrer jo ikke på min kommentar uanset.
#47 majez
2017-01-09 12:01
Undskyld jeg spørg, men hvorfor fanden er det også nødvendigt for spillere i uber noobs at få løn? Skal de ikke præstere noget og etablere sig i top10 før man kan gøre krav på det.
#65 Kevz
2017-01-09 12:50
Ved ikke hvorfor du spørger mig om det er vigtigt :D
#66 GnuEN
2017-01-09 12:57
majez maten jeg ejer jo lortet :D
#67 majez
2017-01-09 13:00
Ja kunne jeg forstå. Men så det er dig der vil være gavmild og ikke dine spillere der har krævet det?

Hvis ja, så er du da en guttermand :D
Jeg blev helt vildt overrasket over at top10 får løn alle sammen :D
#68 GnuEN
2017-01-09 13:01
Yepper det var noget jeg fandt på :)
#70 Kasper
2017-01-09 13:07
Så man kan sige man er pro cs spiller? XD
#83 notaN1dgl
2017-01-09 14:55
Motivationen? :)
#25 Kevz
2017-01-09 11:06
Men jeg ved heller ikke om det er Gnu's valg eller det er Wusung der har valgt at sige fra evt.

Jeg syntes nu bare alt det her Uber Noobz har været til grin, hele vejen igennem!
#27 MENIX
2017-01-09 11:09
Udentvivl - det skelner heller ingen tvivl.

Det har været et super sted at være none the less! Det skal der slet ikke tvivles om. Der har ikke mangler noget - og gjorde der det, fandt vi jo altid en god løsning

(Du var der selv jo, du ved det lige så godt som jeg)

Det er blot måden det er sket på, at man finder ud af det fra andre før de selv udmelder noget. Og så endda lige en 30 min før en aftalt turnering.
- men sket er sket.
#28 SnaL
2017-01-09 11:12
Den danske scene har det som du selv siger det med at være nogen kyllinger... Plus folk generelt er dårlige til at håndtere sådanne sager... :) Nevertheless GL til dig ^^
#30 Kevz
2017-01-09 11:14
Folk er nogle kæmpe kyllinger, folk står aldrig ved noget og siger altid, det var alle de andre's skyld og valg at man blev kicked.

Men generelt syntes jeg det er et standard billede på det her niveau af CS Hold.
#33 SnaL
2017-01-09 11:18
Desværre rigtigt.. Har selv oplevet og prøvet lignende... Dog sidste gang jeg var på hold intet nævneværdigt.. der kickede vi personerne face to face... :) Uden at lyve omkring hvorfor... De personer der bliver kicked har man jo brugt rigtig meget tid på ... Så selvfølgelig skal de have sandheden af vide.
#36 Kevz
2017-01-09 11:22
Det er skide ærgerligt at folk ikke kan være ærlige istedet for altid at pussy out .. Nu kender jeg jo meget mere til Historien, Menix og Jeg var LAN da det skete .. så ved jo også hvad som er udeladt.

Men det er et evigt mønster i Uber Noobs .. Og en ting jeg har lagt mærke til er at den altid så uskyldige Gnu er typisk den sidste tilbage.
#39 SnaL
2017-01-09 11:23
#unluckyiguess :) Forstår godt Jespers frustration.
#40 Kevz
2017-01-09 11:24
Same, men blamer også Menix :D .. For han ved hvordan det er hver gang han har sagt ja til at spille med :-D
#43 MENIX
2017-01-09 11:38
Det statement er både fra mig og Lasse :-).
#78 SnaL
2017-01-09 13:54
Iorden! :D
#11 Kevz
2017-01-09 10:44
GL HF til Menix og LassTreTal skønne gutter - håber i finder noget flække i er alligevel for gode til de andre noobs!

