Opret Log ind
Svensker tager over som coach i North
North har netop løftet sløret for mithRs erstatning, som bliver svenske Jumpy.
Skrevet af: Sander    11. februar 2020 13:39      

Jumpy var senest at finde i fnatic-trøjen.

North har netop offentliggjort, at svenske Jumpy bliver ny coach for det danske CS:GO hold. Han erstatter dermed mithR, som North sagde farvel til tidligere i dag med en spektakulær video.

LÆS OGSÅ
North med morbid afsked til mithR

mithR nåede at være coach i North i lidt over et år, men ledelsen er nået frem til, at holdet har brug for ny inspiration og en anden tilgang.

Selvom det har været en svær beslutning at sige farvel til mithR, er vi nået frem til, efter grundig analyse af vores performance setup, at holdet har brug for ny inspiration og en anden tilgang til coach-delen for at udnytte spillernes fulde potentiale, udtaler holdets performance coach, Christian Engell, blandt andet.

33-årige Jumpy var senest at finde som coach i fnatic, mens han også har en fortid som spiller i blandt andet Orbit og Escape tilbage i 2015 og 2016.

Han skal som svensker være en del af et fuldt dansk hold, men det er måske en retning, vi kommer til at se mere til i North i fremtiden, da direktøren i hvert fald fortæller, at North har et mål om at være repræsentant for hele Skandinavien.

Tilgangen af Jumpy er ikke blot en vigtig tilføjelse til det sportslige setup, men også et vigtigt skridt hen imod vores ambition om at repræsentere esport i Skandinavien som en helhed, siger Norths direktør, Christopher Håkonsson.

North består nu af:

  • dk Kjaerbye
  • dk gade
  • dk aizy
  • dk cajunb
  • dk MSL
     
  • se Jumpy (Coach)
#1 dnL
2020-02-11 13:45
Krydser fingre for de ikke slår ham ihjel ligesom de gjorde med mithR - RIP
#2 sAM
2020-02-11 13:48
god meme
#3 cleansation
2020-02-11 13:52
han har ser bedre i Valhalla nu
#4 JERN
2020-02-11 13:53
Spændende at høre om sproget kommer til at blive en udfordring. Ja svensk og dansk er tæt, men bliver stadig svært for Jumpy at spotte spillernes state-of-mind under kampe, så han kan sige det helt rigtige i Timeouts.
#5 mamas
2020-02-11 14:00
De der skie kjøvenhavnere de plejer godt at kunne forstå svensk det var værre hvis det var Midtjyderne.. :p
#6 Brian
2020-02-11 14:06
Hahaha! Comment of the week please
#18 MumaCe
2020-02-11 15:42
Jeg er københavner og har arbejdet i kundeservice. Jeg kan bekræfte at vi ikke kan svensk, norsk, bornholmsk og til dels jysk.
#7 sirr
2020-02-11 14:07
Spændende med svensk islæt som træner. Håber han kan få vendt skuden :-)
#8 Lemmy
2020-02-11 14:08
Der skal mere end bare en coach til det hold...
#9 MSAA
2020-02-11 14:16
Det virker umiddelbart som et fint match. Eftersom jeg ikke havde fået et opkald (:D), vurderede jeg, at de nok kiggede udenlandsk - og det burde de også.
#11 zyh
2020-02-11 14:23
Det er fantastisk humor det dér :D
#14 MSAA
2020-02-11 14:48
Herhjemme får jeg tit at vide, at der går lidt far i den. Konstateringen må være, at hun ikke ved, hvad hun taler om. :-D
#21 zyh
2020-02-11 16:04
Jeg er helt med på far humoren, godt nok er min datter dog kun 5 måneder i øjeblikket, men jeg kan mærke det vender! :-D
#10 strogie
2020-02-11 14:18
Kæmpe opgradering :)
#12 exigo
2020-02-11 14:40
et skridt i den rigtige retning! Han har masser af erfaring!
#13 crisp
2020-02-11 14:46
Altså han coachede Fnatic i 3 år, endte med fine resultater. På papiret ser det da lovende ud
#15 Martin
2020-02-11 14:57
Det kan da kun betyde de går internationalt/skandinavisk.
#16 cleansation
2020-02-11 15:10
Tja de har jo også haft Rubino før, uden at det blev rigtig internationalt.

