Opret Log ind
Officielt: Astralis skriver med es3tag
Det er nu officielt, at es3tag skifter til Astralis den 1. juli, hvor det danske hold overgår til en trup bestående af seks spillere.
Skrevet af: Sander    22. marts 2020 13:17      

es3tag er ny mand i Astralis fra 1. juli 2020.

I går buldrede det løs med rygter, der satte es3tag i forbindelse med Astralis i et meget overraskende skifte, og i dag er det så blevet officielt.

Den 24-årige dansker, der spiller for FunPlus Phoenix lige nu, skifter til Astralis den 1. juli, hvor hans nuværende kontrakt udløber.

LÆS OGSÅ
Medier: Astralis henter es3tag

Astralis kommer derfor til at udvide holdet til at tælle seks spillere, så der hele tiden er mulighed for at give en spiller en pause, hvis spilleren har brug for det i det tætte kampprogram, der betyder mange rejsedage.

Alt vores arbejde med holdene i Astralis Group er fokuseret omkring performance og sundhed. Det er vores ansvar som organisation at sikre optimale forhold for vores medarbejdere på alle niveauer og især omkring spillerne, som konstant oplever det højeste pres for at levere den bedst mulige indsats, udtaler sportsdirektør Kasper Hvidt og fortsætter:

Vi har længe arbejdet med relevante folk og interessenter i Counter-Strike omkring muligheden for at øge truppen til 6 mand. Vi har oplevet at måtte give en spiller en lang pause af helbredsmæssige årsager, og selv i dag har vi spillere, der ikke føler sig optimalt tilpas. Med denne bestlutning kommer vi til at kunne arbejde med truppen og de enkelte spillere på en helt anden måde.

Her ses es3tags LAN-stats for 2019.

I Astralis er de dog godt klar over, at det kommer til at tage noget tid at vænne sig til, da det blandt andet kræver en ændret praksis i forhold til træning, hvor en spiller formentlig skal se på, mens de fem andre spiller træningskampen.

Det er principielt ikke anderledes end i traditionel sport, men det er nyt i Counter-Strike, og det kan selvfølgelig kræve lidt tid og ressourcer at få fuld udbytte af de nye forhold. Både spillere, træner og hele performance-holdet har været involveret i beslutningen, og vi er ikke i tvivl om, at det er den rette vej at gå, fortæller Kasper Hvidt.

Det ser altså ud som om, at Astralis løbende vil rotere spillerne, og i den forbindelse er es3tag en oplagt signing, da han kan spille de fleste roller. Vi må dog vente til 1. juli med at se, hvordan det helt præcis kommer til at udarte sig.

Astralis består fra 1. juli af:

  • dk gla1ve
  • dk device
  • dk Magisk
  • dk dupreeh
  • dk Xyp9x
  • dk es3tag
     
  • dk zonic (Coach)

LÆS OGSÅ
Alvorlig anklage: Heroic forbereder juridiske skridt mod Astralis

#1 cleansation
2020-03-22 13:20
Tillykke til es3tag, virker som en fin fyr. Men glæder mig sku næsten mere til at se drama vi snart får. Håber de andre heroic drenge kan få det til at fungere
#2 Apnemt
2020-03-22 13:21
Kan stadig ikke se hvordan det skal fungere praktisk? Skal man kæmpe for en plads på hold kortet? Bliver es3tag kun hevet ind hvis en af de andre 5 “ikke gider” De kan ko ikke skifte til events under kampende osv
#12 nkolaj_
2020-03-22 13:54
Det er zonic's beslutning forud for hver turnering, kamp, map hvilke 5 spillere der spiller; hvad vi nu får lov til i forhold til reglerne.

