Opret Log ind
Officielt: Farlig joiner GODSENT
Den danske AWP'er er netop blevet præsenteret i GODSENT, hvor han erstatter Maikelele
Skrevet af: JSand    22. maj 2020 21:18      

Farlig skal fremover repræsentere GODSENT.

I går kom det frem, at GODSENT ifølge HLTV.org havde vist interesse i Farlig. Det rygte er nu blevet realitet, da den danske AWP'er tiltræder som erstatning for Maikelele.

Farlig skifter til GODSENT med øjeblikkelig virkning, og den danske AWP'er kan derfor allerede ses i aktion på mandag, hvor GODSENT deltager i DreamHack Masters Spring 2020, når de støder sammen med FaZe.

Interessen i Farlig kommer efter en ekstremt imponerende præstation til ESL One: Road to Rio, hvor den danske AWP'er sluttede som den fjerdehøjest ratede spiller i turneringen med en Rating på 1.22.

Med salget af Farlig er dette nu Copenhagen Flames' tredje transfer gennem de sidste tre måneder, hvor den danske organisation har solgt AcilioN til MAD Lions i starten af marts, mens TeSeS røg til Heroic i begyndelsen af april.

Hvem, som kommer til at erstatte Farlig i Copenhagen Flames vides endnu ikke, men nu står den københavnske organisation altså endnu en gang tilbage med blot fire spillere på holdkortet.

Den danske organisation har i forbindelse af salget offentliggjort på Twitter, at salget af Farlig er "rekordstort", men hvad beløbet præcist er, er uklart.

GODSENT består nu af:

  • dk Farlig
  • fi zehN
  • sk STYKO
  • me Maden
  • de kRYSTAL
     
  • se Devilwalk (coach)
  • se Maikelele (bænket)

Copenhagen Flames består nu af:

  • dk Nodios
  • dk HooXi
  • dk refrezh
  • dk Queenix
     
  • no zEVES (coach)

LÆS OGSÅ
Medie: Farlig på vej til GODSENT

#1 Tyze
2020-05-22 21:19
Pis børge!
#2 Brian
2020-05-22 21:20
Er jeg den eneste som tænker, at north skulle have signet ham?
#84 whitebear22
2020-05-23 08:13
Det ville North nok gerne. Men som tingene er nu, er et genopbygningsprojekt ikke det rigtige for et ungt talent på vej frem.
#3 brucewayne
2020-05-22 21:21
tid til disband :) men godsent bliver da syge nu!
#5 Opal
2020-05-22 21:22
Disband?
#7 brucewayne
2020-05-22 21:27
er donor holdet ikke snart færdig :D
#10 Opal
2020-05-22 21:28
Det er en ret stor del af forretningsmodellen...?
#11 Thomsen80
2020-05-22 21:30
Jeg er i hvert fald ikke ked af at vi lykkes med strategien :)
#26 RAVN
2020-05-22 22:03
🤑
#44 Opal
2020-05-22 22:49
Nej, min tanke var også, at I nok er ret godt tilfredse. Tillykke med handlen!
#101 Thomsen80
2020-05-23 10:30
Meget! Og tak :)
#98 Madsen
2020-05-23 10:24
Hvad fik i for ham?
#99 ZaNwish
2020-05-23 10:27
Læste et sted over 100.000
#100 Thomsen80
2020-05-23 10:30
Kan jeg desværre ikke svare på, men mere end vi har solgt for nogensinde før.
#109 Madsen
2020-05-23 13:27
Okay held og Lykke med den nye spiller ;)
#117 Thomsen80
2020-05-23 14:16
Mange tak!
#20 Tyze
2020-05-22 21:55
Det er hele deres levevis at sælge spillere?
#71 Kjaerulff
2020-05-23 01:03
Mener at en fra CPH flames udtalte, at de ville være ligesom Ajax, som sælger mange talenter til alle de store hold.
#76 Kristja
2020-05-23 05:47
Doner holdet?

Talent udvikling?

