Opret Log ind
Astralis svarer igen: Thorin er fuld af løgn
Nikolaj Nyholm har nu taget bladet fra munden, da han i en masse tweets forsøger at forklare Astralis' side af sagen.
Skrevet af: Sander    18. februar 2020 08:59      

Nikolaj Nyholm er co-CEO i Astralis Group, der ejer holdene Astralis, Origen og Future FC (Foto: Astralis Group)

I går fik flere på Astralis-kontoret nok kaffen galt i halsen, da de på HLTV.org kunne læse, at Thorin offentligt beskyldte Astralis for at udnytte FLASHPOINT og mangle etik.

LÆS OGSÅ
Thorin langer ud efter Astralis

I første omgang svarede Astralis ikke på anklagerne, men sent i går aftes satte co-CEO i Astralis Group, Nikolaj Nyholm, sig til rette foran tasterne og startede en længere række af svar på Twitter, da "Thorin er gået over stregen med sine løgne".

Nyholm skriver blandt andet, at Thorin aldrig har været en del af forhandlingerne, og FLASHPOINT ville desuden aldrig turde indlemme ham i den proces, da en fra ledelsen i FLASHPOINT angiveligt skulle have kaldt ham ustabil og forstyrret.

Astralis-chefen skriver videre, at Thorin måske endda bare har misforstået det hele.

Jeg begriber ikke, hvor Thorin har sine "sandheder" fra. ECS og B Site (arbejdsnavnet på ligaen inden FLASHPOINT blev annonceret, red.) ledelsen kan selvfølgelig have oversolgt vores engagement i ligaen, og derfor tror Thorin, at vi helt sikkert var med, når vi slet ikke var det, skriver Nikolaj Nyholm og henviser til et andet tweet, der forklarer, at begge parter underskrev et dokument, der dikterede, at FLASHPOINT skulle skaffe minimum to andre tophold, hvilket aldrig skete.

Thorin var som altid ikke sen til at tage til genmæle, da han i en kort video forklarer, at Nikolaj, når man siger det på engelsk, indeholder 'lie', så selv Nyholms navn har en løgn gemt i sig.

Om de to parter fortsætter udvekslingerne er endnu uvist, men Nikolaj Nyholm ser ud til at have forklaret Astralis' side af sagen og lukket den der, men Thorin er ikke kendt for at give så let op, når han har set sig sur på andre.

#1 Syncro
2020-02-18 09:03
Thorin bliver seriøst aldrig klogere
#4 JERN
2020-02-18 09:21
Det er håbløst, men det er hvad der holder ham relevant. Hans tilstedeværelse har sin plads på scenen, hvis folk tager ham med et kilo salt. Hader når han gør sådan noget her, men ville fanme også savne ham hvis han ikke eksisterede.
#7 bruja
2020-02-18 09:23
Well spoken!
#9 Syncro
2020-02-18 09:32
Det kan jeg kun give dig ret i!
#46 Nordby
2020-02-22 15:42
+1
#2 weenie
2020-02-18 09:19
Semi bekymrende, som aktionær, at reddit/twitter har den holdning at Hr. Nyholm bare er den mest utroværdige person i hele branchen :|
#5 JawBreaker
2020-02-18 09:21
Jeg må indrømme jeg har samme holdning. Jeg kender ikke manden (Nyholm) men han virker som en dygtig benhård gut som ikke skyer nogen midler for at komme til tops. Jeg siger ikke han har gjort noget ulovligt, men det virker som om han gå lige til grænsen.