Men det må også være træls at vide man er kicked dagen før, man får det afvide - af strangers
#15 SnaL
2017-01-09 10:57
Synes faktisk det crazy at det hold får løn :D Hvem er investorer? :) Intet ondt gutter, synes bare der er så mange hold som er bedre som intet får pt :)
#17 Kevz
2017-01-09 11:00
Gnu investere selv.
#18 SnaL
2017-01-09 11:01
Lyder crazy, er han the moneymaker? :D
#20 zyh
2017-01-09 11:02
Han mangler ikke noget ;')
#22 SnaL
2017-01-09 11:03
Fair enough trækker mine ord tilbage så :D
#64 Mrnobody
2017-01-09 12:33
Han står vidst for danske banks servere i KBH sådan fangede jeg den i hvert fald fra lass3 af i sin tid.
#79 SnaL
2017-01-09 13:55
Det lyder som jyske dollars in the BANK
#80 Mrnobody
2017-01-09 14:05
Må tjene godt hvis han betaler løn til 4 spillere.
#81 SnaL
2017-01-09 14:10
Jooo det :D
#21 Kevz
2017-01-09 11:02
Sugardaddy
#16 xone
2017-01-09 10:58
fra über n00bz til kun n00bz , hæh.
#23 PwNerD
2017-01-09 11:04
Wow kick da de bedste fra holdet, hvor giver det menning henne?
gl Menix og Lasse.
#26 Kevz
2017-01-09 11:07
Jeg havde recruited dig istedet for!
#29 PwNerD
2017-01-09 11:12
er vi e9
Hvis jeg endelig fik et tilbud (ikke at jeg gør det fordi jeg er fucking skrald) havde det været et nej menix er den eneste grund til jeg ville joine det hold xD lets be real MenixGOD #Fanboy
#41 kenni
2017-01-09 11:35
Kunne ikke være mere enig :D :D :D
#31 Kasper
2017-01-09 11:16
Jamen ja.. En måned så er de lukket pga de failede, ligesom alle de andre gange de har forsøgt sig :)
#32 Kevz
2017-01-09 11:18
Enig, sådan har det altid været og vil nok altid være :-D
#34 SnaL
2017-01-09 11:19
Btw er jeg den eneste der glæder mig til at se Menix og lass3 mere på gatherN for at scoute players? :D
#35 Kasper
2017-01-09 11:21
Kan du lugte hs?
#37 SnaL
2017-01-09 11:22
Lugte, sanse og SE HS! :D
#38 Kasper
2017-01-09 11:23
Haha :D
#48 KENZYY
2017-01-09 12:03
Men ikke kommentere det ..
#50 KENZYY
2017-01-09 12:07
Det jokes Snalleballe <3
#52 Divi
2017-01-09 12:17
Om ikke andet er det altid sjovt at game med Mening der ihvertfald. :D
#42 Opal
2017-01-09 11:37
Forholdsvis vild mandag morgen, kan man sige..

Fair at der er udskiftninger - Det kan ske for alle. Men det må aldrig komme ud til andre før involverede parter er informeret.. Det er sgu synd for både menix og lass3, hvis det er sandt at det er foregået sådan..
#44 GnuEN
2017-01-09 11:51
menix :) Jeg skriver interne problemer for at holde det _internt_ (hint: keyword is internt), men du laver en go'e gamle og føler alle skal vide alt, men nu når vi er i det. Du kan da umuligt have blevet overrasket at du blev udskiftet? Det er jo umuligt backstab, når du fik et ultimatum du fik tilbage i mid december, eller er det faldet ud af hovedet på dig igen?
#45 MENIX
2017-01-09 11:57
Jeg er heller ikke overrasket :). Jeg kan godt huske hvad vi talte om tilbage i December.

Det er bare mere at udmelde det - istedet for at man får det afvide fra andre.
Og desuden var lasse og jeg enige om bare at være transparrente, så det er ikke kun mig.
- Det er vores begges statement, og lasse har læst det inden nyheden kom op.
#46 GnuEN
2017-01-09 12:00
ville du have jeg sku melde det ud kl 4 om natten? planen fra min side var at få jer begge på ts fordi vi netop havde aftalt at spille, så vi kunne snakke om tingene. Men der var ingen på ts så det blev på den måde det skete.
#49 MENIX
2017-01-09 12:04
Jeg sad jo på TS - både 23~24ish, da jeg fik det afvide fra dem.
- 04:00 om natten var jeg der også - var på indtil 06:30.
- 2 Timer før vi skulle spille var jeg også på, imens vazor sad og spillede gather.

Ellers er det jo bare at skrive folk skulle komme TS.
#51 GnuEN
2017-01-09 12:11
Bad folk om at holde inde med det indtil jeg havde snakket med jer to sammen, for det var sent og lasse var ikke på. At det kommer ud til jer, det kan wu og jeg da umuligt blive bebrejdet for.
#53 Kasper
2017-01-09 12:18
Hvem kan så? :D
#57 GnuEN
2017-01-09 12:24
Det er svært at svare på
#61 Kasper
2017-01-09 12:27
Rofl. Pro org du har dig xD
#89 aDoPt3d_slaV
2017-01-09 21:43
Det er vel heller ikke en org i traditionel forstand, men en motivationsfaktor i et forsøg for at få bragt noget professionlisme og skabt muligheder inden for holdet og på holdets egne præmisser. Det der org halløj er vel noget i (dig eller andre) har blæst op, som om det er det nye astralis osv. Konceptet omkring det er da ihvertfald fint nok, så det er vel næppe det du kan hive ham i fedtefadet på.
#90 Vazor
2017-01-09 21:46
Pertew det klogeste der er sagt i den her tråd :)
#55 MENIX
2017-01-09 12:19
Hvis nogen har talt over sig - er det selvfølgelig ikke jeres skyld, men dem som har gjort det.
- og det er første gang nu, jeg hører at folk har fået det af vide de skulle holde kæft (Det vidste jeg ikke). Og jeg styrer ikke hvad folk skal skrive her inde af kommentarer.