Pick one...
#4 Toby
2020-05-22 21:22
Øv
#6 10_Gr0n
2020-05-22 21:24
Også lige sign Lekr0 som igl, så skal det nok blive et lækkert hold
#77 Kristja
2020-05-23 05:48
Alex ville da være et bedre sign imo :)
#111 10_Gr0n
2020-05-23 13:34
Ja, men tror bare han kunne få bedre tilbud. Men vil han tilbage til cs igen?
#122 Kristja
2020-05-24 17:48
Ja han har vidst også udtalt at han gerne vil spille for et t2 hold, så han spiller for at rejse så meget :)
#8 Apnemt
2020-05-22 21:27
Tror stadig der skal en ny igl til.. krystal virker mere gone end maikelele imo
#9 Tyze
2020-05-22 21:27
Jeg spørger lige igen. Betyder det her ikke at hverken Flames eller Godsent kan kvalle til majoren nu??
#22 vorborg
2020-05-22 21:58
Nej, det betyder det ikke. Det betyder at begge hold mister 20% af deres optjente RMR point
#23 Tyze
2020-05-22 22:01
Whew!

Godt det ikke er de samme regler der gælder her, som gjaldt med Mad Lions, da de skiftede Hunden med Acilion :)
#32 vorborg
2020-05-22 22:12
Ift. Acilion var det fordi han allerede var kvalificeret til Minoren med os, og så måtte man ikke spille med i det.
#33 Tyze
2020-05-22 22:15
Hvad så med Godsent? Må de gerne spille med farlig selvom han kvallede med jer? :)
#34 vorborg
2020-05-22 22:18
Det er et anderledes format nu, og man er ikke "kvalificeret" på samme måde - så det går jeg ud fra. Jeg har ikke selv dobbelt checket, men det går jeg stærkt ud fra at Godsent har
#36 Tyze
2020-05-22 22:22
Haha, det må man da håbe!!! 😅
Tillykke med et kæmpe salg! Håber i endnu engang kan bevise, at roster changes ikke har indflydelse på jeres niveau ret længe, men denne her gang tror jeg det blivee rigtig svært! :)
#38 vorborg
2020-05-22 22:31
Det har folk troet de sidste mange gange - jeg ser frem til at modbevise dem der tvivler endnu en gang
#39 Tyze
2020-05-22 22:34
Held og lykke! Jeg hepper på jer ❤️
#40 vorborg
2020-05-22 22:35
Mange tak, det sætter vi kæmpe pris på!
#29 Tyze
2020-05-22 22:05
Lucky incoming? 😏😏
#12 Mrnobody
2020-05-22 21:31
mertz?
#13 brzer
2020-05-22 21:33
lucky
#15 Mrnobody
2020-05-22 21:36
Mertz er sgu en del bedre imo.
#48 brzer
2020-05-22 23:05
mere talent i lucky imo. kun 17 år gammel
#78 Kristja
2020-05-23 05:51
Mertz er en skygge af sig selv?
Kunne han genfinde sit niveau, som før sit ryge stop ligesom jUGi prøver på nu, så ville jeg da også gerne se mertz på vej frem igen! For han var sgu flæk :D
#91 Mrnobody
2020-05-23 09:53
https://www.hltv.org/stats/players/matches/9895/me..

