Opret Log ind
olofmeister forlader startfemmeren i FaZe
Han har været en del af holdet siden august i 2017, men den kommende periode bliver uden olofmeister som FaZe-spiller.
Skrevet af: Arthrangos    23. maj 2020 23:46      

olofmeister har været en del af FaZe siden august 2017.

FaZe har for kort tid siden offentliggjort, at deres 28-årige veteran, olofmeister, har taget afsked med holdet blandt andet på grund af manglende motivation.

olofmeister har været en del af FaZe siden august 2017. Siden da har holdet deltaget i flere af verdens største turneringer, og dertil også vundet en del af dem.

Niveauet har dog gennem årene gået nedad for olofmeister, og det har man ofte også kunne fornemme i communtiet, hvor han tit er blevet forslået som den spiller, der skulle erstattes.

Nu har olofmeister selv valgt at tage afsked med holdet for at holde en pause. I hans statement begrunder han blandt andet manglende motivation, og at han har brug for denne pause, for at finde interessen igen.

FaZe skal derfor ud og finde en ny femte spiller til deres hold, som blandt andet skal deltage med dem i DreamHack Masters Spring på mandag, hvor de støder ind i GODSENT.

Med olofmeister ude, ser FaZe i øjeblikket således ud:

  • no rain
  • br coldzera
  • ba NiKo
  • lv broky
     
  • rs YNk (Coach)
     
  • se olofmeister (Holder pause)
#1 whitebear22
2020-05-23 23:57
What?! Den havde jeg ikke set komme...

Jeg håber, at Olof finder gnisten igen. En levende legende!

Noget helt andet - nogen gode bud på, hvem FaZe nu hiver ind?
#5 Madsen
2020-05-24 00:02
Lekr0
#7 whitebear22
2020-05-24 00:05
Udemærket bud.

Personligt så jeg gerne, hvis de hentede endnu et kæmpe talent, der kunne lære af rain, niko og cold.
#15 Accepted
2020-05-24 00:59
Spørgsmålet er om de har brug for mere talent? I mit hoved lyder det klogt med en IGL som Lekr0 der kan styre slagets gang, og så kan NiKo (eller hvem der nu caller nu til dags) gå tilbage til at være et individuelt monster.
#28 whitebear22
2020-05-24 07:43
Afaik er niko IGL pt. Og han er stadig et monster!

De vil kunne få så meget firepower, at det nærmest er urimeligt, samtidig med, at de har en dygtig IGL (til at styre FaZes lidt puggy stil, i know).

De kan blive rigtigt farlige, hvis de prioriteter firepower, da holdet i den grad passer til det :)
#35 Accepted
2020-05-24 10:34
Det ser i hvert fald ud til at du får ret - spændende! Er dog altid skeptisk når der er SÅ meget firepower på ét enkelt hold, men hvis nogle kan få det til at virke er det nok FaZe.
#37 whitebear22
2020-05-24 12:02
Præcis. Hvis nogen kan få det til at virke, er det FaZe.

At man så aldrig har hørt om Bymas er en anden snak 😂
#25 Madsen
2020-05-24 06:54
Ja men synes lekr0 kunne være god fordi han kan igl
#29 whitebear22
2020-05-24 07:51
Lekr0 er en fin IGL - Niko fungerer bare virkelig godt som IGL i FaZe. If it aint broke, don’t fix it ;)
#30 Madsen
2020-05-24 08:00
Synes ikke niko fungere fint synes faze kører et meget simpelt taktisk spil plus hvis man kigger på stats før han blev igl spillede han bedre
#38 whitebear22
2020-05-24 12:04
De spillet enormt simpelt. Og det kan man, hvis man kan udspille i sine dueller det meste af tiden.
#40 Madsen
2020-05-24 12:24
Ja men vi kan vel godt blive enige om det ikke er hver kamp de gør det og det er en meget ustabil spille stil synes jeg den går ikke mod et hold som astralis de straffer dem på det taktiske
#41 whitebear22
2020-05-24 12:39
Det kan vi sagtens. Men på et eller andet tidspunkt må vægten jo tippe over, så man har så meget firepower ombord, at selv de dygtigste taktikere kommer i problemer :)
#32 noche
2020-05-24 08:42
Hvis det ikke var broken, så ville FaZe havde været verdens bedste hold de sidste mange år. Deres pug stil er årsagen til, at de taber for mange kampe og de har aldrig manglet firepower. Faze og Astralis er på mange måder dimentrale modsætninger, og jeg er ikke i tvivl om hvem som klarer sig bedst.
#39 whitebear22
2020-05-24 12:06
Olof er god, bestemt. Men han er ikke 100% firepower.