Men kunne da håbe.
#17 Kezse
2020-02-11 15:38
Vil det sige at der aldrig skal males igen?
#20 Luffe-
2020-02-11 16:01
Jo men kun blåt og gult ;)
#22 cleansation
2020-02-11 16:28
Så tror jeg sku parken lukker det ned
#25 Luffe-
2020-02-11 17:12
Hahaha. Ja selvfølgelig. Måske ikke de bedste farver at komme med :D
#19 noche
2020-02-11 15:58
MAD Lions og Heroic var også ude med store forventninger om at repræsenterer Brasilien og få en fanbase i landet på baggrund af ansættelsen af peacemaker...

Det er sjældent, at man skal læse så mange tomme ord i statements, men det lykkedes næsten altid North at ramme hovedet på sømmet der.
#23 Badefar
2020-02-11 16:49
Underligt valg. Jeg har aldrig hørt nogle fremhæve ham som en af de dygtigste coaches på scenen, eller at Fnatic skulle være et af de dybeste taktiske hold, da han var der. Fnatic var sjovt nok også et bedre hold før han var der, og er blevet en contender igen efter at han forlod dem. Læg dertil de bizarre moves der blev lavet i den periode, såsom måden man håndterede Golden på, da man hev Xizt ind og gjorde ham til IGL, og da man signede Draken efter, at han var failed i NiP.

Ingen af ovenstående moves tyder i hvert fald på, at han har særligt godt styr på rollesammensætning på et CS-hold. Jeg tvivler godt nok også på, hvor meget han reelt bliver en coach der er med til at træffe beslutninger, eller om han ikke snarere bliver en analytiker der skal lave det forberedende arbejder for MSL, som de facto træffer coachingbeslutningerne. Jeg håber på at positivt overrasket.
#24 mesterslagter
2020-02-11 17:11
Jeg tror på, at han kan bringe noget mere taktisk erfaring og analytisk blik for spillet, og de ting der ikke virker ind på holdet. Det er vel også det de har brug for i modsætning til en der massere deres skuldrer og motivere dem. Jeg tror på at det er et fint valg, men at vi må lade tiden vise det.
#26 Badefar
2020-02-11 17:23
Måske, jeg skal ikke kunne sige det. Idéelt set kan en coach jo begge dele, og jeg tvivler også på, at Mithr kun har været det ene. Et dybere taktisk og analytisk blik er jo altid godt, men jeg tror heller ikke, at man skal være blind for, at mange spillere har behov en motivator og opbakningen fra en coach, især når man har en IGL som MSL der mig bekendt ikke stryger folk med hårene. Og North er jo notorisk kendt for at have spillere der underpræsterer ift. deres potentiale, og som ikke ligefrem strutter af selvtillid.

Men jeg håber da helt klart, at du har ret, for North er nødt til at finde tilbage til at være et dybt taktisk hold, de har ikke firepower nok til bare at kunne gå H2H med top 10-holdene længere, mit indtryk af Fnatic i den periode var bare aldrig, at de slog deres modstandere på taktisk dybde, snarere tværtimod.
#30 RAVN
2020-02-12 13:33
Sådan som du beskriver det her, så passer han vel egentlig perfekt ind på North.
#27 Benny
2020-02-11 19:31
Slap nu af, i det mindste er North mere professionelle end de fleste i dansk esport, de ved nok mere om det end de fleste eksperter herinde.. Bare se på Tricked, Copenhagen Flames, Esportservicedk, Singularity, Traineeeeee og Ambush. Amatører hele flokken.
#28 QuaLy
2020-02-11 20:21
Er helt afslappet. Kom lige med et par argumenter, der viser forskellen på deres professionalisme i North kontra de hold, du selv nævner.
Udover penge fordelen ved at have sugardaddies FCK og Nordisk Film bag sig, hvad er det så du forsøger at skelne mellem, når du kalder hele flokken for amatører og anser North for at være mere professionelle? 🤷😂
#31 soga
2020-02-12 17:09
Selvfølgelig har North et bedre hold end dem du nævner, når deres ressourcer (deriblandt lønninger) ikke kan sammenlignes med de andre.
#34 Benny
2d 22t 58m
Lønninger er ikke alt, en stor del ryger mere tjald og guffer gren, end de laver løbe arbejdet derude som skal til for at lave seriøs forretning.
#35 soga
2d 17t 19m
Med den argumentation så trækker jeg mig bare nu
#29 Jigsaw
2020-02-11 22:24
5 Forsekllige IGL's og gud ved hvor mange spillere på ét år. Synd for MithR, han er langt bedre end det. North får som fortjent, forsat at være en ustabil org, der burde trække sig fra dansk CS.
#32 bruja
2020-02-12 20:17
But can he do it on a cold rainy night in stoke?
#33 MrBlond
2020-02-13 10:56
Spændende, med Jumpy så må vi se hvad der sker, men synes nu MithR gjorde forsøgte og gjorde sit bedste.