Opret Log ind
Flames har kigget på Lucky: Sportsdirektør afviser at sælge
Copenhagen Flames er i færd med at finde en ny spiller, og har haft øjnene på det unge talent fra Tricked, men de ønsker ikke at sælge til deres konkurrenter.
Skrevet af: Arthrangos    23. maj 2020 14:55      

Copenhagen Flames har vist interesse for Lucky, men det lyder til, at han fortsat skal spille hos Tricked.

I går blev det offentliggjort, at Farlig skiftede fra Copenhagen Flames til GODSENT, og Danmarks femte bedste hold er derfor på markedet efter en ny spiller.

LÆS OGSÅ
Officielt: Farlig joiner GODSENT

Herefter begyndte de mange spekulationer omkring, hvem Copenhagen Flames' nye spiller kunne være, og heriblandt er Lucky fra Tricked blevet nævnt flere gange. Nu tyder det dog på, at den 17-årige spiller ikke kommer til at lave skiftet.

Sportsdirektør afviser at sælge

Trickeds sportsdirektør, Morten Jensen, var nemlig på Twitter, hvor han hinter til, at de ikke ønsker at sælge deres spiller til et hold, som de ser som direkte konkurrenter.

For at få uddybet tweetet tog Dust2.dk fat i sportsdirektøren, men Morten Jensen står fast i, at de ikke vil sælge, medmindre konkurrenterne går med til den pris, som Tricked har sat.

I Tricked ønsker vi ikke at sælge til direkte konkurrenter, medmindre værdien for vores spillere bliver mødt. Det er meget simpelt: Vi ønsker at bygge et hold op, som er placeret på samme måde, som vores gamle lineup. Det er vores strategi og den model, vi arbejder ud fra. Vi har vist, det er en gunstig forretning både for os og de spillere, som er med på rejsen.

Morten Jensen har ikke planer om at sælge Lucky til Copenhagen Flames.

Planerne i Tricked-lejren lyder derfor på, at få stablet et hold, som de tidligere havde. Morten Jensen forventer naturligvis, at dette kommer til at tage tid, men at det måske kan gå hurtigere nu, hvor Copenhagen Flames har solgt flere af deres bedste spillere.

Vi har en matrix, som siger 24 måneder for hele projektet. Så min vurdering er, at vi burde kunne tage vores position tilbage indenfor 12 måneder. Måske endda hurtigere, nu hvor Flames har solgt nogle af de helt store talenter.

Flames kigger på nye muligheder

I takt med dette har vi hevet fat i sportsdirektøren hos Copenhagen Flames, Daniel Vorborg. Han holder ikke skjul på, at Lucky har været i deres kikkert, men samtidig løfter han sløret for de andre muligheder, som holdet nu er nødt til at kigge på.

Vi har haft et par dage, hvor vi har vidst, at vi nok kom til at stå og mangle en ny AWP-spiller på holdet. Den tid har vi brugt til nøje at tænke alle vores muligheder igennem, inklusiv at en af vores nuværende spillere kunne tage AWP-rollen, for at hive en ny riffel spiller ind. Der er blevet set en masse demoer af de potentielle kandidater, og vi har også snakket med nogle af dem samt undersøgt markedet ift. buyouts.

Lucky specifikt er selvfølgelig også en af de emner, vi har haft oppe og vende, men som Trickeds direktør skriver på Twitter, har Tricked ikke synderlig lyst til at sælge til os, da de ser os som direkte konkurrenter. Det kan jeg kun have respekt for, men det gør, at Lucky ikke er en af de muligheder, vi kigger på.

Copenhagen Flames skal dog have fundet deres femte spiller hurtigt muligst, da de deltager i ESL One: Road to Rio, som ifølge Daniel Vorborg har sit roster lock snart. Dertil fortæller Daniel Vorborg, at vi kan forvente at se et nyt ansigt i Copenhagen Flames inden for et par dage.