Jeg er enig med dig i, at Astralis by far (!!) har performet bedre end FaZe de sidste 2-3 år. Men så igen, hvem har Astralis ikke outperformet i den periode? ;)

Det virker ikke helt med Olof. Hvis Bymas er bedre individuelt, tror jeg, det kan fungere med den puggy stil.
#47 noche
2020-05-24 14:44
Firepower møder ikke op til hver kamp/turnering, det gør disciplin og struktur. Det er forskellen på Astralis og FaZe, og hvorfor Astralis er mere succesfulde end andre hold. Vi har endnu til gode at se et stabilt spillende hold, der lever af deres individualitet.
#49 whitebear22
2020-05-24 19:38
Jeg er helt enig. Sådan har det ikke været hidtil, men skal et hold kunne ændre på det, må det være FaZe, som aldrig har været bange for at satse på firepower.
#16 MattShades
2020-05-24 01:02
ALEX kunne vel også være et fair bud.
#21 jabroni
2020-05-24 02:47
Så han kan rejse endnu mere? Det vil forbavse mig udfra, hvad han har sagt.
#27 whitebear22
2020-05-24 07:41
Ham tror jeg heller ikke. Af samme grund som du nævner :)
#36 MattShades
2020-05-24 11:47
Ja, okay. Bymas var der ikke mange, som ville have gættet på. :)

Hvad angår ALEX, så synes jeg bestemt, at det lød på ham som om, at han var klar til at overveje alle tilbud på i EU og USA, og at han ideelt gerne ville spille Flashpoint. Der er mange ting, som vi alle gerne ville have, hvis vi selv kunne vælge, men mon ikke ALEX slår til, hvis et hold som Faze eller et andet hold i ESL spurgte ham?
#2 Texinz
2020-05-23 23:57
Synd for olof :( Men har lidt svært ved at finde ud af det.

Forlader han FaZe sådan perm, eller har han bare en pause ligesom Lukas har taget fra Astralis?
#9 P4TR1CKZ
2020-05-24 00:08
Bare en pause som Lukas? xD
det er vel gået op for dig at stress er årsagen til at Gla1ve holder pause ikke?
#11 Texinz
2020-05-24 00:32
Jo. Men mente jo ogs mere om Olof er på pause fra FaZe, altså indtil han er klar igen, lidt ligesom med gla1ve, eller mere generelt havde leavet FaZe helt. :)

For ved godt gla1ves pause er et resultat af symptomer for stress, og håber han først kommer tilbage når han er helt på toppen, for det fortjener han <3

Forsat god aften/nat til dig :D
#13 Texinz
2020-05-24 00:33
Og Undskylder self. for, hvis jeg havde fået formuleret det på en forkert måde.. Så tager jeg den på mig.
#12 cleansation
2020-05-24 00:32
Det var næppe sådan ment. Men nærmere at det 'bare' er en pause fra holdet, i håb om at det bliver bedre, og ikke et permanent stop.
#14 Texinz
2020-05-24 00:34
Præcis ^^:) Ikke ment noget ondt mod gla1ve eller noget. For han fortjener en pause <3
#18 P4TR1CKZ
2020-05-24 01:40
haha np, det virkede netop bare til at du tænkte at det bare var småting med Gla1ve haha :P
#3 wake
2020-05-23 23:58
Wtf:S hvor skal han så hen??? Mouz?
#8 P4TR1CKZ
2020-05-24 00:07
Læser du overhovedet artiklen?? han har mistet motivationen, og har brug for en pause for at genvinde den, hvis han overhovedet genvinder den, det handler jo intet om at han skifter til en anden org.
#19 wake
2020-05-24 01:42
Så du mener simpelthen han stopper med pro cs?
Det siger de jo hver eneste gang... faktum er vel at han skal på et andet hold når han kan... uanset om han tager en pause eller ej..
#20 P4TR1CKZ
2020-05-24 01:47
jojo men du får det til at lyde som om at han stopper og direkte skifter til et andet hold, derfor synes jeg det er mærkeligt allerede at nævne mouz :)

