Opret Log ind
Ambush lancerer kvindeturnering
Grundet en følt mangel på kvindelige turneringer har Ambush valgt at byde ind med sin egen turnering af slagsen.
Skrevet af: mad0    1. april 2020 16:00      

vic og Copenhagen Flames Female er blandt et af holdene inviteret til turneringen.

Ambush har følt et tomrum på scenen, når det kommer til kvindelige CS:GO-turneringer, og med aflysningen af Copenhagen Games så organisationen sin chance for at udfylde tomrummet med sin egen turnering af slagsen.

Det er vigtigt for os som organisation, at vi rækker ud til den kvindelige CS-scene, og viser, at vi holder af den. Mange hold og spillere, inklusiv vores eget kvindehold, har trænet og set frem til Copenhagen Games, og dette er vores måde at anerkende deres arbejde på, siger Zouheir Chreih, CEO i Ambush.

Syv hold har modtaget en direkte invitation til turneringen, mens det sidste spot findes via en kvalifikation, der finder sted den 18. april. Turneringen byder på knap 11.000 kroner i præmiepuljen.

Disse syv hold er bekræftet til den kvindelige turnering:

  • dk Ambush
  • dk Copenhagen Flames
  • dk ex-ACES Esport
  • eu Assasians
  • eu WRTP
  • es Vodafone Giants
  • no Singularity
  • eu Åben kvalifikation

Selve turneringen finder sted fra den 25.-26. april. Holdene deles ind i to grupper, og de to bedste hold i hver gruppe spiller sig videre til slutspillet.

#1 Lyng
2020-04-01 16:44
"Grundet en følt mangel på kvindelige turneringer" De kan skuda bare deltage i de turneringer som bliver afholdt for begge køn, på ligefod med drengene, åh gud altså. :D
#3 Bertelsen
2020-04-01 16:50
De ved jo godt, at de ikke ville have en jordisk chance mod drengehold på tier 5 niveau. Altså hvis man bare tager udgangspunkt i Ambush Female, ligger de med et avg faceit lvl på under 9, hvilket er utrolig lavt hvis man gerne vil vinde noget, de ville højest sandsynlig ikke engang vinde et tilfældigt lan i Danmark, hvis der kommer et nogenlunde mix. Så hvis de gerne vil have noget omtale, og spille kampe hvor de ikke bliver ødelagt, skal det være mod piger på samme niveau. Kan dog godt være, at nogle kvinde hold kan følge med på et tier 3-4 niveau, men mindes at Besiktas blev ødelagt til et tier 2-3 event, og de er vidst et af de bedre pige hold
#4 Lyng
2020-04-01 16:57
Så burde de jo gøre som alle andre hold er nødt til, ganske enkelt at oppe deres niveau og blive bedre. Kommer ikke til at tage dem seriøst før de deltager i turneringer på ligefod med drengene og ikke får deres trøste turneringer serveret. Just my 5 cent ^^
#6 Bertelsen
2020-04-01 17:01
Jeg er helt enig med dig :D
#7 Lyng
2020-04-01 17:02
inb4 nyheden er en aprilsnar :D
#8 Bertelsen
2020-04-01 17:04
Probably, det virker også som en kæmpe joke med de hold der er inviteret :D
#9 ZCDK
2020-04-01 17:10
forklar mig lige hvorfor?

Vi vælger som en danske organisation at invitere så mange danske hold som muligt.. dernæst hvad der i mine øjne er de bedste europæiske hold Assassins og WRTP - og en spot var ledig og der kiggede vi på hvem der havde tilmeldt sig CPH Games.

Så hvad er det lige joken er, når man som dansk organisation afholder et event hvor deltagelsen af danske hold i vores øjne er det mest vigtige for Dansk Female CS
#12 Opal
2020-04-01 18:08
De fleste kvindehold ville (som dig og Bertelsen er inde på, ikke have de store chancer i mix turneringer, men de deltager trods alt stadig i diverse kvalifikationer ind i mellem.