#1 b0ychild
2020-05-23 12:07
"inklusiv at en af vores nuværende spillere kunne tage AWP-rollen" PLEASE lad være. Derudover tror jeg, at Lucky ville passe perfekt ind, så ærgerligt for både Lucky og CPH Flames, at det umiddelbart ikke er en mulighed.
#2 ZaNwish
2020-05-23 12:11
Men hvis nu Lucky gerne vil skifte så kan de ende med en utilfreds spiller og så kan de blive nød til at sælge ham.
#6 Opal
2020-05-23 12:29
Lucky kan snildt gå hen og blive utilfreds, men selvom Flames er åndssvagt dygtige som organisation, så er tricked nu heller ikke et dumt sted at være. De har styr på hvad de laver, så hvis Lucky kan se det store billede, så vil utilfredsheden ikke vare længe.

Derudover bør en spiller på dét niveau være professionel nok til ikke at lade det gå ud over performance..
#7 b0ychild
2020-05-23 12:32
Utilfreds måske ja, men man burde stadig kunne være professionel på det niveau.
#9 xone
2020-05-23 12:36
Slap af, det er ikke Football Manager det her.
#17 mamas
2020-05-23 13:18
*Bed Sycrone om at tage en snak med Lucky*
- Lucky er nu ikke længere utilfreds
#44 whitebear22
2020-05-23 20:13
Pas på - det kan også have den modsatte effekt, har jeg hørt!
#3 alexsomfan
2020-05-23 12:11
Hooxi main aw 100%
#20 HooXi
2020-05-23 13:45
Tror ikke CS verdenen er klar endnu
#35 Tyze
2020-05-23 15:52
Haha!! Kæft en mester!😍
#4 JsV
2020-05-23 12:13
Dragonfly fra det gamle fragsters? Eller spiller han ikke mere
#13 Hassann
2020-05-23 12:46
Stærkt bud
#45 whitebear22
2020-05-23 20:14
Hvis der har været stille fra ham så længe, at du er i tvivl om han stadig spiller, er du så ikke bekymret for, om han måske stadig holder niveau?
#5 Hani
2020-05-23 12:13
Jeg synes det er fint. Lucky er et kæmpe talent, og jeg ønsker virkelig for ham at han kommer langt. men som Morten selv siger giver det ikke mening at sælge til en direkte konkurrent.
#8 xone
2020-05-23 12:36
Må ærligt indrømme, at jeg synes det er en smule naivt at kalde Flames en direkte konkurrent.. Synes der er relativt langt fra top5 og så ned til de resterende hold.

Håber ikke at Flames betaler en urealistisk pris, så synes jeg sgu der er andre alternativer.
#10 Hani
2020-05-23 12:38
Begge klubber er vel i verden lige nu får at udvikle og sælge spillere. Du skal altså huske at det ikke er mere end et halvt år siden at tricked solgte til mad lions, uanset hvilket niveau deres nuværende spillere er på.
#11 xone
2020-05-23 12:41
Ja, det er præcist det de er.. Men det kræver også at man så accepterer sin plads i fødekæden og lige pt er vi bare et sted hvor flames og tricked på ingen måde er direkte konkurrenter.
#12 Hani
2020-05-23 12:45
Jeg synes bare det er forholdvis kortsigtet kun at kigge på spillerne, og ikke organisationerne. Som jeg siger, selvom der er stor forskel på spillerne, så ser jeg organisationerne som konkurrenter og det tror jeg som sådan også Flames gør.
Som sagt, for 6 måneder siden havde Tricked det bedste hold. ting kan ændre sig hurtigt.
#21 granzales
2020-05-23 13:45
Hvem er så konkurrenter til Flames? Selvfølgelig er de to hold konkurrenter. Konkurrenter behøver ikke at være lige store eller lige succesfulde, omend det næsten er tilfældet her (måske ikke i et øjebliksbillede, men med 1-2 års historik).