Han er klart hans teams bedste.
#14 weKz
2020-05-22 21:35
Synes det her skifte virker lidt som når en FCK'er skifter til Ajax, ja klubben er større, men niveauet er nærmest det samme. Med mindre det er for oplevelsen skyld og evt økonomisk, så forstår jeg ikke valget.
#17 HUNDEN
2020-05-22 21:44
Kan se dine pointe - men GODSENT har været et stabilt top20 hold siden November. De har endelig fået det de har manglet, i en carry awp. Jeg glæder mig til at se, hvilke impact farlig kommer til at få.
#24 HumanIC
2020-05-22 22:02
tænkte selv det samme, men så glemmer man lige den impact som farlig kommer med ift maikelele,
Godsent top 10 i verden nu, Når farlig først bliver sat ind i tingene, så kommer det til at gå stærkt
GL til begge mandskaber
#68 weKz
2020-05-23 00:25
For at være ærlig, så ser jeg ikke det hold kunne opnå ting som flames ikke ville kunne opnå. Men igen det bliver spændende at se om han præstere på samme niveau, under andre omstændigheder og med et måske større pres, samt komunikation på et andet sporg.
#19 Accepted
2020-05-22 21:48
FCK og Ajax er nærmest samme niveau? Så har man da hørt den med. Men helt enig i at det på nogle punkter er et lidt mærkeligt skifte. Økonomien og fremtidsudsigterne har nok set bedre ud. GODSENT har været med på et okay niveau, med stor mangel på firepower (imo), det har de så fået nu, så who knows hvor det kan ende.
#49 weKz
2020-05-22 23:07
Set over det seneste årti, så er der ikke meget niveau forskel.
#50 LakeTown
2020-05-22 23:10
Du ser vidst for lidt fodbold
#55 weKz
2020-05-22 23:41
Ellers så følger i andre bare med i medierne i år, og sammenligner ud fra det.
#56 LakeTown
2020-05-22 23:45
Garanteret :-D
#57 weKz
2020-05-22 23:54
I thinks so. Men det er os klart, hvis folk ikke er Fc.københavn fans, at de griner af sammenligningen.
#58 Hut1g
2020-05-22 23:59
Ajax var i CL semifinale i 2019! Få sekunder fra finalen... så hold nu op!
#65 weKz
2020-05-23 00:23
Læs nu mine kommentare, skide internet krigere, er du gal et ramaskrig der kan blive lavet over en fucking kommentar. SKRIVER SET OVER DET SENESTE ÅRTI! Men typisk folk som dig som ikke har set 10 min fodbold over det sidste år, men bare har set i medierne hvem semifinalerne i år stod mellem.
#61 LakeTown
2020-05-23 00:05
Jeg mente det nu mest i ironi ^^

men nej, jeg er ikke fan af FCK, ej heller af Ajax men at sige FCK spiller fodbold på niveau med den klub kan kun være komik :-)

At sige de har leveret lige så godt de sidste 10 år er lige så sjovt :-D

Men fodbold er jo følelser og det er det smukke ved det men jeg tror ikke fejlen ligger i at folk ikke er FCK fans siden de ikke mener du har ret ;)
Det har nok mere at gøre med du er FCK fan og er lidt farvet ^^
#62 Tyze
2020-05-23 00:18
+1
#64 weKz
2020-05-23 00:21
Altså deres head 2 head over de sidste mange år taler jo for sig selv?
#66 LakeTown
2020-05-23 00:23
Hvis du vurdere niveau over 10 år, udfra en håndfuld kampe skal det stå dig frit for, men vi bliver nok ikke enige af det ^^
#69 weKz
2020-05-23 00:29
Nej, men anyway. Så var det heller ikke pointen ved min første kommentar at skulle diskutere det her
#70 LakeTown
2020-05-23 00:33
Helt sikkert så vil jeg ikke forstyrre mere, jeg var bare oprigtigt interesseret i hvad dine argumenter var for det statement da jeg fandt det ja lidt komisk :D

God weekend til dig ^^
#21 Zatty
2020-05-22 21:57
fck og ajax samme niveau? AHAHAHAHAHA
#51 Boller
2020-05-22 23:18
Zatty bro, manden har sku da ret? xD
#60 Hut1g
2020-05-23 00:03
Tjek #27 og #58 så prøv igen...
#80 Kristja
2020-05-23 06:01
Tror boller laver lidt sjov ^^
#118 Boller
2020-05-23 16:04
+1 kristja :D
#52 weKz
2020-05-22 23:18
Vil du selv ind og finde deres head 2 head eller skal jeg linke den til dig?
#81 Kristja
2020-05-23 06:03
Head2head, få kampe < overordnet resultater og fakta... Du virker lidt farvet i dine udtalelser. Jeg interesserer mig overhovedet ikke for fodbold. Og skriver ikke dette for at bære på tværs, men come on. Dine sammenligninger er altså lidt smålige :/
#105 weKz
2020-05-23 11:35
Tror bare folk de glemmer at næste “ næsten” i min første kommentar. Men i stedet har travlt med at græde over det ikke lige var deres hold der blev brugt i sammenligningen
#27 Tyze
2020-05-22 22:04
Ajax i Champions League Semi-finale.... samme niveau som FCK? 😳
#59 Hut1g
2020-05-23 00:00
+1
#67 weKz
2020-05-23 00:23
Set over det sidste årti.
#72 Tyze
2020-05-23 01:41
De sidste 10 år er:
FCK kvallet til Champions League 3 gange.
Ajax kvallet til Champions League 6 gange.