Hvad er problemet helt præcist med at der er kvindeturneringer? Som du selv er inde på, så er der en grundlæggende niveauforskel, hvorfor kvindeholdene har behov for at udviklende miljø, hvor de kan få konkurrence på et lige niveau.
#13 Radski
2020-04-01 18:13
Tror bare det er lidt ligesom fodbold. Ingen gider at se avg lvl 9 hold spille mod hinanden :)
#15 N4jZ
2020-04-01 18:30
så er det jo godt at man kan se hvad man har lyst til :)
#17 Opal
2020-04-01 18:42
Der er forskellige preferencer. Der er konsekvent seere til femaleturneringerne, så din tese omkring manglende seere holder ikke rigtig.
#16 Lyng
2020-04-01 18:38
Hvis de vil udvikle sig, så burde de jo netop spille mod bedre hold og ikke mod hinanden, når vi har fået vidst adskillige gange, de er så evig langt fra drengenes. Hvis man vil forbedre sig må man spille mod de gode og de findes bare ikke i "female only" turneringer. Ja de må forvente at de får nogle afklapsninger, ligesom alle andre hold der prøver at forbedre sig, men det er vel sådan vi lære? fra de bedste hold, ikke fra at spille mod røven af fjerde div. Så hvis det er så de kan udvikle deres niveau, så fatter jeg endnu mere minus :o
#18 Opal
2020-04-01 18:45
Jeg tror desværre du er på minus-fronten.

Ud fra din logik burde alle divisioner i diverse ligaer jo fjernes, fordi man ikke skal konkurrere med hold man er nogenlunde på niveau med.

De er netop, som du siger, i mange tilfælde ikke på niveau med drengene. Det er præcis derfor der er behov for de her turneringer, så niveauet lam løftes. Det er ikke noget der sker på én turnering eller for den sags skyld på ét år. Udvikling tager tid, his der skal være kvalitet bag den udvikling.
#20 Lyng
2020-04-01 19:22
Jeg siger jo ikke der ikke skal være nogle ligaer, det noget du selv tolker. Tænker de evt. kunne prøve noget ala. Den blå liga, 2. div dust. Det ville for mig at se være et udemærket sted at starte ud. Mig bekendt har der ikke før været deltagende pigehold i ovennævnte ligaer. For mig at se har de alle mulighederne for sig, men gør ikke brug af dem. Tvivler på deres egen turneringer kommer til at løfte niveauet, tværtimod tror jeg det hæmmer deres udvikling.
#21 N4jZ
2020-04-01 19:33
Der har været et enkelt pigehold der har været der :)
#22 Lyng
2020-04-01 19:34
Ja okay my bad, det har jeg overset. Kan du huske lineup og evt. hvordan de klarede sig?
#25 N4jZ
2020-04-01 19:38
https://www.toornament.com/en_US/tournaments/19728..

Nu var jeg selv på lineuppet, og uden at træde på nogen så var vi generelt som spillere ikke specielt gode (faceit lvl 3-6) på gældende tidspunkt.
#26 N4jZ
2020-04-01 19:41
https://www.toornament.com/en_GB/tournaments/21585..
#27 Lyng
2020-04-01 19:41
Når du nu siger det, tænker du så jeres individuelle niveau, eller at i måske som hold ikke var specielt sammensat? :)
#29 N4jZ
2020-04-01 19:44
Begge dele - Personligt kan jeg sige at jeg udemærket var klar over at de hold vi var i division med var dygtig og niveaumæssigt langt bedre, men udvikle mig gjorde jeg ikke udfra de kampe ærligt.
#31 Lyng
2020-04-01 19:57
Tænker da i må have fået noget med jer ift. hvordan i niveaumæssigt var lavere. Her mener jeg, blev i out aimed, taktisk udspillet, eller måske var kommunikationen ikke i top. Der må da være noget konstruktivt at tage med og arbejde videre på, end blot at tabe kampe :o
#32 N4jZ
2020-04-01 20:21
Men vi var jo ikke i tvivl om at vi niveaumæssigt overall var lavere niveau. Jeg kan kun tale om hvad det gjorde for mig, og for mig var det konstruktive nok bare at jeg ikke selv var god nok til at skyde igen eller være taktisk overlegen. Målet for mig personligt er jo også at komme op og konkurrere mod drengene, det er jo det "fede" hvis man skal sige det sådan. Female only turneringer kan være det første step for alle piger (forstå mig ret her), derudover er det størstedelen af de competitive aktive piger som også pugger på faceit, der er der ingen "female only" og det er de fleste female hold, der glædeligt praccer mod drenge så udvikle os synes jeg bestemt vi forsøger på. Nu skal man også huske på at mange af holdene også gerne spiller ESEA Open og diverse qualifier (f.eks. Lootbet, som var igår/iforgårs) som ikke er kønsopdelte. Mit hold og jeg vil gerne bare deltage i så meget som muligt for erfaring, kønsopdelt eller ej men ærligt, ville vi 100% sættes female only først?
#24 N4jZ
2020-04-01 19:35
https://www.toornament.com/en_US/tournaments/19728..
#23 Opal
2020-04-01 19:34
Jeg kan sagtens følge tanken ift de ligaer du nævner, men hvordan er omtalen i de divisioner?