Thorin er måske hellere ikke den bedste formidler, men der kommer sjældent røg uden der har været ild.
#13 weenie
2020-02-18 10:18
Manden driver en børsnoteret virksomhed. Hans job er at foretage de bedste forretningsmæssige beslutninger. Yep, det er benhårdt :)
#16 Hateville
2020-02-18 10:34
Arh, det må være MEGET betryggende, at vedkommende der driver den forretning man er auktionær i, tager de beslutninger der er bedst for forretningen.
#19 weenie
2020-02-18 12:31
Jo det forstår jeg, og er enig i det. Men, Internettet tænker ikke rationelt, desværre.
#37 p1xar
2020-02-20 12:12
Stadig etisk ukorrekt :D
#38 Hateville
2020-02-20 14:26
Hvorfor?
#40 p1xar
2020-02-20 16:05
Løj om ejerskab af flere hold.
Løj om Atralis og Blast.
Snakkede som om Astralis var et spiller ejet hold, når de nok havde hvad der svarede til 2% input i firmaet.
Har prøvet at lave en eksklusiv league siden han kom ind på scenen.
Er fuldstændig ligeglad med conflict of interest.
#41 p1xar
2020-02-20 16:07
Når ja, så tog han også imod et sponsorskab fra esports.com, som havde virkelig ringe rep, og retsager kørende. Endte med at scam en masse folk hvis jeg husker rigtigt.
#42 Hateville
2020-02-21 08:15
Lyder interessant. Kan du bakke det op med nogle kilder?
#43 p1xar
2020-02-21 14:36
https://youtu.be/Sis1Y-AIX1M?t=2953
Bare se herfra
#44 Streit
2020-02-21 15:17
Nu er det ikke ligefrem fordi Richard Lewis og Thorin er de mest neutrale og trust-worthy personer på scenen..

Jeg skal ikke gøre mig til dommer om de taler sandt eller ej. Jeg kender intet til Nikolaj Nyholm eller hvad han har gjort og ikke gjort :)

Desuden er din kilde en podcast på youtube, hvor 2 personer snakker trash. Ingen af deres "påstande" bliver dokumenteret. Igen, jeg siger ikke det er løgn. Men ingen ved det, da det hele kommer fra "hemmelige kilder" eller en "deadmans disk" som dejligt nok kun er dem som har set.

Summa summarum, jeg ville tage alt der kommer fra Richard og Thorin med et gran salt.
#45 p1xar
2020-02-22 15:11
What the hell, Richard Lewis vandt jounalist of the year?
Han er esports scenens mest pålidelige kilde. Hvad er der i det for ham om at lyve om nikolaj?
#48 csl
2020-02-23 16:13
Richard Lewis vandt journalist of the year, og han er muligvis den mest pålidelige kilde i esport. Han er dog også en smålig, barnlig mand. Har du ikke set at han for nyligt blokerede 5000 personer på twitter, fordi at han havde en dårlig episode omkring skintrading i 2017? Synes du lige skal gå ind og se hvordan han opfører sig på sociale medier. Ham og Thorin er helt klart dygtige til det de laver, men de er også nogle egocentriske mennesker, med store egoer, og efter RLs random block session, og Thorin der kalder NN for en løgner, mister de sgu rigtigt meget af den troværdighed de har arbejdet på at opbygge. Helt ærligt, RL blokerer tilfældige folk, pga en random idiot for 3 år siden. Så har man da helt klart nogle issues.
#49 p1xar
2020-02-24 16:30
Så fordi han har blocked folk på twitter, skal man ikke tage hans journalistiske bedrifter seriøst, for det har rigtig meget med hinanden at gøre
#52 csl
2020-02-24 20:29
Hvis at du har fået ideen om at mit argument er at Richard har blokeret folk er = at han er utroværdig, så har du jo overhovedet ikke forstået hvad jeg siger.
#47 Hateville
2020-02-23 16:03
Har du også nogle holdbare kilder?
#50 p1xar
2020-02-24 16:31
https://www.dr.dk/nyheder/politik/politikere-foele..
Alt det her dengang var også shady af.
#51 Hateville
2020-02-24 17:32
Joo, men, den bør vi nok rette med Tommy Ahlers.

Jeg er mere interesseret i de andre ting du taler om.
#26 dnL
2020-02-18 14:08
Kan du linke til reddit / twitter tråden hvor man går til Nyholm? Er selv aktionær i Astralis, så er da interesseret i at læse dette :)

Tror dog ikke at folk fra reddit og twitter får mig til at sælge ud af min portefølje :)
#31 weenie
2020-02-18 16:11
De er sådan top-trending på /r/GlobalOffensive
#3 JawBreaker
2020-02-18 09:19
Men de 2 millioner dollars til buy in, som vi alle kan læse om. Hvad var de så til for?
#6 sn0lle
2020-02-18 09:23
flashpoint? astralis underskrev jo det der term sheet, så de var da tæt på at ende i flashpoint
#25 TheSmilingGun
2020-02-18 13:42
Tæt og tæt, det krævede jo at FP kunne signe 2 top hold udover Astralis.
#8 Pertew
2020-02-18 09:26
Boyle?
#10 sirr
2020-02-18 09:35
"der forklarer, at begge parter underskrev et dokument, der dikterede, at FLASHPOINT skulle skaffe minimum to andre tophold, hvilket aldrig skete."