Det er i hvert fald meget forkert at sige, at "flames og tricked på ingen måde er direkte konkurrenter".
#22 Thomsen80
2020-05-23 14:15
Jeg ser os ikke som direkte konkurrenter. Hvad er det vi kæmper om? 5. pladsen i Danmark? Den er jeg ikke interesseret i. Det er alt for kortsigtet og siden vi ikke har en Superliga med placeringspenge og tv kampe at kæmpe om, så giver det ingen mening for mig at forholde mig til Tricked. Vores kommercielle muligheder ændrer sig meget lidt fra 5 til 6. Da vi solgte Roej til Tricked var det en del af planen, uanset hvem der købte ham. Og den indkomst kommer hele virksomheden til gode.

Flames er jo både CS, Fortnite, akademi, turneringsproduktion, salg af content, events og meget andet.

Jeg vil ikke anbefale at se så snævert på sin forretning. Jo, hvis jeg var Astralis, og North var lige i hælene og jeg kunne tillade mig at gå på kompromis med strategien fordi fastholdelsen af at være nummer 1 i DK var vigtigst, så ville jeg ikke glæde mig over et salg til dem eller helt afholde mig fra det. At Flames og Tricked er direkte konkurrenter er en illusion. Der er kun en plads jeg vil have. Og alt vi gør lige nu er sat ud fra det mål.
#36 Tyze
2020-05-23 15:55
Kør løs Steffen!

I skal vare fortsætte med jeres plan, for i har vist hvor effektiv den er, og den hjælper både jeres org, og fremmer dansk CS generelt, og det er jeg i hvert fald glad for :)
#38 granzales
2020-05-23 16:56
Du behøver ikke forsvare spillersalg. Jeg har ingen holdning til strategier, spillersalg, og om man skal sælge eller ej, Tricked og Flames imellem. Omend jeg synes det er skægt, når det sker.

Jeg forholder mig heller ikke til det billede du har af din egen forretning, hvad målet med din forretning er, samt om du har Fortnite er vel også ret ligegyldigt ift. spørgsmål, om I er direkte konkurrenter eller ej (underforsået, på CS:GO-delen), synes jeg.

Jeg håber alt det bedste for både Jer og Tricked, og har meget respekt for jeres tilgang samt succes, men jeg holder stadig stædigt fast i min holdning, at det er meget forkert at sige, at "flames og tricked på ingen måde er direkte konkurrenter".
#39 granzales
2020-05-23 17:18
Forstår udmærket det du skriver, og jeg er helt enig. Flames og Tricked er ikke ens overhovedet. Men det ville da også være forkert at sige, at Bet365 og Danske Spil ikke er konkurrenter, omend strategien ikke er det samme. Eller at Brøndby og FCK ikke er konkurrenter, bare fordi Brøndby har været ringe i 15 år.
#40 vorborg
2020-05-23 17:24
Jeg tror det Steffen mener er at det er meget kortsigtet, at sige vi er konkurrenter ift. at være nr. 5 i Danmark i CS:GO f.eks.

De beslutninger vi tager, og den måde vi kører forretningen på har ingenting at gøre med at kunne være nr. 5 i Danmark.

En meget sjælden gang i mellem leder vi måske begge efter en ny spiller, og så ville vi konkurrere omkring at få den spiller, en sjælden gang imellem har vi måske fat i den samme sponsor, men kan ikke nævne et konkret tilfælde hvor det er sket. -
Men vi tænker ikke synderlig meget i at være nr 5 i Danmark.

Brøndby/FCK/FCM er en del anderledes, fordi som Steffen skriver, da du får TV penge, præmiepenge baseret på din placering i ligaen. Og der er også en kæmpe forskel i at kæmpe om at være nr 1 eller 3-6/7
#41 granzales
2020-05-23 17:26
Jeg tror det er en stor pærevælling af misforståelser nu :D Under alle omstændigheder, god lørdag, min ven.
#42 vorborg
2020-05-23 17:28
Ja, det er selvfølgelig heller ikke en stor ting om vi vil kalde os konkurrenter, eller direkte konkurrenter.