Og så vil der selvfølgelig være situationer hvor en beslutning bliver tvunget igennem pga sygdom (dev1ce efteråret 2017) eller andet.
#14 b0ychild
2020-03-22 13:55
NVM
#42 Apnemt
2020-03-22 19:10
Mange tak for svar!
#30 Divi
2020-03-22 18:17
Jeg tænker vel at de har følt de skal have spillere der er stærke på forskellige områder imod forskellige hold og es3tag ville kunne give et helt andet sæt styrke ifht. hvad Dupreeh for eksempel bringer. Så alt efter maps og modstander, kan han vel vælge hvad han føler vil stå bedst.
#31 JawBreaker
2020-03-22 18:26
ESL’s regler siger faktisk at man må skifte en 6. Spiller mellem hver maps.
#3 fLix8
2020-03-22 13:21
Synes det er enormt fedt, at det er netop es3tag som får chancen. Bliver spændende at se, hvordan det kommer til at fungere i praksis.
#4 Krisy
2020-03-22 13:23
kæft hvor er det pis
#22 Opal
2020-03-22 14:56
Har du mulighed for at uddybe din ellers saglige kommentar yderligere.?
#32 JawBreaker
2020-03-22 18:27
Manden kan jo ikke engang formulere en rigtig dansk sætning, så hvad tror du selv?
#34 Krisy
2020-03-22 18:43
det godt du!
#35 Opal
2020-03-22 18:46
Hej,

Du glemte lige at svare mig :)
#39 Krisy
2020-03-22 18:57
Jeg har ikke behov for at uddybe min kommentar, men hvis du absolut vil vide det.
gamlefar esetag har efterhånden haft chancen for at bevise sit værd på forholdsvis store hold, hvilket ifølge mig har floppet hver gang. Jeg synes personligt selv at der er mange andre danske spillere som er meget mere interessante for astralis, men det jo bare min mening ;)
#43 Opal
2020-03-22 19:35
Se, det er slet ikke så svært at være konstruktiv. Good job!
#38 JawBreaker
2020-03-22 18:53
https://laerdansk.dk/
#36 Opal
2020-03-22 18:47
Jeg elsker at han bekræfter din påstand i svaret til dig 😂
#37 JawBreaker
2020-03-22 18:52
Haha, han er helt væk fra vinduet jo.. :D
#40 Krisy
2020-03-22 18:58
jawbreaker, prøv at kom over lvl 2 på faceit gamle :) gir gratis undervisning
#41 JawBreaker
2020-03-22 18:59
Spiller ikke så meget Faceit, men er faktisk level 3. :)
#5 mesterslagter
2020-03-22 13:24
De må helt sikkert have kontaktet es3tag uden om heroic/FPH tilladelse, men spørgsmålet er, hvad det får af følger retsligt og om heroic overhoved kan gøre noget ved det. De får helt sikkert ikke samme pris for hele mandskabet som følge af det, hvis de bliver solgt og evt. signer niko. 26 mil lød som vildt mange penge for det mandskab, så jeg kan godt forstå at heroic ejerne ærgre sig nu. i sidste ende er vel også noget lort så, at de afgav deres plads i ESL for så at spille flashpoint, hvis de så ender med at må trække sig.
Det kan ende i lige så meget rod, hvis ikke mere end hele mad lions affæren
#11 anakin
2020-03-22 13:49
Se Nikolaj nyholms tweet hvor dette information er med.

https://pbs.twimg.com/media/ETtdkRAWkAAEY_h?format..

Heroic ville have 800.000 dollar for ham, med 3 måneder tilbage på kontrakten. Forståeligt de takker nej :)
#18 saks
2020-03-22 14:18
Så slet ikke es3tag de gik efter?
#20 anakin
2020-03-22 14:27
Umiddelbart ikke til at starte med. Men måske vidste de ikke han snart var ledig.
#6 Luffe-
2020-03-22 13:24
De sidste 3 mdr i Heroic trøjen må være lidt specielle :/

Glædet mig sindsygt til at se en roster med 6 spillere og hvordan det skal forløbe :)
#17 Kezse
2020-03-22 14:18
Mon ikke de bænker ham, når de har fundet en erstatning? :-) Det ville da give mest mening.
#23 Luffe-
2020-03-22 15:10
Jo går man da stærkt udfra :)
#7 mamas
2020-03-22 13:27
Lækkert for ham! Har været stor fan af es3tag siden dr1s program "gamerne" hvor han spiller for Tricked og senere skrev under med Heroic :D
#8 jollarn
2020-03-22 13:29
Fuldt fortjent at han får chancen nu.
#9 Mrnobody
2020-03-22 13:32
https://gyazo.com/84e492fd27a42e888d61acb0cef52c6e
#33 JawBreaker
2020-03-22 18:28
Kan det link ikke snart blive blacklistet?
#48 Mrnobody
2020-03-24 17:00
Jebaited? :D
#49 JawBreaker
2020-03-25 12:25
Jeg kender ikke historien og ved ikke hvem den flotte unge mand er. MEN, jeg trykker altid på linket.. :s
#50 Mrnobody
2020-03-25 17:52
Det MSAA :)