Men hvis vi nu skal være i gætterier, gætter jeg på et svensk hold, eller et frækt bud ham og lekr0 i godsent :p
#31 Tyze
2020-05-24 08:12
Der står lidt at Olof tager en pause, og det formuleres som om det ikke er umuligt, at han vender tilbage til Faze når pausen er slut :)
#42 wake
2020-05-24 13:09
Tvivler
#43 Tyze
2020-05-24 13:21
Helt enig skam, men det ser ikke ud som om han leder efter noget andet hold lige nu :)
#44 wake
2020-05-24 13:23
Siden faze har fundet en erstatning i løbet af hvad, 5 timer? Tænker jeg der ligger mere bag den her beslutning :)
At "lack of motivation" bare er en dårlig undskyldning for en virkelig sløj perfomance. Og et snak blandt spillerne om udskiftning.
Man ville aldrig gå ud som org og sige spillerne er for dårlige med mindre ens fornavn og efternavn er Jason Lake. ;)
Det ville desuden også skade Olofmeisters transfer pris hvis andre organisationer skulle være interesseret.
#45 Tyze
2020-05-24 13:27
Nej, det har du ret i, det ville man ikke sige, men det er dog besynderligt, hvis det er sagen, at de så ikke siger han er bænket. Det virker på udtalelsen, som om det er Olof's egen beslutning, om end Faze nok også er enige med ham. jeg synes ikke der er noget der tyder på, at han er blevet bænket af orgen.

Grunden til de har fundet en erstatning så hurtigt, er jo nok fordi de har vidst det et stykke tid :)
#46 wake
2020-05-24 13:38
Det er jo det.
Nu ser vi, jeg holder stadig på han kommer på et transfer, tvivler på han får lov til at sidde på kontrakt hos faze og trække løn uden at spille :D
#4 JarKo
2020-05-24 00:01
-olof +nikoheisen
#10 Mrnobody
2020-05-24 00:11
https://gyazo.com/84e492fd27a42e888d61acb0cef52c6e
#23 nic0w
2020-05-24 05:49
+1
#6 cleansation
2020-05-24 00:03
Måske Niko kan respektere Lobo som IGL.
#17 weKz
2020-05-24 01:20
The return of karrigan
#26 sirr
2020-05-24 07:35
Hvis tiden var skruet 2 mdr tilbage ville det være et godt bud, hvis altså man forestiller sig han gad tilbage, hvilket jeg dog tvivler på 😃
#34 Jerry
2020-05-24 09:52
Han ville gavne dem enormt meget, men det så Niko og co. ikke dengang :-)
#22 DH_JanLund
2020-05-24 05:24
Forlader?
#24 jollarn
2020-05-24 06:42
Bymas til FaZe :--------P
#33 Jerry
2020-05-24 09:50
Han skulle være stoppet for længe siden. Det havde været bedst for holdet, at han for længst var trådt tilbage. Måske han finder vej til Dignitas sammen med de andre "sidste salgsdato "legender :-)
#48 ratzB
2020-05-24 17:59
Godt nok på tide... vildt hvor afdanket man kan være.. fra at være gud til 0.90 rating enough said.
#50 MrBlond
2020-05-25 00:08
Hmmm, Stakkels Olof, men det er nok det bedste ingen tvivl om han er en legende! :)
Manden har bare ikke "Niveauet mere"