Når vi kigger på de organisationer der er tilmeldt her, er der andet end niveau at tage højde for. De har hver i sær selvsagt kommercielle interesser der skal varetages. Ved turneringer som den Ambush stabler på benene her, er der en vis mængde omtale, streaming osv der skaber værdi for organisationer,hvillet i sidste ende er hele grundlaget for de sponsorater de trækker ind.
#30 Lyng
2020-04-01 19:46
Nu tænker jeg at man på et niveau som dette måske burde fokusere mere på udvikling end at være under en org. Men det er blot min tanke, at jeg selv ville vise et niveau før jeg ville finde en org.

Hvis det hele handler om org omtale, burde man måske spille uden og fokusere på udvikling først og ikke publicity? :)
#28 ZCDK
2020-04-01 19:43
Svært når vi kun har én dansker på vores hold..:) Vi kan som dansk organisation ikke deltage i danske ligaer. Holdet bliver tilmeldt esea og spiller diverse kvals, men det er bare ikke det samme.

Det er netop for udviklingen den her type turneringer er vigtig, i hvert fald for vores hold, og med den interesse der er for turneringen ser det også ud til at det er vigtigt for andre hold.

Desuden er det sgu da pisse demotiverende for pigehold at deltage i åbne turneringer og blive slået hele tiden, skal de så stoppe, eller skal man lave lignende tiltag for at få dem til at fortsætte deres udvikling?

Det samme er gældende for ungdomsligaer/skole ligaer - de skal vel heller ikke bare deltage på lige fod med alle hele tiden? Derfor man har speciel-ligaer og turnerneringer.
#10 N4jZ
2020-04-01 17:12
https://giphy.com/gifs/memecandy-Q7dPLqwJN1mK3Dm4h..
#2 Sander
2020-04-01 16:48
Hvis nogen keder sig, er der lidt godt lir i den her tråd: https://twitter.com/Ambush_gg/status/1245265413014..
#5 ZCDK
2020-04-01 16:59
ALT for meget lir.. haha :D
#14 Radski
2020-04-01 18:14
Det faktisk lidt små-akavet at man kan opføre sig sådan, når de reelt set ikke engang burde være med i nogen former for turneringer - med det niveau :))
#34 sirr
2020-04-02 08:54
Er der blevet slettet nogle ting eller? Synes slet ikke den er så spændende, som jeg havde håbet. Havde forberedt popcorn og glidecreme :(
#35 Sander
2020-04-02 09:05
Ye, eller der er i hvert fald en begrænsning på, hvem der kan se nogle af dem. Men ellers skal du ind på Nessas svar, der kører et par tråde derinde for sig selv, men synes også det ser ud til noget er slettet nu: https://twitter.com/NessaCSGO/status/1245270199475..
#36 sirr
2020-04-02 09:18
Aw. #Feelsbad.

Nå, jamen det kan også være jeg skal lave noget arbejde istedet. Sådan et sygehus kører jo ikke sig selv ( :D ) ..
#11 diOnysos
2020-04-01 18:02
Freaking nice initiativ.
#19 NiveK
2020-04-01 18:59
Ville være den fedeste og sjoveste 1. april-joke nogensinde. Men dagen er ung endnu. Jeg krydser fingre
#33 sirr
2020-04-02 07:27
Spændende turnering kun for kvinder. Synes selvfølgelig det er ærgerligt man ikke "bare" laver en åben/ invitations turnering for alle (male+female), men hey - håber da de får succes med det. Held og lykke Zouheir, din dejlige mand 👍
#38 ZCDK
2020-04-02 20:25
Much love!

Thanks mate ❤️
#37 tromlereN
2020-04-02 11:49
Jeg har svært ved at forstå man støtter så meget op om kvinde cs. Niveauet er til serie 5, så skal omtale/udbytte sgu også være derefter. Det virker for nemt at blive så godt betalt på sit udseende, når der er så få af dem der kunne begå sig som model. Spil imod mændene, der er ingen fysiske fordele i cs, kun større hjerner. (Prove me wrong pls)

Hilsen tromlereN