Men som jeg skriver i #27 - har det jo også været et fedt sted at være, og hyggeligt.
#58 MENIX
2017-01-09 12:26
Men derfor skal i stadig have held og lykke - altså jeg håber stadig det kommer til at gå jer super til KoN, NPH & D2 ting tang! :).

Jeg har intet personligt mod nogen af jer, det er igen - måden alt er sket på (Nu er den afklaret). Og jeg tror da Lasse håber på det samme!
#59 Kevz
2017-01-09 12:26
Altså - Du ved jo godt at man ikke kan have hemmeligheder på den Danske Scene :D

Og du ved jo også jeg er venner med Jesper og sikkert tager hans parti.. Men du ved det! :-D .. Hvorfor så ikke bare få snakken overstået ASAP og ikke ligefør folk har sat sig ned for at gøre klar til at spille tunering..
#63 GnuEN
2017-01-09 12:30
Ville ikke have en situration (ironisk nok som er sket nu) hvor jeg fortæller menix det også fik lasse det måske af vide af en anden før jeg han hørte det fra mig.
#54 grand
2017-01-09 12:19
https://media.tenor.co/images/54451401d52c0dd2fe9e..
#75 SkeeN
2017-01-09 13:38
bump for drama
#77 GnuEN
2017-01-09 13:46
der er sku ikke mere :)
#56 Divi
2017-01-09 12:20
Må anerkende, det hele virker ret weird. Dog set før her og der og alle venner i cs. Smule overraskende tho, da jeg heller tiden havde forstået über n00bz som et "Vi spiller for at have det sjovt" hold.

Anyway. Glad til menix og alle andre. Ses på nettet. :D
#60 Kevz
2017-01-09 12:27
De har altid spillet for at have det sjovt i starten, men langsomt bliver det mere seriøst og det er jo så op til den enkelte om man vil det :-D .. Og så sker det her.

Dog tror jeg denne her gang var lidt mere fokuseret på at det skulle være seriøst, nu når det var Løn med.
#69 Divi
2017-01-09 13:02
Det må være noget for nyligt med løn tho. Kan ikke forstå det på noget tidspunkt kan have været for sjovt hvis der var løn indblandet fra dag 1.

Men hej. jeg ved ikke en skid. 😂
#85 Kevz
2017-01-09 15:05
Denne her gang er også ment, fra de først annoncerede holdet med Menix og Lass3
#62 FISK3NNN
2017-01-09 12:27
gg
#71 NaToSaphiX
2017-01-09 13:15
Af hvad jeg har set fra sinde og dfen, virker de begge to som solide spillere.

Føler med Lass3 og Menix though
#73 MENIX
2017-01-09 13:20
Håber også det bedste for dem! :)
- ved sinde og dfen er flækkere.
#72 CeyL
2017-01-09 13:19
Wusung, gnu og vazor, bedste hold på gather!
#74 Vazor
2017-01-09 13:33
Gl til menix og lass3 de er sku nogen rare mennesker <3
#76 snedker
2017-01-09 13:42
Held og lykke, håber vazor er den rgitgie for jer :)
#82 turboallaN
2017-01-09 14:16
Held og lykke!
#84 LETHAL
2017-01-09 14:57
Har hørt itunes hjælper med at fixe dit whine menix <3
#86 Kevz
2017-01-09 15:08
Har hørt du skal carries på Gather!!
#87 LETHAL
2017-01-09 15:12
Har jeg også brug for..
#92 MENIX
2017-01-11 07:03
Tror bare det hjælper at du kender til Metallica!
#88 ZARQ
2017-01-09 16:46
Held og lykke til begge parter :) . Håber Lass3 og MENIX finder sig et nyt hjem og af siNde og dfen falder godt til på holdet...
#91 fremilyset
2017-01-09 21:51
Ja så er det godt jeg fik hug, da jeg sagde at det var useriøst med dette hold, grundet de hele tiden foldede efter noget tid.
Der er vel en grund til at de aldrig kommer i top10. For ustabile og måske bare ikke gode nok..
#93 dfen
2017-01-11 15:38
Gnu 30 bomb!!!! wusung noob