Opret Log ind
Astralis underskriver aftale med ESL
Der har floreret en masser rygter omkring Astralis' indtog i B-Site ligaen, men i dag forstummer rygterne.
Skrevet af: Martin    28. januar 2020 15:37      

Firmaet bag Astralis, Astralis Group, har i dag udsendt en såkaldt "market release", hvori de offentliggør, at de regner med at underskrive en aftale med ESL og dermed PRO LEAGUE i løbet af kort tid.

ASTRALIS EXPECTED TO PARTICIPATE IN ESL PRO LEAGUE

ESL and a number of the world’s top CS:GO teams including Astralis have met in Paris to discuss the transformation of the ESL Pro League. ESL and the teams are looking to secure a long-term agreement.  

Negotiations regarding the final term sheet are still ongoing and are expected to be signed in the near future.  

Nikolaj Nyholm uddyber i et efterfølgende personligt tweet, at ESL indgik betydelige indrømmelser både på kort og lang sigt til fordel for spillerne, holdene og økosystemet generelt. Samtidigt forventer han, at i alt 13 hold, hvoraf Astralis er det ene snarest får underskrevet aftalen, som blev indgået i Paris i denne måned.

Dette efterlader B-Site ligaen markant svækket både kommercielt og sportligt. Dust2.dk følger udviklingen.

#1 Bis
2020-01-28 15:50
Det rigtige valg af Astralis!
#2 whitebear22
2020-01-28 16:14
B-site bliver presset, før de går i luften. Ouch, den må svide!
#3 Martin
2020-01-28 16:30
Mon de kommer i luften :o
#4 whitebear22
2020-01-28 16:42
Jeg har også min tvivl. I hvertfald ift., hvorvidt de går i luften med det rygtede format.

En konkurrent til Blast Pro Series måske?
#6 Martin
2020-01-28 17:12
Bliver de aldrig. Blast er smuttet lige imellem de to kamphaner.
#10 whitebear22
2020-01-28 18:12
Sådan har det været indtil nu. Men hvis B-Site ikke formår at tiltrække nogen nævneværdige hold, bør de overveje at skifte format og “plads i fødekæden”, og så kan de godt ende med at konkurrere med Blast.

Hvorfor tror du ikke, at de sadler om, hvis projektet er dødfødt?
#14 Tyze
2020-01-29 00:18
Blast har jo også en hjernedød god holdopstilling! Udover det, ser deres nye format mega fedt ud. Glæder mig rigtig meget til at se det blive foldet ud :)
#7 BehinD
2020-01-28 17:42
B site bliver mere profitabelt for holdene og TO, og med det talent lineup er jeg allerede solgt lige meget hvilke hold er med.
#9 whitebear22
2020-01-28 18:10
Det er selvfølgelig helt op til dig.

Personligt vil jeg hellere se bedre hold og så lidt dårligere castere og analytikere, og der er vi så bare uenige :)
#13 nkolaj_
2020-01-28 22:38
Jeg ved ikke hvor du har belæg for det fra, men det er ikke vores vurdering. Tværtimod.
#16 BehinD
2020-01-29 01:02
Jeg undskylder jeg har husket forkert, det er spillerne der har en højere minimum indtjening på b site og holdene får 80% af net profit.

Er det spillerne selv eller jer højere op der har taget valget om ESL eller B Site?
#17 Hateville
2020-01-29 08:08
wat
#19 Luffe-
2020-01-29 09:00
Har du et link, hvor man kan læse mere om det ? :)
#24 BehinD
2020-01-29 12:37
https://youtu.be/2EGGs3dOEKc Dan Fiden har været ude på BTN og lagt alle kortene på bordet omkring hvorfor de valgte b site
#25 Luffe-
2020-01-29 12:43
Cool. Tak for det. Vil jeg kigge nærmere på :)
#22 nkolaj_
2020-01-29 10:57
Det er lidt æbler og pærer. I Pro League er der en andel af revenue + profit (tror ikke at jeg må dele tallene), samt at ESL finansierer opstart. Holdene ejer Pro League enheden.
I B Site finansierer holdene ligaenheden (indskuddet på $2m) og tager al overskuddet, men hvornår kommer det?
I begge modeller får spillerne en andel af holdenes indtægter (tror igen ikke at jeg må dele tallane)
#28 p1xar
2020-01-30 00:49
https://twitter.com/HAVUdisturbed/status/122078022..
Meget fin league :D
#5 noche
2020-01-28 16:54
Mon ikke Astralis selv var bag b-site rygtet for at presse prisen op på samarbejdet med ESL.
#8 Kollos
2020-01-28 17:47
det ville være genialt
#12 noche
2020-01-28 18:40
Og ulovligt som børsnoteret virksomhed, men mon ikke rygterne var subtile nok.
#15 Tyze
2020-01-29 00:34
Ahh, du har vist ikke fulgt Thoorin's kanal ;) Desuden er der jo offentliggjort talent for B-site ligaen ;)
#18 noche
2020-01-29 08:36
Thoorin er ikke ligefrem min kop til. Men vi taler ikke om talent offentliggørelsen, men rygtet om at Astralis ville skrive med B-site.
#21 Tyze
2020-01-29 10:09
Ahhh, I see :)
#23 nkolaj_
2020-01-29 11:03
Undskyld, hvordan er det at forhandle vores aftale med ESL med et interessant alternativ ulovligt som børsnoteret virksomhed? Jo, hvis vi brugte børsmeddelelser som ikke havde hold i virkeligheden til at presse andre ville det nok være problematisk jvf Nasdaq og Finanstilsynet.

Til info, den eneste børsmeddelelse vi har sendt mht ligaer er denne: https://www.astralisgroup.net/announcements/97F3FC..
1. Vi regner med aftalen med ESL men før de sidste linjer er skrevet af advokaterne (vores, ESLs, og holdenes fælles) er ingenting garanteret.
2. Vi udsendte børsmeddelelsen fordi der var mange rygter i markedet. Vores valg vil have effekt på de €2m vi jvf prospektet har reserveret til CS:GO liga deltagelse. Disse er ikke relevante i Pro League.
#26 noche
2020-01-29 17:58
Det var det rigtige at udsende børsmeddelsen, da det hjælper til at mane nogle af rygterne til jorden. Der er intet ulovligt i at presse prisen hos konkurrenten, men det er ulovligt at udsende rygter. Det var blot en betragtning af at I i højere grad ville få gavn af rygterne end nogen anden. Selvfølgelig i de her dage med de sociale medier ville rygtesprederen få flere hits på sin youtube, twitter eller hvor ellers B-site rygtet opstod.
#11 SEBM1337
2020-01-28 18:13
200iq
#20 Madsen
2020-01-29 09:59
God clickbate
#27 p1xar
2020-01-30 00:41
Nice Clickbate :D
#29 MrBlond
2020-01-30 01:02
Nice Astralis!! :)