Opret Log ind
Endnu en opdatering til CS:GO med fokus på cheat
I nat landede endnu en opdatering, der retter nogle af fejlene fra sidste opdatering og har fokus på cheat.
Skrevet af: Sander    26. februar 2020 08:21      

Natten til i går sendte Valve en opdatering til CS:GO på gaden, og i nat landede så endnu en, der blandt andet retter op på nogle af tingene fra den foregående opdatering.

Det betyder, at det nu er muligt at vælge i indstillingerne, om musepointeren skal starte i midten af købe-menuen, når man åbner den. Det var ellers en af de ændringer der landede natten til i går, men den fik hurtigt kritik, og det har Valve altså reageret på.

Valve har også rettet op på en fejl ved preview af Mac-10 i købe-menuen, der fik flere til at crashe, men det skulle der altså være styr på nu.

LÆS OGSÅ
Ændringer til AWP'en, købe-menuen og agents i ny opdatering

Derudover fylder anti cheat meget i opdateringen.

Det er fra nu af muligt at reporte spillere for snyd fra ens tidligere kampe, når man ser demoen via 'Watch' eller 'Se' tabben i spillet.

Hvis man er 'High Trust Factor' skal det nu i mindre grad være muligt at løbe ind i cheatere i matchmaking kampe, men hvis det skulle ske, kan man kontakte Valve omkring situationen.

Hvad Valve helt præcist gør for at undgå cheatere i kampe med 'High Trust Factor'-spillere er uvist, men det må forventes, at der er ændret en del i, hvem man matches med - blandt andet ud fra tidligere reports om snyd.

Hele opdateringen kan ses herunder:

[ UI ]
– Added a game setting to control buy menu starting mouse position.
– Added a game setting to allow ignoring number keys in buy menu.
– Fixed a regression with Mac-10 model preview in buy menu.
– Optimized amount of models loaded for agent scenes in UI.

[ DANGER ZONE ]
– Paradrop crates now have a chance to contain a giant money bonus instead of a rifle.
– Enabled visual item pick up effect for some non-weapon items.

[ ANTI-CHEAT ]
– Users can now report players from their own recently played matches provided the demo is viewed from the Watch Tab.
– Matchmaking has been adjusted to increase the weight of Trust Factor. Users with High Trust who experience cheating in their matches going forward should report those experiences to CSGOTeamFeedback@valvesoftware.com with the subject “Cheating in High Trust Matches.” Please include a link to your steam community profile, approximate time of your match and which game mode you were playing.
– Overwatch users should experience significantly fewer obvious spinbot cases.

[ MISC ]
– Adjusted texture UV layout for Desert Eagle world model to fix appearance in buy menu and in the world.
– Speculative fix for an extreme backlog of panorama events on certain CPU configurations (e.g. Intel 7740x).

#1 Divi
2020-02-26 08:27
Simpelthen en specifik email, som man nu kan rapportere til. Så vil jeg bare gerne vide, hvordan man finder ud af sin egen trust faktor..?
#2 Bestiarium
2020-02-26 08:46
Du burde i hvert fald have krav på at få det oplyst.
#3 whitebear22
2020-02-26 09:04
Ikke nødvendigvis. Du har krav på at få at vide, hvad de har registeret om dig.

Men hvis trust factor ikke gemmes på din profil, men alene er et udtryk for resultatet af en algoritme, som Valve i øvrigt ikke ønsker at oplyse, så kan din nøjagtige trust factor være fritaget for GDPR.

... når det så er sagt, så burde oplysningerne om antal reports for diverse ting og sager, kunne give et godt indtryk af, hvor man ligger ;)
#4 Divi
2020-02-26 09:25
Bare underligt at de anmoder om mails fra høje trust faktor spillere, uden at disse spillere har nogen måde at vide, om de har en høj en i første omgang. Valve plz? :D
#5 Bestiarium
2020-02-26 09:25
Men hvordan skal Valve kunne bruge trust factor, hvis ikke den er knyttet til en specifik profil? De lægger jo ikke alle TF i en pulje og tildeler dig en tilfældig hver gang du logger ind. Og som du skriver har man krav på at vide hvad der er registreret om en herunder også TF. Det er uagtet, hvordan TF beregnes.
#8 bech
2020-02-26 11:14
Tog lige en snak med vores GDPR ekspert (arbejder med software), som mente følgende:

Hvis de opbevarer data der kan kombineres med en algoritme for at skabe ny data, men de ikke gemmer den nye data, så er den nye data ikke underlagt kravet om udlevering af data om dig.

Når man tænker over det giver det jo som sådan fin mening, da de jo så effektivt var underlagt et krav om at udlevere al ny data der kan genereres fra de gdpr-underlagte data.
#10 whitebear22
2020-02-26 11:46
Trustfaktor er ikke nødvendigvis særskilt data, men er alene resultatet af en beregning over data de har på dig.

Trustfaktor kan ses som et “filter” du aflæser data igennem. Du har krav på at vide, hvad de ved om dig. Ikke hvordan du ser ud gennem deres filter, medmindre de lagrer det og tilknytter din profil.
#17 Bestiarium
2020-02-26 14:19
Tjek, giver dig (og Bech) ret. Hvis det ikke lagres, men beregnes på ny hver gang, så er de ikke forpligtiget til at oplyse det - og lader det nok ikke fremgå automatisk, da algoritmen så ret let kan knækkes.
#7 MrBlond
2020-02-26 11:00
Jeg stiller mig os uforstående.
Jeg er fan af man prøver mere og mere og bekæmpe snydere.
#26 Kyllekongen
2020-02-26 18:27
Også mig. Jeg hader når folk aimbotter med en scar 20, og headshotter alle.
#29 MrBlond
2020-02-26 22:31
XD
#18 whitebear22
2020-02-26 14:32
Det er en mindre detalje. Kan du ikke bare gætte den?