FCK kommet videre fra Champions League Gruppespil 1 gang (Round of 16)
Ajax kommet videre fra Champions League gruppespil 1 gang (semi-finalen)

FCK kommet videre fra Europa League gruppespil 3 gange (bedste placering Round of 16)
Ajax kommet videre fra Europa League gruppespil 7 gange (bedste placering finale).
#73 cleansation
2020-05-23 01:53
Plus at de udvikler unge spillere til den absolutte top. Så det må jo være et kæmpe move, næste step bliver Astralis. ;)
#74 Tyze
2020-05-23 01:57
Håber lidt at Flames bare bliver ved med at spytte stjerner ud, så vi har nok gode spillere til at lave endnu et dansk tophold...

BlameF
Valde
Farlig
Konfig
Natosaphix

Hvis der er en bedre dansk support spiller på internationale hold end Nato (både mentalt og in-game) så giv mig lige et navn! :)
#75 cleansation
2020-05-23 03:57
Jeg er sku halv forelsket i Niko, og vil altid gerne se ham som support.
#93 Tyze
2020-05-23 09:56
True :) men så skal Heroic også ud og finde en anden spillet :)
#89 Luffe-
2020-05-23 09:17
Dejligt med en som finder nogle facts frem :)
#106 weKz
2020-05-23 11:39
Jamen det er da nydeligt at du lige sammenligner et land hvor første pladsen altid er sikret Gruppespil i champions league, med et hold som altid skal igennem kvallen. Nu hvor du har været så dygtig til at bruge google, kunne du os godt lige have søgt på den lille detalje
#107 Tyze
2020-05-23 13:00
Det er jo fordi den hollandske liga er stærkere end den danske 😅 at vinde den hollandske liga er alt andet sværere end at vinde den danske, og grunden til at man kvalificerer direkte fra den hollandske, er jo fordi at holdene fra ligaen klarer sig bedre i Europa end de danske hold gør, og dermed vinder flere point til ranglisten end de danske hold gør :)
#110 weKz
2020-05-23 13:30
De har hvad? 3-4 hold i den Hollandske liga der kan spille fodbold. I Danmark har vi kun fck og Midtjylland, hvilket er grunden til det. Men midten i Holland er ikke meget bedre end midten i Danmark (OB, Brøndby, Nordsjælland AaB mv)

Smider vi FCK og Midtjylland ind i den hollandske liga, vil jeg vædde med at de ville ligge et sted mellem 1-6 pladsen (hvilket Morten Olsen i øvrigt os har udtalt)
#113 Tyze
2020-05-23 13:37
Nu bevæger vi os jo så væk fra fakta og ind i spekulationer. Hvem ved, måske har du ret, men faktaen taler ikke for det, og det du foreslår kan jo ikke undersøges. Jeg valgte at skrive de fakta ind i min tidligere kommentar, Fordi de var klare og relevante. De er svære at argumentere imod uden at lave spekulationer eller have en farvet holdning :)
#114 Tyze
2020-05-23 13:37
At Morten Olsen har udtalt noget, gør det jo ikke til fakta ... :) det er jo bare hans holdning
#115 weKz
2020-05-23 13:45
Hvis det bare er hans holdning, hvorfor har du så så travl ved at hakke ned på min?
#116 Tyze
2020-05-23 13:57
Synes jeg heller ikke jeg gør :)
Sagde da lige du godt kan have ret? Men faktaen taler ikke for det, og det gør den heller ikke for Morten Olsens? :)
#45 noche
2020-05-22 22:50
Nok nærmere Red Bull Salzburg...
#79 Kristja
2020-05-23 05:59
Du kan jo ikke sammenligne fodbold og cs på den der måde. Farlig får da BETYDELIGT mere erfaring og prestige, ud fra dette Godset hold. Konta hvis han blev i Flames :)

Tvivler stærkt på at et ungt talent giver en fuck for økonomien, kontra den erfaring han kan tilrage sig. Det ville ihvertfald være min egen prioritering. Ellers havde han nok skiftet til et asiatisk hold :D
#112 weKz
2020-05-23 13:35
Det var faktisk en glimrende sammenligning, problemet er bare at folk ikke lige var fck fans, så de valgte istedet at hagle den ned, i stedet for at forstå budskabet.