Det virker 100% logisk i min bog at Astralis vil sikre en given kvalitet i ligaen, og da den ikke ser ud til at ske, så vælger de alternativet hvor de ikke er bundet. Thorins videosvar er jo indbegrebet af hvordan folk ser ham. Han virker som et barn der ikke fik hans vilje.

Det virker til at FP-ligaen/ Thoorin er bitre over at de har forhandlet med virksomheder der tænker på deres forretning, på et niveau hvor netop FP ikke kan være med. Jeg kan fuldt ud forstå Astralis og deres valg - og selvfølgelig går de til grænsen i forhandlingerne (som der er rygter om), hvorfor skulle de ikke gøre det?
#11 foli
2020-02-18 10:11
Det er desuden normal praksis at undersøge alle muligheder inden beslutninger tages i dansk erhvervsliv. Det er der ingen som rynker ved næsen over
#17 sirr
2020-02-18 10:39
Nej, præcis. Jeg tror at dét mange undrer sig over er det her dokument som Astralis har underskrevet. Problemet er at det ikke, mig bekendt, tidligere var ude (og som Thorin elegant "glemmer") at der var klausuler i det dokument som skulle opfyldes først. Det ændrer jo hele sagen markant - og så kan man mene hvad man vil om co-CEO hos Astralis - dét han/ de har gjort, er jo bare god forretningssans fra deres side.
#12 xdpiratmanden
2020-02-18 10:17
Helt enig :D
#14 cleansation
2020-02-18 10:19
Så har thorin og nyholm da noget til fælles
#15 Madsen
2020-02-18 10:29
Thorin er en kæmpe klaphat håber at alle polakker og brasilianer kommer efter ham
#18 Hateville
2020-02-18 10:51
Hvorfor skulle de det?
#22 Divi
2020-02-18 13:04
Han henviser nok til den kritik Thorin har før lavet i forhold til polakkere og brasilanere. Mindes han blev fyret af ESL pga nogen kontroversielle udtalelser, under et Katowice event, som han var en del af.
#24 Hateville
2020-02-18 13:32
I see.
#32 Madsen
2020-02-18 16:32
Jeps
#35 Rubel
2020-02-18 21:04
Link?
#21 Tyze
2020-02-18 12:48
??
#33 Madsen
2020-02-18 16:33
Læs divis kommentar så har du svaret :)
#20 whitebear22
2020-02-18 12:31
Jeg henter popcorn - hvis det står til Thorin, så er det her kun begyndelsen.

I øvrigt en rigtig god ide, hvis FP ønsker at få Astralis med på et senere tidspunkt.....
#23 fLix8
2020-02-18 13:06
Gad vide hvor meget CS' community ville have kogt over, hvis Astralis var endt i FLASHPOINT uden andre tophold. Så havde Astralis endnu engang fået hug for at vælge den forkerte turnering. Ser det ikke kun som en god beslutning i forhold til forretningen, men også for CS scenen. Han burde nok vende snuden mod FP's ledelse for ikke at kunne tiltrække de rigtige deltagere istedet.
#27 flaps
2020-02-18 14:52
elsker thorin men han er godt nok hyklerisk når han går fra at hade på blast fordi astralis ikke spiller nok tier 1 turneringer, men vil havde dem til at spille i en tier 2/3 liga bare fordi han er involveret i den :(
#34 c0bb
2020-02-18 20:15
Forstår ikke, at Thorin har et publikum.
#36 p1xar
2020-02-19 02:30
Hvorfor bliver alle mine kommentarer fjernet???? Hvad er det her nikolaj nyholm band wagon shit
#39 soga
2020-02-20 14:59
Har fulgt scenen siden slutningen af 2014. Og han har for meget taletid - han bliver set en anelse klogere end han er. Jeg tager hatten af for hans hukommelse iforhold til cs scenen. Men så har han den særlige evne at kunne overbevise folk om at han er klogere end han er, blot ved at snakke. Jeg springer ikke på den. Er ikke imponeret over hans analytiske evner og bare generelt hans udtalelser.