Alternativt kan man håbe på, at de med næste Update offentligtgør en e-mailadresse, man kan skrive til, for at få oplyst sin trustfactor 😂
#23 MrBlond
2020-02-26 16:01
Jeg kan prøve og gætte det!😄 men ja det kan være det sker i næste Update, men det er fint der kommer lidt godter til CS specielt MM synes jeg.
#24 Divi
2020-02-26 18:23
Man kunne nok godt prøve på at gætte den. Lave en 'hail mary' og sende en mail til Valve anyway. xD Man kunne håbe der bare kom en -mulighed- for at få noget info om ens trustfaktor. For det her, er da bare klassisk Valve stil.
#6 wake
2020-02-26 10:53
Den mail der er det ikke bare placebo hahhaa tvivler sku på de gør en skid :D
#12 DtN
2020-02-26 12:15
Enten dét, vildt langsomme svartider eller autogenererede bot-svar er mit bud.
#9 bech
2020-02-26 11:15
Så vidt jeg ved er den eneste måde at se sin trust factor(ish) er at andre kan sige til dig at den skriver de har lav trust factor ikke?



Godt nok et blæst tiltag :D
#11 yez
2020-02-26 12:02
"– Overwatch users should experience significantly fewer obvious spinbot cases."

Nogen der kan sige mig hvad en mindre klar sag af spinbot er? Er det når han kun drejer med halv hastighed eller? :-)
#13 JawBreaker
2020-02-26 12:53
Hvem bruger musen til at købe med? Er det ikke kun når man render rundt i Silver rang og lige skal lære spillet. For at optimere sin tid, så bruger man vel tallene på sit tastatur til at købe med?
#15 whitebear22
2020-02-26 14:17
Jeg er på ingen måde i nærheden af pro-level, men jeg er dog stadig noget over silver.

Men jeg køber med musen, og jeg kan sagtens gøre det hurtigt nok til, at der er tid til at drøfte økonomien før købet, og jeg kommer stadig ud af spawn, når freezetime udløber.

I 1.6 købte jeg med tastaturet, og ja, det gik da noget hurtigere. Men som buy-menuen er udformet nu, er køb med musen en reel mulighed :)
#20 JawBreaker
2020-02-26 15:13
Ja, det nok fordi jeg er en gammel mand. Men jeg synes ikke jeg kan gøre det hurtigt nok med musen.. :-D
#21 whitebear22
2020-02-26 15:53
Jeg er på den anden side 30, så jeg falder sku nok i samme kategori 😂
#14 razni
2020-02-26 13:13
Who cares. Tror kun det en meget lille del herinde der går op i MM.
#16 whitebear22
2020-02-26 14:18
Nu kan man jo godt glæde sig over, at produktet bliver bedre for dem, der går op i MM.

Jo bedre produktet er generelt, jo flere brugere. Jo flere brugere, jo bedre ift. turneringer, økonomi osv. :)
#19 Sander
2020-02-26 14:44
Nyhederne om opdateringerne er begge i top 6 over mest læste nyheder i denne uge indtil videre, så der er måske lidt flere, som går op i det, end du lige forestiller dig.
#25 ziGa
2020-02-26 18:25
Ahhh Sander, hold op et dårligt argument for din påstand😂 Først og fremmest hedder headline “Endnu en opdatering til CS:GO med fokus på cheat” og ikke “Endnu en opdatering til CS:GO med fokus på cheat i Matchmaking”. Derudover når du skriver “Top 6 over mest læste” mener du vel Top 6 over mest klikkede.
#27 Sander
2020-02-26 18:36
Nu nævnte jeg begge nyheder og ikke kun denne. Jeg kan bare konstatere på tallene, også gennemsnitstiden i nyhederne i forhold til alle andre, at nyheder om opdateringer er ret populære. Og med så mange mennesker, der ligger vejen forbi herinde, så er det pænt vildt at påstå, at kun "meget lille del" (jeg tolker det som 5%) går op i MM. Jeg vil vove den påstand, at i hvert fald 40% interesserer sig for ændringer til MM, og at vi har rigtig mange besøgende (kan vi jo også se) der ikke har en bruger, og som ikke kommenterer, men som læser med jævnligt, og hvis primære sted nok hedder MM. Det er i hvert fald min vurdering ud fra tal og når vi er ude til events og snakker med en masse forskellige mennesker.

Men det var ikke for at bevæge mig ud i en længere diskussion, jeg ville egentlig bare gøre opmærksom på, at selvom det ikke interesserer razni, så er min vurdering i hvert fald, at det interesserer mange andre :P
#22 MrBlond
2020-02-26 15:59
Jeg spiller os faceit i ny og næ men går, da lidt mere op i MM, men nu må vi se hvordan det bærer frugt.😄
#28 zaioh
2020-02-26 19:29
En email? Helt seriøst.. Vi er i 2020 nu!! Godt nok useriøst med det data grundlag man har mulighed for at få tilsendt via en form eller en anden ingame report.