Opret Log ind
Magisk snupper 5. pladsen på top 20 listen
Den blot 21-årige danske spiller spillede så godt i 2019, at han nu bliver hædret som det forgangne års 5. bedste spiller.
Skrevet af: Sander    16. januar 2020 20:01      

I 2018 endte Magisk på 7. pladsen, men i 2019 var han i top 5.

Den tredje dansker og dermed også tredje Astralis-spiller er nu på HLTV.orgs eksklusive liste over verdens 20 bedste spillere i 2019.

Det er Magisk, der ankom til Astralis i 2018, som kan glæde sig over den meget flotte 5. plads. Han bliver derfor formentlig kun overgået af EliGE, ZywOo, s1mple og holdkammeraten device.

Den 21-årige verdensstjerne blev kåret til MVP (en turnerings bedste spiller) en enkelt gang i 2019, men dominansen kommer virkelig til udtryk med hele 10 EVP-titler, som gives til de spillere, der var lige efter MVP’en.

Magisk lander på en flot rating på 1,17 i 2019. Værd at bemærke er også hans KAST procent (procent af runder, hvor en spiller får enten et kill, assist, overlever eller bliver tradet), som var den 2. bedste i det forgangne år.

Sådan er pladserne fordelt indtil videre:

  1. Annonceres den 20. januar
  2. Annonceres den 20. januar
  3. Annonceres den 18. januar
  4. Annonceres den 17. januar
  5. dk Magisk
  6. ru electronic
  7. ca NAF
  8. us Brehze
  9. ca Twistzz
  10. ee ropz
  11. ba NiKo
  12. tr woxic
  13. fi sergej
  14. dk Xyp9x
  15. au jks
  16. dk dupreeh
  17. se KRIMZ
  18. bg CeRq
  19. se Brollan
#1 wake
2020-01-16 20:02
4. Elige 3. S1mple 2. Device 1. Zywoo

Den er callet, hvem vil oddse? :D
#4 arseface
2020-01-16 20:05
Den giver vel odds 1,01. Reelt er der vel intet at være i tvivl om med resten af placeringerne?
#13 SEBM1337
2020-01-16 20:27
Danskespil gav 1,5 på zywoo #1 :DDDD
#14 whitebear22
2020-01-16 20:28
Arg, lidt er der vel. Hverken S1mple eller zywOo har vundet noget af betydning i år, hvilket ikke kan siges om Device og Elige :)
#16 arseface
2020-01-16 21:09
Næ og det har de fået flotte pokaler for. Hltv skriver at de udelukkende baserer det her på målbare ting, så det rykker nok ikke på at listen bliver som wake skriver med 99% sikkerhed.
#39 whitebear22
2020-01-17 10:12
Jeg er med på, at de laver listen efter stats.

Men er der noget fremme om, hvilken vægtning de forskellige ting har? For det kan vel godt have en betydning, tænker jeg :)
#40 arseface
2020-01-17 10:52
Nej, jeg ved ikke hvordan de vægter hvad, men eftersom Zywoo vinder alle statistikker (ud over survival) kan udfaldet næppe blive anderledes i forhold til 1. pladsen. Det er tættere mellem Device vs Simple om andenpladsen, men der har device en masse pokaler og mvp'er, så den er også ret sikker. Fra simple til elige er der igen et stort spring i næsten alle stats, så fjerdepladsen er også afgjort.
#2 arseface
2020-01-16 20:03
Hvem havde bedste KAST sidste år? Hunden?
#17 yez
2020-01-16 21:49
ifølge betway esports twitter var Magisk kun #4 på KAST i 2019 :o

https://twitter.com/betwayesports/status/121710017..
#3 Madsen
2020-01-16 20:04
devve top 1 kom nu
#9 Ezg0
2020-01-16 20:14
Hvis det sker, er det den største fejl HLTV nogensinde har lavet i deres historie.
#12 Jerry
2020-01-16 20:23
Nej det er den største fejl hvis han ikke bliver nummer 1 :-)
#19 Ezg0
2020-01-16 21:52
Har aldrig set en mere overvuderet spiller end ham, han er en mega dygtig spiller, men langt fra den bedste spiller i verden.
#20 Kristja
2020-01-16 22:02
Definition af den bedste spiller er? Raw skills only, eller hvad? :)
#23 Tyze
2020-01-16 22:24
Ifølge HLTV , så er det rå data. Derfor bliver han desværre ikke no. 1 :)
#28 Ezg0
2020-01-17 00:46
Nej da men han er heller ikke den bedste team player, eller den bedste til at kaste en flash for en mate. Med alt i følge burde han stadig ikke være i top 5, måske ikke engang top 8. Men det jo bare min mening:)
#30 sirr
2020-01-17 07:42
Så, når HLTV igen i år formodentligt smider ham i top 2 udelukkende baseret på statistik, så mener du fortsat han er overvurderet? Dét på trods af at han, modsat de andre, spiller på det bedste hold der meget muligt har været i CS-historien?

A-ha. Den personlige holdning skinner tydeligt igennem :-)
#33 Hateville
2020-01-17 08:24
Langt fra?
#47 Ezg0
6d 6t 37m
Meget langt fra, hvis i lige prøver at tage de danske briller af, kan alle se han langt fra er en top 3 spiller i verden :)
#48 xone
6d 6t 33m
Det er lidt som om at statistikkerne modbeviser din påstand. Kan du bakke din påstand op med noget?
#50 Ezg0
6d 1t 37m
Min påstand, er du dum, det er in egen mening din jeiner
#51 xone
5d 23t 50m
Så virker det relativt dumt at bruge "alle kan se han langt fra er en top3 spiller" når det er din egen mening.
#49 Hateville
6d 6t 17m
Haha, do' da smart, mand.
#32 Madsen
2020-01-17 08:08
Zywoo har selv udtalt device fortjener den mere end ham ;)
#34 Sander
2020-01-17 08:26
Og device udtalte i starten af november at ZywOo førte kapløbet. Og det var ikke som om device steppede sygt op, eller ZywOo ikke skød så mange, i november og december: https://www.hltv.org/stats?startDate=2019-11-01&am..