Mest af alt ville jeg bare uddybe og give yderligere indsigt
#43 Thomsen80
2020-05-23 18:26
Lad os få en øl om emnet en dag, for vi taler forbi hinanden :) Jeg forsvarer mig ikke mod dit budskab - vi udveksler holdninger til emnet som jeg ser det.

Generelt er konkurrencen mellem klubberne i sub toppen i Danmark overvurderet efter min mening, da der hersker en helt anden form for ramme i esport end i anden sport. Derfor mener jeg heller ikke du kan sammenligne med spilbranchen hvor man knivskarpt konkurrrerer på markedsandele baseret på samme produkt med forskellige former for udbud. Ej heller FCK og Brøndby - hvilket også var grunden til jeg nævnte Astralis eksemplet. FCK og BIF konkurrerer men her er der både traditioner, historie, kamp om placering i en liga osv. Det er grundlaget for deres interne og direkte konkurrence. Og dette har indflydelse på deres kommercielle styrke og image i meget høj grad.

Men igen, jeg hilser diskussionen meget velkommen da jeg synes emner som disse er super fede at diskutere og ikke mindst læse om. Så jeg beklager hvis mit svar blev for skarpt - sådan kan det desværre gå med tekst engang i mellem.

God weekend!
#23 xone
2020-05-23 14:26
Jeg synes godt nok ikke at de er direkte konkurrenter. Jeg synes tricked er i 5-10 segmentet og at flames er i 1-5 segmentet som det ser ud lige nu.

Ja, de er konkurrenter men det er astralis også. Vil tricked heller ikke sælge til dem? Jeg synes vendingen direkte konkurrent er forkert brugt, HVIS man udelukkende ser på resultater og cs.
#14 xdpiratmanden
2020-05-23 12:46
Tror også det er vigtigt at tænke på at Flames er der lige nu hvor tricked gerne vil være som Morten Jensen også selv siger i artiklen om 12 måneder. Og de har pengene til at holde på spillerne efter mad Lions salget. Så tænker også det måske ligger lidt med at det er dem de gerne vil indhente. Og hvis man så sælger en af sine spillere til dem gør det, det kun sværere
#15 dagger3six
2020-05-23 12:55
Virkelig spændende tid med reelle spiller handler i den lavere ende af TOP15 i dk - Fedt at der bliver lagt arm om det og er sikker på at det her i den grad styrker den danske scene betragteligt. Håber virkelig de danske spillere håndterer det proffesionelt.
#16 Apnemt
2020-05-23 13:15
Mertz go!
#18 Jerry
2020-05-23 13:26
Sådan forsøger man at skrue prisen op, intet nyt i det :-)
#19 mewie
2020-05-23 13:44
Twinx :-)
#24 Mrnobody
2020-05-23 14:32
Hent nu Mertz!!!
#25 WeiZ
2020-05-23 15:01
Nvm.
#26 brucewayne
2020-05-23 15:09
godt leak bubble
#28 WeiZ
2020-05-23 15:14
Yep så det også godt. Hectoz til cphflames :D
#29 brucewayne
2020-05-23 15:14
jaaaa i guess, hvad lavede Q-Q som coach tho? :D
#30 JSand
2020-05-23 15:17
Wow, what happened??? - og Sørby-drengene sidder vist med og overværer en Flames-pracc, mens de holder bootcamp, som jeg har forstået det
#31 brucewayne
2020-05-23 15:18
https://gyazo.com/4cdb6877b516ea66d4742a37ff4815ec
haha fair :D
#32 brucewayne
2020-05-23 15:18
han skulle lige flex UD på twitter.
#33 JSand
2020-05-23 15:20
hahahaha det seriøst fedt
#27 wake
2020-05-23 15:13
Aldrig stå i vejen for spilleres karriere. Det synes jeg bestemt ikke om.
Lucky ville passe godt ind på flames
#37 vkvaaben
2020-05-23 16:15
Twinx til flames?
#46 LeffeN
2020-05-23 23:01
Spændende!