Selvfølgelig tænker han på pengene, ville alle da gøre.😂
#16 mamas
2020-05-22 21:40
Meget fornuftigt skifte, det her godsent har godt nok potentiale
#18 zaioh
2020-05-22 21:45
Spændende! Tillykke med salget!
#25 casle
2020-05-22 22:02
Mon ikke det bliver hectoz? Kan ikke se andre som kommer tæt på farligs niveau 🤓🤓🤓
#28 Tyze
2020-05-22 22:04
Haha 😫 rip Lucky
#30 casle
2020-05-22 22:06
Lucky har uden tvivl niveauet, det ved jeg bedre end mange andre 😁 men tvivler på flames er villig til at betale prisen for ham 😁
#31 Tyze
2020-05-22 22:11
Hmm, hvis det virkelig er et rekordstort salg af farlig, så er det jo ikke penge der er problemet :)
#37 casle
2020-05-22 22:28
Selvfølgelig har de pengene efter salget, men tror lucky er ret dyr, men nu må vi se :) der kommer nok noget frem snart tænker jeg.
#41 Tyze
2020-05-22 22:35
Inden for et par dage har vorborg vist sagt til TV2 sport :)
#47 WeiZ
2020-05-22 22:53
Er det tricked lucky spiller for nu?
#63 Tyze
2020-05-23 00:19
Yeps :)
#88 WeiZ
2020-05-23 09:12
Jeg kunne godt se ham som en mulighed. Han ser stabil nok ud. Men som andre skriver, nok Mertz eller lucky. Ved ikke lige hvem der ellers ville være en mulighed. :p
#94 Tyze
2020-05-23 09:57
Enig :) de to virker begge som en god mulighed :)
#96 WeiZ
2020-05-23 09:59
Hvem har vi ellers af awper der kan spille på det niveau? - Er faktisk blevet i tvivl :D
#97 Tyze
2020-05-23 10:19
Som er mulige at få fat i for Flames vel at mærke...

Skulle have været JUGi eller Es3tag inden de tog til Astralis 😅

Ellers har vi nok nogle dygtige talenter lige under overfladen, men det ville nok være et for stort spring for dem :)
#102 WeiZ
2020-05-23 10:32
Det også min tanke at det er noget af et spring :D - Dog virkede det jo lidt for Queenix, så det kan sagtens lykkedes :P
#103 ZaNwish
2020-05-23 10:34
Larsen fra sigma kan også svinge en awp.
#104 WeiZ
2020-05-23 11:06
Det rigtigt, ham havde jeg lidt glemt :D
#108 Tyze
2020-05-23 13:02
Ryxxo fra Atlando? Er det ikke Atlando han spiller for? :)
#35 Hassann
2020-05-22 22:21
Maikeleelelelel :(
#42 cleansation
2020-05-22 22:44
MertzFlames
#43 Sander
2020-05-22 22:46
Stort tillykke til farlig og Flames. Som kæmpe fan af dansk CS er det dog mega usexet når danskere ryger til udenlandske hold, men jeg håber du ryger retur til et dansk hold en dag ;-) indtil da er det bare om at fortsætte udviklingen og flække løs!
#46 cleansation
2020-05-22 22:51
Jep tillykke til Farlig. Synes bestemt det er en fornuftigt move af ham, forstår ikke folk som ikke mener det har potentiale.

Vil dog så satans gerne have set ham i North... Men de må jo være tilfredse med deres hold, de fucking tosser.
#53 rALF
2020-05-22 23:23
Jeg er helt enig med dig! Jeg synes det er et fremragende move - og tror det er pisse godt, at han lander et sted, hvor forventningerne ikke er tårnhøje som ved Mouz eller Faze eksempelvis. Jeg tror det er et godt springbræt, hvis han fortsætter sin udvikling.

Jeg synes det det er godt at han ikke endte i North, der simpelthen for mange ting som bare ikke fungerer for dem. De minder efterhånden lidt om MIBR, udover at de var langt vildere i deres storhedstid.