Så det udligner vel hinanden, hvis du virkelig mener, at det kan bruges som argument? Og er vel egentlig også noget man skal sige. Kan nok godt virke lidt arrogant og overlegent at bare at mene, at man selv er verdens bedste.

Jeg gider ikke tage stilling, men det er den samme diskussion folk har hvert år. Nogen mener, holdets spil og betydningen herfor skal tages meget med, andre mener det er raw skill der primært skal tælle.

Minder lidt om Ballon d'Or. Messi er en gudsbenådet fodboldspiller og mandens evner med en bold er helt syge. Van Dijk laver jo ikke lige 2 tunneller og dribler 4 spillere, inden han sparker den op i krydset, men han vandt større ting i 2019 med Liverpool, end Messi gjorde med Barca, men Messi blev verdens bedste, selvom mange med rette mener, at Liverpool aldrig havde vundet en skid uden Van Dijk. Diskussionen minder vildt meget om hinanden, og det er lidt sjovt, og man bliver næppe enige :D
#35 Madsen
2020-01-17 09:49
hvis ikke devve bliver top 1 i år er der noget galt med hltv han er den højst rated spiller i playoff i 2018 og 19 plus en major mvp og zywoo's rating er blandt andet mod tier 2 hold så er det klart han for bedre stats synes den står meget lige men synes at devve skal vinde den.
#36 arseface
2020-01-17 10:01
Kan du ikke lige finde den statistik til mig? Ligegyldigt hvad jeg sammenligner på af individuelle statistikker på hltv i 2019 vinder zywoo klart.
#37 Madsen
2020-01-17 10:04
Så thorins podcast omkring det så har ikke et link jeg kan sende han sagde bare devve var den bedste playoff player i 18&19
#38 Sander
2020-01-17 10:11
Nu er thorin måske ikke kendt for at være den mest saglige og veldokumenterede, men dermed ikke sagt, at det ikke godt kan være rigtigt, men det mangler der jo tydeligvis nogle tal på. Men kan vi lige holde 2018 udenfor? Det giver simpelthen ingen mening, at du pludselig bruger 2018 præstationer i en 2019 diskussion, uanset hvor stor Astralis fan du nu er.
#41 Madsen
2020-01-17 13:42
Tror du misforstod min besked bruger ikke 2018 som argument
#43 vedde
2020-01-17 16:07
"hvis ikke devve bliver top 1 i år er der noget galt med hltv han er den højst rated spiller i playoff i 2018 og 19" ?????????????????????????????????????????
#44 Madsen
2020-01-17 17:25
Ja? Skriver ikke at det er mit argument
#18 yez
2020-01-16 21:49
tro på det :-)
#27 vedde
2020-01-16 23:25
sagde du ikke også sidste år, at han ville blive nr. 1, selvom han var længder bag s1mple? :D
#29 Madsen
2020-01-17 07:35
Device har aldrig været længder bag s1mple :DDDDDD
#42 vedde
2020-01-17 16:03
ift. hvordan de udregner top 20, så var han langt fra s1mple's performance sidste år jo :D
#45 Madsen
2020-01-17 17:25
Hahahaha😂😂😂😂
#46 vedde
2020-01-17 20:53
kan ikke helt se det sjove i det, s1mple gjorde det jo bare umenneskeligt godt i hele 2018, hvor ingen kunne komme i nærheden af hans niveau ren skillmæssigt? Jeg tager jo intet fra device? Siger jo blot at han, og ingen andre, var i nærheden af s1mple i 2018 :D
#5 Krengerup11
2020-01-16 20:12
elige i morgen
#6 Maelk
2020-01-16 20:13
Tillykke til Emil. En vilje, tiltro til egne evner, og gjort en tydelig indsats i at gro og udvikle sig med sine holdkammerater. Velfortjent!
#7 ElBasso
2020-01-16 20:14
Utroligt hvad Magisk har opnået på så kort tid :)
#8 Lemmy
2020-01-16 20:14
Magisk... han er bare magisk.
#10 Dozz
2020-01-16 20:18
4 danskere i top 20. Bedre end noget andet land i verden, det er sku flot.
#11 mamas
2020-01-16 20:22
Sådan hvor er der fedt! Havde frygtet han ville ende under Electronic, NAF og brehze men super fortjent at Magisk ender som d 5. Bedste spiller i 2019
#15 MrBlond
2020-01-16 20:29
Tillykke Magisk vanvittigt flot og fortjent!🙌🏻 Maskinje🔥
#21 Jigsaw
2020-01-16 22:11
Endnu engang har man glemt Karrigan. Årets fucking spiller.
#24 Tyze
2020-01-16 22:27
Igen... det er en liste der udelukkende baseres på stats - rå data. Derfor har IGL’s nærmest automatisk sværere ved at komme på listen, da de ofte ofrer deres egen stats for at forbedre deres holdkammeraters.
#25 Jigsaw
2020-01-16 22:32
Det var en joke. Men tak for det.
#26 Tyze
2020-01-16 22:41
Hvordan er det overhovedet muligt at gennemskue?

Jeg synes da han er én af årets spillere, bare ikke på stats
#22 RAVN
2020-01-16 22:11
Forventet og super flot. 👏🏻
#31 sirr
2020-01-17 07:43
Her kan man, om nogen, tale om et talent der i dén grad har realiseret det store potentiale. Vanvittig spiller og flot personlig triumf :-)