NikoHeisen postede det bare på hver tråd så nu det blevet et meme.
#44 sirr
2020-03-22 19:41
Forhelvede hvor ville jeg gerne have at man kunne indsætte nogle udvalgte billeder (som fx det der!!!!) i selve kommentaren. :D
#47 Mrnobody
2020-03-24 17:00
Haha er vi enige :D
#10 unklekarma
2020-03-22 13:36
Det var på tide, at det kom på banen med 6 spillere, så man kan rotere afhængigt af dagsform, sygdom, modstander (ved godt det ikke gælder alle kampe) og ikke mindst sparring spillerne imellem.
#13 nkolaj_
2020-03-22 13:55
💯 helt enig! :)
#16 TheSmilingGun
2020-03-22 14:17
AAB havde/har et 11 mands lineup og AGO har et 7 mands lineup, så det har været på banen med mindst 6 spillere i noget tid
#21 unklekarma
2020-03-22 14:55
Ok. Vidste godt det med AAB, men 11 mand er nu lige i overkanten synes jeg og de spiller nok på lidt andre præmisser end Astralis gør. AGO kendte jeg ikke til, er det bænkede spillere eller er det et fuldt 7 mands lineup? Tænker bare det kan være dyrt at have 7 spillere på kontrakt for en mindre organisation, med mindre det selvfølgelig er talent udvikling og to af dem ikke er fuldt lønnet.
#25 TheSmilingGun
2020-03-22 15:39
Så vidt jeg har forstået, så er alle 7 spillere på fuldtidskontrakter, ville også være underligt andet, når andre polske hold bare ville kunne komme ind og snuppe deres spillere gratis, men tænker AGO kører lidt rotation osv engang i mellem.
#26 unklekarma
2020-03-22 15:42
Tja... Tjo... Nu blev jeg i hvert fald klogere. Men, tror bestemt der kommer et større upset hos forskellige teams, hvor man vil følge i Astralis fodspor og se om det virker for dem. Kan jo også være vi bliver snydt og de kicker en spiller 1. juli :D
#27 TheSmilingGun
2020-03-22 16:17
Kan sagtens ske at en af dem ryger hvem ved :D
#15 arseface
2020-03-22 13:58
Jeg er spændt på om de andre følger trop. Graham Pitt fra North melder åbent ud på Twitter at han også tror det er fremtiden. Jeg ville ikke bliver overrasket hvis de snupper niko for næsen af Heroic, med msl og Nikos historik in mente.
#19 MrFreeze
2020-03-22 14:23
North skal bare have 5 udskiftningsspillere :)
#46 geezy
2020-03-23 14:43
lol
#24 Silan
2020-03-22 15:20
Meget spændende. Jeg er stadig ret skeptisk, alle forsøg på 6. mands hold de sidste 10 år har altid endt i situationer der bare ikke var optimale. Enten endte man med et A og B lineup, eller en spiller følte sig bænket for ofte og tog et tilbud på et andet hold med fuld spilletid, eller strategier der bare ikke flød på samme måde fordi holdet ikke på samme måde instinktivt kendte hinandens spillestil ect.

Hvis nogen kan få det til at lykkedes er det vel Astralis, men jeg tror simpelthen ikke CS på allehøjeste plan kan spilles med andet end de samme 5 spillere der træner og spiller kampe sammen hver dag.
#28 RAVN
2020-03-22 16:42
Hvis nogen kan få det til at fungere, så er det Astralis. Glæder mig til at se hvordan det kommer til at fungere. Dog kan jeg både se fordele og ulemper ved det. For hvor længe kan én spiller ende med at side ude og hvis man sidder ude i en længere periode, er man så klar til at springe ind på holdet og præstere ordentligt?
#29 bruja
2020-03-22 18:14
Spænende!! Så det af med cappen og få revet den manke. Så han ved at være kørt i stilling
#45 polymox