Godt lavet af Flames, CS svar på Nordsjælland - det er imponerende :)
#54 WeiZ
2020-05-22 23:27
North var da også langt vildere i deres højeste end de er nu :D
#83 Patman
2020-05-23 07:51
Lønstigning? <3
#85 whitebear22
2020-05-23 08:20
Jeg forstår godt Flames - et rekordsalg er en god ting, og særligt med den erklærede model, de arbejder ud fra. Endnu en gang GJ!

Jeg kan ikke rigtigt gennemskue, hvorfor Farlig pt. hellere vil være i godsent. Begge hold ligger på nippet til at kvalificere til de samme turneringer i øjeblikket, så det sportslige er der ikke den store forskel på imo.
#86 SEBM1337
2020-05-23 08:57
3-4x lønnen er nok svaret :D
#90 whitebear22
2020-05-23 09:48
Og hvis det er rigtigt, så forstår jeg det godt. Jeg havde bare ikke indtrykket af, at godsent var specielt loaded.
#95 sirr
2020-05-23 09:58
Du har helt ret i at de ikke er langt fra hinanden, men kigger man på GODSENT hltv rank over de sidste 7-8 mdr. ligger de stabilt i top 25, hvor Flames "først" (forstå mig ret) er begyndt at lege med deroppe de sidste par måneder. De har selvfølgelig også en anden tilgang ift. salg af talenter som forretningsmodel m.m., men jeg tænker bestemt at det giver mening. En kommentar nævner skiftet fra FCK til Ajax og det giver egentligt god mening - et nyk op i niveau, formodentligt 2-3x større løn og formodentligt også nogle andre invitationer m.m. til turneringer og mere eksponering til farlig som spiller.

Man kunne have håbet på et skifte der var et hop op i top 15-20 (hvor GS reelt set også er nu), men ift. de hold der er placeret deromkring, er GS vel det eneste hold der giver mening for ham - de har i dén grad manglet en god AW-spiller, og det får de her. Om de så kan få det til at fungere, bliver spændende at følge - men skiftet giver egentligt god mening i min optik.
#119 whitebear22
2020-05-23 20:16
Jeg er sådan set ikke uenig i de ting, du skriver.

Personligt tænkte jeg bare, at enten økonomien eller det sportslige skulle være flere niveauer over, før man overvejede at hive rødderne op på et hold i fremdrift, hvor man er stjernen og hvor tingene fungerer pt.

Og selvom jeg som nævnt stortset er enig i dit indlæg, så er der bare pt. ikke flere niveauer mellem Flames og godsent.
#120 sirr
2020-05-23 20:29
Nej, ikke lige nu - men når du sidder som spiller på et hold fyldt med talenter, velvidende at organisationens forretningsmodel er at sælge de talenter - er det så ikke også en smule risikabelt at blive? Vel og mærke når man bliver tilbudt en god portion større løn (formodentligt) og på et hold der, trods alt, har bevist at de er med i den sjove ende af hltv rankingen?

Det økonomiske i skiftet ér nok en del niveauer over, og det sportslige er jeg enig med dig i man kan diskutere frem og tilbage om hvorvidt det er det rigtige valg.
#121 whitebear22
2020-05-23 23:56
Jeg er helt med på, at der ikke findes ét korrekt facit til ligningen. Og fra din vinkel kan skiftet sagtens forsvares.

Personligt havde jeg helst set ham fortsætte i Flames, da jeg tænker, at han er meget ung. I Flames har han mulighed for at koncentrere sig om at samle erfaring i et miljø, hvor han ved, at det fungerer. Det ved han vel ret beset ikke med godsent.

Men en stor fed check er som bekendt svær at se bort fra 🤷🏼‍♂️
#92 sirr
2020-05-23 09:54
Lad os håbe Flames igen kan hente en ind som kan gøre at de kan fortsætte deres imponerende runs, om end det selvfølgelig bliver svært, så er der da nogle dygtige spillere derude :-)

Gad godt vide hvad en som farlig blev solgt for, ved det var X-hundredetusinder ift. udtalelsen, men det er altid sjovt at se og høre sådanne tal - især fordi vi i fodbold har en idé om hvor vanvittige priserne er på talenter.